Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#2176 Re: Re: Steekpartij Akkerdreef

2012-03-18 16:12

#2175: - Re: Steekpartij Akkerdreef 

 "Ze" doen niks omdat ze burgers volstrekt negeren, besodemieteren en nog véél meer problemen in de wijk deponeren op een achterbakse manier. "Ze" kijken niet vooruit, maar achteruit. "ZE" doen pas wat als het als te laat is. En dan nog is het niet meer dan een paar surveillerende agenten, die zoals blijkt dit niet kunnen voorkomen ofwel niet op het juiste moment op de juiste (door burgers aangegeven) plek aanwezig zijn.

Zeer veel mensen DOEN iets aan deze achteruitgang van de wijk, maar de politiek wenst het te negeren. ALLE door terecht ongeruste burgers ondernomen initiatieven worden bij voorbaat de kop in gedrukt! U mag het zelf uitzoeken. Hoe was die mooie brochure ook al weer: Uw wijk nú en in de toekomst......de toekomst hebben we nu gezien. U mag uw straatje vegen, uw buren groeten, maar verder uw mond houden. Een wijk voor jonge gezinnen wordt er gezegd. Dezelfde jonge gezinnen die dit voor de deur hebben. Die pas huizen gekocht hebben zonder van de reeds jaren bestaande plannen op de hoogte te zijn. Met de prachtige conclusie uit deze brochure: Want uiteindelijk zijn het ook úw wensen en behoeften die vertaald zijn naar de toekomstvisie. Het is maar dat u het weet, we hebben hier kennelijk zelf om gevraagd.

Als we dan toch eigen agentje moeten spelen, mogen we dan ook eigen rechtertje spelen?


Gast

#2177

2012-03-18 19:32

De buurt staat op scherp. Opnieuw sirenes, politie en brandweer op dezelfde hoogte op de Akkerdreef als vanacht, en in een mum van tijd is IEDEREEN buiten.

Gast

#2178 Nu weer politieheli

2012-03-18 22:39

Wat is er toch allemaal aan de hand? Nu zie ik steeds een politiehelikopter hierboven rondcirkelen.

Gast

#2179 Re: Nu weer politieheli

2012-03-21 01:37

#2178: - Nu weer politieheli

deze antwoorden kreeg ik toen van de gemeente zoetermeer toe ik die vragen stelden

 

Over de veiligheid:

Ondanks de omvang van onze stad, gaat het relatief goed
met de veiligheid. Al kan het altijd beter. Dat geldt ook voor uw wijk. Dat
daar veel politie aanwezig zou zijn kan ik niet beoordelen. Zeker niet als
het in burger is. Maar dat onze politie zich verspreid over onze wijken,
vind ik verstandig.

Een politiehelikopter kan heel veel redenen
hebben. Onlangs zijn er veel
vluchten geweest bijvoorbeeld om te controleren
op (warmte) straling in het
kader van weedplantages. Maar ook bij een
ongeluk, overval of vermiste
kinderen wordt steeds vaker een helicopter
ingezet.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-03-21 01:37



Gast

#2181 Re: Re: Nu weer politieheli

2012-03-21 11:57

#2179: - Re: Nu weer politieheli 

 Relatief goed = NIET kan altijd beter, maar = NIET goed genoeg!

Zolang die status niet verbeterd is het onverantwoord om een wijk met extra nieuwe problemen op te zadelen en van relatief goed naar relatief slecht te gaan. Veiligheid creëren betekent namelijk niet meer agenten op straat te MOETEN hebben, maar zien te voorkomen dat die agenten door eigen ondoordachte projecten nodig zouden zijn.

 


Gast

#2182 Re: Nu weer politieheli

2012-03-22 17:52

#2178: - Nu weer politieheli 

 

en daar isde politiehelicopter weer! Lekker dichtbij rondjes cirkelen boven mn huis. Gebeurt nu echt dagelijks!
Gast

#2183

2012-03-22 21:02

Van de week heeft er ook iets plaatsgevonden in Noordhove bij de ingang van een wooncomplex.Er was eerst geschreeuwd door een man/jongen. Veel bloed en afgezet met rood/wit lint. Nergens iets over te vinden. Ook vreemd!

Gast

#2185

2012-03-23 23:14

Gewapende overval Lidl in Buytenwegh. Vuurgevecht tussen politie en daders.Daders gevlucht met auto en meerdere eenheden ingezet waaronder een politiehelicopter die boven de Dobbeplas vliegt.
hollander

#2186 Re:

2012-03-23 23:57

#2185: -

Volgens mij is deze petitie bedoeld om je mening te geven over de haattempel, hetgeen wat zich daarin afspeelt en de consequenties hiervan voor onze samenleving. Dus niet als tam tam voor alle hande andere zaken welke zich afspelen in deze mislukte stad.

Als iedereen zich hier nu aan houd blijft de petitie enigzins zuiver.


Gast

#2187 Re: Re:

2012-03-24 13:06

#2186: hollander - Re:  

Alle hande andere zaken spelen hier zeker ook een rol. Het zijn allerlei zaken die al speelden al voor bekend werd dat er een moskee zou komen. Er van uit gaande dat het één niets met het ander te maken zou moeten hebben, is de moskee wel een EXTRA probleem boven op de bestaande problemen. Vanuit die gedachte spelen ALLE gebeurtenissen een rol voor de leefbaarheid van de wijk of van Zoetermeer. Immers alle argumenten van bewoners worden ontkent, genegeerd, weggemoffeld met valse cijfers over veiligheid, parkeerdruk en verkeersdruk enz.

Het zijn opeenstapeling van gebeurtenissen, die zoetermeer idd tot een mislukte stad maken. Er is geen tendens om dit te stoppen en naar de bewoners (van heel zoetermeer) te luisteren, maar de gemeente gaat gewoon door met het creëren van onveilige plekken, buurten en omstandigheden. En zoals in deze incidenten is bewezen kan de politie ze niet voorkomen, slechts achteraf ingrijpen en dat maakt burgers terecht bezorgd. Kijkend naar andere moskeeën in Nederland mogen we er redelijkerwijs van uit gaan dat het één of meerdere keren fout gaat. Een molotof, een steek- of schietpartij, overlast en dat allemaal onder de neus van jonge gezinnen. Die jonge gezinnen die de wijk mogen maken, maar die hierover niks gevraagd wordt. En dan is het (WEER) te laat.

Immers de Akkerdreef is nu al een racebaan, maar wordt straks extra belast. Parkeerdruk is enorm. Drugdealers voor de deur van de moskee en op een steenworp afstand. Honderden bezoekers die gegarandeerd een te grote belasting zijn voor zo'n dichtbevolkte wijk. Tal van vechtpartijen, berovingen, inbraken, wietplantages, overvallen enz. ook in deze wijk en in en rond het winkelcentrum. En hoewel we de feiten niet mogen benoemen weten we allemaal dat de daders vooral van allochtone afkomst zijn. Al deze incidenten en de (alom bekende) gebeurtenissen in en rond een moskee dragen SAMEN bij aan het gebrek aan veiligheid. De politiek is er straks trots op als ze u de cijfers presenteren van de verbeterde veiligheid in Palenstein. De veiligheid die is verkregen door een groot deel van de bewoners uit de wijk te zetten en de problemen gewoon naar een andere wijk te verplaatsen. En van al die plannen wordt de burger, net als bij de moskee niet op de hoogte gehouden, maar we mogen er wel in leven en meewerken aan een leefbare wijk, terwijl de gemeente nieuwe problemen blijft dumpen. Het is een goede zaak dat bewoners, dan maar middels dit forum, elkaar op de hoogte houden, want de gemeente doet het niet. En ALLES heeft te maken met de leefbaarheid én de veiligheid.

Een extra belasting kan de wijk niet aan. Dit alles wordt door de gemeente ontkent Maatregelen worden pas achteraf genomen. Hiermee wordt ook de tolerantie in de wijk weggevaagd en bevolkingsgroepen tegen elkaar opgezet. Niet door discriminatie, maar door wanbeleid. De vrijheid van godsdienst bij een zo beladen maatschappelijk onderwerp wordt misbruikt en niet in reële zin afgewogen tegen de belangen van de wijk en de integratie.

Wat er inhoudelijk tegen de komst van de moskee op deze lokatie is, de afmeting, het gesjoemel met bezoekersaantallen, parkeer- en verkeersdruk, de financiën, belangenverstrengeling, overlast, onveiligheid, het veranderen van multiculti naar multifuncti (voor één cultuur), waarde van woningen, bezoekers niet eens uit deze wijk afkomstig, enz. is hier en bij het bestuur uitvoerig aan de orde geweest. En alle politici zijn te LAF om voor de belangen van hun kiezers op te staan!  


Gast

#2188

2012-03-25 13:14

Bewoners maken zich terecht bezorgd over alle gebeurtenissen in de wijk. Deze gevoelens worden alleen maar versterkt omdat er sinds de aankondiging van de moskee een enorme toename is van politie in de wijk. Men kan zich terecht afvragen: wat is er aan de hand? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat men verwacht dat de buurtbewoners een aanslag gaan plegen op een nog kaal stukje land. Dus wat is het dan?

Bovendien is er zelf in de folder "mensen maken de wijk in Seghwaert" aangegeven dat er nog veel aandachtspunten zijn in de wijk wat betreft verkeersveiligheid (automobilisten op de Akkerdreef rijden te hard!), parkeren, veiligheid, plek voor jongeren en ouderen, overlast,schoonhouden van de buurt. Dit alles in samenwerking van gemeente, woningcorporaties en politie en ú. Met de vaart waarmee de moskee erdoor gejast wordt, zie ik daarentegen geen enkele vaart in de aandachtspunten voor de wijk en dus stapelen de problemen zich alleen maar op. Verloedering een feit en ondanks mooie woorden wijk opgegeven?
Als ik zo om me heen kijk komen de praatjes alleen maar vanachter een bureaustoel en zie ik woningcorporaties nog niet de diverse vuilstortplaatsen in de achtertuin aanpakken. Of nu het mooie weer begint de overlastplekken aanpakken, zoals basketbalveldje, hangplekken, burenoverlast van de dierentuinen die weer massaal open gaan met blaffende honden, vechtende en schijtende katten, krijzende papegaaien, parkieten, tokkies tot 's avonds schreeuwen, muziek tv met open deuren en laat in de tuin enz.
Daar zie ik ook die politie niet zo hard op af gaan. Dus wat is er aan de hand?


HENKIE

#2189 Zoetermeernieuws Site

2012-03-25 19:31

Het is mij opgevallen dat de Zoetermeernieuws-site, sinds 17 maart geen nieuwe collums/ ingezonden stukken/ berichten heeft ontvangen of geplaatst onder de noemer Moskee Seghwaert.
(N) Iemand commentaar?

Gast

#2190 Re: Zoetermeernieuws Site

2012-03-25 20:37

#2189: HENKIE - Zoetermeernieuws Site 

 Politiek zoetermeer uitgelult! Laat bewoners stikken...........procedures in volle gang!!!!


Gast

#2191 Re: Re: Zoetermeernieuws Site

2012-03-26 08:57

#2190: - Re: Zoetermeernieuws Site

Op deze site en op de site van Zoetermeernieuws staan idd prima inhoudelijke reacties en columns. Maar van de kant van de gemeente Zoetermeer (bestuur en gemeenteraad) is hier geen enkele inhoudelijke reactie opgekomen. Met als toppunt (of beter gezegd dieptepunt) de laffe klamme reacties op het na de verkoop van de grond bekend worden van de bedelpartij van ICZ door geldgebrek. Op een paar vragen van partijen na (die hun reactie overigens steevast menen te moeten beginnen met 'wij zijn niet tegen de komst van een moskee maar...') die nogal laat zijn wakker geworden.

Door deze nietszeggende en lege reacties van de kant van de gemeente komt er vermoedelijk toch een soort gelatenheid bij de burgers.  De behoefte om te reageren wordt steeds minder groot omdat je het gevoel krijgt dat het toch niet veel veranderd. Dit zal wellicht ook het doel van de gemeente zijn. Als je als burger alleen tegen dit bestuur zou moeten vechten dan zal de moed je ook snel in de schoenen zinken!

Daarom is een organisatie als SIP van groot belang en is het verder nu dan ook vooral wachten op de rechter. (Of nieuwe gemeentelijke verkiezingen zou natuurlijk ook mooi zijn. )


Gast

#2192 marokkaans wijkcentrum

2012-03-28 00:44

ik las in de krant angst neemt toe over terroristen met wapens tegen moslims en dat is de schuld van vul zelf maar in als je je land langzaam laat overnemen en het niet beperkt alles onder de noemer geloofsvrijheid voor iedereen dan vraag je om problemen .Dit is wat ik vind en niet de sip even voor de duidelijkheid want anders wordt het weer tegen de sip gebruikt.volgens mij een kerk voor alle soorten van geloven moet genoeg zijn als je gelooft zit het in jezelf en kan je thuis ook een hoop doen en als je dat niet kan is er een kerk moskee tempel maar het gebouw wat hier moet komen is een wijkcentrum voor marokkaanse moslims .Dus er is altyd bedrijvigheid en dat in een wijk met nu al problemen .En het gebouw staat voor iedereen open turken en surinaaamse
en nederlandse moslims wordt wakker gemeente dromen zijn bedrog
jaja

#2193 Re: Zoetermeernieuws Site

2012-03-28 02:23

#2189: HENKIE - Zoetermeernieuws Site 

 Alle buurtjes hebben het opgegeven

Teamplayer

#2194 Re: Re: Zoetermeernieuws Site

2012-03-28 09:59

#2193: jaja - Re: Zoetermeernieuws Site 

 

niet alle! Maar ik merk wel de tendens dat men niet meer strijdbaar is. En toch is dat raar. Want met klaagzang kom je er niet en iedereen loopt wel te mopperen... Lekker gefrustreerd blijven de rest van je leven, omdat je gedurende de afgelopen maanden liever voor de buis bij gtst zat en je wijk ziet verloederen. Mensen kom op niet inkakken!!! Overigens de afgelopen dagen zijn er nog goede Sipdingen gebeurd tbv het bezwaarschrift enz...keep the faith en strijd mee! Ik kan mezelf straks aankijken dat ik er alles aan heb gedaan. U ook?

Gast

#2195

2012-03-28 11:03

Ik merk er niks van dat de mensen zijn ingekakt hoor. De woede en strijdbaarheid om mij heen is enorm. Nu de laffe politiek het laat afweten is de berichtgeving minder, maar is het conflict op de spits gedreven. Sip, zoetermeernieuws en dit forum staan los van elkaar en nu de procedures zijn gestart valt er weinig meer te zeggen, maar des te meer te doen. En dat gebeurt niet middels dit forum of zoetermeernieuws. Dus voor behoud van uw wijk en voor echt belangrijke updates: meld u aan bij SIP. Geen spijt achteraf, maar daden nú.
Strookje-man

#2196 Emmens en de rest

2012-03-29 21:17

Wij leven in een land waar ons bestuur openheid van zaken moet geven. Hierbij hoort openheid, eerlijkheid maar ook zeker nakomen van beloftes. Als een wethouder beloften maakt, wordt dat gedaan uit naam van Burgemeester en wethouders. Als een wethouder een keer een fout, maakt moet dat gerectificeerd worden onder de druk van de andere bestuurders. Maar als fouten aan de lopende band gebeuren moeten wij ons afvragen of we te maken hebben met moedwillig de burger foutief informeren of dat er sprake is van onkunde van het hele college. In beide gevallen zijn ze allemaal niet geschikt voor hun functie en wordt het tijd dat ze opstappen en er kundige mensen deze taken gaan vervullen.


Gast

#2197 mooie plek voor de moskee

2012-03-30 00:23

Ik heb geprobeert te reageren op dat de bouw van de politie academie niet doorgaat .Wat een mooie plek voor een moskee ruimte en geen overlast .
E. Vos

#2198 Re: Emmens en de rest

2012-03-30 23:35

#2196: Strookje-man - Emmens en de rest

Frank, Emmens en de rest!

Gekheid, maar wel waarheid. Speel is de grote boeman, maar niemand begrijpt waarom hij zich hiervoor laat lenen? Er past werkelijk niets uit het Moskee sprookje in zijn portefeuille. Emmens daarentegen wordt buiten schot gehouden, en Speel moet de klappen opvangen.

Het lijkt me tijd dat onze Be Emmens eens naar buiten treedt en zijn verantwoordelijkheden neemt!

Geef nooit op!

#2199

2012-03-31 12:27

Wat ik begreep is dat het bezwaarschrift is ingediend en dat er mogelijk ook nog een klacht zal volgen...
De mensen van SIP hebben dus niet stilgestaan en nu is het beurt aan de gemeente. Hopelijk durven ze te repareren wat vanaf het begin af aan al gedoemd is om te mislukken. Het zou echt sterk zijn als ze alsnog inzien dat dit niet de locatie en manier is om een moskee tegen de wil van bewoners er doorheen te drukken.
Ik las op Zoetermeernieuws dat de Houtbuurt in Rokkeveen een demonstratie op touw aan het zetten is. Misschien kunnen we gezellig meelopen :))

Dit bericht is verwijderd door de sitebeheerder (Toon details)

2012-04-01 09:18