Zwartepiet moet zwart blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zwartepiet moet zwart blijven.


Gast

#26

2016-11-14 04:38

Onze cultuur en tradities worden afgebroken terwijl we vreemde tradities en feesten door de strot geramd krijgen. Blijf van onze tradities af dan kunnen we zien of we andere accepteren.

Ivo

#27 Re:

2016-11-14 05:20

#11: Truptar -  

 Lol leer zelf Nederlands.

Ivo

#28 Re: Re:

2016-11-14 05:23

#19: Oma - Re:  

 Oké ik dacht altijd dat het een kinderfeest was, ik geloof er al jaren niet mee in en vier het ook niet meer.


Gast

#29

2016-11-14 08:12

omdat zwarte piet niet rasistisch is maar een kinderfeest
Bonkito.

#30 Re:

2016-11-14 08:43

#Het gaat niet om de warte Piet.....maar mensen overzee en uit andere landen hebben geen historisch besef met Nederland....Want na de Zwarte Piet, moet de Sinterklaas verdwijnen, omdat hij weer wordt gelinkt aan de Zwarte Piet....Het minderheidsdictaat is er aleen op uit om onze traditie te vernietigen, omdat wij wit zijn....:D 


Gast

#31

2016-11-14 12:37

Ben het er helemaal mee eens wij worden gediscrimineerd in eigen land Word zelfs uitgescholden voor racist door Mevr, S. Simons en nu ook door Mevr G . Grace die openlijk het eens is met mevr S, Simons hoezo haat en tweedracht zaaien

Gast

#32

2016-11-14 12:52

omdat ik het er helemaal mee eens ben en ik niet voor racist uitgemaakt wil worden omdat ik gewoon opkom voor onze cultuur waar gaat dit in hemelsnaam over is een kinderfeest.
Peter, 25

#33 Re: Re:

2016-11-14 15:56

#19: Oma - Re:  

 Oma, kom op zeg, het over niet verder kijken dan je neus lang is hebben en dan dit. Wordt er gevraagd of zwarte pieten of sinterklaas an sich afgeschaft wordt? Nee, enkel en alleen of ze niet meer volledig zwart geschilderd kunnen worden, om daarmee de overduidelijke verwijzing naar een verleden van discriminatie, dehumanisatie en stigmatisering niet te triggeren. Een piet die niet helemaal zwart is geeft voor kinderen geen enkel probleem en zorgt er voor dat een minderheidsgroep in onze samenleving zich minder gestigmatiseerd voelt. Ik weet niet of je resultaten van onderzoek gezien hebt waarbij kinderen met een donkere huidskleur meer racistische en stereotyperende opmerkingen krijgen rondom Sinterklaas? Niemand heeft het over ons de ramadan door onze strot stampen; je bedenkt je eigen complottheorie en gelooft er vurig in. Als je de discussie op deze manier benadert wordt dit leuke kinderfeest nog meer een platform van mensen die het niet kunnen verkroppen dat door de geschiedenis het hebben van een blanke huidskleur ons enorm privilege verschaft. Misschien is het nu een keer tijd om wat terug te geven, over je ego en je arrogantie heen te stappen en om je heen te kijken hoe je mensen kan helpen. Ga eens uit van het goede in de mens, ook al ken je ze niet. Je zal versteld staan van wat voor een moois dat kan brengen. En als je al die levensjaren van een oma omzet in wijsheid, compassie en begrip, dan zul je vast ook wel inzien dat samen, in vrede verder leven veel meer waard is dan koste wat kost een compleet irrelevant facet van een traditie krampachtig vast te houden.

Peter, 25

#34 Re:

2016-11-14 15:59

#18: -  

JA! IEDEREEN MOET IN DE GEVANGENIS WORDEN GEGOOID ALS ZE OOK MAAR EEN KLEIN BEETJE HUN BEST DOEN OM EEN VERDRAAGZAMERE SAMENLEVING TE CREËEREN EN ER VOOR TE ZORGEN DAT MINDERHEIDSGROEPEN EEN HEEL KLEIN BEETJE MINDER GEDISCRIMINEERD WORDEN!!!!!!


Gast

#35

2016-11-14 16:15

Waarom ik deze petitie ondertekend heb? Laat onze Nederlandse tradities blijven. Bovendien heeft dit totaal niets met racisme te maken!

Gast

#36

2016-11-14 17:38

het hoort bij nederland

Gast

#37

2016-11-14 19:19

Waarom de zwarte piet weg?
Suikerfeest mag wel?
Slachten van schapen op een gruwelijke manier.
Kom op ieder zijn/haar cultuur dus wij de onze.

Gast

#38

2016-11-14 19:59

Omdat zwarte piet moet blijven het is een kinder feest die wij nooit hebben willen missen en onze kinderen ook niet

Gast

#39

2016-11-14 21:02

omdat het onze tradtiie is en wie daar last van hebt pleurt dan maar lekker op
cha-cha
Gast

#40

2016-11-15 00:52

Racisme in de andere richting !!!!!  AUB wat verdraagzaamheid voor de eeuwenoude tradities.

Men zou zich beter aanpassen aan de gewoonten van het land waar ze komen wonen. Dit niet (willen) begrijpen is steeds meer olie op het vuur werpen.


Gast

#41 Re: Re: Re:

2016-11-15 08:02

#33: Peter, 25 - Re: Re:  

 Een witte piet wordt herkend, zwarte piet bijna nooit. Kinderen geloven er in tot hun 8e jaar wel. Heerlijke tijd toch... Daar gaat het om!


Gast

#42

2016-11-15 14:55

Omdat kinderen mij erg na aan het hart liggen, er is al zo veel ellende in de wereld, laten we die blije kindergezichtjes behouden,sinterklaas feest moet blijven en wel met zwarte pieten.Herinneringen uit mijn eigen jeugd,de spanning eindelijk pakjes avond Dus blijf van ons kinderfeest af.


Gast

#43

2016-11-15 15:07

ik kan moeilijk tegen idioten

Gast

#44

2016-11-15 19:17

Omdat zwarte Piet moet blijven, doe normaal en maak niet overal een punt van, waar gaat het over.... zoveel belangrijkere onderwerpen

Gast

#45

2016-11-15 21:17

Het is toch van de gekke, dat een minderheid hier kan doorvoeren dat iets dat bij onze cultuur hoort, kapot wordt gemaakt. Hoever gaan ze hiermee, hebben we dadelijk nog überhaupt wel iets dat echt Nederlands is!

Gast

#46

2016-11-15 21:25

Zwarte piet moet zwart blijven, zodat de kinderen niet kunnen herkennen wie het is. En piet is zwart door de schoorsteen en niet gekleurd zoals ze er nu bijlopen. Dit hoort bij carnaval!
Het heeft ook helemaal niks met de slavernij te maken, dus waar gaat het over. Laat ons deze traditie, wij zeuren ook niet om buitenlandse tradities.

Gast

#47

2016-11-16 00:34

Wat een stelletje kinderachtige lulletjes rozenwater zijn jullie toch. Niet in staat om een kinderfeestje te vieren zonder de racist uit te hangen en dan ook nog beledigd doen. Bah, bah, bah.


Gast

#48

2016-11-16 06:46

Omdat het gezeur inderdaad moet ophouden.
Zwarte Piet is zwart punt uit!

Gast

#49

2016-11-16 11:06

goed initatief. De zwarte piet heeft de integratie in het verleden alleen maar bevorderd juist!!

Gast

#50

2016-11-16 14:57

ik ben 67 jaar en nog nooit heb ik ook maar enig verband gezien tussen zwarte piet en een mens met zwarte huid , heeft er niets mee te maken