Zwartepiet moet zwart blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zwartepiet moet zwart blijven.


Gast

#1

2016-11-13 01:36

Ik heb mee getekend aan Zwarte Piet moet blijven omdat dit bij ons Hollandse cultuur hoort en Zwarte Piet is niet oranje of een andere kleur,maar zwarte Piet zo zwart als roet.

Gast

#2

2016-11-13 01:48

Laat onze kinderen de tradities toch beleVen zoals wij en velen voor ons dat hebben gedaan. Waarom is dit toch zo n zaak geworden door enkele azijnpissers !!!

Gast

#3

2016-11-13 04:11

omdat de nederlandse tradities moeten blijven bestaan en als het haar niet bevalt dan moet ze vertrekken met het eerst volgende vliegtuig.!!!!!!
Ivo

#4

2016-11-13 06:41

Ik heb niet het idee dat het kinderen uit maakt wat voor kleur Piet heeft. Veel ouders gedragen zich kinderachtig en zijn bang dat hij een ander kleurtje krijgt. Doe niet zo zielig en laat de kinderen lekker hun feestje vieren. Er zijn zoveel andere dingen bezig in de wereld gaande, als je je graag druk over iets maakt doe het dan over iets dat er toe doet. Succes!


Gast

#5

2016-11-13 07:14

Maak het niet zo moeilijk voor al de kinderen... kinderen zien het allemaal niet zo dramatich als sommige volwassenen !!! En het is en blijft een feest voor kinderen.... wil niet zegge je gedrage als kinderen!!!
Dom Blondje SS

#6

2016-11-13 07:24

Onze Goede Sint besloot naar oeroud Hollands gebruik,

Ik geef die meid van Simons voor de komende koude winter een warme kruik,

Maar na al dat gezemel en gedoe over zwarte piet,

dacht hij dat doe ik toch maar niet,

Na WIJS beraad, gaf hij haar een BLONDE pruik.


Gast

#7

2016-11-13 09:45

onze kinderen zijn zo opgegroeid ,dit moet zo blijven zwarte piet is en moet zo blijven ! ben 39 en heb niet anders gekend ... vind dit erg wat moeten we nog allemaal mee maken .....

Gast

#8

2016-11-13 10:11

Omdat zwartepieten zwart moeten blijven
Dat was al een hele tijd nog van voor mijn kinderjaren
En moet nog altijd een kinderfeestje blijven punt uit waar zijn ze toch mee bezig
Ivo

#9 Re:

2016-11-13 10:16

#5: -  

 Mooi gezegd idd!

Ivo

#10 Re:

2016-11-13 10:17

#7: -  

Wat een geweldig zorgeloos leventje moet u hebben als in die 39 jaar dit het meest dramatische was :-)

 

Truptar

#11

2016-11-13 10:45

Hey hoge "pieten" -- Zijde gulle na bang van een paar zwarte / bruin apen ???

jezus

klop op hun bakkes en terug naar apenland , dat ze daar mor wa gaan blijten , daar verstaan ze hun  !!!!


Gast

#12

2016-11-13 11:47

Ik Zegert - Royalbiker Piet ben al vanaf 1966 - 2016 Zwarte Piet en heb in alle culturen opgetreden. En nooit geen wanklank gehad omtrent mijn kleur ( Zwart) daarom snap ik die commotie niet met als doelstelling (slavernij) Het is een kinderfeest en moet zo blijven als het in mijn ogen al 50 jaar zo is. Discussie gesloten en hoop dat een ieder die er tegen is : in de media een zwijgplicht zal worden opgelegd Groetjes Royalbiker Piet..

Gast

#13

2016-11-13 12:05

Omdat het voor mij altijd zo is geweest en is sinds 1966 - 2016. En ik ben vanaf die tijd zelf ook actief geweest als zwarte piet en hoop het nog lang zo te houden. Het is een Kinderfeest en laat dat zo blijven zonder enige andere kleur. Zegert v Eijk - Royalbiker Piet : Gorinchem
PeterSleeckx
Gast

#14

2016-11-13 14:22

Als het bijwoord "zwart" al overkomt als nederig, wat is dan het witte kader waarin ik nu deze tekst typ?

Beste webmaster, wat denkt u wel ? Voelt u zich superieur tov de anderen door een witte kader te voorzien? En mijn tekst verschijnt in het zwart op beeld, dus is het uw vooroordeel dat ik minder waard ben dan u.

Het volgende wat ze gaan aanpakken, is het woord "Piet", wand dat roept ongetwijfeld sexuele gedachten bij iemand op en dat kunnen we toch ni maken he op een kinderfeest.

Blijft alleen de sint over. blijkt die nog een turk te zijn.

Men kan het ook zien dat de zwarte bevolking de witte man uit de nood helpt. Want de witte man is oud en de zwarten staan graag klaar om een handje te helpen. Ook is het zwarte piet trouwens die de roe draagt en dus macht uitstraalt.

PeterSleeckx

#15 Re:

2016-11-13 14:26


Gast

#16

2016-11-13 15:55

Laat het duidelijk voor iedereen zijn dat zwarte piet moet blijven en de media niet meer zoveel aandacht aan sylvana geven dat wijf is gewoon media geil.

Gast

#17

2016-11-13 16:03

Red onze traditie en volksgebruiken. En dat minderheden zich
Aanpassen onze gewoontes.

Gast

#18

2016-11-13 16:04

Ook in België is het Sinterklaasfeest met ZWARTE piet een traditie, cultureel erfgoed waar men vanaf moet blijven! Dit gaat om behoud van onze westerse cultuur waar zeker volksvertegenwoordigers/politici zich verplicht dienen achter te scharen, tenslotte is het ook HUN cultuur! Het is misdadig te noemen indien de eigen politici dit behoud niet steunen!
Oma

#19 Re:

2016-11-13 17:01

#4: Ivo -  

 Beste,

Misschien eens verder kijken dan je neus lang is en door de drogreden kijken?
Het gaat helemaal niet om het feit dat 'zwarte' piet racistisch zou zijn of niet (de leugen van racisme/slavernij werd reeds overduidelijk ontkracht)
Nee, dit gaat erom dat sommige culturen (ideologie/religie, je weet vast wel welke?) die Sinterklaas niet vieren, dit willen verhinderen voor onze cultuur ongelovigen omdat ze ons als minderwaardig beschouwen.
Dat soort onmensen wil, vanuit hun gewaande superioriteit wijsgemaakt door hun doctrine, bepalen welke feesten wij, ongelovigen, nog mogen vieren.
En omdat hevig verzet tegen het rechtstreeks afschaffen van heel de Sinterklaas verwacht werd, gaan ze dan maar geniepig via vermeend racisme voor zwarte piet om een einde te maken aan onze tradities/cultuur.
De volgende stap is ramadan, suikerfeest ed door onze strot rammen.
Daar komen dus geen kinderen aan te pas want daar gaat het helemaal niet over.

 

 


Gast

#20

2016-11-13 19:29

Zwarte Piet heeft niets met slavernij en zeker niets met racisme te maken. Wel met het leukste kinderfeest van het jaar.

En daarbij... als zwart niet mag word je toch herkend door kinderen die nog in Sinterklaas geloven!


Gast

#21

2016-11-13 19:35

Dit is ons land en onze gewoonten! Deze moeten geen plaats ruimen voor!! Hier beslissen wij!!!

Gast

#22

2016-11-13 19:39

Zwarte Piet hoort gewoon zwart te blijven. Traditie is traditie. Daar moet niks aan veranderd worden. Het hoort bij onze cultuur!

Gast

#23 Re:

2016-11-13 20:29

#6: Dom Blondje SS -  

 Erg mooie limmerick !!

Dat die Sylvana Simons zich maar eens druk maakt over de holocaust op de Armeniers door de Turken

ipv aan te schurken bij dat stelletje Erdogan adepten. Ik vond trouwens de opmerkingen van Johan Derksen

aan haar adres een grove belediging voor het apenvolk !!


Gast

#24

2016-11-13 21:03

Laat onze zwarte piet onze zwarte piet.
Niet mee eens.?
Ga lekker buiten spelen.
Geeft frisse lucht en zorgt voor een gezonde geest.

Gast

#25

2016-11-14 03:23

Ik wil dat negerzoenen, moorkoppen,blanke vla.zwart/wit poeder,waspoeder voor alle gekleurde en bonte was,bleekwater,jodenkoeken als doodnormaal Nederlands woord/artikel vernoemd en gebruikt kunnen worden. Het is toch van de zotte dat dit alles door dezelfde idioten die anti zwarte Piet zijn, ook aangevochten wordt.