zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#626

2016-11-12 11:10

Identiteit, gebruiken, zeden, gewoonten ...zullen niet door een minderheid van elitaire "hoeren", wereldvreemden, geïndoctrineerde "goedmensen" en "nieuwkomers" , ontwricht laat staan vernietigd worden ...

Gast

#627

2016-11-12 11:11

ik vind dat zwarte piet zwart moet blijven dat is onze cultuur en geeft niets met racisme te maken

Gast

#628

2016-11-12 11:11

Het Sinterklaasfeest is al eeuwen oud, het gaat zelfs terug tot in voorchristelijke tijden. Het is onze volkscultuur, een deel van onze identiteit! Zwarte Piet is op een natuurlijke manier, zonder dat het van bovenaf is opgelegd geëvolueerd tot het figuur die we nu kennen. Wie zich in de herkomst van Zwarte Piet verdiept zal er achter komen dat hij helemaal niets met raciale stereotypering te maken heeft, maar alles met eeuwenoude folklore. Dat laten we ons niet zonder slag of stoot afnemen!!!!

Gast

#629

2016-11-12 11:11

Jaren ons best doen om de kinderen duidelijk te maken dat mensen mensen zijn, ongeacht de huidskleur, en dan is er 1 stomme klojo die er voor zorgt dat de kinderen toch racist worden. Want een "zwarte" moet je uitsluiten!!!
Waar gaan we naartoe?!?!?!?

Gast

#630

2016-11-12 11:12

Leer uw geschiedenis!!!!

Gast

#631

2016-11-12 11:12

Zwarte Piet is per definitie toch zwart??

Gast

#632

2016-11-12 11:13

Van een jaren lange traditie blijf je met je "Zwarte" handen af !!!
anneke

#633

2016-11-12 11:13

mss allemaal op fb profielfoto veranderen naar zwarte piet foto


Gast

#634

2016-11-12 11:13

Behoud onze tradities zoals ze honderden jaren bestaan!!

Gast

#635

2016-11-12 11:13

De pollitiek correcte waanzin moet stoppen en liever gisteren dan morgen!

Gast

#636

2016-11-12 11:14

Omdat de Belgen te veel normen en waarden moeten aanvaarden van andere culturen ,al is het tegen je zin ...we kunnen niet kiesen . Maar van onze cultuur moet aangepast worden omdat er somige minderheiden dit niet aanvaarden . Dit kan niet . Wij moeten ons niet aanpassen . Ik ben het spuug zat dat wat hier in Belgie gebeurt . We moeten maar alles slikken wat ze ons voorschotelen . Mvg
Een zeer teleurgestelde Belg

Gast

#637

2016-11-12 11:14

Laat ons traditie gerust! zwarte piet hoort zwart te zijn  van in de schouw te gaan om ze te kuissen, dat is niks maar dus NIKS te maken met racisme! de mensen die geloven dat zwarte piet zwart is door zijn huidkleur kent blijkbaar niet het verhaal van de sint en de pieten! laat ons traditie! wij nemen niks van een andere zijn traditie af!! ramadan etc... is hier toegestaan en moskee's bouwen ook en de rest! wij laten het gebeuren en we zwijgen omdat we het respecteren dat een andere ook een andere cultuur heeft en andere traditie! ze moeten het ook aanvaarden!  dus zwarte piet blijf zwarte punt uit! of anders gewoon zeggen dat Sinterklaas niet bestaat!  en de magische momenten van onze kinderen afpakken :( ..... 


Gast

#638

2016-11-12 11:15

Gedaan met de afbraak van onze eigen volksculturele aangelegenheden!!!!


Gast

#639

2016-11-12 11:15

Handen af van onze tradities , het gaat om een kinderfeest verdorie

Gast

#640

2016-11-12 11:15

Het is en moet een kinderfeest blijven die heeft volgens mij niets te maken met racisme wat is het volgende de paashaas ? Kerstmis ?

Gast

#641

2016-11-12 11:16

Waarom een probleem maken waar er geen us! Het is al jaren zo! Vroeger werd er niks over gezegd! Ik ben zo opgegroeid met sinterklaas en zwarte piet! Er werd nooit iets racistisch over gemaakt en nu ineens wel! Niet slim vind ik dus laat zwarte piet aub blijven

Gast

#642

2016-11-12 11:17

Omdat sinterklaas een feest is voor kinderen. Ik ben zelf opgegroeid met sinterklaas en zijn zwarte pieten. Als kind hebben ze mij verteld dat ze zwart worden omdat ze door de schoorsteen kruipen. Ik vond het een geweldige tijd en ik vind dat ze dat niet mogen afnemen van de kindjes. Het is onze traditie daar mag niemand iets aan veranderen. Als hun het er niet mee eens zijn hebben ze in ons land niets te zoeken.

Gast

#643

2016-11-12 11:17

Omdat ik het belachelijk vind dat het grootste kinderfeest veranderd moet worden. Dat wij ons maar weer eens moeten aanpassen, maar wel moeten accepteren dat bepaalde tradities vanuit andere landen hier wel worden opgedrongen en dat wij die ook moeten accepteren. Met andere woorden, wij moeten onze tradities veranderen maar moeten wel andere tradities aanvaarden.

Gast

#644

2016-11-12 11:17

Negers zijn bruin zwarte pieten zwart dus slaat nergens op

Gast

#645

2016-11-12 11:17

Zwarte piet is zwart door door de schouw te kruipen,niet omdat hij een zwarte man is.eeuwenoude tradities daar blijf je af.ik kom in geen winkel en naar geen theater waar ze dat pact tekenden.ik zet ook de zender die het ondertekende nooit meer op.schandalig...en "wij"(lees:de politiek)respecteren dan wel eeuwenoude readities van een cultuur niet eigen aan ons land.met alle respect voor de zwarte mens die wel normaal doet maar zij die dit eisen zijn uberegoisten en zij die eraan toegeven zijn zot

Gast

#646

2016-11-12 11:17

omdat ik zelf al jaren als sint en kerstman bij verschillende verenigingen en particulieren rond ga en dat de traditie moet behouden blijven, wat gaan de kinderen zelf er van zeggen als ze plotseling een andere helper in een andere kleur zien verschijnen, en dat ze dan sneller die persoon herkennen

Gast

#647

2016-11-12 11:18

Tradities moeten blijven.

Gast

#648 Re: cultuur

2016-11-12 11:19

#626: -  

 en neen blijf van onze tradities af wij raken ook niet aan andermans tradities 

Elise N
Gast

#649 Zwarte Piet racistisch? Onzin!

2016-11-12 11:20

De traditie van Zwarte Piet heeft NIETS te maken met racisme. Het heeft te maken met een grappige, behulpzame persoon die zwart ziet van het roet, omdat hij door de schoorstenen kloutert om kinderen gelukkig te maken... Is dat dan racisme? Mensen helpen en gelukkig maken... Ik denk niet dat iemand zich ooit beter hebben gevoeld dan mensen met een andere huidskleur, omdat ze opgegroeid zijn met Zwarte Piet. Zwarte Piet is voor velen juist de leukste van de twee... Kijk maar eens naar het programma Dag Sinterklaas, waar Zwarte Piet zich amuseert, kinderdromen waarmaakt, ... En zeg mij dan nog eens waar het racisme verstopt zit, want ik zie het niet!


Gast

#650

2016-11-12 11:21

Laat de tragedie Sinterklaas met deZWarte lieten hoe ga je dat anders verklaren aan de kinderen als er GEEN zwartepieten meer mogen zijn.