zeg nee tegen het pietenpact
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Traditie moet behouden blijven in zijn oorspronkelijke vorm
Er is niemand en zeker de kinderen niet dat denkt aan racisme bij sinterklaas en zijn knechten dat staat er helemaal los van
Wat n macht bah bah Simons blijf bij je leest, blijf met je tengels hier van af !
Waar blijft onze eige indentiteit
Sorry
Re:
net het feit dat de zwarte Pieten de leuke kerels in het gezelschap zijn leert de kinderen dat een "zwarte man" geen persoon is waar ze schrik moeten van hebben, hij brengt ze trouwens snoep en speelgoed !
Als het nou neger piet heette, maar sinds wanneer is zwart een kwetsend iets.
Neger zoenen ala, maar hoe ver moet het gaan, Joden zeuren toch ook niet om de jodenkoeken, ik als blanke hebcgeen problemen met blanke vla, wees trots op wat er naar je vernoemd is, en heb respect voor elkaar.
Deze petitie heb ik ondertekend omdat Zwarte Piet beslist niets, maar dan ook niets te maken heeft met rascisme of slavernij! Zwarte Piet geeft in dit land miljoenen en nog eens miljoenen louter plezier en vreugde! Maar ja, de totaal doorgeslagen politieke correctheid in dit land is de doodsteek voor een prachtig feest, en niet alleen aangaande dit feest maar ook andere, zwaar bevochten vrijheden!
Sinterklaas bestaad al meer dan 100 jaar, en zou beschermd cultureel erfgoed moeten worden. Jonge kinderen kennen geen racisme en zien 'zwarte' piet ook niet zo. Deze personen dat zeggen dat dit racistisch is kennen niets van onze cultuur en zouden eerst een cursus moeten volgen. Wij als belgen moeten ons maar aanpassen aan andere. Zij dringen ons hun cultuur op, en hun meningen, maar respecteren niet onze cultuur.
Verder, al heeft de koloniale tijd uiteraard het vehaal verbasterd tot koloniale propaganda en is men de échte oorsprong vergeten... omdat het een positieve feestelijke belevenis koppelt aan een zwarte mijnheer, is het een stap in een antieracistische opvoeding. Ik kon nooit om met vernedering, noch door franskiljons, noch door de Afrikaners, noch tegen de dikken, de dunnen, de rossekoppen. Daarom vind ik dit zeer veel waard. Eventueel Simmonds aanvallen voor die ongevoeligheid voor acherlijke gladiolen, enerzijds, anderzijds de witte Helena naast de zwarte Piet ? Of zwarte Klaas en witte Piet ? In géén geval, een vuile Piet, dat is helemaal niet feestelijk.
Ze gaan telkens verder met hun vreemde discussies wat is het volgende. Hun eigen traditionele feestjes willen ze wel behouden . Leef en laat leven wat is dit verdorie voor een onzin
| This discussion has been closed. |