zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#2976

2016-11-16 15:45

Het zijn schoften die totaal geen fatsoen of respect hebben.


Gast

#2977

2016-11-16 16:31

Mijn kinderen zijn al te groot en bijna uit het huis maar daarvoor gun ik wel de kleine kindjes hun feestdag met de leuke zwarte pieten. Ik snap niet goed dat de kindjes moeten boeten voor volwassen mensen die onze cultuur niet accepteren, dit is een kinderfeest!!! en de zwarte pieten horen er gewoon bij.

Gast

#2978

2016-11-16 16:38

Wat is er mis met zwarte piet?

Gast

#2979

2016-11-16 18:35

Signaal dat dit de mensen raakt en het grootste deel van de mensen zwarte Piet zwart wil. Draagvlak bij bevolking is zeer klein om hem een andere kleur te geven dan zwart.

Gast

#2980

2016-11-16 21:55

Een kinderfeest moet blijven zoals het altijd geweest is
Traditie moet behouden blijven in zijn oorspronkelijke vorm
Er is niemand en zeker de kinderen niet dat denkt aan racisme bij sinterklaas en zijn knechten dat staat er helemaal los van

Gast

#2981

2016-11-16 21:57

Omdat het Sinterklaasfeest zo moet blijven, gewoon met zwarte piet. Zonder bijgedachten.

Gast

#2982

2016-11-16 22:46

Omdat t is walgelijk is zoals Sllvana Simon het Zwarte Pieten feest er neer zet , Met haar beweging `DENK` zelfs in ´´Jeroen Pauw,´ heeft ze blijkbaar de macht, en arrogantle om haat te zaaien , ze vergeet dat dit niets met discriminatie te maken heeft ,ze weet de essentie niet eens, omdat nu n klein groep t zo ziet, n jaren oude traditie ,met namen kinder feest , helaas zorgt de media ervoor dat t in beeld komt! waar zijn we mee bezig ?
Wat n macht bah bah Simons blijf bij je leest, blijf met je tengels hier van af !
Waar blijft onze eige indentiteit




Sorry

Gast

#2983

2016-11-17 06:37

traditie's moeten behouden blijven...de "moraalridders" die achter alles een probleem zien hebben waarschijnlijk geen goede jeugd gehad en gunnen de kinderen geen kind-zijn meer!

Gast

#2984 Re:

2016-11-17 06:42

#2980: -  

 net het feit dat de zwarte Pieten de leuke kerels in het gezelschap zijn leert de kinderen dat een "zwarte man" geen persoon is waar ze schrik moeten van hebben, hij brengt ze trouwens snoep en speelgoed !


Gast

#2985

2016-11-17 07:40

De culturen van iedereen hebben recht van bestaan. Ook die van anderen, in dit geval van ook die van ons.:)

Gast

#2986

2016-11-17 09:34

ik ben al die buitenlanders beu , wie is hier eindelijk de racist ? we zullen dan maar het suikerfeest afschaffen ook , gedaan met onverdoofd slachten enz . Zwartepiet moet blijven en als ze er niet kunnen mee leven dat ze dan gaan van waar ze gekomen zijn .

Anonymous

#2987

2016-11-17 10:17

Ik snap niet dat er mensen zijn die van iets zo moois, tot een haatdragend onderwerp hebben gemaakt, nooit of ter nimmer heb ik of mijn omgeving piet met een donker ras vergeleken.Voor Piet had je respect, en was je beetje bang zelf als kind zijnde.
Als het nou neger piet heette, maar sinds wanneer is zwart een kwetsend iets.

Neger zoenen ala, maar hoe ver moet het gaan, Joden zeuren toch ook niet om de jodenkoeken, ik als blanke hebcgeen problemen met blanke vla, wees trots op wat er naar je vernoemd is, en heb respect voor elkaar.

Gast

#2988

2016-11-17 17:29

Deze petitie heb ik ondertekend omdat Zwarte Piet beslist niets, maar dan ook niets te maken heeft met rascisme of slavernij! Zwarte Piet geeft in dit land miljoenen en nog eens miljoenen louter plezier en vreugde! Maar ja, de totaal doorgeslagen politieke correctheid in dit land is de doodsteek voor een prachtig feest, en niet alleen aangaande dit feest maar ook andere, zwaar bevochten vrijheden!


Gast

#2989

2016-11-17 17:35

Ons cultureel erfgoed moet blijven zoals deze is, als sommige mensen in onze maatschappij het hier niet mee eens zijn dan moeten ze of zwijgen of uit nederland vertrekken!!!!!!.

Gast

#2990

2016-11-17 18:05

Zwarte piet hoort bij een kinderfeest, er is geen 1 kindje die de link gaat leggen met racisme! En kinderen die nu 5 ofzo zijn gaan er niets meer van snappen, eerst Zwarte piet en daarna een of andere roetpiet??

Gast

#2991

2016-11-17 19:23

Omdat het Sinterklaas feest behouden moet blijven met een zwarte Piet, want dit heeft niets maar dan ook niets te maken met racisme! Of slavernij!!!
Gast

#2992

2016-11-17 20:56

Sinterklaas bestaad al meer dan 100 jaar, en zou beschermd cultureel erfgoed moeten worden. Jonge kinderen kennen geen racisme en zien 'zwarte' piet ook niet zo. Deze personen dat zeggen dat dit racistisch is kennen niets van onze cultuur en zouden eerst een cursus moeten volgen. Wij als belgen moeten ons maar aanpassen aan andere. Zij dringen ons hun cultuur op, en hun meningen, maar respecteren niet onze cultuur.


Gast

#2993

2016-11-17 21:12

Simpel wat zwart is moet zwart blijven. En als witte pieten mogen dan ook zwarte.

Gast

#2994

2016-11-17 22:42

Ik ben een op een verkeerde plaats en tijd geboren Nengue. In het Surinaamse Sranan Tongo woordenboek wordt onze Ndjuka-stam zijn naam zo verklaard : Ndjuka : achterlijke gladiool. Dat stoort Sylvana Simmonds niet. De geschiedenis van de slavernij bestuderend botste ik op Nicolo Tedeschi , aartsbisschop van Palermo, de bevrijdde kind-slaven, enz...(1441) Verdere studie leerde me begrijpen dat Bara bekend geraakte in Catalonië, en daar is Bere...Piet.
Verder, al heeft de koloniale tijd uiteraard het vehaal verbasterd tot koloniale propaganda en is men de échte oorsprong vergeten... omdat het een positieve feestelijke belevenis koppelt aan een zwarte mijnheer, is het een stap in een antieracistische opvoeding. Ik kon nooit om met vernedering, noch door franskiljons, noch door de Afrikaners, noch tegen de dikken, de dunnen, de rossekoppen. Daarom vind ik dit zeer veel waard. Eventueel Simmonds aanvallen voor die ongevoeligheid voor acherlijke gladiolen, enerzijds, anderzijds de witte Helena naast de zwarte Piet ? Of zwarte Klaas en witte Piet ? In géén geval, een vuile Piet, dat is helemaal niet feestelijk.


Gast

#2995

2016-11-18 00:54

Het hele pieten gedoe slaat nergens op ! Als mensen zichzelf associëren met zwarte piet is dat hun probleem!
Ze gaan telkens verder met hun vreemde discussies wat is het volgende. Hun eigen traditionele feestjes willen ze wel behouden . Leef en laat leven wat is dit verdorie voor een onzin

Gast

#2996

2016-11-18 08:30

Het is een haatzaaier.

Gast

#2997

2016-11-18 23:41

Als men iets wilt afschaffen schaf deburen dan maar af ,dat belastingsgeld kan veel beter gebruikt worden.