zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#2601

2016-11-13 15:18

Omdat dit gewoon belachelijk is

Gast

#2602

2016-11-13 15:21

Belachelijk gegeven. Wat is er nu mis mee dat Sinterklaas een zwarte helper heeft... Te veel politieke correctheid is ook niety goed.

Gast

#2603

2016-11-13 15:32

het Sinterklaasfeest is een stuk van ONZE cultuur. Het gaat me nauw aan het hart , omdat ik ook nog eens in Sint-Niklaas geboren ben.

Gast

#2604

2016-11-13 15:33

Neen tegen de Politieke correctheid!

Gast

#2605

2016-11-13 15:33

..Integreren komt langs 2 kanten , wij respecteren hun ramadam en suikerfeest ea islamitische feestdagen , en de anders gelovigen hebben onze katholieke feestdagen te repecteren ( Sinterklaas en zwarte piet / kerstman / Pasen....die tevens kinderfeesten zijn ) maar een doorn in het oog van de anders gelovigen ! Katholieke feestdagen zijn ons erfgoed waar niet aan te tornen valt En andersgelovigen gebruik niet steeds racisme te pas of onpas als wapen om jullie gelijk en slag thuis te halen .

Gast

#2606

2016-11-13 15:35

Zwarte Piet is er en blijft er! Met of zonder de EZELS in Brussel!

Gast

#2607

2016-11-13 15:35

Zwarte piet moet blijven, dit is onze cultuur

Gast

#2608

2016-11-13 15:38

Toch gék eigenlijk.....degenen die GEEN Sinterklaas vieren, gaan wél janken dat piet op ons kinderfeest ZWART is...
Volgens onze TRADITIE is piet ZWART en blijft dan ook ZWART, ondanks jammerende, religieuze kwezels en racisten, die ons kinderfeest willen vernietigen uit afgunst omdat zij het niet vieren! Elk feest moet vernietigd worden zodat enkel ramadan, suiker- en offerfeest mogen gevierd worden: dát is de bedoeling, het past perfect in het plaatje van hun veroveringsideologie islam.

En als volgend jaar er GEEN zwarte piet is maar witte, rode, regenboog etc.....pieten, dan komen dezelfde jankers die nu zwarte piet racistisch vinden, zeuren dat het racistisch is omdat er geen zwarte piet mag meespelen....Zo kennen we dat leugenachtige, hypocriete soort wel!

Laten we duidelijk zijn: dit gaat allerminst over Zwarte Piet, dit gaat over behoud van onze CULTUUR, over ONZE westerse normen en waarden, over ONZE tradities en hoe dit allemaal zo snel mogelijk vernietigd kan worden..
Al teveel van onze cultuur werd al ingeleverd om deze politieke ideologie en hun superieur-gewaande aanhangers van een pedo-profeet te pamperen en eigen bevolking te discrimineren: ELKE voorkeur die moslims verkregen onder het mom van 'belediging' is schrijnende discriminatie van eigen bevolking!

Alles wat mohammedanen zich vrijwillig ontzeggen onder het juk van islam, hun politieke ideologie vermomd als geloof, pogen ze ons te ontnemen.
Met vrije meningsuiting trachten ze ons de mond te snoeren en ons diezelfde vrije meningsuiting te ontzeggen - met alcohol hetzelfde: gisteren nog werd gepoogd nachtwinkels te verbieden alcohol te verkopen omdat....moslims geen alcohol mogen nuttigen en daarom mag de minderwaardige ongelovige dat zeker niet....stel je voor: een minderwaardige mag meer dan de superieur gewaande mohammedaan!

Daar ligt de oorzaak van ALLE problemen in het westen: GELIJKHEID: mohammedanen weigeren ons als gelijkwaardig te beschouwen omdat hun haatboekje van hun pedo-profeet hun wijsmaakt dat zij superieur zijn.
Dus trachten ze op alle mogelijke manieren onze vrijheden en rechten in te perken, onze cultuur te vernietigen door voorkeuren te eisen met als gevolg discriminatie van onze bevolking en dit met medeplichtigheid van de criminele politiek.
Mohammedanen eisen "respect" maar hoeven geen respect te tonen omdat zij zich superieur wanen; de minderwaardige westerling moet verplicht respect tonen anders wordt hij racist genoemd.
Voorkeuren geven aan een minderheidsgroep is GEEN gelijkheid maar nét ONgelijkheid want waar voorkeur is, daar is sprake van discriminatie.
ELKE voorkeur dat allochtonen/moslims krijgen van de (landverraders) politiek, is discriminatie van alle anderen: autochtonen en iedereen die niet-mohammedaan is!!

Zo ook nu Zwarte Piet: moslims vieren dit feest niet dus moet het verdwijnen en vermeend racisme is enkel het gebruikte middel om dat doel te bereiken.
Zij mogen Sinterklaas niet vieren, dus mag niemand het vieren...meer is dat niet: afgunst, vernietiging van onze cultuur, stap voor stap, zelfs een sprookjesfiguur wordt daarvoor misbruikt....en uiteraard trappen politiek-correcte, linkse idioten met open ogen in die val, moslim-bezetters hun hielen likkende en hun eigen, westerse cultuur verloochenend en de zielepoten beseffen het niet eens....

Gast

#2609

2016-11-13 15:40

Omdat ik wil dat het blijft zoals het altijd geweest is

Gast

#2610

2016-11-13 15:41

Omdat ik vind dat deze traditie niets met racisme heeft te maken .Dit is een aanslag op onze waarden en tradities

Gast

#2612

2016-11-13 15:41

Tradities zijn er van oudsher en ik vind dat deze gekoesterd moeten worden

Gast

#2613

2016-11-13 15:43

Zwarte Piet we zijn er allemaal mee opgegroeid. Hij tovert een lach op alle kindergezichtjes. Hij is onze traditie en wie hier wilt wonen moet zich maar aanpassen wij gaan ook in hun land van herkomst geen wetten stellen

Gast

#2614

2016-11-13 15:45

Ik snap niet dat dit over onze hoofden beslist is. Van een traditie blijf je af, en zeker omdat dit een leuke traditie is voor elk klein kind.

Gast

#2615

2016-11-13 15:45

Ik moest van terraces

Gast

#2616

2016-11-13 15:46

Ik vind het belachelijk dat een kinderfeest waar wij allemaal mee opgegroeid zijn aangepast moet worden voor groeperingen die zich idaardoor opeens gediscriimineerd voelen terwijl in de geboortelanden van die mensen gewoon sinterklaas gevierd word met zwarte pieten,kennelijk hebben ze daar nergens last van,maar owee als ze in nederland wonen,,,dan moeten ze ineens hun rechten laten gelden!mafketels!!!

Gast

#2617 Re:

2016-11-13 15:47

#1: -  

 Zwarte piet moet zeker blijven dat is al jaren zo geweest


Gast

#2618

2016-11-13 15:51

Omdat hij al zo lang bestaat als hulpje van de Sint. Hij moet blijven voor de volgende generatie. Zwarte Piet is geen slaaf van de Sint en er is niets rasistich aan.

Gast

#2619

2016-11-13 15:51

Een mooie Traditie die mag behouden blijven!

Gast

#2620

2016-11-13 15:52

Omdat heel deze discussie ronduit belachelijk is. Mijn kinderen worden geen racisten omwille van echte zwarte Pieten. Ik ben ook normaal groot geworden. Wat is het volgende????

Gast

#2621

2016-11-13 16:09

Dit is een symbool van misplaatste politieke correctheid, die daardoor de mensen in hun dagelijks leven pest. Het is daardoor een slecht compromis, die volgens mij het tegenovergestelde bereikt dan waarvoor het getekend werd. Het wordt daardoor beter afgeschaft.

Gast

#2622

2016-11-13 16:13

Omdat zwarte piet moet blijven ze mugen onze kinderen dat niet af nemen we zijn der allemaal mee opgegroeidt ze zouden moetn bliej zien want we leren onze kinderen juist omgaan met een andere gezichtskleur zo da ze geen rasist worden maar als ze onze zwarte piet af pakken das er juist om zoeken ze zijn dan verwondert dt iedereen tgn die mensen zijn

Gast

#2623

2016-11-13 16:18

Ik denk er gewoon over blijf van onze eigen waarde af . en ga anders weer naar eigen land punt

Gast

#2624

2016-11-13 16:22

Zwarte piet is de helper van Sinterklaas die zwart van roet is. Geen racistische bedoeling. Dat maken ze ervan en hierdoor jutten ze mensen tegen elkaar op. Waarom Zwarte piet weg en onverdoofd slachten mag blijven? De brave vlaming moet weer buigen.

Gast

#2625

2016-11-13 16:39

zwarte piet moet zwart blijven en als de tradities hier niet worden gerespecteerd moet men maar ergens anders gaan wonen