zeg nee tegen het pietenpact

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie zeg nee tegen het pietenpact.


Gast

#1601 Re:

2016-11-12 17:06

#226: -  

 ramadan is zoals vasten bij christendom. Dus is godsdienstig. sinterklaas heeft niets met godsdienst te maken. alleen maar leugens tegen de kinderen


Gast

#1602

2016-11-12 17:06

Ik verdedig mijn cultuur tegen vreemdelingen die mij mijn eigenheid willen afnemen.

Gast

#1603

2016-11-12 17:07

Handen af van onze tradities en waarden.

Gast

#1604

2016-11-12 17:07

Omdat ik heel deze discussie onnozel vind. Zwarte piet bestaat al jaren waarom er nu plots aanstoot aan geven. Dat is toch gewoon om op te vallen. en om de zoveelste reden tegen onze eigen bevolking te zijn. wij Belgen worden gediscrimineerd in ons eigen land. Het enige wat we nog mogen is hoge belastingen betalen

Gast

#1605

2016-11-12 17:07

Blijft een kinderfeest, zwarte piet heeft niets met racisme te maken. Een sterk signaal van " hogerhand" kan deze discussies oplossen , zodat dit een prachtig kinderfeest blijft met zwarte piet.

Gast

#1606

2016-11-12 17:07

Een schande dat onze tradities in gedrang komen!

Gast

#1607

2016-11-12 17:08

Ik heb deze petitie getekend omdat sommige tradities gewoon moeten blijven... zoveel veranderd zoveel word er afgenomen en nu gaan ze ook nog onze tradities afnemen een mooi onschuldig kinderfeest... waar iedereen van genoten heeft als kind... van grootouder tot ouder tot kind... van koning tot gewone werkmens... en nu ineens zien een paar mensen een grote minderheid er racisme in en word het veranderd... nooit heb ik er iets anders ingezien dan zwarte piet... zwart door de schoorsteen... mijn kinderen net zo... en nu moet ik gaan uitleggen waarom dat ineens niet meer is... erg echt erg...

Gast

#1608

2016-11-12 17:08

Zwarte piet is gewoon zwart door het roet. Stop de waanzin.

Gast

#1609

2016-11-12 17:08

Van traditie's blijf je af !!

Gast

#1610 Re:

2016-11-12 17:09

#1551: -  

 tradities en godsdienst is compleet iets anders. Weet behouden toch onze godsdienstige tradities .  En deze grote leugens van de sint

de rode ridder

#1611 Re: Re:

2016-11-12 17:09

#1601: - Re:  

 Ik denk dat het opdringen van de hoofddoek nog een grotere leugen is dan sinterklaas. Dat is het symbool voor de onderdrukking van de vrouw. Daar staat niet van in de koran !!! Waarom zouden wij onze cultuur en gebruiken niet mogen verdedigen ???


Gast

#1612

2016-11-12 17:09

Traditie is traditie,en daar blijf je af . Zoals alle andere tradities.

Gast

#1613

2016-11-12 17:09

Simpel, is een eeuwenoude traditie van hier waar elk kind naar uitkijkt en van houdt. Hierbij wordt er zowel respect aangeleerd (voor de Sint én zijn pieten) ,alsook om braaf te zijn. Trouwens heel dat gebeuren over racisme is uit de lucht gegrepen want, zwarte piet is geene neger. Maar nen zwartgewerkten blanken met nen turk als baas.
Dus wat is het probleem ?

Gast

#1614

2016-11-12 17:10

Mag ik deze speciale kanttekening maken ?
Jarenlang ben ik de jolige zwarte piet voor onze KWB-afdeling. Met graagte. Zorgend voor de lustige noot bij het huisbezoek van de Sint. Ben ik racist omdat ik mij zwart liet schminken ? Ben ik een idioot omdat ik elk jaar als zwarte piet opnieuw de kinderen wilde entertainen, samen met de Sint ? Wellicht zijn er een aantal zeurpieten (welke kleur mag je kiezen) die jaloers zijn dat de zwarte piet succes heeft. Heel misschien zal in de toekomst geijverd worden voor een zwarte, rode, groene, blauwe, geelzwarte, zwartgeelrode Sint. Ah ja, de kerstman zal er wellicht ook aan geloven. Hij is blank en zal wellicht gevraagd worden om zich te verkleuren. Ik schrijf dit met een diepe zucht. Met bovendien zeer geminachte dank aan de achterkamerpolitiek van het bestuur van de Gezinsbond, waar wij als gezin jarenlang lid van zijn.

Maar (het is een grote maar !) : wat zijn wij gelukzakken. Elke piet en Sint-discussie verbleekt bij het besef dat er grote armoede is in deze wereld. Kinderen die leven zonder basisvoorzieningen, die honger en dorst hebben, die koude hebben, die samen met hun gezin noodgedwongen moeten vluchten voor geweld en oorlog. Ook in Gent zijn er kinderen die in een gezin leven met (kans)armoede. Sint en piet komt bij velen van hen niet bij hun langs.

Vermits het nooit mijn intentie is geweest om de jolige racistische zwarte piet te zijn heb ik besloten om dit te blijven. Binnenkort ga ik weer met de Sint op huisbezoek. Wedden dat de kinderen en hun papa en mama en oma en opa en supporterende familieleden ons opnieuw met open armen zullen ontvangen ?

Noot : soms ben ik ook Sint. Het bespaart mij enig schminkwerk. Tenzij Deburen of het minderhedenforum per se vindt dat ik mij als Sint moet schminken, want “te blank”. In het zwart, donkergroen, karmijnrood, geel, blauw, bolletjesrondevanfrankijkgroen of ,gentswitzwartwitzwart. Ik zal hen straal negeren. Mag er respect zijn voor onze tradities ?

Namens de zorgzame, zwarte, jolige, entertainende, levendige en met Gent verbonden Piet. Zij slogan : Nie pleuje. Nie neute.

Gast

#1615

2016-11-12 17:10

Onze tradities moeten blijven en gerespecteerd worden !!!
Wie hier komt wonen moet zich aan aan onze gebruiken ,tradities en waardes aanpassen
Zwarte piet is al 100 jaar zwart en dit heeft niets met Racisme te maken het proberen verkrachten van deze tradities dat is pas Racisme!!!

Gast

#1616 Re:

2016-11-12 17:10

#1576: -  

 onze leugens dus


Gast

#1617

2016-11-12 17:10

Als wij onze tradities moeten op geven dan moet iedereen die hier woont zijn tradities opgeven , ik dacht dat je leefde volgens de tradities x en regels van het land waar je woont , tis gvd kinderfeest, kan je net zo goed kerst en Pasen , suikerfeest en wat dan ook afschaffen enz

Gast

#1618

2016-11-12 17:11

omdat wij altijd maar moeten plooien, onze tradities en cultuur moeten worden bijgeschaafd om te moeten voldoen aan de eisen van alle nieuwkomers. Maar als het gaat over hun cultuur dan mag er niks veranderd worden of je word weggezet als racist, xenofoob enz.....

Gast

#1619

2016-11-12 17:11

Omdat het gvdomme tijd wordt dat we ermee stoppen om naar de pijpen van die berbers te dansen !!

Gast

#1620

2016-11-12 17:12

Aan ONZE cultuur en tradities moet men niet raken onder het valse voorwendsel van racisme of imperialisme

Gast

#1621

2016-11-12 17:12

zwarte piet moet blijven onze traditie

Gast

#1622

2016-11-12 17:12

Ik vind dat schandalig dat wij ons weer moeten aanpassen

Gast

#1623 Re:

2016-11-12 17:14

#80: -  

 Vrije meningsuiting ochja zo zie je nogmaals dat de gewone burger niets te zeggen heeft de regering voert altijd hun plannen uit met of zonder de wil van de bevolking!!Mensen ook hier tijd voor een ferme verandering en laat je terug niet vangen met hun loze beloftes juist voor de verkiezingen!!!


Gast

#1624

2016-11-12 17:14

Omdat ik het beu ben dat een bende hypocrieten hier onze tradities wil komen kapot maken.

Gast

#1625

2016-11-12 17:14

ga al meer dan 30 jaar als Sint op bezoek bij de kinderen en vind dat alles moet blijven zoals het is en er geen politiek item van maken