ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid hypotheek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid hypotheek.


Gast

#26 Re:

2014-05-13 12:11

#7: -

juist, te erg v woorden is t

 


Gast

#27

2014-07-10 09:14

Door hoofdelijk aansprakelijkheid geven de banken de mogelijkheid tot de ultieme wraakactie. Wanneer deze mogelijkheid wegvalt om wraak te nemen zullen heel wat meer ex- partners meer hun verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen aandeel.

Gast

#28

2014-09-24 18:15

Samen huis gekocht,samen hypotheek afgesloten. Hij grootste botenbouwer van Nederland ik met 2 kleine jongens aan de kant gezet. Hij koopt ondertussen nog even een groter huis aan doorgaand vaarwater voor zichzelf en doet er een porche 911 cadeau bij. Ik met kids ondertussen in woningbouw woning gaan wonen en ouderlijke huis is door ex volgestopt met Poolse werknemers. Hogerberoep besluit dat ouderlijke woning aan hem wordt toebedeeld en ik hoofdaansprakelijk blijf voor de hypotheek. Ook moet ik nog even de onderwaarde aan ex betalen en omdat ik dat niet kan ophoesten zit ik nu in de wsnp voor de de komende 3 jaar en misschien wel de rest van mijn leven met de kids, omdat de hypotheek niet van mijn naam gaat! Oh ja deze mister behoeft ook geen kinder alimentatie te betalen omdat hij alles heeft weggesluisd, te misselijk voor woorden allemaal. De ABN AMRO zegt dat ik niet moet zeuren omdat ex de hypotheek betaald met dat geld van zijn Poolse werknemers, ondertussen blijft ex in box 1 zitten en heeft er een eigendom bij slim van hem hè! En soms pest hij mij met het niet betalen van de hypotheek en dan komen de deurwaarders weer bij mij en kids aankloppen en soms gooit hij er een loonbeslagje uit, op dat kleine bijstands loontje dat ik verdien. Maar nu ik met kids in wsnp zit zijn wij beschermd tegen hem, ik zeg hem omdat hij mijn enige schuldeiser is, kids en ik willen rust en een nieuw leven opbouwen, wie leeft er misschien ook net als ex boven het rechtssysteem en wil/ kan ons helpen? Want ik heb de macht/ financiën niet.
Dineke

#29 Re: Re: Zielig of dom?

2015-03-15 16:25

#13: Wilma Huisman - Re: Zielig of dom? 

 Hoi Wilma,

ik voel met je mee, dat huis...ik woon nu al drie jaar in een huurwoning met de kinderen alleen..

Mijn ex weigert de woning te koop te zetten. Hij kan de hypotheek niet over nemen. Er is nu achterstand aan het ontstaan.

Vorig jaar van de rechtbank het volrecht ontvangen om de woning te eenzijdig te koop te zetten. Maar we hebben NHG, en de ex wil er niet aan meewerken het NHG aan te vragen. Dus kan ik afstevenen op een restschuld van zoiezo 40000 euro en/of een gang naar de rechter voor elk bod wat mijn ex van de hand wijst, maar wat ik wel zou willen accepteren....

Het is zo oneerlijk!

Zielig voor ons! Niet dom!

Groetje en sterkte met de petitie!

 

 

 

 

 


Gast

#30

2015-04-28 14:59

Ik zit in dezelfde situatie, mijn ex werkt niet mee aan ontslag uit hoofdelijke aansprakelijkheid en weigert het huis te verkopen
Marjolein van der Tuin
Gast

#31

2015-05-12 13:52

Sinds 2007 zijn wij uit elkaar. Ex-man lukt het niet om het huis op zijn naam te zetten en wil het huis niet verkopen. Ik kan niet verder met mijn leven. De kinderen zijn daar ook de dupe van. Hier ontstaat nu ook een betalingsachterstand omdat mijn ex-man al twee maanden de hypotheekrente niet betaald heeft. Ruim 1700 euro per maand. De vraag is nu hoe hoog de bank de schuld op laat lopen tot er over gegaan wordt tot gedwongen verkoop.

Marjolein van der Tuin.


Gast

#32

2015-07-13 07:04

Ik zit in een zelfde situatie!
Marjolein van der Tuin

#33

2016-10-09 10:47

Op 15 maart 2011 zou mijn ex-man ons huis op zijn naam zetten. Nog steeds een onveranderde situatie. Elke paar weken belt,mailt en schrijft de hypotheekbank dat betalingsafspraken niet zijn nagekomen. Wij wonen in een huurhuis. In 2007 gingen we uit elkaar, maar nog steeds geen zicht op het afronden van de echtscheiding. "Huwelijkse schulden" moeten nog steeds worden afbetaald, dus ALS het huis ooit op zijn naam gezet wordt of verkocht wordt, moeten we nog drie jaar de schuldsanering in.

Wie zit in dezelfde situatie en wil krachten bundelen? Er schijnen zoveel mensen in dezelfde situatie te zitten. Wat gaan we eraan doen? 

Neem a.u.b. contact op: marjo40(apestaartje)gmail.com