ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid hypotheek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie ontslag hoofdelijk aansprakelijkheid hypotheek.


Gast

#1

2011-09-11 22:02

schandalig dat dit zomaar kan
groetjes bianca

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2011-09-11 23:10



Gast

#3

2011-09-12 00:02

Petitie schandalig? Die ex is schandalig! Moet niet kunnen!

Gast

#4

2011-09-12 00:38

en daarbij de regering ook! Hoezo de goede bedoelingen bestraffen!

Gast

#5

2011-09-12 11:55

Moet gewoon niet zomaar op de makkelijkste manier op gelost worden vind ik.
2 mensen/ruzie/schuld moet door alle 2 opgelost worden.
Schuld of geen schuld, dan maar nog meer schuld.
Annelies Leeuwestein

#6

2011-09-12 13:58

Het is gewoon niet eerlijk dat je door je ex het huis wordt uitgezet en hij dan ook nog kan bepalen dat je geen geld krijgt voor het huis.
Het huis dan volledig verbouwd (in negatieve zin) namelijk muren en garages AFBREKEN, zonder te zorgen dat het daarna waterdicht is enzo.
Het huis dan niet meer verkoopbaar is en je dan ineens WEL met het huis word opgezadeld. Prima als hij het huis wil houden, maar dan moet het wel VERPLICHT op papier gezet worden, dan kan er namelijk niet later bij de ex die uit huis is gegaan geld gehaald worden, want dat is nu wel het geval!
Dus 2 mensen ruzie/schuld ben ik het mee eens, maar niet als 1 het wil oplossen dat het dan nog 7 jaar kan duren waarin een ex alles overhoop gooit. Zo...dat moest ik even kwijt!

Gast

#7

2011-09-13 22:00

het is schandalig dat je niet verder kan met je leven omdat het verleden je steeds maar blijft achter volgen en het ergste is je bent slachtoffer maar je word behandelt als een crimineel

Gast

#8

2011-09-14 19:27

ik ken je niet maar inderdaad hebben veel vrouwen er last van . het houd je tegen om verder te kunnen gaan met je leven . ik hoop voor jou dat het je lukt groetjes ima

Gast

#9

2011-09-20 22:54

Het is altijd wah met die ...familie.
blauwe vogel

#10

2011-09-30 15:19

Je moet gewoon een goede advocaat nemen die er opstaat/eist dat hij je uit de hoofdaansprakelijkheid onslaat. Zo niet dan komt er weer een trecht zitting.IK heb dat ook gedaan en had toen ook geen baan en een uitkering ....en meneer ( een redelijk goede baan en at van 2 walletjes) wist dat ik mijn baan van 38 jaar KLM ging verliezen..... FB

Jeroen Verbeek - www.deleader.nl/houten

#11 Ontslag HA van hypotheek

2011-10-19 13:47

Indien in het echtscheidingsconvenant is overeengekomen de gezamenlijke woning aan je ex toe te bedelen, inclusief de hypotheek, dan is het aan de geldverstrekker om jou toestemming te verlenen ontslagen te worden uit HA van hypotheek. Voorwaarde is uiteraard wel dat je ex de hypotheek alleen op zijn inkomen kan dragen. Het is zinvol dit van te voren te onderzoeken en bevestigd te krijgen en anders verkoop van de woning overeen te komen in het echtscheidingsconvenant met opname van een termijn waarin dit dient te worden gerealiseerd incl. (bindende) maatregelen als e.e.a. toch anders loopt. Zijn medewerking kan dan namelijk via de rechtbank worden afgedwongen. Succes!

Vrijheid Veroorzaakt Verantwoordelijkheid

#12 Zielig of dom?

2011-10-20 09:12

Je koopt samen een huis dat te duur is voor 1 inkomen. En je bent samen verantwoordelijk voor het afbetalen en de kwaliteit van het huis. Daar kies je toch zelf voor? Als je een hypotheek sluit, moet je je huis netjes houden.

Wie moet dan het probleem oplossen? De bank? De overheid?
JIJ wilde toch een duur huis?

Wilma Huisman
De auteur van deze petitie

#13 Re: Zielig of dom?

2011-10-29 14:57

#12: Vrijheid Veroorzaakt Verantwoordelijkheid - Zielig of dom? 

 deze reactie kennen we inmiddels wel. Het maakt niet uit wat je doet en hoe je het regelt er zijn altijd benadeelde partijen. De huizenmarkt werkt niet echt mee op het moment en het feit dat exen die in huizen blijven zitten terwijl jij alles intussen regelt met de bank en advocaat helpt blijkbaar ook niet aangezien mijn ex en nog veel meer exen de huizen kapot maken zodat de ander voor de schulden kan opdraaien. Ze kijken naar wie het meeste geld binnenbrengt en daar gaat de bank uiteindelijk ook alles halen en dat moet niet kunnen. Tevens moet degene die het huis wilt verkopen medewerking krijgen. En dat is iets waar het ook nogal aan schort.

En wat betreft een duur huis kopen. Dit huis is en was niet duur. We hadden zeker geen tophypotheek. Dit huis hebben wij namelijk uit een bankverkoop gekocht. Uit de taxatie van de bank blijkt ook dat ik er al jaren niet meer woont en dat er enorme beschadigingen aan het huis zijn gemaakt. Aangezien ik er nog geen jaar gewoond hebt blijkt dat ik het niet gedaan heb en tevens ook uit getuigenverklaringen.

Dus aan dit soort commentaar hebben we niks en veroordeel pas iemand als je weet hoe het verhaal van top tot teen in elkaar steekt.


Gast

#14 Re: Re: Zielig of dom?

2011-10-30 22:44

#13: Wilma Huisman - Re: Zielig of dom?

Ik veroordeel niemand. En ik zie de problemen wel. Vraag is alleen wie daar de dupe van moet worden? JIJ hebt toch je financiële lot aan je ex-verbonden? Waarom moet de bank daar de dupe van worden?


Gast

#15 GAST #12

2011-11-03 00:34

Zo dom om je financiele lot aan je ex te verbinden?
Volgens mij is dit niet iets wat je voor je lol doet!!
Jij zegt niet te veroordelen? Hoe noem je dit Dan? Opbouwende kritiek? Een mening?
En wie ben jij dan om zo in de bres te springen voor de bank?
Ik wens jou toe dat je nooit hetzelfde zal overkomen als ons, want uit bovenstaande reactie van jou blijkt dat je een persoon bent die
1 nooit liefde heeft gekend of in staat is om te geven
2 niks beters uit het leven weet te halen dan bezig te zijn met anderen te veroordelen.
3 je bent zeker ook zo ' n ex die niks beters te doen heeft dan zijn ex een hak te zetten.
Zo, en dat is mijn oordeel over jou.
Ga eens eerst naar jezelf kijken, persoontje ik heb alles dik voor elkaar.
Yvonne,




Gast

#16 banken ook criminelen

2012-01-12 14:46

In Mei vorig jaar gevraagt aan de bank of ontslag hoofdelijke aansprakelijk kon op mijn inkomen. Was akkoord. Verdeling scheiding geregeld en in oktober 2011 kon het ontslag HA ineens niet meer op hetzelfde inkomen. Ikzelf van mening dat ik het makkelijk kan opbrengen. Het betreft een kleine hypotheek, kosten € 250,- per maand bruto.
Volgens mij moet je dat nog van bijstand op kunnen brengen.

Gast

#17

2012-02-11 19:30

Helemaal mee eens!
Er wordt in ons land veel te veel onnodig gewacht met belangrijke beslissingen!

Gast

#18

2012-04-19 11:16

Ik ken de situatie, zit zelf ook al 1,5jaar met een huis in afwachting op ontslag hoofd.aansprakelijk
Mijn ex woont nog in het huis met zijn nieuwe vrouw en ik op een zolder zonder verwarming
En iedere keer is er weer iets nieuws waardoor het weer op zich laat wachten
1,5jaar met dubbele kosten hakt er op een gegven moment ook in

Zo Zijn de regels van de bank niiet erg soepel en duurt alles veel ta lang

Gast

#19

2012-05-31 23:09

Ik zit ook in een soortgelijke situatie.
Mijn ex en ik zijn nu al bijna 5 jaar uit elkaar en helaas heb ik toen geen samenlevingscontract met hem opgesteld en is er een extra hypotheek afgesloten getekend door ons allebei.
Ik heb al een advocaat ingezet en zijn zelfs naar de rechtbank geweest. De rechtbank kan mijn ex niet verplichten en de bank ook niet om mij te ontslaan van de hoofdelijke aansprakelijkheid.
Mijn ex woont nog steeds in het huis en mailt alleen af en toe dat hij er mee bezig is, maar ondertussen is er nog helemaal niets gebeurt. Hij woont ook alweer een aantal jaren samen en zijn partner werkt ook. Ik vind het te gek voor woorden dat er geen enkele instantie is die mij kan helpen om van de hypotheek af te komen.
Ik sta met mijn rug tegen de muur en kan zelf geen huis kopen. Hij leeft ondertussen gezellig zijn leventje met zijn veel jongere vriendin en ik zit hier in mijn flatje maar af te wachten totdat hij eindelijk een keer in actie komt.
Ik hoop werkelijk dat deze petitie gaat helpen, want zo kan dit niet langer. De slachtoffers worden nog meer slachtoffer en de oplichter krijgt zijn recht??!!! Hoe belachelijk is dit!!
Belazerd

#20 De hypotheek in gerommeld

2012-08-31 23:16

Door de personal accountant manager private banking van de ING samen met mijn ex een hypotheek in gerommeld.
Mijn handtekening zou slechts voor toestemming zijn omdat het onderpand de echtelijke woning betrof!
Nooit een afschrift of jaaroverzicht ontvangen
Nu bij de scheiding wil mijn stinkendrijke ex die allang niet meer werkt mij niet helpen door af te lossen .
De bank wil mij niet ontslaan omdat meneer te weinig inkomen zou hebben
Mijn man heeft drie huize waarvan twee villa's en ik kan nog niet een rijtjeshuis gefinancierd krijgen
Heel dom geweest
Gast

#21

2013-02-17 14:08

Helemaal mee eens. Ben 2 jaar getrouwd geweest met een man. Hij had schulden omdat hij na breuk met ex het huis niet kon betalen. Ik heb alle schulden voor hem betaald. Toen alles afbetaald was ging hij vreemd en loog over belasting geld. Ik ben toen uiteraard van hem gescheiden. Dat is nu een jaar geleden. Nu krijg ik geen huur woning meer omdat ik niet van zijn hypotheek af kom. Ik sta dus op straat met mijn (niet zijn)kinderen. Mijn sociale huurwoning had ik opgegeven voor hem. Moest mij dus opnieuw inschrijven en kan 8 jaar wachten op een huis want ik ben niet urgent. Vrije sektor huur moet ik een verklaring overleggen dat ik niet meer aansprakelijk ben voor zijn hypotheek. Ik zit dus voor de rest van mjn leven vast aan een hypotheek die ik niet eens zelf afgesloten heb.  Mijn ex woont er nu met een fillipijnse vrouw die 15 jaar jonger is en verhuurt illegaal de schuur aan zijn broer, die ook met een fillipijnse woont. Dat mag wel allemaal.

M te A

#22 Ik zou graag

2013-04-03 08:55

Hoi, ik zou graag degene die deze petitie in beheer heeft persoonlijk willen spreken, is deze al ingeleverd ? En heeft het veel opgeleverd ?
Me

#23 Re:

2013-04-03 11:08

#5: -

Tussen zwart en liggen liggen miljoenen andere kleurschakeringen.

Ik

#24 Bank werkt niet mee aan oplossing doordat hypotheek betaald blijft.

2013-09-01 17:56

Zelf zit ik al 8jaar met een onverkoopbaar appartement in Almere. mijn ex en ik zijn 7 jaar uit elkaar en werkt mij met alles tegen. Oplossing zoeken wilt ie niet want hij zit nu voor 400,- met zijn nieuwe vriendin en kind daar en goedkoper word het natuurlijk niet als ze mij uitkopen ook al betaal ik de helft van de restschuld. Dus ook mijn leven word al 7 jaar vergalt door mijn ex.

Gast

#25

2014-05-03 16:15

verschrikkelijk is t, dat je nog steeds aan een huis blijft vastzitten,.....waar je ex inmiddels opnieuw getrouwd is, en ik ook nog een brief van de burgemeester moet krijgen,..door criminelen activiteiten, en teiteren, willen ze t mis gaan sluiten, al 7 jaar knok ik voor verandering,......wie kan helpen,..zou zo graag met mn leven opnieuw willen beginnen, ben al 7 jaar weg,......