Vind jij 19 fietsslachtoffers per week aanvaardbaar? Wij niet!


Gast

#76

2016-10-04 20:59

Omdat dit gewoon moet stoppen

Gast

#77

2016-10-05 06:45

omdat ik volledig achter de actie sta en moeke ben van kleinkinderen die op een dag ook alleen naar school gaan fietsen en ik dan geen dag meer gerust ga zijn .......

Gast

#78

2016-10-05 07:07

Fantastisch, vooral zwaar verkeer en te snel rijden mijden in dorpskernen.. en zeker in buurten van scholen.
Boetes op sluipverkeer ? betere brede veilige fietswegen... er is nog werk aan de winkel...

Gast

#79

2016-10-05 10:52

Ik fiets zelf dagelijks (woon werk verkeer) en ervaar dagelijks hoe onveilig het is voor fietsers door gebrek aan respect van de andere weggebruikers, gebrek aan infrastructuur en gebrek aan erkenning en bewustwording voor zwakkere weggebruikers.

MJ
Gast

#80

2016-10-05 12:12

Ik rij elke dag met de fiets naar het werk...Inderdaad er zijn nog altijd chauffeurs die geen rekening houden met fietsers...maar men moet niet altijd met de vinger naar automobilisten wijzen...Fietsers zorg ook voor jullie eigen veiligheid....zet voor-en achterlicht aan...draag een helm bv. ook met lichtje achteraan, draag een hesje, dus maak je zichtbaar...en ook belangrijk een fietser moet zich ook aan de verkeersregels houden. bv. voorrang van rechts, verkeerslichten...maak oogcontact met de chauffeur...Als automobilisten en fietsers hier al rekening mee houden, zetten we zeker en vast een stap in de goede richting


Gast

#81

2016-10-05 13:09

Omdat ook mijn dochter Evelien op 2 april 2010 overleden is door een roekeloze vrachtwagenchauffeur die niet in zijn spiegels keek !

Anonymous

#82 Re:

2016-10-05 17:05

#80: MJ -  

Dank voor je betrokkenheid. 

Je hebt volkomen gelijk.  We hebben dit aspect dan ook proberen te verwoorden in onze brief:

"Als volwassene hebben wij zelf de plicht om op een verantwoorde manier deel te nemen aan het verkeer.  Onze kinderen moeten we de verkeersregels bijbrengen zodat ze zich op een verstandige manier in het verkeer begeven.  De ouders en leerkrachten van Merel en Sofie hébben dit gedaan, net zoals duizenden ouders en leerkrachten overal in Vlaanderen. "

 


Gast

#83

2016-10-06 12:06

Als fervent fietser zie ik te vaak mensen achter het stuur GSM'en, fietsers door het rood rijden en automobilisten die roekeloos rondrijden. Dit mag onze maatschappij niet blijven aanvaarden en moet streng maar rechtvaardig aangepakt worden.

Gast

#84

2016-10-06 13:12

Volledig akkoord met het inititief. Wij kennen beide meisjes en ouders goed en voelen met hen mee. Onze kinderen nemen dagelijks hetzelfde fietstrajekt dat Sofie nam, wij voelen ons dan ook dubbel sterk aangesproken ...
IG

#85

2016-10-06 18:39

Omdat ik een zoon heb die elke dag met de fiets naar school moet op een zeer smal (en niet verhoogd) fietspad.


Gast

#86

2016-10-06 19:36

Omdat ik ook mijn zoon ben verloren in een verkeersongeval en de gevolgen voor de families zijn verwoestend, daar word veel te weinig aandacht aan geschonken en daarom moet er veel meer rond preventie worden gedaan en de straffen voor de veroorzakers verzwaard

Gast

#87

2016-10-07 07:22

Langs de ene kant promoten we fietsen. Langs de andere kant is koning auto nog altijd baas.Er zijn nog zoveel aandachtspunten te verwezenlijken met voorop het verantwoordelijks gevoel dat terug moet primeren op tijdsdruk, Natuurlijk is de infrastructuur van ons wegennet zeer voor verbetering vatbaar. Laat ons eens proberen om bij het uittekenen van bijvoorbeeld kruispunten uit te gaan van de zwakke weggebruiker en alle gemotoriseerde voertuigen op de tweede plaats aan bod laten komen.

Gast

#88 Re:

2016-10-07 12:08

#6: -  

 Sorry,maar Geens heeft zijn tijd nodig om volksjury AAN BANDEN te leggen,niet om doodrijders achter de tralies te krijgen.


Gast

#89

2016-10-07 12:43

Elk verkeerslachtoffer is er één te veel! Veiligheid boven alles! Het zal je eigen kind, echtgenoot , familielid of vriend maar zijn... Sterkte aan allen die getroffen zijn door een verkeersongeval.

Gast

#90

2016-10-07 13:05

Omdat het niet kan dat wanneer je een spijtig ongeval veroorzaakt, hoe klein ook met enkel stoffelijke schade laat staan met gewonden of in het ergste geval met dodelijke afloop, gewoon doorrijdt. Neem hoe dan ook je verantwoordelijkheid !!!!

Gast

#91

2016-10-07 14:07

Ik vindt het niet kunnen al die slachtoffers in het verkeer vooral met de fieters hoop dat we wat kunnen bereiken met de handtekingen veel steun naar de ouders

Gast

#92

2016-10-07 14:30

Fietsen in onze streek is absoluut niet veilig!!!Gisteren nog een meisje zien vallen door een bestuurder die zijn autodeur open gooide! Kijk toch eerst in die spiegel!


Gast

#93

2016-10-07 14:53

Ik heb getekend om ik heb zelf 4 kinderen en ik wel graag meer veiligheid voor alle kinderen in het land op openbar weg ok om veilig naar school met fietsen .

Gast

#94

2016-10-07 15:06

Ik heb deze petitie getekent omdat ik er 100% achtersta om de veiligheid van onze kinderen en om het trieste gebeurtennis wat er met merel en haar beste vriendin dit niet meer in de toekomst te laten gebeuren. Er sterven al spijtig genoeg teveel kinderen in het verkeer vind veiligheid voor alles .ik hoop dan ook dat hier zal dringend aan gewerkt worden . Dus minister werk eraan voor de veiligheid van onze kinderen.

Gast

#95

2016-10-07 19:59

Mijn dochter mag niet met fiets naar school omdat de steenweg van Boortmeerbeek naar Haacht Don Bosco levensgevaarlijk is. Noah zijn herdenkingstekens doen er ons steeds aan herinneren en toch wordt er niets aan gedaan...

Gast

#96

2016-10-08 05:18

Als vader vindt ik dat ik dit initiatief moet steunen. Meer en betere controles alleen zullen geen soelaas brengen. Er moet ook een strengere bestraffing komen. Gevangenisstraffen die uiteindelijk niet uitgevoerd worden of met pseudo maatregelen worden omzeild hebben geen zin. Daarom: voertuig in beslag nemen en verbeurd verklaren, ook indien men de eigenaar niet is. Als je financiële criminelen ook financieel straft, dan moet je wegpiraten bestraffen via hun vervoermiddel. Dat vraagt veel politieke moed.

Gast

#97

2016-10-08 10:35

Omdat ik dagelijks onverantwoorde chauffeurs bezig zie...

Gast

#98

2016-10-08 12:20

Omdat Merel was een vriendin van mijn kind, ze waren op de zelfde school en Merel was een mooie en vriendelijke meisje.
Het is niet normaal dat onze kinderen zijn niet meer veligheid om naar school te gaan in vilvoorde
jo

#99

2016-10-08 12:22

het is niet meer veligheid om naar school te gaan en de Nu--Burgmester doet niet voor.


Gast

#100

2016-10-08 12:33

Voor dylan aendekerk!