Kliko's legen moet weer 1x per week GEMEENTE ROTTERDAM !!!


Gast

#76

2016-07-23 12:15

Ik ben het helemaal eens met de petitie. Het in te smerig voor woorden. We zijn weer terug bij af. Kan net zo goed je zak weer op de stoep zetten net als vroeger. Zeker weer nieuw beleid bij gemeente! Nieuwe bazen nieuwe wetten. Wat kost dat wel niet? Schandalig.

Gast

#77

2016-07-23 12:23

Omdat ik het er mee eens ben natuurlijk!

Gast

#78

2016-07-23 12:43

Omdat het frisser en schoner is als alle bakken zowel de gft als gewone huisvuil elke week worden geleegd inplaats van om de week

Gast

#79

2016-07-23 12:46

Het is te snerig voor woorden. De stank niet te harden soms en dan zal ik het niet hebben over de hoeveelheid vliegen op het moment.
Eigenlijk moeten er veel meer ondergrondse cont. komen. Die hele klikko is geen gezicht in de straten Stamt nog uit 1960 dat systeem.

Gast

#80

2016-07-23 12:47

We hadden normaal 2 bakken in 1 week .
Nu 1 per 2 weken . Sta met zakken ernaast .heb zelfs maden .
De tuin zit vol vliegen . De meeuwen vreten uit de kliko,s.
Wat een achteruitgang is dit zeg ..verschrikkelijk

Gast

#81

2016-07-23 13:10

Overmatig vlieg en maden overlast in de tuin en binnenshuis. Tevens is de geur die je huis binnendringt walgelijk. Het is heel onhygiënisch en ziekmakend die vliegen in je huis..

Gast

#82

2016-07-23 13:24

Ivm overvolle kliko's ,voor een huishouden van 2 personen red je het niet om de kliko eens per 2 weken te laten legen, hygiëne is een grote zorg. Meerdere malen last van maden en ander ongedierte in onze kliko. Het vreemde is dat op nog geen 500 meter afstand de kliko's nog wel iedere week geleegd worden?!?Gemeente Rotterdam doe er wat aan!!! B.v.d.

Gast

#83

2016-07-23 13:37

Omdat dit grote problemen geeft zeker als het gezin als meer dan 1 persoon bestaat.De gene die dit heeft bedacht loopt niet over van hersenen.BAH

Gast

#84

2016-07-23 13:55

Omdat dit een hele smerige bedoening is

Gast

#85 Hou de boel dan schoon, hier legen ze al 15 jaar één keer per 2 weken en ik heb nog nooit één made:

2016-07-23 14:10

#1: -  

 Hou de boel dan ook schoon ipv lukraak alles maar los in die bak te kiepen. Hier worden al 15 jaar de bakken 1 maal per 2 weken geleegd en ik heb nog nooit één made gehad, geen van mijn buren trouwens. Kwestie van netjes op je spullen zijn, alles in zakjes doen en geen losse troep in de bak.  Bak in de zomer netjes in je garage/schuur zetten en niet buiten in de volle zon. Gemakzucht en schijt aan anderen hebben zoals je troep bij een ander in de bak gooien is deels het probleem. Op te lossen deels door niet mee aso je bak al in de vroege avond neer te plempen maar netjes 's morgens.  Verpakkingen klein maken en niet hele melkpakken deponeren. Meeste mensen zijn luie varkens en te beroerd de bak netjes te vullen en te beroerd die 's morgens pas aan te bieden zoals het hoort. En dan janken dsat een ander er zooi in gesmeten heeft.                      

nette mensen zijn mensen die alles schoon houden en die hebben nooit maden veroorzaakt door henzelf.  dAAROM je bak in je eigen tuin/schuur houden en niet in het brandpad, dat is al enorm asociaal en dan is die bak beschikbaar voor iedereen die van zijn rauwe vleesresten af wil...... En niet zeuren dat je geen plek hebt voor die bakken, die horen VERPLICHT op je EIGEN terrein, ook als je maar een zielig postzegeltje hebt.

Als je serieus geen 2 weken af kunt met die enorme kliko doe je toch echt zelf iets grondig verkeerd, die bakken zijn huge!. Grote huishoudens kunnen een tweede kliko krijgen, moet je wel voor betalen en dat willen ze natuurlijk niet want klagen is leuker dus allemaal eigen verantwoording.

Waarom kunnen wij het hier allemaal wel met 2 tot 6 persoons huishoudens en jullie niet? Vreemd en dat zegt wat over de klagers, zijn jullie daar nou allemaal zo vies en laks met je afval of zo? Alles begint per slot van rekening bij jezelf.


Gast

#86

2016-07-23 14:25

Leuk nieuwe kliko's maar serieus gft bakken?? Hebben ze al geprobeerd, heeft niet gewerkt. Enige wat wel werkte was het aantrekken van ongedierte. Dus wtf opnieuw proberen en dan om de week legen, dit werkt niet voor ons ( gezin ). En zo te zien in de gehele wijk hebben meerdere huishoudens hetzelfde probleem. Doe dan lekker om de week restafval en om de 2 weken gft als ze dan toch zo hoognodig weer de gft bakken willen proberen.

Gast

#87

2016-07-23 14:26

1x per 2 weken legen van de grijze bak is onvoldoende. Prima om papier te scheiden en daar een bak voor neer te zetten. Maar een half milieupark van mijn voortuin moeten maken met Ook nog een gft bak is belachelijk. Wie vult die groene bak nou helemaal? Ik heb er 3 wortels en paar aardappels in gegooid met de zakken die erbij geleverd werden eromheen. Nog kropen de maden eruit. Ook hier een toename van fruitvliegjes en strontvliegen, die gft bak gebruik ik dus niet meer.

Gast

#88

2016-07-23 14:27

Met kleine kinderen in huis is zo'n kliko vol maden helemaal smerig. Ik wil ze er niet in de buurt hebben spelen. Ze zijn 1 en 3,5 en ik heb veel liever dat ze elk stukje van de tuin kunnen gebruiken en lekker vrij kunnen zijn in hun spel,  innplaats van dat ik een stuk moet afschermen en hen verbieden daar in de buurt te komen. Ik ben van mening dat het veel lucratiever is om plastic te gaan scheiden ipv gft. En dan de grijze container gewoon iedere week legen en die voor plastic om de week ofzo. Ik doe alles netjes in zakjes en onze bak is altijd dicht maar het maakt geen bal uit. Zodra er een beetje mooi weer is is het raak. Enorme stank en vliegen (die ook mijn huis binnendringen en echt ziekmakend kunnen zijn, helemaal voor kleine kindjes) en die zakjes maken dam amper verschil. Ze zijn duur en ze vergaan heel snel in je bak.


Gast

#89

2016-07-23 14:27

Omdat wij 1 volle vuilniszak per dag hebben! En wij het dus echt niet redden met 1x in de 2 weken legen! Moet echt weer 1x per week!

Gast

#90 Re:

2016-07-23 14:31

#89: -  

 

Hou de boel dan ook schoon ipv lukraak alles maar los in die bak te kiepen. Hier worden al 15 jaar de bakken 1 maal per 2 weken geleegd en ik heb nog nooit één made gehad, geen van mijn buren trouwens. Kwestie van netjes op je spullen zijn, alles in zakjes doen en geen losse troep in de bak.  Bak in de zomer netjes in je garage/schuur zetten en niet buiten in de volle zon. Gemakzucht en schijt aan anderen hebben zoals je troep bij een ander in de bak gooien is deels het probleem. Op te lossen deels door niet mee aso je bak al in de vroege avond neer te plempen maar netjes 's morgens.  Verpakkingen klein maken en niet hele melkpakken deponeren. Meeste mensen zijn luie varkens en te beroerd de bak netjes te vullen en te beroerd die 's morgens pas aan te bieden zoals het hoort. En dan janken dsat een ander er zooi in gesmeten heeft.                      

nette mensen zijn mensen die alles schoon houden en die hebben nooit maden veroorzaakt door henzelf.  dAAROM je bak in je eigen tuin/schuur houden en niet in het brandpad, dat is al enorm asociaal en dan is die bak beschikbaar voor iedereen die van zijn rauwe vleesresten af wil...... En niet zeuren dat je geen plek hebt voor die bakken, die horen VERPLICHT op je EIGEN terrein, ook als je maar een zielig postzegeltje hebt.

Als je serieus geen 2 weken af kunt met die enorme kliko doe je toch echt zelf iets grondig verkeerd, die bakken zijn huge!. Grote huishoudens kunnen een tweede kliko krijgen, moet je wel voor betalen en dat willen ze natuurlijk niet want klagen is leuker dus allemaal eigen verantwoording.

Waarom kunnen wij het hier allemaal wel met 2 tot 6 persoons huishoudens en jullie niet? Vreemd en dat zegt wat over de klagers, zijn jullie daar nou allemaal zo vies en laks met je afval of zo? Alles begint per slot van rekening bij jezelf.


Gast

#91

2016-07-23 14:36

Niet normaal meer de hele straat met maden en dat worden dan weet van die vieze glimmende vliegen eten in de tuin is er niet meer bij bedankt gemeente Rotterdam voor de heerlijke zomer ggggrrrrr

Gast

#92 Re: Re:

2016-07-23 14:40

#90: - Re:  

 Knap van jou of groeit jouw huishouden per post??

Jij lult over schoonhouden, de restafvalbakken gaan normale vuilniszakken in. En ja zelfs daar komen de vliegen uit. Voordat je begint te ijlen ja onze bakken reinigen we zelf. Daarbij staan ze op eigen grond.

Ga lekker naar het bos als je niks te maken hebt met deze petitie. Lul verhalen over schone mensen, alsof wij allemaal aso's zijn.


Gast

#93

2016-07-23 14:40

Omdat het zo smerig is overal waar je loopt stinkt het bij de afvalbakken .Hoop snel weer terug naar het oude systeem .

Gast

#94

2016-07-23 14:42

Omdat wij ook overlast hebben van de volle kliko's.

Misschien nog een idee, om in de zomermaanden (juni juli en augustus) allebei de bakken op te halen iedere week. In Zaandam is dit systeem ook.

Gast

#95

2016-07-23 14:43

Om het belachelijk is dat de kliko's 1x in de 2 weken worden geleegd. Het krioelt van de maden!!

Gast

#96

2016-07-23 14:43

Het is gewoon ronduit smerig en als je hier met een gezin mee moet doen is dit niet haalbaar. Zelfs met twee bakken kom ik al bijna te kort. De biobak krijgen we in 100 jaar nog niet vol. Echt waardeloos! Mensen worden ziek en al zo met die lekkere warme weer!

Gast

#97

2016-07-23 14:47

Omdat het te gek voor woorden is zo vies en smerig al die maden brrrrrrr heel normaal 1 x in de week het vuil halen

Gast

#98 Re: Re: Re:

2016-07-23 14:53

#92: - Re: Re:  

 Vertel mij dan eens waarom het hier al 15 jaar geen enkel probleem is? Zou het niet dan toch aan jezelf liggen? Ik kom wel eens in Hoogvliet en bepaalde delen zijn nou niet bepaald de schoonste/netste. Als ik op de foto's zie hoe die kliko's er bij staan weet ik al meer dan genoeg. Het zijn nu eenmaal niet bepaald de kaboutertjes die deze zooi maken hoor. Hand in eigen boezem en eens normaal met je afval om gaan.  (de goeden niet te na gesproken uiteraard  maar daar wordt mogelijk zooi door de niet zo keurige buuf stiekem in de bak gesmeten ...) 


Gast

#99 Re: Re: Re:

2016-07-23 14:55

#92: - Re: Re:  

 Ik woon vlak bij jullie wijk, ook leging 1 keer per veertien dagen en wij kennen in de buurt het probleem totaal niet....Waar zou dat dan toch aan liggen? Ik weet het ook niet behalve wat ik al aangaf. Maar goed, elke week legen willen jullie dus? Gaat jullie geld kosten en verhoging van de lasten want als half Zuid-Holland het prima met die 14 dagen redt zal de gemeente het echt niet gratis gaan doen, die weten ook dat het aan jullie zelf ligt. En dan niet in de winter gaan klagen dat 1 keer per week te veel is en je niet wilt betalen want 1 keer per 14 dagen is wel genoeg in de winter...*kuch* Overigens, het stort neemt ook vuilniszakken aan hè maar dat kost je wel knipjes. Dus zeuren is puutr zeuren om het zeuren, morgelijkheden zat maar ja, te makkelijk om op een stoel bij de voordeur 24/7 schande te spreken over de gemeente.... 


Gast

#100

2016-07-23 15:01

Is toch niet normaal, al die made!! Lekker gezond voor de kinderen! We kunnen in de zomer niet eens meer in de voor tuin zitten! Ook door de stank, en dan zit er al geen vlees in! Die gooit ik apart weg in de ondergrondse nee ze moeten weer elke week komen.