Kliko's legen moet weer 1x per week GEMEENTE ROTTERDAM !!!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Kliko's legen moet weer 1x per week GEMEENTE ROTTERDAM !!!.
Gast |
#3782016-08-04 18:34Om dat 1 keer in de 14 niet moet kunnen De stank is niet te harden en er lopen maaien in de containerbrand. Lijk me niet zo gezond voor de burgers |
Gast |
#3792016-08-05 10:39Rotterdam is steeds meer aan het verpauperen. Overvolle kliko`s, hoog gras (onkruid). Jammer!!! |
Gast |
#3802016-08-05 13:59Er zitten bij ons in de tuin wel honderden vliegen! Dit jaar kan je nog niet eens genieten van je tuin met die klote vliegen. Gewoon 1 keer per week legen die bakken. Het leefgenot van je inwoners lijkt mij ook erg belangrijk. |
Gast |
#3812016-08-07 16:49Onze burgermeester heeft verleden jaar in zomergasten verklaard, dat de burger geld voor zijn afval krijgt. Tot nu toe worden de burgers alleen maar met exra kosten en werkzaamheden opgezadeld. In het blad van "Eigen Huis" schreef Henrietta Prast, hoogleraar aan de universiteit Tilburg, dat het eenvoudig is om afval op een centrale plaats te scheiden en dat de gemeente waarschijnlijk meer geld ontvangt wanneer het gescheiden aangelverd wordt. Symboolpolitiek is ook een van haar opmerkingen. Persoonlijk wil ik deze actie van de gemeente als stompzinnig, overlast veroorzakend, ongefundeerd, ziektes veroorzakend, stankoverlast gevend en zo kan ik door blijven gaan, bestempelen. Wat wij sinds de middel eeuwen bestreden wordt nu weer ingevoerd. Zelf vverplaats ik me met een scootmobiel, de neushoogte is de deksel van de kliko. Ik treed niet in details wat voor stank er in mijn neusgaten dringt. De adviezen die gegeven worden om van deze zgn. Luchtjes afte komen door mottenballen te gebruiken, waar kan je die nog kopen, wederom belasting voor de burger, en ik misbdemplaats in de kliko waar ik ze kan ophangen Kortom stupide actie, temeer daar dit in het verleden ook als is gebeurd. Hoe noemt men dit in de politiek ook al weer, met de wijsheid van nu ..... Blijkt weer dat men niets geleerd heeft en dat deze actie de burger heel veel geld kost. Ik kan nog uren doorgaan en als le wilt dat ik je ondersteun kun je me bereiken op 010-4386630 of 06-5367755, Groeten, Frits Smit |
Gast |
#3822016-08-08 13:10Uit oogpunt van hygiëne is dit plan totaal mislukt. Ook het straatbeeld wordt er niet beter van. |
Gast |
#3832016-08-08 14:1811 jaar geleden hadden wij dit al toen is er van de gft bak een papierbak gemaakt en werd het 1 keer per week legen super. Nu gaat alles weer terug naar het oude. Geef mij ipv gft maar een plasticbak daar schiet iedereen wat mee op en weer terug naar 1 keer per week. |
Gast |
#384 Re:2016-08-10 11:52#1: -welke idioot heeft bij onze gemeente dit bedacht over diversen kliko,s een voor gft een voor huisafval en dan nog een voor papier dan wordt de gft en de andere bak om de week opgehaald in die tijd sterf het van de maaien en wat nog nooit meegemaakt hebben allemaal van die blauwe vliegen, tevens staat nu mijn tuin vol met van die kliko,s, ook geven zij een schrijven over het kopen van biologische zakken die we dan zelf moeten gaan betalen. Ga maar weer gauw naar de normale en zet die vieze gft bakken maar in de tuin van deze wethouder die dat verzonnen heb
|
Gast |
#3852016-08-10 11:56Weg met de vieze gft kliko,s de maaien kruipen met warm eruit en we zitten vol met kliko,s in onze tuin. |
Gast |
#3862016-08-10 17:22Zoveel fruitvliegjes en stank uit de kliko's, je wordt er onpasselijk van. |
Gast |
#3872016-08-12 22:21Moet gewoon elke week weer geleegd worden, op deze manier heb je meer vervuiling, stankoverlast etc. Daar schieten we niets mee op! |
Gast |
#388 Re:2016-08-13 20:37Hoe komen ze er nou toch bij om dit om de week te gaan doen, is ons dat ooit gevraagd? |
Gast |
#3892016-08-13 20:45Mooie teksten op de vuilnisauto's van een mooi schoon rotterdam , maar op deze manier word het een vieze stinkzooi in onze stad
|
Gast |
#3912016-08-18 20:43stinkende containers bromvliegen en maden enoveral ligt nu zwerfafval naast de containers |
Gast |
#3922016-08-23 10:22Overvolle containers wie heeft dat verzonnen om eenmaal in de twee weken te legen. Bij 2 personen is deze al overvol, laat staan voor mensen met kinderen belachelijk. |
Gast |
#3932016-08-23 19:37Goedendag, Ik ben niet van plan om zomaar meer geld uit te geven omdat de gemeente hoogvliet van het ene op het andere moment eist dat alles gescheiden dient te worden en dat het 2 weken duurt voordat de zwarte of groene container wordt opgehaald. Dacht dat in die brief stond 2/3 is rest en 1/3 is gft. Misschien is het handig om iemand in te schakelen die ook kan rekenen. Want dit is anders dan 1/2 is rest en 1/2 is gft. Maar heb het probleem opgelost door de containers zo dicht mogelijk aan de stoepzijde te plaatsen. Hebben wij in huis geen last van die strontvliegen of stank van de containers. Voor mensen die daar lopen is het een ander probleem. Een probleem die de gemeente heeft veroorzaakt. Dus ook mag oplossen. Alles wordt nu zo veel mogelijk gescheiden en we redden het net aan om 2 weken met de rest container te doen. Mvg. Bovenstaande bericht naar de afvalcoach gestuurd op 4 augustus 2016 maar nog geen reactie |
Gast |
#3942016-08-24 09:09ik loop nu in mijn voortuin door een wolk van vliegen als ik mijn huis in wil. getver! een paar jaar felden toen ze om de twee weken kwamen hadden wij ook een vliegenplaag. Al die jaren niet en nu weer. Dit komt echt door die klikos. Al komen ze in de zomer maar elke week. Heel goed dat dit georganiseerd is |
Jeffrey |
#395 Asociaal2016-08-24 19:09Echt onbegrijpelijk dat ze hier op bezuinigen. Het stinkt overal door de Gore bakken. Je blijft wel hetzelfde betalen maar er wordt minder geleegd?
Het is een schande. Nog even en ik pleur m'n afval gewoon op straat. |
Jos |
#3962016-08-24 22:47Uiteraard steun ik deze petitie van harte! Ik heb mijn "dialoog met de afvalcoach" (hoe verzin je zo'n functie?) bijgevoegd. abcdefGeachte heer Lacroix,
Laat ik beginnen met mijn excuses aan te bieden voor mijn cynische ondertoon. Ik kan dit echter niet laten. Sommige mensen hebben een betonnen plaat voor hun hoofd, anderen een compleet appartementencomplex. U behoort tot de laatste categorie.
Ik zal, alinea per alinea, mijn reactie geven:
Al met al lees ik uit uw mail dat de gemeente Rotterdam niet van zins is om het nieuwe afvalbeleid aan te passen. Ook niet qua frequentie. Een gesprek met u lijkt mij danook niet zinvol. U laat de problemen bij de burgers van Rotterdam. Ik had van u ook geen oplossing verwacht, want dat zou uw positie immers ondermijnen. Afvalcoach....pffffff!
Met vriendelijke groet,
Mijn collega, de heer Koert, heeft mij gevraagd uw melding verder in behandeling te nemen. Graag kom ik aan dit verzoek tegemoet door de terechte vragen die u in uw bericht stelt te beantwoorden. In uw email geeft u aan hinder te ondervinden als gevolg van geur- en ongedierteoverlast. Laat ik voorop stellen dat u dergelijke overlast op relatief eenvoudige wijze kunt beperken tot een minimum door de tips die u schriftelijk heeft ontvangen in acht te nemen. Geur- en ongedierteoverlast ontstaat in de regel als gevolg van het rottingsproces van dierlijke producten. Deze producten zijn composteerbaar en dienen dan ook als gft-afval te worden aangeboden. Echter, gedurende de warme zomerperioden wordt hierop een uitzondering gemaakt en kunt u de voedselresten ook in de restafvalcontainer deponeren. Dit betekent dat u de voedselresten kunt deponeren in de container welke als eerst geledigd wordt (GFT of rest) waardoor deze nooit langer dan een week in een container blijven liggen. Uiteraard beseft de Gemeente Rotterdam dat de bovengenoemde tip leidt tot een geringe afname van de hoeveelheid ingezameld GFT. Het besef is er echter ook dat de rotting van dierlijke producten als zuivel-, vlees- en visresten tot overlast kan leiden. Dit wenst de gemeente Rotterdam te voorkomen. Wel wil ik u vragen om deze tip uitsluitend toe te passen gedurende de enkele warme zomerweken. Wellicht vindt u het interessant om te weten dat het inzamelsysteem zoals van toepassing in uw wijk al langere tijd met succes wordt toegepast in verschillende gebieden binnen en buiten de gemeente Rotterdam. Hieruit blijkt dat dit inzamelsysteem wel degelijk werkt en dat de oplossing voor de door u beschreven overlast niet uitsluitend dient te worden gezocht in de vorm van een verhoging van de inzamelfrequentie. U merkt terecht op dat de gemeente Rotterdam met het implementeren van het nieuwe inzamelbeleid behoorlijk wat aanpassingsvermogen vraagt. De aanzienlijke milieutechnische en derhalve maatschappelijke voordelen welke gekoppeld zijn aan het scheiden van het GFT rechtvaardigen deze vraag mijns inziens. Uiteraard is er onderzoek gedaan naar de mogelijkheid om het GFT-afval als alternatief ondergronds in te zamelen. Het GFT uit de ondergrondse container bleek echter niet meer composteerbaar vanwege het hoge percentage vervuiling door onwettig bijgevoegd restafval. De milieuwinst van een ondergronds inzamelsysteem wordt hierdoor teniet gedaan. Dit maakt het inzamelen van GFT doormiddel van mini-containers vooralsnog de enige mogelijkheid.Zoals u zelf al aangeeft is het van groot belang dat de tips om overlast te voorkomen niet alleen door u maar ook door uw buurtbewoners in acht genomen worden. De gemeente Rotterdam zal dan ook blijven inzetten op communicatie. Hiervoor wordt een breed palet aan communicatiemiddelen ingezet. Denk hierbij massacommunicatiemiddelen als brieven, social media en televisie maar ook aan uiteenlopende voorlichtingsacties waarbij de bewoners uit Hoogvliet persoonlijk in gesprek kunnen gaan met publieksvoorlichters of de afvalcoach. Zoals mijn collega, de heer Koert, al aangaf ben ik uiteraard te allen tijde bereid om samen met u te zoeken naar een oplossing voor de door u ervaren problematiek. Wel dien ik hier eerlijkheidshalve bij te vermelden dat de oplossing niet gezocht dient te worden in het wekelijks inzamelen van zowel GFT- als restafval maar in het vinden van het juiste pakket preventieve maatregelen. Rest mij nog u te bedanken voor uw melding. Met vriendelijke groet, |
![]() Anonymous |
#3972016-08-24 23:11Achterlijk beleid van de gemeente Rotterdam. Dit is vragen om ellende. |
Gast |
#3982016-08-25 18:16Omdat ik het er mee eens ben, ik durf niet eens afval in de gft bak te gooien... Dat is toch niet de bedoeling? |
Gast |
#4002016-08-27 14:28Ben er volkomen mee eens. Ben de chaos bij de ondergrondse containers en stinkende klikos zat. |
|
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
5230 Gemaakt: 2024-07-07
Chauffeurs restaurant Kanters moet blijven!
485 Gemaakt: 2025-09-11
Gouda Waterstad? Red katten van de verdrinkingsdood – plaats kattentrappetjes
741 Gemaakt: 2025-09-08
WAP-PETITIE WOLF - VOOR VEILIGHEID VAN MENS & DIER
8568 Gemaakt: 2025-08-25
Geen uitbreiding fietszone Brugge
801 Gemaakt: 2025-08-23
Jens Broes in Junior Eurosong The Party!
150 Gemaakt: 2025-09-16
STOP de waanzin voor een TIJDELIJKE snelweg ivm werken aan de A8 te Halle!!
1274 Gemaakt: 2025-08-03
Red Onze Motocross Oefenterreinen in België
3288 Gemaakt: 2025-07-23
Nieuwerkerk zeg Nee tegen een GROOT AZC!
1730 Gemaakt: 2024-01-16
NEE tegen een AZC Hoorn
3665 Gemaakt: 2024-09-21
Stop het zonneveld in Heelsum — Red natuur, vogels én vruchtbare grond
1250 Gemaakt: 2025-05-19
Youngtimer/oldtimer, Regering moet zich aan de afspraken houden
65 Gemaakt: 2025-09-17
Ik steun de werkgroep Compagniesterpark
62 Gemaakt: 2025-09-12
Voor de definitieve afsluiting van de Sint-Veroonsstraat voor het transitverkeer
285 Gemaakt: 2025-09-06
Tijd voor een migratiestop
325 Gemaakt: 2025-08-25
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6287 Gemaakt: 2025-06-15
Geef onze jongeren een tweede thuis!
46 Gemaakt: 2025-09-16
NEE TEGEN AZC VLAARDINGEN
1572 Gemaakt: 2025-06-04
Weg met burgemeester, wethouders en gemeenteraad van Zwolle!
36 Gemaakt: 2025-09-17
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
1404 Gemaakt: 2025-07-08