Code oranje voor het Sterrebos

Code oranje voor het Sterrebos / Mededelingen / Einde petitie Code Oranje voor het Sterrebos / Opmerkingen


Gast

#1

2016-07-22 08:27

Heel goede hoop nu op succes. Gefeliciteerd

Gast

#2

2016-07-22 09:54

Als voorzitter van de oud-leerlingen van de G.A. van Swieten Tuinbouwschool wil ik graag op de hoogte gehouden worden van de uitkomst van de gesprekken met de Directeur van de Maatschappij van Weldadigheid over het kappen in het Sterrebos.
Vr. gr. Kees Nieuwerth (k.nieuwerth@wxs.nl

Gast

#3

2016-07-22 10:26

Dat is een positief bericht. Hopelijk hebben de gesprekken positieve uitkomsten, waarbij het cultuur bos behouden blijft!
Bomenredder

#4

2016-07-22 16:25

Ik heb er geen monumentale, zeer oude loofbomen kunnen vinden, de gemerkte bomen waren meestal ook naaldbomen, en niet eens oude exemplaren. Leek mij een goede uitdunactie, puntje van aandacht is alleen dat er slordig wordt gewerkt, alsmede in het broedseizoen. Maar dat levert geen onherstelbare schade op.


Gast

#5

2016-07-24 10:17

Fijn, goed om te horen dat er een duidelijk tegengeluid is én dat er reactie op is. We blijven het volgen en meereageren.
Tnx voor je betrokkenheid en actiebereidheid.

Grtz. Ben.

Gast

#6

2016-08-17 14:44

Beste mensen,
De Maatschappij van Weldadigheid doet zijn naam geen eer aan.
Misschien is nu de tijd gekomen om ze openbaar aan de schandpaal te nagelen. Daar zijn de media in deze dagen voor, en ik denk met name aan de televisie. Ik heb helaas geen connecties, maar bel Vroege Vogels van de Vara. Bel ook gewoon de vpro, die zijn nog steeds tegendraads.
Het Grote Verhaal is voor mij nog steeds (en steeds meer) dat Minister Kamp van Economische Zaken en landbouw nog steeds bezig is met en bijstoken van de smerige kolencentrales met gekapt, gehakseld hout! Grote bomen dus! En die verdwijnen overal in Nederland. Daarmee wil hij de milieumaatregelen bewerken.
In Den Haag is de strijd (van de overheid) begonnen tegen de populieren. De grote! Geen dure bomen, dus blablabla.
De gemeente kapt, de mensen spannen rechtzaken aan en de gemeente kapt door.
Het is gewelddadig overheidsoptreden.
Als jullie die 3400 ondertekenaars kunnen bewegen om een levende barrière te vormen tegen de kapmacht, doe ik mee.
Organiseren kan ik niet.
Groet en veel strijdlust!
Mw Fransje Weinberg (67)
Den Haag
06-24090666


Gast

#7

2016-08-17 16:21

Met geld als doel denkt men dat alles is geoorloofd..
Truitje

#8 bomenkap sterrebos

2016-08-17 17:20

Operatie geslaagd, patiënt gestorven. Nou, dag Sterrebos.

We leggen ons te gemakkelijk neer bij wat onvermijdelijk lijkt. 

Stamtafelactievoerders. Een petitie is echter het begin, niet het einde!

We zijn te lief. En te braaf. Zo'n petitie, daar lachen de mensen van die maatschappij om. In feite doen we ook niets, behalve heel gemakkelijk, ook nog online, een handtekening zetten.

Wie gaat zich vastketenen aan de bomen? Wie gaat voor de machines liggen, steeds weer, steeds weer? Hoeveel zijn ons die bomen, de natuur, werkelijk waard? Wat willen we ervoor opgeven, ieder van ons persoonlijk?


Gast

#9 Code oranje voor het Sterrebos

2016-09-10 15:50

"Dhr. Mensink kon weinig afleiden uit de petitie en wist niet goed welke waarde hij aan de petitie moest hangen."

Dhr. Mensink heeft duidelijk een hele dikke boom voor zijn hoofd.


Gast

#10

2016-09-11 09:55

Repressieve tolerantie!
Zogenaamd inbreng, maar er is al geruisloos beslist! Walgelijk, wanneer komt er eens een einde aan deze zg rooftocht ten nadele van de reeds geringe natuur in Nederland. Geld, geld, geld, bahh! Met respect voor jullie tevergeefse kruistocht, chapeau!
zelf bosbewoner

#11

2016-09-14 11:21

Wat een schande. Ze kunnen zich beter Maatschappij van GEWELDdadigheid noemen! De houding is dezelfde als die van tropisch regenwoudkap... 't kan ze geen donder schelen hoe de natuur geweld wordt aangedaan, als het maar geld oplevert. En dat voor FSC... Het "Gevallen Sterren"-bos is het nu.