Petitie tegen wetsvoorstel 'verwarde personen' Edith Schippers


Gast

#376

2016-07-13 05:58

1) verwarde mensen kunnen niet het doelwit zijn van een niet omschreven doel...2)beschermen van samenleving en van individuen, al of niet verward, brengt grote economische kosten voor de samenleving met zich mee en vereist meer duidelijke betrokkenheid van splitsing van machten....na de "veiligstelling" van de maatschappij mag er geen seconde verloren gaan met de bescherming van het individu en diens rechten, dus opsluiting en medicatie moet onafhankelijk worden bekeken...

Gast

#377

2016-07-13 06:10

Als moeder van en familieervarngsdeskundige vrees ik een stapeling van vrijheidsbeperkende maatregelen. Veel verwardheid ontstaat door dwang & drang beleid in de ggz. Helaas heb ik als naaste machteloos moeten toezien welke desastreuze uitwerking dit op de ontwikkeling van mijn opgroeiende zoon had. Het laatste verwarde incident met mijn zoon ontstond toen de ggz instelling hem voor 4 dagen schorste. Hij bellande zonder bed op straat en werd in zwaar psychotische toestand door de politie in Groningen aangetroffen, terwijl omstanders oproepen met hem in gevecht te gaan. Dit alles later uit Groninge Dichtbij vernomen. ik ben door dit alles op de hoogte gesteld door de politie zei. Hierop volgde separatie en na een derde IIBS kon hij naar het forensisch circuit vertrekken voor een BOPZ opname van bijna een jaar. Mijn zoon behoorde tot geen van de doelgroepen van het verwarde personenbeleid, maar was al jaren cliënt van een ggz instelling. Ik hoop als naaste nooit meer deel uit te maken van deze nachtmerrie. Veel verwarde personen zijn namelijk bekend bij de ggz en/of maatschappelijke opvang en hebben al jaren van maatregelen achter de rug. Iemand op grond van verdenking van verwarring oppakken is niet rechtsgeldig en kan als maatregel van tafel worden geveegd.

Gast

#378

2016-07-13 06:15

omdat het tijd wordt voor een nieuwe vorm van regeren

Gast

#379

2016-07-13 06:47

Daar er drastisch bepaalde zaken verandert dienen te worden!

Gast

#380

2016-07-13 06:50

Jammer dat het nodig is

Gast

#381

2016-07-13 07:04

Niemand heeft het recht een ander van zijn/ haar vrijheid te beroven op deze manier!
Anarchie nu

#382 Re:

2016-07-13 07:11

#378: -  

 Daar is een term voor en die heet anarchie. Wegwezen met al die rare snuiters die meer rechten verkrijgen als de rest van het volk en deze rechten vroeg of laat zullen misbruiken om dat volk wat ze 'regeren' te onderdrukken.


Gast

#383

2016-07-13 07:22

Omdat ik het geen juiste handelswijze vindt dat je de zorg kapot bezuinigd en de verwarde mensen zonder onderzoek van straat haalt en opsluit. Daar zit een traject voor. TOEN HAD JE IETS MOETEN DOEN!!!!!!! In de zorgverlening dus en ze niet aan hun lot over laten.

Gast

#384

2016-07-13 07:42

zijn ze wel helemaal lekker daar in Den Haag ,ze verzinnen ook van alles om het de burger zo moeilijk mogelijk te maken hé

Gast

#385

2016-07-13 08:01

Verwarde mensen verdienen een normale opvang
Verdienen een gratis consult van een psychiater en een diagnosestelli g en therapie desgewenst .
Verder de normaal sociale en fysieke hulp

Gast

#386

2016-07-13 08:20

Ik ben het totaal niet eens met het beleid van minister Schippers. Ik ben voor een complementaire geneeskunde, de echte geneeskunde wordt neergezet als zijnde "kwakzalvers" ik vraag mij af wie de echte kwakzalvers zijn. Symptoombestrijding hebben we niks aan. Is mensontwaardig. Aly.

Gast

#387

2016-07-13 08:30

Omdat ik één van die 'bijstandsmoeders' ben die aan alle kanten gekort wordt op het al armzalige bedrag (omdat ik geweigerd heb schroefjes en moeren aan te draaien toen ik op een 'competentie dag' moest komen) en waarvan de belastingdienst de huurtoeslag in één keer stop zet omdat ze het verdacht vinden dat ik zo vaak ben verhuisd (lees: het huis uitgezet omdat ik de huur niet meer kon betalen aangezien diezelfde belastingdienst alle toeslagen stopzette toen ze dachten dat ik samenwoonde....wat ik niet deed). Voorheen was ik eigenaar en oprichter van een internationaal en succesvol bedrijf totdat er een scheiding kwam en ik met vier kinderen achter bleef en alles moest inleveren (bedrijf/woning/geld/auto) omdat mijn ex met de noorderzon vertrokken was. Ik ben absoluut geen slachtoffer en weet het wonder boven wonder allemaal te redden, ben gezond van geest zullen we maar zeggen, heb vier uiterst gelukkige kinderen, wat voor mij de allerbelangrijkste aanwijzing is dat ik toch iets goeds doe en ik me niet in een hoek laat zetten door de overheid en zet me in om het systeem te veranderen door letterlijk tegen instanties mijn mond open te doen!


Gast

#388

2016-07-13 08:38

Liever gisteren als vandaag! Met de wens dat ze haar schoolgeld terug betaald. Blijkbaar heeft ze, gezien haar uitspraken, daar geen recht op gehad!

Daarbij komt dat ik het wel gehad heb met VVD ministers!

Gast

#389

2016-07-13 08:43

Dit is terug gaan in de tijd toen iedereen ook opgesloten kon worden in een psychiatrische inrichting als hun mening anders was dan de ander.
En hoeveel leed en menselevens dit wel niet heeft gekost dat mensen totaal ten onrechte werden opgesloten omdat hun mening anders was.
Een middeleeuwse maatregel die puur in leven word geroepen om macht te hebben overmensen en anders denkenden op te sluiten en zo de maatschappij te zuiveren van ongewilde. Misdadig.

Gast

#390

2016-07-13 08:50

De goeie bedoelingen van mevrouw Schippers vertrouw ik voor geen cent. Dat mens is een marionet van de verzekeringsmaatschappijen.

Gast

#391

2016-07-13 09:17

Omdat de mensen geholpen moeten worden,er komen steeds meer verwarde mensen bij.

Gast

#392

2016-07-13 09:18

Door deze petitie kan elke persoon worden toegekend als verwarrend iemand en door elke functionaris als het hem uit komt zonder inzicht te hebben op gedrag worden opgepakt.Waar moet dat heen als iedereen maar kan worden bestempeld als verward omdat diegene die dit aangeeft daar zijn eigen mening over heeft.

Gast

#393

2016-07-13 09:37

wie bepaald dat iemand "verward" is.. enge toestanden !! zo kan je veel mensen die bedreigend zijn voor de overheid op laten bergen.. ga terug in de geschiedenis.. ze hebben er niets van geleerd

Gast

#394

2016-07-13 09:39

Schipper en haar echtgenoot, Sander Spijker. Moeten de zorg niet verder uithollen. Nexit om de elitair eu te stoppen.

Gast

#395

2016-07-13 10:11

Omdat de zorg weer zorg moet worden.

Gast

#396

2016-07-13 10:13

Recht op zorg moet blijven voor de zwakkeren in de samenleving.

Gast

#397

2016-07-13 10:39

Ben benieuwd wat haar allemaal beloofd is aan mooie baantjes en bonus als ze klaar is met haar termijn ??Om de mensheid zo te beperken en daar aan mee te werken zal er vast een goeie beloning staan te wachten

Gast

#398

2016-07-13 10:45

Mijn gezin gaat er kapot aan omdat wij de proefkonijnen zijn van overheid. Zorginstellingen weten niet eens hoe ze moeten handelen, ze leggen de problemen steeds bij een ander neer. Je wordt van de kastje naar de muur gestuurd. Juiste hulp krijgen kan je wel vergeten......

Gast

#399

2016-07-13 10:47

Omdat ik bang ben over de veiligheid van mensen.

Gast

#400

2016-07-13 10:55

Fuck the system!