Kindante: Laat leerkrachten hun jaar afmaken in hun eigen groep


Gast

#26

2016-06-22 18:58

Omdat het echt te gek voor woorden is dat de kinderen voor een paar weken weer aan een nieuwe leerkracht zouden moeten wennen. Verder kan het echt niet, hoe gaan ze ziekte opvullen of het ineens wegvallen van een leerkracht?? Ik vind het niet kunnen deze nieuwe wet. Waar heb je dan nog een opleiding voor gedaan, ze kunnen geen vaste contracten meer geven bijna en de kinderen worden er de dupe van. Fijn geregeld weer in Nederland... Denk na voordat je het zo gaat regelen....Praktijk is nog net even anders dan op papier achter een bureautje...

Gast

#27

2016-06-22 19:00

Bij mosalira moeten vervangers ook verplicht stoppen per 1 juli. Dat betekent dat andere lkr dit moeten opvangen. Als de kinderen naar huis worden gestuurd en ouders massaal gaan klagen komt den haag misschien eens in beweging.

Gast

#28

2016-06-22 19:46

Deze regeling is te gek voor woorden. Ook onze dochter word de dupe hiervan. Op haar school moeten 5 leerkrachten weg en daarvoor in de plaats komen dan andere tijdelijke vervangers! Uiteindelijk moet er dan toch iemand voor de klas staan die betaald moet worden dus waarom niet hun meester die al het hele jaar deze klas heeft. De contracten hadden toch kunnen lopen tot 22 juli??? Onze dochter is in ieder geval heel verdrietig dat ze vervroegd afscheid moet gaan nemen van haar meester Tim. En heeft echt geen zin meer in die laatste paar weken... Dus stichting kindante bedankt voor deze waardeloze regeling... Komen jullie het de kinderen zelf ook even uitleggen in de klassen? 


Gast

#29

2016-06-22 20:04

omdat het een win win situatie is niet alleen zekerheid voor leerkrachten maar ook geen onnodige veranderingen voor de kinderen

Gast

#30 Structuur

2016-06-22 20:08

We voeden onze kinderen allemaal op met structuur en regelmaat, dit wordt aangemoedigd door school en iedereen die in het belang van kinderen denkt en mogelijk ook zijn beroep uitoefent. Hoe is het dan mogelijk dat een overheid als de onze meerdere instanties aanstuurt, waar dit een van de preoriteiten is als ze met kinderen gaan werken?  Waarom zou dit op scholen dan anders moeten? Waar leerkrachten van grote waarden zijn voor onze kinderen?  

Debbie


Gast

#31

2016-06-22 20:09

Wat een kromme maatregel weer

Gast

#32

2016-06-22 20:13

Omdat ik volgendjaar afstudeerder aan de pabo en er al afstudeerders moeten invallen om de gaten te kunnen vullen zonder echte banen. Dus geen toekomst voor vele jongeren die hun leven willen opbouwen.

Gast

#33 Re:

2016-06-22 20:16

#2: -  

 We kunnen beter een petitie starten tegen de overheid! De nieuwe wwz waardoor we vanaf juli allemaal 6 maanden thuis zitten en daarna na 3 keer vervangen weer thuis zitten WERKLOOS!!!!!


Gast

#34 Petitie voor nieuwe wwz

2016-06-22 20:20

laten we een petitie starten tegen de nieuwe wwz!! Want daardoor zitten we vanaf 1 juli 6 maanden thuis.. Kunnen we 3 dagen werken en zitten we weer thuis.. WERKlOOS!!!!

top overheid! Nieuwe wwz .. Zo komen we aan een baan na 8 jaar studeren! 


Gast

#35 Re:

2016-06-22 20:23

#11: jarre -  

 De minister. Kindante staat helaas ook met de rug tegen de muur, net als alle andere besturen.......


Gast

#36

2016-06-22 20:44

Omdat ik van dichtbij ervaar welk leed dit bij de kinderen teweegbrengt.

Gast

#37

2016-06-22 20:49

Omdat ik vind dat kinderen recht hebben om op een redelijke manier afscheid te kunnen nemen van hun leerkracht, dat er minder onrust komt op de school en voor leerkrachten zelf dat ze het een en ander goed af kunnen sluiten.

Gast

#38

2016-06-22 21:31

Ik ben werkzaam in kleutergroep, sinds 3 mnd thuis vanwege operatie, een geweldige vervangster nu in mijn groep, die keihard werkt!! En nu de laatste 3 weken zouden mijn kleuters weer een andere juf krijgen!!!

Gast

#39

2016-06-22 21:32

Omdat ook mijn kind de laatste 3 weken afsluit met n vreemde juf.


Gast

#40

2016-06-23 05:01

Voor de kinderen en de leerkracht is het geen gezonde zaak dat zo kort voor het einde van het schooljaar een wisseling van leerkracht plaats vind. Aanpassing / gewenning.

Gun jonge leerkrachten een vaste baan te krijgen !


Gast

#41 Re: Re:

2016-06-23 06:06


Gast

#42

2016-06-23 06:28

Mijn dochter heeft pas te horen gekregen dat ze er per 1 juli uit moet. Nu moeten alle werkzaamheden 3 weken vooruit geplaats worden. Rapporten en gesprekken moeten snel vooruit geschoven worden. Te triest om de afsluiting van je klas niet meer te mogen meemaken.  Wat een ellende voor de kinderen en de leerkrachten. Wie dit bedacht heeft miet zich diep schamen!

Moeder van een leerkracht

 

Pascal

#43

2016-06-23 06:35

we  spreken hier over drie weken school. Kan Kindante dat echt niet opbrengen.

Misschien tijd om in het bestuur van Kindante in te grijpen ipv de leerkrachten.

Waar is straks een bestuur voor nodig als men toch geen werknemers over houd.


Gast

#44

2016-06-23 07:03

Mijn zoon gaat graag naar school . Hij heeft een moeilijk jaar achter de rug. Maar met zoveel hulp van Meester Tim is hij stappen vooruit gegaan. Het is zo'n gedegen leraar begaan met de kinderen en de school. Het zou een grote fout zijn en pedagogisch onverantwoord dat hij er opeens niet meer is. En het schooljaar niet mag afmaken.


Gast

#45

2016-06-23 10:01

Ik ben zelf juf en moeder, voor de kids heel verwarrend en rommelig! Dit is echt grote onzin!

Gast

#46

2016-06-23 10:41

Kinderen hebben baar bij een juf meester waar ze een band mee opbouwe. Die hun kent en op hun behoefte inspeelt. Teveel wisselingen zal een negatieve invloed hebben op een groot aantal vlakken. Daar komt bij dat het erg vreemd is, dat als iemand goed functioneert, wordt weggestuurd. Ongeacht hoe lang het schooljaar duurt. Vaste leerkrachten , maakt het verschil. Ook voor un eigen motivatie. Niks zo vervelend als onzekerheid en een klas moeten verlaten, wetende dat ook de kinderen hievan de dupe zijn.

Gast

#47 Re:

2016-06-23 11:13

#11: jarre -  

 Waar zie je die" meneer" de minister?Laat die kruiperigheid vallen.


Gast

#48 Re: Re:

2016-06-23 11:15

#35: - Re:  

 Dat heeft ze dan aan zichzelf te wijten.


Gast

#49

2016-06-23 11:43

Omdat het belachelijk is hoe ze met leerkrachten omgaan. En niet te vergeten de kinderen

Gast

#50

2016-06-23 11:54

Belangrijk voor de kinderen