snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde.


Gast

#26

2016-06-15 17:26

omdat ik het zelf ook regelmatig heb mee gemaakt in het verleden.
ook bij mij is het iedere keer goed afgelopen gelukkig ,maar ik was wel doods benouwd dat het een keer anders kon lopen .veel succes

Gast

#27

2016-06-15 18:00

Vorige week woensdag een mannelijke ervaring gehad met een tegemoet komende container schip
Dacht bij de tweede boeggolf dat deze over het schip(platbodem van 9 m)zou slaan
Danig onder de indruk van het gebeuren

Gast

#28

2016-06-15 18:05

Het is waar dat met name container schepen met hoge snelheid enorme golfslag veroorzaken, als kleine binnenvaart blijf je nergens en spoelen de golven over je heen.

Gast

#29

2016-06-15 18:23

Goede petitie,we komen ook met zware rollen van 28 ton als lading over de westerschelde,is echt niet prettig met deze kamikazepiloten.Beetje respect onderling tussen zeevaart en binnenvaart zou prettig zijn.

Gast

#30

2016-06-15 18:40

Het probleem is al decennia bekend over te hoge snelheden van de zeevaart en we hopen dat er eindelijk eens actie wordt ondernomen. De situatie is gewoon te gevaarlijk.

Gast

#31

2016-06-15 18:55

Omdat het te gek voor woorden is dat er zo slecht om wordt gegaan met de binnenvaart op de westerschelde. Dezelfde schepen die de zeevaart die daar vaart nodig heeft voor hun aanvoer of afvoer van lading en bunkerolie. Zonder binnenvaart die daar wil varen is de zeevaart daar ook niks maar dat ziet men vast anders.

Gast

#32

2016-06-15 19:21

zeevaart denk dat ze alles mogen

Gast

#33

2016-06-15 21:55

We doen geregeld de Westerschelde, maar als ik in de buurt één van de Msc of Maersk vloot zie komen ben ik verplicht met sommige loodsen afspraak te maken.
Doe je dat niet ben je af en toe de pineut.
Vroeger melde ik altijd op de sectoren als ik afgeladen was dat ik golfslag gevoelig was, tot ik van sector Terneuzen op de neus werd gewezen dat ik geen koppelverband was en maar minder lading moest laden.
Dus word ge als enkelvarig Binnenvaartschip ook nog eens benadeeld !!!!!!!

Gast

#34

2016-06-16 05:54

Ik heb zelf ervaren hoe hard ze gaan, en wat voor golven ze maken. Ook op vraag via de marifoon zijn ze te beroerd om vaart te minderen. Zelfs als aangegeven word dat het naderend schip omslaggevoelig is

Gast

#35

2016-06-16 07:21

Omdat ook wij last hebben van snelvarende zeeschepen op de Westerschelde. We laden regelmatig rollen, de zeeschepen stoppen netjes af, maar vergeten dat een stukje terug, waar ze wel snel hebben gevaren, de golven van de zandplaten of de dijk weer terugrollen waardoor we alsnog flink kunnen slingeren.

Gast

#36

2016-06-16 07:32

Omdat het onnodig gevaar veroorzaakt! Binnenvaart en pleziervaart is hier niet voor gebouwd
m de graaf ex ms woutrina

#37

2016-06-16 10:14

ik heb van 1965 tot 2012 over de w schelde gevaren soms 6 maal per week bij elke weersomstandigheden nacht dag mist harde wind maar ik nooit geen last van de zeevaart gehad het is niet dat ik met een halve zeeboot voer maar met een kempenaar. een eerste vereiste als je je op de zeeuwse stromen begeeft is zorgen dat je schip goed zeewaardig is d.w.z waterdicht toch zeker blinden voor de ramen alle ingangen dicht zeker bij diepgeladen schepen


Gast

#38 Re:

2016-06-16 11:34

#37: m de graaf ex ms woutrina -  

 Het ging in dit geval over een ledig schip, waar alles behoorlijk vast stond maar na de golven die zeer onvoorspelbaar waren stond er niets meer vast of op zijn plaats. En het was in dit geval geen nalatigheid.


Gast

#39

2016-06-16 17:04

Ook wij worden regelmatig geconfronteerd met te hoge snelheid en vooral te grote golfslag op de Westerschelde.
a verboom

#40

2016-06-16 17:51

Ik heb het idee sinds de westerschelde is uitgediept, de zeevaart niet meer hoeft af te stoppen i.v.m. diepgang t.o.v. de bodem en er steeds meer groote containerterminals bij komen het probleem voor de binnenvaart steeds grooter word. Wij hebben een half jaar geleden 200 ton ladingschade met kunstmest gehad, doordat zeevaart ons met ruim 30 km per uur voorbij kwam lopen. De luiken waren 160 cm boven de waterlijn en het vaste water van z'n hekgolf op de luiken. Wij rijden met de auto toch ook niet met 120 km door de bebouwde kom! En dat zeevaart onbestuurbaar word met langsaam varen is ook flauwekul, tegenwoordig roep ik ze op en in de bocht van Hansweert ging zo'n groote jongen pas keurig van 34 km naar 21 km waardoor hij niet veel golfslag veroorzaakte en toch mooi de bocht nam. 


Gast

#41

2016-06-16 20:27

Ben er helemaal voor voor een snelheids beperking voor zeevaart maar hou er wel rekening mee collega's dat wij dan ook een snelheidsbeperking kunnen gaan krijgen

Gast

#42

2016-06-17 18:20

Alle loodsen en iedereen die met besluitvormingen op de Westerschelde te maken heeft, één keer mee laten varen met een geladen spits en zorgen dat deze wordt opgelopen of tegemoet wordt gekomen door één van onze golfcreëerende vrienden zodat ze het zelf een keer aan de lijve moeten ondervinden wat het voor de binnenvaart betekent.


Gast

#43

2016-06-18 11:14

Overal zijn snelheidsbeperkingen behalve op de Westerschelde en nieuwe waterweg hetgeen wat vaak onveilige situaties opleverde

Gast

#44

2016-06-18 11:17

Iedereen moet zich aanpassen dus ook de zeevaart in het kader van de veiligheid

Gast

#45

2016-06-18 14:16

Omdat er niet opgetreden wordt zolang er geen ongelukken gebeuren en op de regel van goed zeemanschap niet gehandhaafd wordt.

Gast

#46

2016-06-20 08:36

omdat de hinderlijke golfslag van de zeeschepen maar een probleem blijft en vooral de Belgische loodsen geen boodschap hebben aan het begrip "goed zeemanschap". Dan blijft er niets anders over dan dit soort maatregelen.

Gast

#47

2016-06-20 09:04

Zeevaart 2 sleepboten aan Vlissingen laten nemen,allemaal voordelen: meer werk voor de sleepvaart, minder gevaarlijke golven, geen zeeboten die uit hun roer lopen.. 


Gast

#48

2016-06-20 11:32

wij varen met plezierjacht over de Westerschelde, als de binnenvaart al golven over zich heen krijgen, wat denkt U dat er met een zeiljacht van 8,5 mtr gebeurt.?

Gast

#50

2016-06-21 06:43

Officiele instanties roepen om veiligheid en opletten (zwemvesten, varen doe je samen, ais, gps, marifoonplicht, 100% bijgewerkte kaarten, ...) maar de basis wordt overspoeld door een ander belang. Op elk kanaal in NL is er een snelheidsbeperking, dat kan voor de Westerschelde (wat na uitdieping ook gewoon een kanaal is geworden), niet anders zijn.