Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#326

2016-05-18 07:15

Ik zou een onschuldig, lieve baby liever een warme, beschermde wieg geven, dan een container of iets dergelijks! Nu wordt de baby bij de juiste mensen geplaatst en krijgt de zorg die het nodig heeft. Als het kindje 16 is, zou zij mogen weten wie haar biologische moeder is, waar zij recht op heeft.
Een moeder zal nooit zonder reden afstand nemen van haar kleine spruit! Het is al schrijnend genoeg en laat een evt. vervolg achterwege.

Gast

#327

2016-05-18 07:19

omdat op deze manier minder baby,s in vuilcontainers of achtertuinen worden aangetroffen ,


Gast

#328

2016-05-18 07:20

Waarom hoeft geen vraag te zijn, wat willen ze dan dat moeders hun baby achter laten in een vuilnisbak of ergens op straat? Vraag is hier wat gun je het kind? Een goed begin ondanks alles

Gast

#329

2016-05-18 07:29

Omdat dit de meest humane manier is voor moeders die, om welke reden danook, geen andere manier zien om hun kindje te behouden en een toekomst te geven. Helaas kan ik de Nederlandse politiek en rechtssysteem niet meer volgen. Ik hoop dat veel mensen hiervoor een vuist maken!!

Gast

#330

2016-05-18 07:33

Omdat ik dit een goede regel vindt voor ouders die niet voor kids kunnen zorgen om wat voor reden dan ook. En zo is het kind ook veilig en krijgt alsnog lieve mensen die voor ze zorgen.

Gast

#331

2016-05-18 07:34

Omdat ik dit heel wat liever heb dan mensen die uit wanhoop hun baby iets aan doen! De regering moet zich schamen dat ze dit wel strafbaar wil stellen, terwijl ze abortussen tot 26 weken wel goedkeurd!

Gast

#332

2016-05-18 07:37

Het is absurd dat de moeder en de stichting zouden worden vervolgd omdat ze beiden het beste voor de baby willen. We zijn steeds geschokt als we een bericht horen als er een baby in een container of een park wordt gevonden. Nu zijn er plekken waar baby's veilig en warm kan worden neergelegd dat is stukken beter dan een koude donkere container.

Gast

#333

2016-05-18 07:43

Het is toch geweldig dat moeders die niet weten hoe ze verder moeten met een kind dat zij toch een goed thuis kunnen geven. Kijk hoeveel baby's dood gevonden zijn, vreselijk! We leven niet meer 60 jaar geleden in Ierland toen de nonnen dit soort moeders opving, 4 jaar liet werken om de kosten te dekken de baby's verkocht. Ik vind het een superinitiatief!

Gast

#334

2016-05-18 07:43

Omdat ik vind dat een moeder die haar kind "afstaat" al heel erg dapper is.. Je brengt niet zomaar je baby naar Beschermde Wieg daar is heel veel moed voor nodig, en om de moeder dan te straffen is te zot voor woorden.
De Beschermde Wieg is een betere oplossing dan dat het kindje in een bos of container wordt gelegd..

Gast

#335

2016-05-18 07:45

Voor de veiligheid van in de toekomst geboren en ongewenste baby's is het noodzakelijk dat de moeder en de stichting niet vervolgd worden omdat je anders net als in Heerhugowaard en Alkmaar ineens babylijkjes op graaft of in vergeten koffers op je zolder terug vind.

Gast

#336

2016-05-18 07:54

....omdat wat er nu gebeurt heel erg is. De vrouw heeft er goed aangedaan. Het beste voor haar kind op dat moment.

Gast

#337

2016-05-18 07:58

helaas zijn er moeders die hun kind ergens op straat leggen of dood maken, als deze moeder vervolgt word voor het veilig afgeven van haar baby wat gebeurt er dan? als ze niet vervolgt word zullen misschien meerdere baby's worden gered al is het er maar 1

Gast

#338

2016-05-18 07:59

Doen, niet nogmaals straffen, het is al erg genoeg dat deze vrouw geen andere uitweg zag!!

Gast

#339

2016-05-18 08:03

Als je het beste met je kind voor hebt en beseft dat je het kindje een beter leven kan geven, ben je heel moedig. Het is niet zomaar iets om je kind af te staan. Bizar dat dan moeder en een stichting, die ervoor zorgt dat de kindjes veilig worden opgevangen, vervolgd worden. Wijzig die wet en zorg dat baby's veilig worden opgevangen in plaats van gedumpt of erger

Gast

#340

2016-05-18 08:08

Een babyluik is een beter alternatief dan een container, vuilniszak en onnodige babysterfte.

Gast

#341

2016-05-18 08:13

Dit is zoveel beter dan dat iemand in wanhoop de kinderen of het kind om het leven brengt of verwaarloosd. Niet vervolgen

Gast

#342

2016-05-18 08:13

Om dat de moeder het in mijn ogen , het zo op een verstandige manier heeft gedaan. Ze zal er in ieder geval een goede reden ervoor hebben gehad. En het kindje is in goede handen opgevangen. Dit alles is beter dan je kind ergens in een park, container etc te gooien of te doden

Gast

#343

2016-05-18 08:19

Een goed ding een moeder die zon besluit neemt niem ik dapper je kind onderbrengen wetend dat het beschermd is .er zit wel degelijk verschil tussen kind achterlatend in container dan in nood handelen en je kind veilig onderbrengen.de moeder zal er een goede beweegreden voor hebben en het zou onzinnig zijn wanneer ze hiervoor vervolgd dreigt te worden .stop de buracratie en handel meer met gevoel

Gast

#344

2016-05-18 08:25

Mijn mening is dat elk kind recht op een goed leven heeft elke moeder naar mijn menig het beste met haar kind voor heeft dus ook in deze situatie kiest ze met gevoel

Gast

#345

2016-05-18 08:26

Omdat het beter is baby's op deze manier op te vangen dan dat ze in containers dood gevonden worden zo hebben deze kleintjes nog een goed leven voor de boeg

Gast

#346

2016-05-18 08:32

Laten we blij zijn dat er deze oplossing is, het zal voor de Moeder niet gemakkelijk zijn geweest haar kindje af te staan, en het is beter als dat je je kind ergens dumpt . Dit is moederliefde!

Gast

#347

2016-05-18 08:38

een baby kan beter afgestaan worden bij uw instantie dan achtergelaten in een tas bij de benzinepomp of in een bos, waar ze te laat gevonden worden.
Prima hoor beschermde wieg.

Gast

#348

2016-05-18 08:38

Belachelijk dat ze allebei vervolgd worden, de moeder heeft goed gehandeld en de stichting doet goed werk, want hebben ze liever dat de moeder het kind had vermoord? In wat voor raar land leven we in godsmaam?

Gast

#349

2016-05-18 08:38

Omdat deze stichting er toe doet voor moeder en kind!

Gast

#350

2016-05-18 08:42

Wees blij dat zo'n baby niet ergens buiten achter gelaten word en het gelijk goede zorg krijgt.Vervolgen omdat je het beste wil voor je baby en het zelf niet geven kan vind ik belachelijk