Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#251

2016-05-17 19:20

omdat dit de juiste manier is om met dit probleem om te gaan, anders worden baby's weer gevonden en misschien te laat of nog erger .

Gast

#252

2016-05-17 19:24

Dit initiatief en deze moeder zijn erg moedig. Ze verdienen respect geen vervolging

Gast

#253

2016-05-17 19:31

Ze gunt het baby en goed leven. Vind het knap van haar. Hoe vaak dat baby.s dood gevonden worden. Verschrikkelijk. Er zijn genoeg vrouwen met een kinderwens. Waar het niet bij lukt.

Gast

#254

2016-05-17 19:33

Vind het belachelijk, dat als je het juiste doet voor je kind dat je dan gestraft wordt. Ik vind het erg dapper van de vrouw wat ze gedaan heeft.

Gast

#255

2016-05-17 19:41

Men wil toch niet nog meer kinderlijkjes vinden? Die was juist een goede keuze. Hoorde vanmiddag een stelling op Radio NOORD. Gaan ze zeuren wat de vader er van zou vinden. Het gaat hier in de 1e plaats om de baby en de moeder die in nood zit. Waarschijnlijk weet de verwekker van niets en die heeft hier ook niets mee te maken

Gast

#256

2016-05-17 19:50

Belachelijk dat zo'n mooie en vooral veilige oplossing aanwezig is. EINDELIJK. En dan willen ze de mensen vervolgen. Hoe gestoord is Nederland tegenwoordig. Hebben ze liever een baby in een vuilniszak, of bij een container. Of zelfs begraven omdat een moeder het om welke reden dan ook niet meer ziet zitten. Dan is dit toch een levensreddende oplossing. Maar goed er zijn nog steeds Nederlanders met gezond boeren verstand. Schijnbaar gaat ze dat in de regering g boven de pet.

Gast

#257

2016-05-17 19:56

Omdat ik het goed vind dat deze moeders opvang hulp krijgen . En er geen andere enge dingen gebeuren met een baby . Hoe triest het ook is zo'n situatie ...

Gast

#258

2016-05-17 19:59

Het is gewoon belachelijk. De moeder heeft het al moeilijk genoeg met de beslissing die ze heeft moeten maken. Gelukkig bestaat er zo'n instantie zodat de baby's niet in een container worden gevonden maar dat ze een toekomst kunnen krijgen!

Gast

#259

2016-05-17 20:03

Ik kan niet eens indenken hoe wanhopig je moet zijn als je zwanger bent en weet dat je niet voor je kindje kan zorgen. Het beste dat je dan kan doen is ervoor zorgen dat iemand anders dat wél kan doen. Vervolgen is meedogenloos. Dat is erger dan de moeder gedaan heeft...

Gast

#260

2016-05-17 20:13

Het is toch te gek voor woorden dat een moeder,die een zeer moeilijke beslissing heeft moeten maken om het gezondheid en toekomst van het kindje gestraft wordt. Ze had het ook anders kunnen doen, maar deze moeder was zo verstandig om het kindje veilig te stellen. En ik vindt het super goed van de stichting dat ze zoiets hebben opgericht, zou er meer moeten zijn, dan zouden er ook minder vreselijke dingen gebeuren.

Gast

#261

2016-05-17 20:18

Ik ben zelf moeder(ouder) van 5 kinderen die in ons gezin zijn opgegroeid en mee hebben gemaakt wat het is om gewenst te zijn ! Weet ook wat het is om je door 1 van je ouders niet gewenst te zijn ! En dat te horen als kind als je samen met je 4 broers aan tafel zit met eten( je vader is dan niet thuis, zit dan voor zijn werk in Den Helder) van je moeder als ik alles van te voren had geweten en er waren voorbehoedsmiddelen ! Dan had ik het bij 1 kind gelaten ,jullie oudste broer ! Dit heeft ze meerdere keren tegen ons gezegd! Dan gaat er als jong kind toch wel heel wat door je heen,en krijg je toch wel het gevoel wat doe ik hier,mag ik hier wel zijn! Zal niet heel de geschiedenis vertellen want dan kan ik een boek schrijven! Moet wel voor de goede orde vertellen dat wij voor mijn vader  wel gewensd  waren .toen hij het van ons hoorde. Wij wel te horen kregen dat wij voor hem wel welkom waren en gewenst en dat weet ik met de hand op mijn hart ! Mijn moeder kon de kinderen gewoon niet aan. Maar daarom kan ik deze vrouwen wel begrijpen ,en dat zij dan het juiste voor het kind heeft gekozen.En dit misschien wel met pijn in hun hart !! Vind het ook knap van haar om dan toch haar personalia in een brief bij een notaris te deponeren zodat het kind als ze oud genoeg zijn weten wie hun moeder en misschien hun vader was!! Respect voor deze vrouwen !!


Gast

#262

2016-05-17 20:21

Vrouwen die zover gaan, hebben vaak hulp nodig. Ik ga voor de veiligheid van het kind. Liever in een babybed leggen dan in een vuilnisbak.

Gast

#263

2016-05-17 20:39

Voor zo'n keuze heb je moed nodig!!

Gast

#264

2016-05-17 20:47

Omdat het van de zotte is dat het strafbaar is!! Dit is toch beter voor moeder en kind. Wij moeten toch aan het welzijn van het kind denken?? Nou dan is dit toch goede oplossing ipv dat ze de baby's iets aan doen?!?

Gast

#265

2016-05-17 21:13

Omdat ik dit een hele mooie oplossing vind ,beter als moord op de baby of het zo ergens neer leggen. Dit is voor allebei de partijen de beste oplossing, den Haag moet maar eens duidelijk gaan aangeven wat ze nou eigenlijk willen.....moord of een leven .

Gast

#266

2016-05-17 21:17

Ik vind het belangrijk dat mensen voor wie het om welke omstandigheden ook, hun kindje ergens kunnen brengen en er zo zeker van kunnen zijn dat het toch een toekomst krijgt.

Gast

#267

2016-05-17 21:20

Liever (in uiterste nood) je baby een veilig onderkomen geven dan ..................

Gast

#268

2016-05-17 21:32

Omdat er al teveel babies onnodig worden gedood uit wanhoop van de moeder! Nederland hoort hier juist achter te staan in plaats van tegen te werken met een wet!

Gast

#269

2016-05-17 21:39

Waarom ik dit teken? Lijkt me nogal logisch, niet? Elk leven verdient zorg...als de moeder dat op de een of andere manier niet kan geven, zijn er genoeg andere moeders die dit wel kunnen geven!

Gast

#270

2016-05-17 21:54

Liever dat deze hopeloze moeder haar kind bracht waar het kindje nog een kans kan krijgen dan dat het in een container word gegooit! Ik snap het rechtsysteem niet in nederland. Ze horen mensen te beschermen! Criminelen hebben een beter kans hier dan slachtoffers. Kijk maar naar peter r de vries internetpesters aangepakt, we worden goed beschermd hier..... NOT dus!!!

Gast

#271

2016-05-17 21:59

Liever dat een kind veilig en gezond ergens ondergebracht kan worden, dan dat het kindje (perongeluk) komt te overlijden of iets dergelijks

Gast

#272

2016-05-17 22:01

Door de stichting en moeder te vervolgen is de kans groot dat er baby's al dan niet dood in alvalcontainers gedumpt gaan worden of ergens zomaar achter gelaten worden uit onmacht of angst. Dit moet je toch echt niet willen...

Gast

#273

2016-05-17 22:02

Ga zo door

Gast

#274

2016-05-17 22:06

Omdat Moeders die geen uitweg zien in hun situatie dit als enige uitweg zien, en dat wat er is gebeurd met het kindje vorig jaar in een container werd gedumpt, de beschermde wieg kan heel veel leed voorkomen

Gast

#275

2016-05-17 22:09

Als een moeder niet voor haar baby kan/wil zorgen is het beter voor de baby en de moeder het kleintje in vertrouwde en liefdevolle handen te geven dan in paniek de baby ergens te leggen waar geen zorg is met misschien een fatale afloop. Het is moedig van de moeder het kindje af te staan op een nette manier. Wie weet hoeveel verdriet zij hier van heeft. Oordeel niet als de achtergrond niet bekend is.