Geef pasgeboren baby’s een stem!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geef pasgeboren baby’s een stem!.


Gast

#1101

2016-05-30 11:25

Als ik de kans krijg, dan zou ik graag ook een babyluikje willen "beheren" . Als crisispleegouder denk ik dat je kinderen op deze manier een hoop leed kan besparen

Gast

#1102

2016-05-30 11:39

Omdat het mensenlevens red. En een voorstander ben van adoptie

Gast

#1103

2016-05-30 12:03

veiligheid van het kind staat bij mij hoger dan het recht om te weten waar je vandaan komt. maar de vondelingenkamer kan hier sturen om het samen te brengen. een pasgeboreb baby in een vuilnisbak is onacceptabel

Gast

#1104

2016-05-30 12:04

Ik onderteken deze petitie omdat ik nooit meer wil lezen dat een kindje gedumpt is in een vuilcontainer of in een bos of op een andere afgrijselijke plek! Als de moeder van een pas geboren kindje geen uitweg meer ziet dan is het beter dat het kindje opgevangen wordt in een veilige liefdevolle omgeving zoals ze bij stichting wieg hebben gedaan!

Gast

#1105

2016-05-30 15:34

Beter te vondeling als mishandeld - misbruikt- of ergens achtergelaten met misschien wel de dood als gevolg.

Gast

#1106

2016-05-30 18:29

Omdat het belachelijk is dat geboortemoeders die niet voor hun kindje kunnen zorgen nergens naartoe kunnen. Dan krijg je wel wanhopige vrouwen doe het kind wat aandoen. En er zijn zoveel vrouwen die graag voor een kindje zorgen maar het zelf niet kunnen dragen.... Mooie oplossing voor alle drie de partijen lijkt me!!

Gast

#1107

2016-05-30 18:32

Omdat het een fantastisch initatief is om moeders in nood de kans te geven hun kindje een veilig plekje te kunnen bieden wanneer zij dat zelf niet kunnen!

Gast

#1108

2016-05-30 18:59

Elk kind heeft recht oo veiligheid... dus liever zo dan in de vuilnisbelt...

Gast

#1109

2016-05-30 19:38

Stichting Beschermde Wieg kan voorkomen dat baby's in vuilcontainers worden gevonden of dat babylijkjes jaren later opgegraven moeten worden. Leven moet gekoesterd worden.

Gast

#1110

2016-05-30 19:44

In het Engels zeggen ze "The lesser of two evils". Natuurlijk moeten we als gemeenschap niet goedkeuren dat vrouwen hun kinderen zomaar te vondeling leggen, maar wanneer de keuze is tussen een slecht/verwaarsloosd/bedreigend opgroeien en ontwikkelen, óf te vondeling worden gelegd en GELUKKIG gevonden worden door een instantie die zich juist bekommerd om het welzijn van dit kind en het zo een kans te geven op een veilig thuis en een goede ontwikkeling... Wie kan er dan nog twijfelen? Wat deze dame, deze organisatie, heeft gedaan is het redden van een kind die anders een slechte kans maakte op een veilige ontwikkeling.

Gast

#1111

2016-05-30 20:12

Ik sta zeker achter dit initiatief! Wat de reden ook is om een baby af te staan... Breng t dan iig ergens waar er voor wordt gezorgd! Je huisdier kun je naar een asiel brengen en een baby? In de afvalcontainer?

Gast

#1112

2016-05-30 20:32

Omdat ik vind dat het redden van het leven van een pasgeboren baby op nr 1 moet staan. De persoonsgegevens van de biologische moeder is in crisis situaties bijzaak.

Gast

#1113

2016-05-30 20:50

Elk kind verdiend een goede start.

Gast

#1114

2016-05-30 21:07

Wat moet deze moeder een moeilijke stap maken in haar leven. Maar wat een kracht dat ze vanuit haar moederhart kiest voor het leven van het kindje inplaats van bijv abortus. De vondelingen kamer moet er zeker blijven, zonder vervolging. De moeder kiest voor het leven, hoe mooi is dat

Gast

#1115

2016-05-30 21:12

Ik heb getekend omdat ik het belangrijk vind dat moeder in noodsituatie een verstandige beslissing kunnen maken op deze manier en niet hun kindje ergens moeten verstoppen waar het misschien niet gevonden wordt, op deze manier heeft het kindje nog een mooi leven voor zich waar de moeder op dat moment geen mooi leven ziet voor het kindje als het bij haar blijft. Moeders doen dit niet zo maar, dan heb je echte paniek, voor een vader in paniek is het heel makkelijk die kan er ongestraft bij weglopen. Te triest dat het in Nederland zo moet een straf krijgen als je zoiets belangrijks op zet. Wat moet er eerst nog gebeuren voordat het kan hier in Nederland........... Soms lopen ze hier zo achter de feiten aan. Ik hoop dat ze zich gaan beraden en dat deze wet aangepast gaat worden.


Gast

#1116

2016-05-30 21:16

Omdat zonder oordeel Hulp geboden moet kunnen worden en elk kind recht heeft op een warm liefdevol en veilig thuis. Wanneer moeder dit niet kan bieden om wat voor reden ook. Is dit de meest logische Hulp!

Gast

#1117

2016-05-30 21:38

Vind dat babies die afgestaan worden door hun ouders,veilig ergens terecht moeten kunnen komen. En niet dood ergens getroffen moeten worden.

Gast

#1118

2016-05-30 21:43

Omdat ik het belangrijk vind dat een baby veilig wordt neer gelegd .
En ook dat moeder de gelegheid krijgt om haar kindje veilg achter te houden je weet nooit waarom een moeder zo moeilijke keus moet doen
Denk aan agressie in relatie van welke aard ook waar het kind een mooi wapen of machtmiddel is en dus gevaar op loopt.
En als moeder dan zo keus maakt om welke reden dan ook ze weet dat het veilig ligt en wort opgevangen met goede bedoelingen

Gast

#1119

2016-05-31 05:42

Omdat ze beter een baby daar achter kunnen laten dan hem in een container of iets dergelijks dumpen. Of nog erger, vermoorden. Nu heeft het kind nog een kans op een goed leven.

Gast

#1120

2016-05-31 05:46

Ik vind het belangrijk dat een kind de liefde en zorg krijgt wat hij of zij verdiend.
En als je als moeder voelt dat je dat niet kan door welke reden dan ook, dan bezit je een liefdevol moederhart, die het kind boven je eigen ego stelt.
Ik heb altijd gehoopt dat ze mijn deur wisten te vinden zodat ik mijn liefde en warmte kon geven, net zoals ik mijn kinderen en kleinkinderen gaf, en al mijn oppaskinderen.

Gast

#1121

2016-05-31 07:12

Elk kind moet een kans krijgen

Gast

#1122

2016-05-31 07:50

Beter zo, dan achtergelaten worden voor dood. ... geef deze vrouwen dit veilig alternatief!

Gast

#1123

2016-05-31 08:03

Het is jammer dat het soms gedaan moet worden.Maar die vrouwen gaan vast niet over 1 nacht ijs.En dan vind ik deze stichting een geweldig idee.Of moeten ze het kindje soms maar ergens dumpen.Dat is toch ! te gek voor woorden.Mooi doorgaan met de Stichting!!!!

Gast

#1124

2016-05-31 10:58

Er MOET in dit moderne land een mogelijkheid zijn om je kind anoniem in de warme handen en de goede zorgen van professionals achter te kunnen laten als je zelf niet de mogelijkheid hebt je kind, om wat voor reden dan ook, op te voeden.

Gast

#1125

2016-05-31 11:00

Ieder kind verdiend een toekomst..de gene die hun kind afstaan doen dit uit liefde en hebben inzicht genoeg, ze zien in dat ze het zelf geen toekomst kunnen bieden, maar willen wel een toekomst geven aan hun kindje! Dit moet mogelijk blijven!!!!