Stop het nieuwe parkeerbeleid in Ede centrum!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop het nieuwe parkeerbeleid in Ede centrum!.


Gast

#251

2016-04-14 08:54

Misschien een idee voor Ede de eerste 2 uur gratis parkeren op andere locatie`s schijnt dit goed te werken.

En de huur van winkelpanden aanpassen zo dat het voor ondernemers aan trekkelijk word om zich in Ede te vestigen zo heb je minderleegstand en komt er van zelf meer winkelend publiek.


Gast

#252

2016-04-14 09:03

Goede petitie. Persoonlijk betaal ik liever achteraf, omdat ik wat slechter ter been ben kan ik niet steeds naar de automaat rennen om een nieuw kaartje te kopen. Ik ben niet in het bezit van een smartphone dus die andere optie is voor mij ook onmogelijk. Ik ga wel naar Veenendaal denk ik.

Gast

#253

2016-04-14 11:24

Omdat de gemeente Ede de wensen van haar burgers stelselmatig negeert.

Gast

#254

2016-04-14 13:03

als gehandicapte met dure gehandicapten parkeerkaart wil ik al helemaal niet naar een betaalautomaat gaan, niet voor en niet achteraf parkeren. Ik kom dus al langere tijd niet meer in Ede.

Gast

#255

2016-04-14 14:25

Gemeente helpt het centrum om zeep!

Gast

#256

2016-04-14 15:33

je betaald op deze manier te veel , deze man kan beter opstappen hij begrijpt het denk ik niet.

Gast

#257

2016-04-14 15:40

Het centrum van Ede heeft nu nog winkelden leuke koffie zaken waar je na gewinkeld te hebben even wil bijkomen. Omdat je vooraf niet weet hoe druk het is en of je direct voor je inkoop zult slagen. Ga je niet meer rustig koffie drinken als de parkeertijd er bijna opzit. Dit parkeerbeleid belemmerd mij heel erg in mijn vrijheid. Nu bepaald de gemeente hoelang ik mag winkelen

Gast

#258

2016-04-14 16:17

wethouder kan beter opstappen hij snapt het niet en is veel te arrogant.

Gast

#259

2016-04-14 20:49

De verandering geeft je geen plezier in het winkelen. Het lijkt of de gemeente er op uit is meer boetes te kunnen opleggen.

Gast

#260

2016-04-15 08:09

Het wordt tijd dat de burgers zich meer uitspreken over
zaken die door politici geregeld worden die kant noch
wal raken.
HC

Gast

#261

2016-04-15 10:31

Onderzoek heeft aangetoond dat door hoge parkeerkosten mensen weg blijven uit winkelgebieden, de leegstand in Ede centrum is gewoon droevig om te zien.
Ik weet niet op welke planeet de bedenker van dit plan uit een ei gekropen is maar dit getuigt niet echt van realiteitszin.
En ook nog "klagen" dat de opbrengsten uit parkeer gelden tegen vallen.........

Gast

#262

2016-04-15 10:54

Het nieuwe parkeerbeleid is belachelijk en lastig je kunt niet/moeilijk van te voren inschatten hoe lang je ergens bent er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.

Gast

#263

2016-04-15 18:54

Wil niet terug naar de oertijd. Wat een achterlijk besluit van de gemeente.

Gast

#264

2016-04-15 20:21

Het uurtarief is veel te hoog voor een plaats als Ede en het vooraf betalen belet mensen om te gaan winkelen in Ede.
Ede is geen stad als Utrecht , die hebben veel meer te bieden en moeten zich daar dan ook niet aan gaan meten.

Gast

#265

2016-04-16 11:52

Betalen vooraf geen goed idee !!
Slecht voor de winkels en de Edese economie! !
Zowiezo slecht van de gemeente laten hun eigen werknemers gratis in mijn wijk parkeren en bewoners kunnen hun auto niet kwijt veroorzaakt veel onrust en kinderen kunnen niet meer opstraat spelen vanwege de aanvoer van deze gratis parkeermetode !
En nu dit onnozel plan!!

Gast

#266

2016-04-16 12:31

Om te voorkomen dat Ede n "spookdorp" wordt heb ik deze petitie getekend!

Gast

#267

2016-04-16 12:52

Ik ben het niets eens met het parkeerbeleid van de gemeente. Zij houden geen rekening met de ondernemers die proberen hun brood te verdienen in deze zware tijd.
In plaats van te stimuleren en er een gezellig centrum van te maken, wordt het verder kapot gemaakt. Ik begrijp niet dat ze niet doorhebben dat een centrum met veel winkels meer aantrekkingskracht heeft dan een half gevuld centrum, toename van winkelend publiek en volle parkeerplaatsen, wat levert nu meer op? Omlaag die prijs, gratis op zaterdag, weg met een ingewikkeld parkeersysteem en maak van het centrum een belevenis!

Gast

#268

2016-04-16 12:56

omdat dit parkeerbeleid niet goed is

Gast

#269

2016-04-16 19:22

Nóg weer een belasting van de overheid (nu weer voor parkeren) kunnen wij gewoon niet betalen. Daarom blijven we al jaren zoveel mogelijk weg uit Ede. In Wageningen kun je op loopafstand van het centrum je auto nog wel kwijt en is ook per fiets veel dichterbij.
In de marge: dat je bij het gemeentehuis van je eigen gemeente moet betalen om (even) te parkeren vind ik echt te gek voor woorden.

Gast

#270

2016-04-16 22:29

Dombo's!

Gast

#271

2016-04-17 13:51

Het wijzigen van achteraf betalen in vooraf betalen, het berekenen van veel te hoge parkeertarieven voor een plaats als Ede, en het betalen moeilijker en omslachtiger maken zullen niet alleen leiden tot minder parkeerders (en dus minder inkomsten) maar ook tot veel minder bezoekers van de winkels in het centrum, terwijl het centrum al zo angstig veel donkere en lege winkels heeft

Gast

#272

2016-04-18 17:30

Niet alleen ondernemers hebben er last van.
Om de parkeergarage van de appartementen, waar ik er ook één van heb, te bereiken moet ik met mijn auto het v. Dijkeplein oversteken. Bij de verkoop van de app. konden wij tegen betaling een pasje van de Gemeente hiervoor kopen. Nu kreeg ik een juichende brief dat deze handeling niet meer hoefde.
Echter, onder het motto "Ouderen mogen niet vereenzamen", mijn dochter komt 1 x p.w. bij mij eten, kopje koffie erachteraan, journaal meekijken etc.. Nu moet zij daar 10 euro voor betalen. Erg veel voor een etentje bij je moeder. Zeker ook voor een alleenstaande werkende vrouw die zo'n 5 p maand wil komen.
Leveranciers kunnen een vergunning krijgen zei de Gemeente
maar de leverancier van de vloerbedekking begon daar niet aan zei hij, 12,50 euro extra op de rekening. Ook de leverancier van de TV begon er niet aan. Weer een extra bedrag op de nota.
Niemand komt meer onverwachts even bij mij koffie drinken en hoeveel moet ik betalen als ik straks na een operatie een weekje geholpen wordt door een familielid? Verjaardagen worden te duur voor mijn gasten en moeten nu alleen op zondag gevierd worden. gezellig. Zit je op je verjaardag alleen. Etc.etc.etc...

Gast

#273

2016-04-19 12:18

ik werk in een winkel in Ede, betaal 12.80 per dag voor het parkeren.Elke dag weer!!
Waardeloos!!!

Gast

#274

2016-04-20 12:08

Sinds een jaar woon ik in het centrum en zie dat het steeds rustiger wordt, helaas. Het genoeglijke leven in het centrum gaat eruit. Spontaan na het winkelen een terrasje of wat eten nemen is er waarschijnlijk minder bij want er wacht een flinke parkeerrekening. Of er zit geen rek meer in de tijd die je plande bij de meter. Het ziet er somber uit voor verschillende middenstanders van het centrum, gasten van buiten en Ede zelf. Verkeerd parkeerbeleid - doet Ede-centrum de das om!


Gast

#275

2016-04-20 21:18

Op dit moment met mkb bijna failliet... Asociaal beleid. Niet iedereen wil of kan alles via smartphone regelen. Ik wil geen :big brother: apps op mijn telefoon. Gedouw in richting verplichte automatisering is slechte ontwikkeling. Ouderen en minder rijken zonder gsm zijn weer de klos.