Stop het nieuwe parkeerbeleid in Ede centrum!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop het nieuwe parkeerbeleid in Ede centrum!.


Gast

#1

2016-03-27 19:19

We laten nu vanuit Barneveld Ede links liggen en gaan rechtsaf door naar Veenendaal. Opzaterdag zelfs in de parkeergarages vrij parkeren.

Gast

#2

2016-03-27 19:32

Omdat ik het belachelijk vindt om vooraf te moeten betalen ga niet meer met plezier winkelen pff steeds op de klok kijken jeee dat is zo van de jaren tachtig hou is op zeg

Gast

#3

2016-03-27 19:37

Omdat ik ontzettend baal van het asociale parkeerbeleid van Ede

Gast

#4

2016-03-27 19:38

Nou dat het weer gezellig en druk in ons dorp.word en geen lege parkeerplaatsen

Gast

#5

2016-03-27 19:43

Vooraf betalen is niet relaxed! Dit terwijl veel gemeentes het parkeren zelfs gratis maken om mensen in het centrum welkom te heten en de ondernemer te ondersteunen. Nu betaal je ook 's avonds terwijl er plek genoeg is...

Gast

#6

2016-03-27 19:51

Bedragen voor parkeren is schandalig. Hoe jaag je toeristen weg !

Gast

#7

2016-03-27 19:59

Mijn winkel Cadeauhuis-Ede zit in het centrum van Ede. We merken dat het rustiger in het centrum is! We krijgen veel opmerkingen van klanten over het nieuwe parkeersysteem. Zoals het niet kunnen inschatten hoelang ze in het centrum willen blijven. Of dat ze geen smartphone hebben....
Edenaar

#8

2016-03-27 20:10

Dit komt de koopkracht niet ten goede vooruit je tijd inschatten stel dat het overal druk is kom je aardig in de knoop met je tijd en je gaat er ook geen geld meer tegen aan gooien om dan nog langer te blijven met die belachelijke hoge uurtarieven het is te gek voor woorden dat als je uit ede komt in Veenendaal naar het centrum gaat omdat de gemeente ede een stel geldwolven zijn en behoorlijk makkelijk aan geld willen komen .


Gast

#9

2016-03-27 20:45

De ondernemers gaan hieraan onderdoor

Gast

#10

2016-03-27 20:56

ik heb zelf een invalidekaart maar weet niet of ik ook moet betalen of niet want in veel plaatsen met open parkeerplaatsen hoef ik niet te betalen

Gast

#11

2016-03-27 20:57

Belachelijk besluit

Gast

#12

2016-03-27 21:02

De gemeente moet zich schamen. En zich af vragen waarom het nieuwste deel bijna leeg komt. Het is voor ondernemers al lastig genoeg om het hoofd boven water te houden. Wanneer luidtert de politiek eindelijk eens naar hun achterban. Parkeren betaal je achteraf voor hoelang je staat op grotere parkeerplaatsen. Langs de weg ontmoedigen door vooraf,dat bevorderd de doorstroom en bereikbaarheid van. .... en inderdaad in het weekend symbolisch een EUR ofzo zou de inloop op centrum bevestigen.

Gast

#13

2016-03-27 21:06

Ik vind dat er geleefd moet worden in Ede. Wanneer de parkeerplaatsen weinig geld kosten (Gratis hoeft echt niet van me, maar in Barneveld betaal ik echt weinig voor veel tijd) dan komen ze zelfs van buiten Ede naar Ede toe. En aangezien we al inkopen in de winkels doen, moeten we ook gratis kunnen parkeren. Net als je niet hoeft te betalen voor het toilet als je in het restaurant/café eet.
Geven en nemen.
Annette van Dijk

#14

2016-03-27 21:08

Vlees koop je bij de slager. 

Groente bij de groenteboer.

Brood bij de bakker.

Betaald parkeren doe je achteraf. 

Gemeente Ede, steun de kleine middenstanders anders is straks alleen AH nog open.

AdRo

#15 Visite

2016-03-27 21:09

Vooraf betalen als je op visite gaat bij je ouders aan de Brouwerstraat. Belachelijk gewoon.


Gast

#16

2016-03-27 21:18

Goed initiatief. Belachelijke maatregel in 2016.

Gast

#17

2016-03-27 21:31

Ik ben het niet eens met het vooraf betalen en het dure parkeertarief van een lege winkelstraat. Bekijk het gedeelte Grotestraat tussen de Molenstraat en de oude kerk.

Gast

#18

2016-03-27 21:32

Omdat er zo steeds minder mensen gaan winkelen

Gast

#19

2016-03-27 21:37

Omdat ik vind dat het winkelgebied van Ede hier de dupe van word..mensen gaan nu naar een andere gemeente om te shoppen... Zie bijvoorbeeld het beleid in Veenendaal.. En bovendien zijn de bewoners die bijv 2 auto's hebben en maar 1 vergunning kunnen en mogen krijgen ook benadeeld, voorheen kon je dan voor 7 uur het parkeerterrein verlaten... Die moeten nu gaan betalen voor de nachten dat ze er staan..


Gast

#20

2016-03-27 21:41

Omdat het gewoon een belachelijk systeem is! Ik weet nooit van te voren hoe lang ik in het centrum blijf..
Als dit parkeer beleid zo blijft, gaan we in het vervolg gewoon naar Veenendaal.

Gast

#21

2016-03-27 21:47

Vooraf betalen is niet handig. Zo ben je heel erg gefocust op de tijd, en niet op het shoppen. Het vrije onbezorgde shoppen zit er nu helaas niet meer zo in als voorheen

Gast

#22

2016-03-27 21:47

Omdat je nooit weet hoeveel tijd je nodig hebt in het winkelcentrum. De oude manier was de beste manier.

Gast

#23

2016-03-27 21:50

Omdat er zoveel leegstand is in het centrum van Ede probeert B&W dit te compenseren met vooraf betalen van parkeren. Een neerwaardse spiraal noemen we dat...

Gast

#24

2016-03-27 21:51

Dan maak je je druk om de tijd dat je weer optijd terug moet zijn en als je achteraf betaal heb je dat niet en blijf je vaak nog ergens hangen

Gast

#25

2016-03-27 21:55

Ik heb zelf een winkel aan de Bunschoterplein 45 in Ede, hierbij heb ik het traject aan deze parkeerplaats meegemaakt.

Ten eerste was de situatie van deze parkeerplaats voorzien van een slagboom, kaartje trekken, parkeren, winkelen, kaartje betalen, uitrijden..
Geen probleem..! Prima zelfs..

Als pilot, kwam er een nieuw systeem, slagbomen weg, kenteken - registratie - camera bij de ingang en uitgang en een drempel geplaatst voor de registratie, auto parkeren, winkelen, kenteken invoeren, wat voor de meesten heel vervelend is als je je eigen kenteken niet meer uit je hoofd weet, dus misschien weer naar het voertuig en weer naar het betaalsysteem, kenteken invoeren en betalen, weer naar de auto en uitrijden. De camera systeem bij de uitgang herkend het kenteken of er wel of niet betaald is, en voor de consument die alleen denkt ' hé geen slagbomen ' die hebben pech want de camera's herkend of er betaald is.. vervolgens een boete op de deurmat..! 

Tjah, weggooit geld, want dit systeem heeft niet lang mogen bestaan omdat dit niet werkte..


En nu mag je vooruit betalen en inschatten hoe lang je wegblijft... handig als het boodschappen halen langer of korter duurde dan dat je had verwacht, of download maar de app via een smartphone en zeg dan tegen opa en oma dat alleen via Google play of de Apple store dit te verkrijgen is...

...
Dit wilde ik even markeren voordat u in Ede centrum gaat parkeren...

 

Vraag aan de gemeente Ede, 

Uit welke beweegredenen is men over gegaan naar dit nieuwe systeem.

Wat is de voordeel voor de gemeente? 

Wat is het voordeel voor de consument? 

 

Ik hoop op een transparante antwoord.. 

 

Met vriendelijke groet, 

Jack Jonathans