Stop de demonisering van Eritrese-Nederlanders

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de demonisering van Eritrese-Nederlanders.


Gast

#1

2016-03-03 08:54

Altijd maar klagen!! In plaats van je af te vragen wat jullie al hebben bijgedragen aan de samenleving. Doe eens iets positiefs in plaats van te klagen. De mensen zijn jullie gezaag en geklaag kots-kots-kotsbeu!


Gast

#2

2016-03-03 09:21

Als trotse Eritrese-Nederlander ben ik heel blij dat er mensen zijn die in opstand komen tegen de gekleurde en misleidende informatie verstrekking in de media omtrent Eritrea. Overigens ben ik tegen misleiding in ze algemeenheid.

Ik geloof dat er zowel goede als slechte dingen gebeuren in Eritrea net zoals in Nederland, de VS en de rest van de wereld, simpelweg omdat ik mezelf geen illusies probeer te maken.

Er zijn 3 dingen 100% zeker voor mij m.b.t. gedrag: het wordt ergens door gestimuleerd, is aangeleerd en heeft een motief. Dat geldt dus voor de media, en welke andere industrie dan ook. Wat mij daarom dan ook teleursteld, is dat ik zoveel misleidende informatie lees die naar mijn mening gestimuleerd wordt door politieke motieven. Hiermee wil ik niet per definitie zeggen dat de journalisten die negatief over Eritrea spreken in de media slechte intenties hebben t.o.v. Eritrea, maar misschien juist een positieve bijdrage willen leveren aan de samenleving van Nederland en de Eritrese-Nederlanders.

Maar, zou het zo kunnen zijn dat de journalisten ook misleid worden? Is in de geschiedenis niet al vaak genoeg het bewijs geleverd dat de media een extreem sterk middel is om voor wie dan ook in de wereld om zaken naar de hand te zetten als het motief uiteindelijk geld of macht is? Valt er voor andere landen misschien wel wat te halen in Eritrea als het motief geld of macht zou zijn en zou georganiseerde verdeeldheid van de Eritrese samenleving daarbij helpen zoals in de geschiedenis van andere landen het heeft geholpen? Hoe zorg je voor verdeeldheid in de Eritrese samenleving? Zijn er misschien landen die graag mee zouden verdienen aan de exploitatie van de goudmijnen of andere dingen die waarde vertegenwoordigen in Eritrea zoals bijvoorbeeld zink of aardolie? En kan het misschien zo zijn dat ze geen voeten aan de aarde krijgen in Eritrea, omdat de regering deze landen wantrouwt en Eritrea hen daarom niet binnen laat komen? Is dat misschien een reden waarom Eritrea voedselhulp weigerden en de VN weg stuurde uit het land in 2009? Wat is de reden dat Ethiopische soldaten nog steeds op Eritrees grondgebied staan in de Eritrese plaats Badme, terwijl na de 2 jarige grensoorlog tussen beiden landen in 2000 de VN ingreep, een onafhankelijk onderzoek liet doen, en het gebied aan Eritrea werd toegekend? Zou het zo kunnen zijn dat voorstanders van de Eritrese regering dit benoemen bij interviews met Nederlandse journalisten, maar dat dit specifieke gedeelte er telkens uit wordt gehaald als het publiekelijk getoond wordt vanwege andere belangen van organisaties/landen of personen die voor vele van ons onbekend zijn? Als dit onderwerp wel in de media besroken zou worden, zou de Nederlandse en internationale bevolking het dan niet vreemd vinden dat de VN het zelf georganiseerde verdrag al jaren negeert? Zouden er dan misschien belanghebbende landen geschaad worden? Kennen de journalisten de geschiedenis van Eritrea en de onafhankelijkheidsstrijd, en welke invloed dat mogelijk zou hebben op de besturing van het land vandaag de dag?

Zo kan ik nog wel even doorgaan met vragen die in mij opkomen, maar het enige wat ik lees in de media is informatie afkomstig van vluchtelingen en tegenstanders van de Eritrese regering. Begrijp me niet verkeerd, ik ben van mening dat er veel dingen zijn die de regering moet aanpakken en als bewezen wordt dat de mensenrechten worden geschonden moet dat de kop ingedrukt worden, maar ik ben nog nooit gedwongen 2% van mijn inkomen af te staan aan de Eritrese overheid zoals zo vaak wordt beweerd in de media, heb het nooit vrijwillig afgestaan, en het heeft mij nooit problemen opgeleverd hier of in Eritrea.

Ook ik zie sommige zaken misschien verkeerd, maar ik ben bereid goed te luisteren naar anderen. En daarom zeg ik, kijk niet de andere kant op, probeer objectief te zijn en analyseer de informatie van tegenstanders, voorstanders, en motieven van mogelijke belanghebbende als media zijnde, maar ook als samenleving. De media is niet alleen gemaakt voor informatie verstrekking, maar om ook om controle over ons te hebben, en daarom moeten we er kritisch naar blijven kijken, hoe moeilijk dat soms ook is!

Gast

#3 Re:

2016-03-03 09:38

#1: -  

 Hallo, ik hoop oprecht dat je de moeite neemt om mijn antwoord goed te lezen, al is het dat je het daarna maar een klein beetje begrijpt.

Ik ben een trotse Eritrese-Nederlander en ben elke dag gefocust op positieve dingen in het leven, werk hard en geef veel om persoonlijke ontwikkeling zakelijk en privé. Om eerlijk te zijn kan ik me je gevoel wel voorstellen, ik houd namelijk totaal niet van klagen en het gebeurd heel veel. Feit is alleen wel dat daar altijd een achterliggende reden voor is die soms diepgaand is, en dat er goed en slecht is in alles wat we doen en in de wereld en daar mee moeten dealen. In mijn geval doe ik dat op de meest positieve manier mogelijk, leren!

Ik denk daarom dat je het niet klagen kunt noemen, maar kritisch naar de feiten kijken, dat is een positieve insteek


Gast

#4

2016-03-03 10:39

Ik wil dat iedereen verkeerd beeld heeft over rittea stopt

Gast

#5 Re:

2016-03-03 13:50

#4: -  leer eerst fatsoenlijk Nederlands alvorens te gaan klagen!

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-03-03 19:15


?

#7 Re:

2016-03-03 19:24

#1: -  

 De enige die hier klaagt ben jij! Iets wat je waarschijnlijk totaal niet interesseert toch even bezoeken om je beklag te kunnen doen. Als het jou niet boeit kijk er dan niet naar. Maarja lekker klagen en weg. Klagen doe je om n reden. Die JULLIE waar jij t over hebt hebben n hele goede reden. Jij volgens mij niet. Fijne avond.


Gast

#8

2016-03-03 22:15

Stop institutionally harsening Eritrea/n community in Holland by hoax/fabricated stories on the society

Gast

#9

2016-03-03 23:00

Leave alone my country

Gast

#10

2016-03-04 00:00

Hands off Eritrea

Gast

#11 Re: Re:

2016-03-04 07:11

#5: - Re:  

 Hoe laag kan je gaan..! Ondanks het gebrek aan "fatsoenlijk" nederlands is zijn/haar boodschap meer waard dan jouw lage trap..!

 

Triest..!


Gast

#12

2016-03-04 07:29

Stop stop about erirrian
Meseret Fithi

#13 PFDJ Propaganda

2016-03-04 08:11

deze petitie is opgezet door YPFDJ leden. YPFDJ is de jongeren afdeling van PFDJ, het regime dat al 25 jaar zonder verkiezingen zonder parlament en zonder enige controlerende volksvertegenwoordiging het land regeert met onderdrukking en zonder vrijheid. De petitie is bewijs hoe regime leden onder de noemer van de eritrese gemeenschap de dictatuur in stand te houden.  People be free en bevrijd je zelf van de verraders van de revolutie.


Gast

#14

2016-03-04 09:20

Omdat alle media is niet onafhankelijk ik ben vrijdag met er dan ook te praten over Eritrea en de Eritrea in Nederland en daar bouten

Gast

#15

2016-03-04 10:03

Ik vindt het goede actie, eindelijk weten Nederlanders wat eritrean gemenschap over eritrea vindt

Gast

#16

2016-03-04 10:05

Ajokum deku Erei korEdatat ab gonkum alena !!!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-03-04 10:18


Sodeju

#18 Nog steeds YPFDJ huilie huilie?

2016-03-04 15:56

Jullie laten geen enkele kans onbenut om de propaganda van de Eritrese regering te verspreiden. Dringt het nou nog steeds niet door dat Eritreeers en Nederlanders jullie zat zijn, YPFDJ parasieten Meseret Bahlbi, Amaniel Hadgembes, Kulubrhan Ghebremedhin, Biniam Daniel, Astir Ghebremichael , Kibreab Fekadu, Paulos Haile?


Gast

#19

2016-03-04 19:31

Deze is voor Ruud.

Gast

#20

2016-03-04 20:26

Iederen moet gelijk rechten hebben, ons beschuldigen terwijl het niet waar is moet je schamen...
Senait

#21 Goedzo!

2016-03-05 23:15

Heel fijn dat Eritreers van zich laten horen! Media en politiek spelen met alle migranten in Nederland. Nou zijn Eritreers aan de beurt 


Gast

#22

2016-03-06 10:08

Ik ben een Eritrean dat is reden genoeg

Gast

#23

2016-03-06 12:38

Ik teken deze petitie omdat ik het niet eens ben met waar mw. Mirjam mee bezig is. Ze maakt de Eriteese gemeenschap zwart. Ze kent Eritrea niet dus ik vind dat ze Eritrea niet zwart mag maken en al helemaal niet als de informatie en alles wat ze erover zegt niet waar is. Ze hoort alles alleen maar via de tegenstanders van Eritrea en verspreid meteen slechte informate over Eritrea. Ze zegt dat Eritrea een land is met dictatuur en allemaal slechte dingen, maar als ze het echt wil bewijzen moet ze niet informatie vragen aan de tegenstanders van Eritrea maar zelf naar Eritrea toegaan. Eritrea heeft 30 jaar lang oorlog gehad er zijn nu vele mensen die broers, zussen en veel familieleden zijn kwijtgeraakt . Hun hebben wat te zeggen over Eritrea en mogen dat ook. Mw. Mirjam heeft helemaal geen recht om Eritrea zwart te maken. Ze kan beter met haar eigen land en gemeenschap bezig zijn dan Eritrea zwart maken.daarom teken ik op deze petitie.


Gast

#24 Re: Nog steeds YPFDJ huilie huilie?

2016-03-11 21:53

#18: Sodeju - Nog steeds YPFDJ huilie huilie? 

 Als je zo flink bent om namen te noemen, moet je ook je echte naam vermelden lafaard.