Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!.


Gast

#926 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 16:35

#925: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Allah of merkel die dit islamitisch tuig Europa in laat macheren 


Gast

#927 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 16:44

#920: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 En dat is, dan nog maar eens, al geprobeerd zo oud als de mensheid is. Heeft nog nooit gewerkt — zal nooit werken. Jij snapt het inderdaad nog steeds niet. Had ik dus toch gelijk.


Gast

#928 Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 16:45

#919: ZumKotzen - Re: Re: Re:  

 Het Europees parlement is democratisch gekozen. Had jij ook aan mee kunnen doen.


Gast

#929 Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 16:58

#923: - Re: Re: Re:  

 Een agent bekeerd en jij gelooft dat , dan ben je wel echt een dom schaap , het zelfde met die Amerikaanse cristelijke galas waar spontaan mensen genezen, wat een domme mensen zijn er toch in de wereld , prima dat islam de grooste wordt maar niet in dit land nooit laten we dat gebeuren 


Gast

#930 Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 17:07

#923: - Re: Re: Re:  

 We zien dagelijks in het nieuws  hoe prachtig het is


Gast

#931 Re: Re: Re:

2016-02-10 17:10

#880: - Re: Re:  

We moeten ook voor ogen houden dat het breder is dan hier en nu in Albrandswaard: het moet duidelijk zijn dat het draagvlak voor asielopvang aan het verdwijnen is!

Het beste zou zijn als we een regering zoals in Hongarije zouden hebben: zo'n hek om het land is een stuk goedkoper dan opvang en je voorkomt dat je samenleving ontwricht.

 

 

Het is ook duidelijk en daarom eerlijk naar vluchtelingen om gewoon duidelijk te maken dat ze niet welkom zijn. Dat dat jongetje verdronken en aangespoeld is aan de kust van Turkije, valt de voorstanders van opvang aan te rekenen! Die geven het signaal af dat het de moeite loont om de gevaarlijke tocht naar Europa te maken.


Gast

#932 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 17:22

#930: - Re: Re: Re: Re:  

 Ik wil jullie wel helpen om islam te ontdekken 

Krakeling

#933 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 18:06

#927: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Een mooie afsluiter, en een win-win situatie: 

Jij mag, zonder enige argumentatie of toelichting, vol blijven houden dat jij weet wat goed is voor de mensheid, en ik heb met een voorbeeld aangetoond dat voorstanders van open grenzen, hysterische drammers zijn, die geen inhoudelijke argumenten hebben en geen intentie tot het verder toelichten van hun standpunten.


Gast

#934 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 18:18

#925: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Allah smallah. Man die sprookjesfiguren gaan allemaal verdwijnen de komende jaren.


Gast

#935 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 18:28

#934: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Het gaat je nooit lukken om het islam vuur te doen doven,ik geef mijn leven voor islam 

ZumKotzen

#936 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 18:33

#928: - Re: Re: Re: Re:  

 Wat een vooringenomen houding heb jij. Wie zegt dat ik niet heb gestemd? Wel op een anti-EU partij natuurlijk want ik vind dat de EU ten koste gaat van het democratisch proces. Ondanks dat het 'democratisch' verkozen is. Als het werkelijk zo was had ik Farage kunnen verkiezen.


Gast

#937

2016-02-10 18:50

Lijkt wel Comedy Capers hier 


Gast

#938 Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 18:52

#923: - Re: Re: Re:  

 http://www.thereligionofpeace.com/

 

Hier staat alles wat je wil weten over de Islam. Plus alle elende die het uitstort over de mensen.


Gast

#939 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 19:08

#935: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Prima, liever vandaag dan morgen. Wat let je?


Anonymous

#940 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 20:45

#933: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

  De hysterische drammer hier die ben jij. Jij blijft volhouden dat volken naast elkaar kunnen leven ook al is het nog nooit in de geschiedenis voorgekomen. Geen inhoudelijke argumenten? Mij lijkt datt inhoudelijk genoeg, voorbeelden van honderdduizenden jaren menselijke geschiedenis die alleen maar geschreven is in oorlog. Waar is jouw inhoudelijk argument, waar zijn jouw voorbeelden? Er is toch altijd in de geschiedenis iemand geweest die vond dat hij aanspraak kon maken op het gebied van de buur, was het niet uit machtzucht dan voor "Lebensraum", afgunst op de delfstoffen van de ander of gewoon om de "wereldvrede" te bewaren. Heb jij nog nooit ook maar één les geschiedenis gehad? Ik garandeer je dat die precies daarover ging. En als jij dus met je botte kop blijft volhouden dat dat wel moet kunnen, dan bij de hysterische drammer. En verder heb ik hier helemaal niemand over open grenzen zien schrijven. Maak jij er weer van en dan meteen op de ander inhakken vanwege jouw eigen conclusie. Mafketel.

Afkrakeling

#941 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 21:10

#920: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 De muren van Jericho: gevallen. De chinese muur: gevallen. De muur van Hadrianus: gevallen. De muur van Antoninus: gevallen. De muren van Constaninopel: gevallen. De muur van Servius Tulius: gevallen. De Aureliaanse muur: gevallen. De muur van Urbanus VIII: gevallen. De Berlijnse Muur: gevallen. Het ijzeren gordijn: gevallen. En alle stadsmuren, landsgrenzen en andere omheiningen ooit gebouwd: gevallen.

Mooie oplossing heb jij.


Gast

#942 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 21:12

#932: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Als je maar jong genoeg begint die domheid op je printplaat te graven, krijg je mongolen zoals jij

Afkrakeling

#943 Re:

2016-02-10 21:12

#937: -  

 Absoluut niet. Om de Comedy Capers kon je lachen. Dit is gewoon treurig.


Gast

#944 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 21:40

Krakeling

#945 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 21:52

#940: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ik heb je zowaar tot een uiteenzetting weten te verleiden! :) (Is het trouwens te veel gevraagd om een 'pseudoniem' te bedenken? Ik moet elke keer maar raden of ik het tegen dezelfde persoon heb, of tegen iemand die toevallig reageert.)

Jij verwijt mij vast te willen houden aan iets dat niet zou werken, en claimt en passant dat dat al honderdduizend jaar geprobeerd is, terwijl het concept van het volk-met-zelfbestuur nog maar enkele eeuwen oud is, en de (inderdaad, grote!) problemen die dat concept met zich mee heeft meegebracht, verklaard en verholpen kunnen worden als kinderziekten. Je stelt echter zelf iets voor dat sowieso geen realistische lange-termijn kans van slagen heeft.

Want, hoe kom jij erbij dat het laten samenleven van meerdere etnische groepen in één gebied, een garantie voor vrede zou zijn?! In de meeste landen met meerdere ethnische groepen is de situatie op z'n minst gespannen (zie de VS).  Als die spanningen escaleren, zal dat leiden tot etnisch geweld, en dat kan zich dan uiten zoals we in voormalig Joegoslavië hebben kunnen zien, nadat Tito er niet meer was om de boel bij elkaar te houden. 

De gewapende conflicten die de wereld momenteel teisteren, zijn juist helemaal niet tussen volkeren, maar ondernemingen van religieus geïnspireerde (althans, zichzelf op die manier legitimerende) junta's (IS/Daesh, Boko Haram, Joseph Kony's 'Verzetsleger van de Heer'), gericht tegen het Westen of de lokale bondgenoten van het Westen. Verder vinden er in Mexico en andere latijns-Amerikaanse staten bende-oorlogen voor die qua slachtoffers en gebruikt materieel in niets onder doen voor conventionele oorlogen. 

Een voorbeeld voor duurzame vrede is juist West-Europa van na 1945: een verzameling van volkeren-met-zelfbestuur. Geen gemakkelijke vrede (blijkbaar wel aantrekkelijk genoeg voor vluchtelingen wereldwijd om uitgerekend hier naartoe te willen vluchten) maar wel het meest realistisch haalbare: een vrede tussen naast elkaar levende volkeren (overigens zal de dynamiek van de Koude Oorlog hebben bijgedragen aan de stabiliteit van die vrede, maar dat onderstreept mijn argument alleen maar). Het is hier nog steeds vrede, en het is een vergissing om dat concept los te willen laten en te denken dat het dan nóg beter wordt.

 


Gast

#946 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 22:04

#935: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Rot op met je islam het land uit en neem deze NSB clown ook mee

Krakeling

#947 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 22:09

#941: Afkrakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Die muren hebben toch juist lange tijd dienst gedaan, en de functie vervuld waarvoor ze gebouwd waren? Ik ben blij dat je ze noemt! China bestaat bijvoorbeeld nog steeds, mede dankzij de chinese muur (die natuurlijk niet letterlijk één muur is, maar een serie fortificaties die door de eeuwen heen zijn opgericht door Chinese keizers om hun rijk te beschermen.)

Op een gegeven moment zullen (door veranderende omstandigheden) de noordzeedijken en de Delta-werken misschien geen nut meer hebben; ga jij dan honend roepen dat ze voor niks gebouwd zijn?

De Berlijnse muur hoort overigens niet in het rijtje thuis: da's een muur die een volk in tweeën deelde, naar ideologische opvattingen. En het verhaal van de letterlijke val van de muren van Jericho is een bijbels verhaal, niet iets dat door archeologisch onderzoek wordt gestaafd.

 

PS leuk pseudoniem ;)

 


Anonymous

#948 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 22:41

#945: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Jammer alleen dat ik niet degene ben waarvan jij die uiteenzetting verwachtte/eiste. 


Anonymous

#949 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-10 22:58

#947: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Je maakt rare en domme vergelijkingen. Het ging over het naast elkaar leven van volkeren en muren en schuttingen om die volkeren van elkaar te scheiden. Waar slaat de afsluitdijk dan op? Het punt dat gemaakt wordt is toch juist dat die muren misschien wel tijdelijk nut hebben gehad, maar dus nooit een oplossing voor het probleem zijn geweest, want vroeg of laat vielen die muren toch. Er bestaat geen volk op de wereld dat nooit door een ander is overheerst en daar heeft geen enkele muur ooit iets aan veranderd.

Wat versta jij trouwens onder volk? Zijn de Spanjaarden een "volk"? Het is dan nu op dit moment redelijk rustig, maar ik hoor nog steeds van de Basken en de Catalanen over afscheiding. Ook daar maar een muurtje omheen dan? Wat is een nationale eenheid? Nederland dat in etappes tot een "natie" gecreëerd is en wat volgens Wilders nog niet af is, want Vlaanderen zou er nog bij moeten? Dat maakt in ieder geval België dus ook al niet tot een nationale eenheid. Wat voor nut heeft dan een muur of een schutting om een land heen dat intern niet eens een eenheid is? Zullen de Fries en de Limburger eendrachtig naast elkaar blijven wonen als puntje bij paaltje komt? Of de Beier en de Saks wenn's um die Wirst geht? Zijn de Schotten niet ook bezig met zich los te wurmen van de overheersende Engelander? Helang zal de Welshman op zich laten wachten? Uiteindelijk zul je in iedere straat muurtjes moeten bouwen, waarschijnlijk om ieder huis, nee wacht, om iedere persoon, want de puber zal zich ook tegen de volwassenen afzetten en zijn eigen grond claimen. Als biologie, psychologie en geschiedenis iets leren, dan is het toch juist dat muren alleen maar de wens tot slechten oproepen? Als die muren dan een tijdje lijken te voldoen, dan is dat dus maar schijn. Hou jij je maar aan die schijn vast. Ik heb liever realisme.

Wat versta jij onder "volk-met-zelfbestuur"? En als dat dan pas enkele eeuwen oud is, wanneer was dan de eeuw waarin geen enkele oorlog is voorgekomen tussen die volkeren met zelfbestuur?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-02-10 23:00