Red de binnenstad van Amsterdam!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red de binnenstad van Amsterdam!.


Gast

#276

2016-10-30 18:35

Geef de stad terug aan de Amsterdamse bevolking.!!

Gast

#277

2016-10-31 06:47

Ik kwam (en kom nog steeds) graag in Amsterdam... maar de authentieke Amsterdamse sfeer verdwijnt door de eentonigheid aan goedkope vreettentjes en touristenwinkeltjes.

Gast

#278

2016-11-05 23:26

Ik heb diepe roots in Mokum en ben het zat dat de Amsterdamse binnenstad veranderd in een yuppen en toeristentown! Ik pleit er voor om Mokum terug te geven aan de ECHTE AMSTERDAMMERS!!!!
BeeruitAmsterdam

#279 Amsterdam voor Amsterdammers

2017-06-02 16:30

Hoi,

ik ben het zat hoe Amsterdam verloedert. Niet alleen de Binnestad, maar ook daarbuiten. Ik kom nu met tegenzin in de Binnenstad en ik leef hier al 38 jaar. Wanneer ik in de Binnenstad kom, wordt ik vaak in het Engels aangesproken in winkels en restaurants. De straten lopen helemaal vol, waardoor je de etalages niet eens kunt zien. Het zijn allemaal grote winkelketens die je in iedere grote Europesche stad tegenkomt. Het heeft geen enkele unieke uitstraling. Je hebt kledingwinkels en vreetwinkels. Zelfs de kroegen zijn barretjes geworden. Niets is gericht op de bewoners zelf. Als ik in een Pannenkoekrestaurant kom, moet ik in het Engels naar de WC vragen!!!

Ook het uitgaan is veranderd. Alleen maar drukke barren met hoop geluid en veel felle verlichting. Groepen jongeren lopen ruzie te zoeken of kijken of ze een meisje zo aangeschoten is om te misbruiken. Er wordt van iedere steeg een pissteeg gemaakt. Alle monumentale panden en steegjes worden vernield/verpest. Het lijkt wel of het beleid is gericht op veel lawaai en vol proppen.

Ik zie iedereen om mij heen Amsterdam verlaten. Een enkeling wilt terug en wie terug komt wordt in een half kraakpand gestopt. Er worden woningen gebouwd, maar wie heeft er even een half miljoen op de bank staan? Want wil je ene redelijk huis kopen in Amsterdam ben je dit minimaal kwijt. Of je komt ergens in Nieuw-West (Nieuw-Marakesh).

Nederlandse winkeltjes zijn hier totaal verdwenen. Twee Halal Fried Chickens (HFC) binnen 500m. Ook hier blijft alleen AH, Jumbo, Blokker overeind staan. We hebben geen enkele speciaalzaak meer bij Plein 40-45. Ik moet naar Osdorp, Zuid-Oost of Haarlem voor een redelijke winkel. Zelfs een normale groenteman of slager heb ik niet. Eens in de zoveel tijd ga ik naar de Kemaslager in de Kinkerstraat, maar ik kan daar amper parkeren en met de Tram ga ik geen vlees halen. Dan is het verrot als ik thuis kom. Ook de supermarkten zijn hier belabbert. Er wordt niet gespiegeld, de hele dag staan er karren in de gangpaden, het vertrouwde assortiment wordt vervangen door halal, biologisch en nieuwe merken (hype), vakken zijn vaak half leeg, personeel staan allemaal met elkaar te kletsen en reageren geirriteerd als je ze wat vraagt. Ik heb mijn klachten gedaan, maar zelfs de managers weten niet meer hoe ze gemotiveerd personeel in dienst kunnen nemen. Het personeel komt vaak uit de buurt, dus als de buurt niets is!! Kom voor de lol eens kijken op de Burgemeester de Vlughtlaan en Plein 40-45 en oordeel zelf, want ik overdrijf echt niet. Zelfs islamitische familie vroeg laatst of het een Islamitische markt is op Plein 40-45. Nee, het zou een gewone markt moeten zijn.

Of het zijn Yuppen, Toeristen of Moslims. Maar normale blanke Amsterdammers zie je in Amsterdam zelden op straat.