Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman


Gast

#6401

2016-02-07 13:49

Omdat de heer Dulleart heel goed gwerkt heeft de afgelopen jaren
Daarbij is mijn vertrouwen in de heer van Zutphen ook na zijn optreden in Nieuwsuur tot het nulpunt gedaald.
Het liefst zou ik een petitie ondertekenen tegen het aanblijven van de heer van Zutphen

Leo Ammerlaan

Gast

#6402 Re:

2016-02-07 13:50

#6401: -  

 

 

Allemaal ook even deze petitietekenen:

https://petities.nl/petitions/reinier-van-zutphen-moet-weg?locale=nl

Dit lost het probleem hopelijk op.

 

 

 


Gast

#6403

2016-02-07 13:52

Het is te bizar voor woorden dat de kinderombusman die zich al lang bewezen heeft en heel veel goodwil heeft gekweekt, nu ineens niet door zou kunnen gaan met zijn werk?? Vandaar nu het tekenen van deze petitie!

Gast

#6404

2016-02-07 14:08

Ik teken deze petitie omdat er geen oprechte gewetensvolle verklaring is voor het de laan uitsturen van de huidige gepassioneerde kinder-ombudsman. Het zijn de vele politieke ondoorzichtige spelletjes die er toe leiden dat 'onze democratie' op de schroothoop van ego-trippers terecht komt.

Gast

#6405 Re: Re:

2016-02-07 14:11

#6054: Nieuwe Petitie graag - Re:  

 

Allemaal ook even deze petitietekenen:

https://petities.nl/petitions/reinier-van-zutphen-moet-weg?locale=nl

Dit lost het probleem hopelijk op.

 

 

 


Gast

#6406

2016-02-07 14:14

Voor gemotiveerde kinderombudsman en tegen de arrogantie van de carrière-ombudsman.

Gast

#6407

2016-02-07 14:23

sneu machtspelletje...

Gast

#6408

2016-02-07 14:36

Ik geloof dat de enige weg naar een vredige samenleving is de minimale besluitvorming van consent volgen na een dialoog gevoerd te hebben met alle betrokkenen en belanghebbenden. Dat is zo helder als het verschil tussen dag en nacht in dit geval (allemaal) achterwege gebleven. Dhr. Dullaert dient te blijven tot dit naar behoren is voltooid. En indien aan de orde, zal eventueel ook dhr. Dullaert zelf (mede-)besluiten dat zijn tijd gekomen is. Alleen zo kunnen wij als mensen respectvol met elkaar omgaan, door iedereen in zijn/haar waarde te laten, een dialoog aan te gaan over wat ons dwarszit en anders geregeld lijkt te willen zijn en daarover tot consensus te komen met elkaar waarna we het met elkaar zo gaan doen.

Gast

#6409

2016-02-07 14:50

Omdat er een zeer bekwaam man deze functie nu bekleed. En daar kun je er niet genoeg van hebben.
Er moet veel meer voor het kind gedaan worden. Er wordt gesjoemeld met de rechten van het kind

Gast

#6410

2016-02-07 15:05

Hij doet zijn werk goed! Er wordt een spelletje met hem gespeeld. Van Zutphen is volslagen ongeloofwaardig geworden
E.J.

#6411 Re: Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2016-02-07 15:14

#6320: E.J. - Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 Zojuist begonnen om 150 e-mails te sturen aan alle individuele kamerleden met de volgende brief:

 

Aan de leden van De Tweede Kamer der Staten-Generaal                                                  Maastricht, 7 februari 2016  

Betreft: Ombudsman-Kinderombudsman    

Geachte heer, mevrouw,  

Nog nooit heb ik de pen ter hand genomen om een ontstane situatie onder uw aandacht te brengen. De ontwikkeling met betrekking tot de positie van de Kinderombudsman en de Nationale Ombudsman brengen mij dat ik de moeite neem om deze brief aan u te richten.  

In de afgelopen week is de Nederlandse burger deelgenoot geworden van bovengenoemde situatie. Niet alleen ik, maar velen met mij die dat o.a. op social media en petitie-sites kenbaar maken, zijn vol ongeloof en woedend hoe met de heer Dullaert wordt omgegaan. Daarnaast wekt het media optreden van de Nationale Ombudsman, de heer Van Zutphen, een absoluut gevoel van wantrouwen en onkunde op.  

Een van de belangrijkste fundamenten van deze hoge functie is vertrouwen en onafhankelijkheid. Juist dit belangrijke fundament is de heer Van Zutphen afgelopen week kwijtgeraakt en naar mijn stellige overtuiging dit ook niet meer terug verkregen kan worden.  

Dat procedures wellicht juist worden gevolgd, wil niet altijd betekenen dat de uitkomst daarvan aanvaardbaar is en recht doet aan wat er onder de burgers leeft.

Temeer omdat deze functie bedoeld is als onafhankelijk intermediair tussen burgers en overheid dient iedere zweem van wantrouwen, afhankelijkheid en onkunde ver van deze functionaris te blijven. Inmiddels kan ik niet anders concluderen en met mij vele medeburgers dat de heer Van Zutphen door zijn acties en mediaoptreden het draagvlak volledig ontbeert om zo een belangrijke functie in onze samenleving te bekleden.  

Ik verzoek u het volgende:  

Op basis van de wet benoemt en ontslaat de Tweede Kamer de Nationale Ombudsman. Als volksvertegenwoordiger heeft u een zeer belangrijke rol, die u niet mag en kunt negeren. Ik roep u op om hieraan een juiste invulling te geven en gebruik te maken van artikel 3 lid 2 sub g van de wet: Wet Nationale Ombudsman.  

2. De Tweede Kamer ontslaat de ombudsman voorts:                                                                                                              G:  “wanneer hij naar het oordeel van de Tweede Kamer door handelen of nalaten ernstig nadeel toebrengt aan het in hem te stellen vertrouwen.”  

Naar mijn stellige overtuiging is door het handelen van de heer Van Zutphen (zeer) ernstig nadeel toegebracht aan het in hem te stellen vertrouwen. Gelet op de vele steunbetuigingen die aan het adres van de heer Dullaert worden uitgesproken en de afkeuring omtrent het functioneren van de heer Van Zutphen op social media en diverse websites kan het niet zo zijn dat dit zonder enige gevolgen blijft.      

Met vriendelijke groet,   


Gast

#6412 Re: Re: Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2016-02-07 15:28

#6411: E.J. - Re: Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 Applaus! Ik ben trots op mijn betrokken mede-landers!

 

Ik ben bezig met een soortgelijk bericht naar alle kamerleden.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-02-07 15:32



Gast

#6414 Re: Re: Re: Re: Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2016-02-07 16:00

#6413: E.J - Re: Re: Re: Re: Organiseer: MEDIA AANDACHT OPEISEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 Wilt u deze brief ook naar de media sturen alstublieft? Perfect verwoord.


Gast

#6415

2016-02-07 16:02

Voor zover mij bekend doet dhr. Marc Dullaert het goed als kinderombudsman dus waarom moet hij dan vervangen worden. Daarbij komt men t.o.h. niet met duidelijke verklaringen waarom men heeft besloten dat dhr. Dullaert te vervangen. Dit ruikt naar vriendjes politiek en dat is slecht voor de kinderen.

Gast

#6416

2016-02-07 16:42

Op goed functionerende mensen moet je zuinig zijn. Dit lijkt op machtsmisbruik en dat van de ombudsman

Gast

#6417

2016-02-07 16:45

Marc Dullaert doet een buitengewoon belangrijk werk in een zieke wereld om in elk geval kinderen betere levensomstandigheden te bieden. Zijn superieur wil hem aan de kant zetten en dan maakt Dullaert een wel zeer ridderlijk gebaar door aan te bieden zolang als waarnemer aan te blijven om het instituut Kinderombudsman in stand te houden. Zijn superieur diskwalificeert Dullaert en zichzelf als Nationale ombudsman door dit hoffelijke gebaar grof en hautain af te wijzen. De regering wast haar handen in onschuld door te stellen dat deze niet gaat over het personeelsbeleid van Van Zutphen. Daarmee neemt de regering onverantwoord geen standpunt in over deze misdragingen van de Nationale ombudsman die toont niet capabel te zijn voor deze functie. Veel beslissingen van het kabinet kosten geld waarbij je als burger je soms afvraagt welk maatschappelijke ratio daar achter schuilt. Het in functie laten van Dullaert kost niets maar levert veel op voor de samenleving en kinderen in het bijzonder. Laat de regering eens moedig zijn en een verantwoord standpunt innemen!

Gast

#6418

2016-02-07 17:05

Eerlijkheid duurt het langst!

Gast

#6419

2016-02-07 17:37

heeft bewezen capabel te zijn voor deze job en hij is bovendien sympathiek.

Gast

#6420

2016-02-07 17:56

omdat het instituut ombudsman een van de politiek onafhankelijke
positie moet kunnen innemen en dus per definitie een kritische
opstelling kan uitoefenen.
machtsbestuurders als van Zutphen begrijpen daar klaarblijkelijk niet veel van en horen niet op zo'n post!
Kindervriendin

#6421 Re:

2016-02-07 17:58

#6401: -  

 Dat kan!

 


Gast

#6422

2016-02-07 18:00

Omdat meneer Dullaert mee- leeft, en dat is in deze tijd meer dan je van heel veel bestuurders kunt zeggen en, in deze functie, heel noodzakelijk.
Laat meneer Dullaert blijven!

Gast

#6423

2016-02-07 18:03

iemand die zo bevlogen van zijn vak is mag dat van mij nog lang doen

Gast

#6424

2016-02-07 18:47

De huidige onbudsman lijkt zich niet veel aan te trekken van waar hij voor wordt betaald, nl luisteren naar wat er onder de Nederlandse bevolking speelt.
Dullaert is niet alleen een heel betrokken mens, maar zou een uitstekende ombudsman zijn. Betrokkenheid is wat in deze tijd belangrijk is.

Gast

#6425

2016-02-07 18:49

Het moge duidelijk zijn dat we inmiddels in een land leven waar kritische geluiden niet wordt gewaardeerd (door de politiek?) omdat dit het korte termijn denken (bezuinigen, bezuinigen ten koste van....) in de weg staat.