Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman


Gast

#5976

2016-02-05 15:12

Omdat het te gek is dat Van Zutphen zomaar iemand die zo enorm goed functioneert opzij zet. De manier waarop Van Zutphen invulling geeft aan deze nationale taak raakt kant noch wal. Ik zeg: heel snel weg met vZ!

Gast

#5977

2016-02-05 15:14

Dhr. Dullaert doet goed werk. En guster keek ik naar Nieuwsuur, en dhr van Zutphen had geen reden om dhr Dullaert te ontslaan of hem uit zijn functie te ontheffen. Het lijkt mij dat hij het doet door een persoonlijke kwestie. Dit vind ik belachelijk. Dhr Dullaert doet goed werk, dus hij moet blijven.

Gast

#5978

2016-02-05 15:15

Marc Dullaert doet het prima als kinderombudsman. Hij heeft hart voor zijn werk en dat kan je ook goed zien aan zijn acties. Waarom zou hij, als hij het prima doet nu al vervangen moeten worden. Ervaring en liefde voor het werk moet je niet in de prullenbak gooien!!!.

Gast

#5979

2016-02-05 15:18

Ik vind het triest en onacceptabel dat een zeer bekwaam iemand zo aan de kant gezet kan worden. Reinier v Zutphen maakt een grote fout en ik heb liever dat hij opstapt!

Gast

#5980

2016-02-05 15:19

te gek voor woorden zoals de nieuwe nationale ombudsman met de zittende kinderombudsman omgaat, zie ook het interview van gisteravond in Nieuwsuur!

Gast

#5981

2016-02-05 15:19

Ik ben dagenlang bezig geweest om de Nationale Ombudsman om een oplossing te vragen, voor onrecht die de Regering mensen die in het buitenland wonen aandoen. Nu ik deze van Zutphen gezien heb op T.V. besef ik dat ik van deze man niets kan verwachten. Hoe kan de Overheid zo´n man aanstellen ? Je ziet toch bij eerste oogopslag dat deze man alles behalve integer is? Marc Dullaert moet blijven, daar heeft hij recht op.

Gast

#5982

2016-02-05 15:20

En nu naar de tweede kamer voor erkenning van Marc Dullaert en de zogenaamde ombudsman op het matje roepen.

Gast

#5983

2016-02-05 15:23

te gek voor woorden dat we weer terug naar af gaan. De kinderombudsman is een teken van beschaving voor een land en juist in deze tijd van oorlogen en vluchtelingen erg hard nodig om wantoestanden aan de kaak te stellen.

Gast

#5984

2016-02-05 15:24

Omdat de heer Dullaert moet blijven en schandalig behandeld is!

Gast

#5985

2016-02-05 15:26

Donderdag 4 februari gaf de Nationale Ombudsman alle argumenten waarom de Kinderombudsman moet blijven.
Het enige probleem dat de Nationale Ombudsman heeft, zoals deze zelf argumenteerde, dat hij niet in staat is tot samenwerking met de Kinderombudsman.
Het zou de Nationale Ombudsman sieren als hij zelf zou opstappen i.p.v. van het contract van Marc Dullaert niet te verlengen.

Co51
Gast

#5986

2016-02-05 15:28

Een betrokken ombudsman die zegt waar het op staat.
Misschien politiek niet altijd gewenst ivm. bezuinigingen en de geschetste consequenties die later veel meer gaan kosten. Maar ja, dat moet een ander kabinet dan maar weer oplossen en de domme belastingbetaler dokt wel weer.
Tevens heeft dhr. van Zutphen in zijn optreden in Nieuwsuur op 4 februari niet duidelijk kunnen maken waarom hij weg moet. Sterker nog met wat hij wel heeft gezegd, wekte hij de indruk dat dhr. Dullaert uitstekend werk doet. Dus van wie moet dhr. Dullaert nu eigenlijk weg? Is dhr. van Zutphen soms alleen maar een boodschapper?


Gast

#5987

2016-02-05 15:30

Omdat Marc Dullaert zijn werk uitstekend doet, de rechten van kinderen beschermd moeten worden en de heer Van Zutphen geen enkele plausibele reden kan geven om het contract met de heer Dullaert niet te verlengen. Sterker nog: de heer van Zutphen zou zelf beter kunnen opstappen. Zijn optreden in nieuwsuur wekt bij mij weinig tot geen vertrouwen.

Gast

#5988 schandelijk ontslag kinderombudsman

2016-02-05 15:31

Ik vind dat Mark Dullaert het prima gedaan heeft als kinderombudsman en nu wil hij zelfs, ondanks dat de nationale ombudsman hem kewetst heeft toch nog aanblijven tot er een nieuwe kinderombudsman is. Dat is toch bijzonder onbaat zuchtig. De nieuwe nationale ombudsman heeft volgens mij niet de kwaliteiten die voor deze functie vereist zijn, namelijk voor je mening durven uitkomen en daar ideeën en mensen steunen ook waar het tegen de heilige huisjes ingaat. Deze nieuwe nationale ombudsman is een ambtenaar, die niet eens tegen de regeltjes durft in te gaan en de heer Dullaert niet de mogelijkheid durft te geven om te blijven tot april, omdat dat volgens de geldende ambtelijke regels niet mogelijk is. Is de heer Dullaert misschien te eerlijk geweest in een bepaalde opinie naar de heer van Zutphen en kan deze meneer van Zutphen dat niet "handlen". Ik hoop van harte dat de heer Dullaert mag blijven en dat de heer van Zutphen wordt vervangen door iemand zoals onze vorige nationale ombudsman, de heer Brenninkmeijer, die wel alles deed wat in zijn macht lag om iedereen te helpen waar regeltjes dit niet toelieten. 

Ank te Meij-Geerlings


Gast

#5989 Re: schandelijk ontslag kinderombudsman

2016-02-05 15:32


Gast

#5990

2016-02-05 15:35

Ik heb het gevoel dat hier iemand geofferd wordt voor een persoonlijk belang. Daar houd ik niet van.

Gast

#5991

2016-02-05 15:35

Nare kerel die Reinier van Zutphen!
Marc Dullaert doet een goede job en zo'n kerel is goud waard en moet niet vanwege een machtsbelust mannetje als Reinier van Zutphen het veld moeten ruimen

Gast

#5992

2016-02-05 15:37

Belachelijke actie van de nationale ombudsman. Die vertrouw ik niet.
Robavh

#5993

2016-02-05 15:39

Belachelijke actie van de nationale ombudsman. Die vertrouw ik niet.


Gast

#5994

2016-02-05 15:46

Omdat deze man zijn goede werk moet kunnen voortzetten! Nederland gaat ten onder aan foute politiek en EGO tripperij en het maakt moedeloos. Als kinderen hier nu ook al de dupe van moeten worden. .. zucht

Gast

#5995

2016-02-05 15:48

Een uitstekend werkende en gedreven kinderombudsman zonder inhoudelijke argumenten aan de kant zetten, past niet in ons democratisch betstel. Waarvan akte.

Gast

#5996

2016-02-05 15:50


Ik weet niet het naadje van de kous, maar de heer van Zutphen lijkt me een nare man. Belachelijk zoals hij NIET reageerde en wegscheurde. Weg met die man.

Gast

#5997

2016-02-05 15:54

Dullaert moet blijven en die totaal ongeschikte chef van hem per onmiddelijk het bos in.

Gast

#5998

2016-02-05 16:02

De ombudsman geeft op het (jeugd)journaal geen enkel antwoord op de vraag waarom de kinderombudsman gedwongen moet vertrekken. "Verkeerde vraag" is alles wat hij uit kan brengen. Hoezo verkeerde vraag? Dat is exact wat wij willen weten: Waarom moet plotseling een uitstekend functionerende en hooggewaardeerde kinderombudsman het veldruimen? Ik hoop dat de Tweede Kamer het belang van deze kwestie inzien en dat onze volksvertegenwoordigers het voor Marc Dullaert en vooral voor de kinderen van Nederland gaan opnemen.

Gast

#5999

2016-02-05 16:14

het is onacceptabel hoe er gehandeld is t.a.v. deze persoon die zijn werk prima doet

Gast

#6000

2016-02-05 16:14

hij is zeer actief bezig met belangrijke programmas.dit kan niet van zijn collega gezegd worden.het maakt sterk de indruk van jalouzie de metier.