geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.

Dotje

#876 Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 17:58

#868: - Nog meer "gelukzoekers" 

Pal naast Syrie ligt Iran, 12x zo groot als Nederland, en Irak, 45x zo groot als Nederland, en Saoudi Arabie, 156x keer zo groot als Nederland, met klimaat, cultuur en godsdienst die ongeveer gelijk zijn aan Syrie - en dan gaan ze niet daarheen, maar trekken de halve wereld over naar... Nederland met een compleet andere cultuur, klimaat en godsdienst? Nogal ongeloofwaardig, vind je ook niet?

Dotje

#877 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 18:03

#867: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ik kan beter vragen onder welke steen jij geleefd hebt dan. Moslims schudden geen handen met vrouwen, want: tegen hun geloof, en dat accepteert iedereen. Moslims medewerkers mogen geen varkensvlees in de kantine, want haram en tegen hun geloof, dus serveert de kantine geen varkensvlees meer. Moslims mogen niet samen zwemmen, want tegen hun geloof, dus stelt het zwembad aparte openingstijden in. Etc. etc. etc. Dus geloof gaat in Nederland voor alles. Nu, als wij zeggen dat het tegen ons geloof is samen te wonen met vluchtelingen, dan kan niemand daar iets van zeggen, want: geloof. En dat gaat voor alles.


Gast

#878 Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 18:04

#876: Dotje - Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Nee hoor. Leer de lokale politieke situatie eens kennen en trek dan pas je conclusies.

 

Opvang in de regio: geen ei van Columbus

 
Landen als Jordanië, Libanon en Turkije moeten ondersteund worden opvang in de regio te realiseren. In het NRC van 17 juni schrijft VVD-fractieleider Halbe Zijlstra dat zelfs VluchtelingenWerk het daarmee eens is. De reactie van Jasper Kuipers daarop werd 25 juni in NRC gepubliceerd.
 

De heer Zijlstra heeft gelijk dat we elkaar vinden op het vlak van investeren in de regio. Maar daar houdt de eensgezindheid ook op. De VVD wil de Europese grenzen namelijk vervolgens sluiten. Maar met slechts noodopvang in de regio ben je er niet. Het is een illusie te denken dat 'de regio' dit allemaal kan bolwerken. Terwijl ik dit schrijf, ben ik als waarnemer mee op een overheidsmissie naar Libanon en zie ik wat de beperkingen zijn van de opvang die deze regio kan bieden.

1 op 5 is vluchteling

Hier in Libanon hebben ruim 1,2 miljoen Syrische vluchtelingen hun toevlucht gevonden op een bevolking van 6 miljoen. De situatie is nijpend. Hoewel Libanon in eerste instantie de Syrische vluchtelingen met open armen heeft ontvangen, is de grens met Syrië begin dit jaar gesloten. Er zijn onvoldoende middelen om alle vluchtelingen onderdak en voedsel te geven, laat staan kinderen naar school te sturen. Nu 4 jaar na het begin van de Syrische oorlog, lopen de spanningen tussen de lokale bevolking in Libanon en de vluchtelingen sterk op.

Grote uitdaging

Sinds de Tweede Wereldoorlog waren er wereldwijd niet zo veel mensen op de vlucht. Ik ontken niet dat we voor een grote uitdaging staan. Naast Libanon vangt ook Turkije 1,7 miljoen Syrische vluchtelingen op en Jordanië ruim 650.000. De EU telt 500 miljoen inwoners en ontving als rijkste continent van de wereld nog geen 30.000 Syriërs in het eerste kwartaal van 2015. En hier zouden de grenzen dan dicht moeten? Circa 97% van de Syrische vluchtelingen wordt al opgevangen in de regio. Welk signaal geeft Europa af aan landen in de regio als wij de deuren sluiten voor de resterende 3%? Het is niet ondenkbaar dat de regio verder destabiliseert als Europa de deur op slot doet. Investeren in opvang in de regio moet gepaard blijven gaan met enige solidariteit door zelf ook op te vangen. Alleen op die manier blijft Europa een geloofwaardige gesprekspartner.

Jasper Kuipers
Adjunct-directeur VluchtelingenWerk Nederland
vanuit Beiroet, Libanon

Dotje

#879 Re: Re: Re:

2015-12-15 18:05

#852: - Re: Re:  

 Niet bepaald. Check Wikipedia maar.


Gast

#880 Re: geen AZC in Geldermalsen

2015-12-15 18:10

#869: - geen AZC in Geldermalsen 

 Helemaal mee eens.

Lijkt erg op de VVD standpunten, Ik hoop dat je spreker bent morgen.

Echter die 300 plaatsen, lijkt mij ook teveel.

Stop geen groepen bij elkaar, verdeel ze over de gemeente.

Als iedere gemeente er afahankelijk van grote ca. 40 opneemt is iedereen tevreden.

Vluchtelingen zullen eerder integreren als ze in een kleine gemeenschap zitten


Gast

#881 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 18:13

#877: Dotje - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Het kan dus altijd nog dommer.

Ten eerste: jij bent niet Nederland. Jij mag proberen mensen wijs te maken dat jij je persoonlijk laat leiden door het geloof (succes daarmee, want ik garandeer je dat je bij de eerste vraag al door de mand valt), maar dat wil nog niet zeggen dat dat dan ook de positie is die de Nederlandse samenleving in het algemeen inneemt.

Ten tweede: jij verwijt moslims (niet alle moslims, maar slechts een klein deel) dat zij hun leven laten leiden door het geloof en jij wilt precies hetzelfde doen en als excuus gaan aandragen om niet samen te hoeven wonen met vluchtelingen? Nou, ten eerste zijn niet alle vluchtelingen moslim en ten tweede zijn niet alle moslims vluchtelingen.

Ten derde, als jij pretendeert je te laten leiden door het (christelijke) geloof, dan zou je dus juist de vluchtelingen moeten opvangen en verzorgen, no questions asked (Leviticus 19:18b). En anders moet je het gehele Nieuwe Testament nog maar eens doorlezen, met name Lucas 10:25-37.


Gast

#882 Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 18:18

#879: Dotje - Re: Re: Re:  

 Heb ik toch een andere versie van Wikipedia dan jij:

 

Waarom blijf je toch gewoon dom liegen? Daar prikt toch iedereen meteen doorheen?


Gast

#883 Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 18:22

#878: - Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 azielzoekers zorgen niet voor problemen?  je verklaart hier zelf dat de spanningen tussen libanon en de syriesche vluchtelingen hoog oplopen. geldt hier voor geldermalsen net zo. 1500 op een bevolkingsaantal van 10.500 moet dan ook voor spanningen zorgen.


Gast

#884 Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 18:25

#883: - Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Appels en peren.

Ik verklaar niks, VluchtelingenWerk Nederland verklaart bij monde van de adjunct-directeur. Staat er nota bene onder.

Laatste alinea niet gelezen? Of liever de ogen gesloten? Speciaal voor jou, dan:

"Naast Libanon (ruim 1,2 miljoen) vangt ook Turkije 1,7 miljoen Syrische vluchtelingen op en Jordanië ruim 650.000. De EU telt 500 miljoen inwoners en ontving als rijkste continent van de wereld nog geen 30.000 Syriërs in het eerste kwartaal van 2015. En hier zouden de grenzen dan dicht moeten? Circa 97% van de Syrische vluchtelingen wordt al opgevangen in de regio. Welk signaal geeft Europa af aan landen in de regio als wij de deuren sluiten voor de resterende 3%? Het is niet ondenkbaar dat de regio verder destabiliseert als Europa de deur op slot doet."


Gast

#885 Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 18:45

#879: Dotje - Re: Re: Re:  

 Wikipedia? Serieus? Dat is jouw bron van informatie? Die "encyclopedie" waarin iedereen van alles en nog wat kan schrijven, kennis van zaken niet dwingend vereist?


Gast

#886 Re: Re:

2015-12-15 18:47

#851: Dotje - Re:   maar dit keer wel graag alleen voor Nederlanders

 Welke versie van Nederland bedoel je dan? Want de landsgrenzen zijn nogal eens verlegd. Onlangs nog.


Gast

#887 Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 18:49

#884: - Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Ah dit is weer dezelfde wijsneus die mij de les probeerde te lezen, maar zelf niet goed de teksten leest of interpreteerr, blijf dromen over de bloemen en de bijtjes maar theorie is toch echt heel anders dan praktijk! Hou op met constant van de papierwinkels te plaatsen en heb respect voor andermans mening!


Gast

#888

2015-12-15 18:51

ik wil geen onrust in geldermalsen.

Gast

#889 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 18:55

#887: - Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Foutief geïnformeerd zijn is geen "mening", maar een dwaling. Het is mij onduidelijk waarom een dwaling respect zou moeten verdienen.


Gast

#890 Re: Re:

2015-12-15 18:57

#851: Dotje - Re:  

 Mogen Antillianen ook mee of wil je alleen maar Lebensraum voor de blonde Germaan?


Gast

#891 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 18:58

#887: - Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Over welke "theorie" heb jij het? Het gaat hier over het wel en wee van mensen, niet paperclips. Heb daar eens respect voor!


Gast

#892 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 19:04

#891: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

 Volgens mij had hij het tegen mij. Maar ik wil dezelfde vraag wel stellen: over welke theorie heb jij het?

Dotje

#893 Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 19:20

#878: - Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

De man verdient zijn geld met vluchtelingen en is dus bevooroordeeld. Er is ruimte zat op deze aardbol. Waarom gaan ze niet naar Australie, Siberie of China? Leg dat maar eens uit.

 

Dotje

#894 Re: Re: Re:

2015-12-15 19:25

#890: - Re: Re:  

 En wat nu als ik zelf eens een kleurtje zou hebben? Hm? Vreemd dat jij meteen concludeert dat iemand een racist is omdat hij geen vluchtelingen in zijn achtertuin wil.


Gast

#895 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 19:29

#882: - Re: Re: Re: Re:  

 Even verder lezen:

"Na het uitbreken van de Syrische burgeroorlog in 2011 breidde ISI zijn werkterrein uit met Syrië, door in januari 2012 Jabhat al-Nusra, 'het steunfront', te stichten. "

Met andere woorden: het begon elders, en breidde zich uit naar Syrie.

Dotje

#896 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 19:30

#885: - Re: Re: Re: Re:  

 Nou, vraag je het toch aan een historicus? :-)

Doemijookzonbaan

#897 Re: Re: Re: Nog meer "gelukzoekers"

2015-12-15 19:31

#878: - Re: Re: Nog meer "gelukzoekers" 

Dus jij loopt je zakken te vullen ten koste van die arme vluchtelingen?

Missie? neem er lekker wat in huis dan ipv snoepreisjes en ondertussen je lekker vol vreten.

Het gaat alleen om geld

Denk je nou werkelijk dat mevrouw de Vries iets om vluchtelingen geeft? Nee natuurlijk niet carriere maken dat wil ze, scoren bij haar linkse vriendjes.Over 2 jaar is zij opgerot en laat het dorp geruineerd achter.

Allemaal eigenbelang en financiel gewin.

Dotje

#898 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-15 19:38

#881: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nee, nee, je moet wel even bij jouw eigen argument blijven. Deze:

 

 "O ja, en laat u niet religieus ompraten he want uw Heer heeft helemaal niets met religie en hun godsdienstige huichelaars, al helemaal niet met een valse leer, maar Hij omarmt de dappere volgelingen die Zijn woord ter harte nemen anders gaat het uw land slecht."

Hahahahahahahahahahahaha!

Over religieuze fanatici gesproken…"

 

Daarop zei ik, dat als religie leidraad is, wij dus mogen zeggen dat onze religie het ons verbiedt vluchtelingen op te nemen.

En dat is een zinnige veronderstelling.

 

Ik heb niets gezegd over 'christendom', 'heel nederland' en wat je verder nog te berde brengt -  wat je daarover zegt, is dus geen reactie op wat ik zei, want ik zei dat immers niet. :)


Gast

#899 Re: Re: Re: bewoner est

2015-12-15 19:42

#477: - Re: Re: bewoner est  

 hallo ik ben her er ook mee eens eerlijk stemmen met de omliggende bewoners

en dan kijken en overleggen nee de gemeente krijg gewoon veel geld beschikbaar voor elke

asielzoeker dat is waar het om draait geld maar wat ook nog erg is dat het uiteindelijk toch ons geld is

echt belachelijk deze situatie


Gast

#900 Re:

2015-12-15 19:44

#888: -  

 College van B&W wel....