geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#76

2015-12-12 02:01

Omdat ik van mening ben dat het gekozen aantal asielzoekers (1500) veel te veel is. Deze mensen verdienen een veilige plek, maar verdeel de mensen over diverse gemeenten en draag gezamenlijk de zorg voor deze mensen.

Gast

#77

2015-12-12 02:41

Geachte burgemeester,

Ik weet niet of er deze week een mogelijkheid komt om te spreken, vandaar doe ik het op deze manier.

Allereerst ben ik voor hulp van asielzoekers, deze mensen hebben echt hulp nodig, ongeacht of het beter is om hen in hun eigen regio op te vangen, dat is in deze irrelevant.

Het gaat mij om het volgende:

U bent als burgemeester verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid van uw burgers. U bent het gezicht van de gemeente en wordt niet voor niets burgervader of in dit geval burgermoeder genoemd; u zorgt voor uw inwoners zoals vaders en moeders voor hun kinderen zorgen!

U doet echter precies het tegenovergestelde! Ik vind uw handelen infaam en beledigend ten opzichte van uw inwoners.

U stuurt 11 december uw eerste schrijven betreffende de opvang van vluchtelingen naar enkele omwonenden. En op 16 december wilt u de definitieve beslissing nemen. Een beslissing die voor alle Inwoners van Geldermalsen een grote invloed zal hebben voor de komende 10 jaar. Uw inwoners kunnen dus welgeteld 3 dagen reageren op misschien wel de grootste verandering die Geldermalsen ooit heeft meegemaakt! Even ter vergelijk van een zaak die ik persoonlijk heb mogen ondervinden met de gemeente Geldermalsen; een vergunning voor een uitbouw van 12m2 duurde 6 maanden en voor ons 3 extra architecten bezoeken, en is afgeketst omdat de gemeente de bouwregelgeving handhaaft door toe te zien op de naleving van de voorschriften. De aanbouw zou niet in het straatbeeld passen. Dat was na 6 maanden de conclusie. En u wilt nu een opvang voor 1500 vluchtelingen in 3 dagen bewerkstelligen.

Ik zal u mijn conclusie geven: Eigenbelang!!
Eigenbelang ten koste van uw eigen inwoners!
Uw inwoners verwachten transparantie en eerlijkheid van u! De Gemeente Geldermalsen heeft met geld van de inwoners verkeerd gespeculeerd. U heeft verkeerde investeringen gedaan en u wilt dit over de rug van uw eigen inwoners compenseren! Het is een belediging voor alle inwoners hoe u dit probeert af te handelen. Details heeft u vast en zeker in de stelling van de VVD gelezen.

B&W zou in de eerste plaats een visie en beleidsplan voor de bevolking moeten maken. Het kiezen voor opvang voor tientallen vluchtelingen wat op 9 november gemeld is door de gemeente (wat overigens geen enkel probleem is) , echter 4 weken later gevolgd door 1500 vluchtelingen is niets anders dan bestuurlijk onvermogen.
De keuze die u als burgemeester maakt voor het dorpse Geldermalsen getuigt van zulk slecht inlevingsvermogen dat ik niets anders kan concluderen dat u en uw wethouders incapabel zijn om deze functie te bekleden.

Voordat u zulke ingrijpende wijzigingen in het leven van de inwoners van Geldermalsen doorvoert, zou een degelijk onderzoek toch het minste zijn wat keuze kan onderbouwen.

Heeft de gemeente onderzoek gedaan naar de consequenties van:
- scholing
- financiële consequenties
- sociale consequenties
- extra beveiliging/politie
- extra kosten brandweer / ambulances
- gevolgen lokale gezondheidszorg
- bewoners op een bedrijventerrein
- verdere uitbouw plantage ( zal moeilijk worden)
- geluidsoverlast
- draagvlak burgers
- waardevermindering woningen

Ik doe een aanname: dat heeft u niet goed in kaart. Het belangrijkste punt is het draagvlak bij de burgers. Het interesseert u niets!

U bent Geldermalsen onwaardig.


Ik hoop dat dit verhaal op Facebook gedeeld wordt En dat u dit leest

Gast

#78

2015-12-12 04:31

Een azc past niet in onze samenleving deze mensen verwachten de voorzieningen van een grote stad en niet van een zeer christelijke gemeenschap

Gast

#79

2015-12-12 04:43

1500 voor Geldermalsen is teveel....verdeel liever over verschillende gemeenten. De vluchtelingen hebben opvang nodig maar zoveel op 1 plek kan nooit goed gaan.

Gast

#80 Re:

2015-12-12 04:44

#77: -  

 niks aan toe tevoegern


Gast

#81

2015-12-12 04:59

GEEN ASC IN GELDERMALSEN!!
Albert

#82 AZC Geldermalsen

2015-12-12 05:30

Heb er vanacht niet van kunnen slapen. Stem mijn hele leven al op de PVDA. Dat is nu echt voorbij. Ik hoop dat de partijen die tegen zijn hun rug rechthouden. 1500 Is buitenproportioneel. Dit is een belachelijk aantal. Dit aantal wordt genoemd  om een onderhandelingspositie in te nemen. Maar de helft is ook al veel te veel. We willen gewoon geen grootschalige AZC in Geldermalsen. Enkele tientallen gezinnen opvangen is prima.


Gast

#83

2015-12-12 06:02

Dit moet zoveel mogenlijk worden getekend goede actie

Gast

#84 Re: Re:

2015-12-12 06:04

#80: - Re:  

 Perfect verwoord!!


Gast

#85

2015-12-12 06:06

Van 26 naar 1500 is toch veel te gek. Opvang moet mogelijk zijn, maar niet meer dan het eerstegetal.

Gast

#86

2015-12-12 06:16

Al teveel kakkerlakken in het land.
Terug met die rotzooi en de grenzen dicht

Gast

#87

2015-12-12 06:20

Laat Nederland maar is geld investeren in onze bejaarden zorg voor die mensen die ons land opgebouwd hebben en niet in die respectloze geluk zoekers . Dit is geen aanvulling voor ons dorp

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-12 06:27



Gast

#89

2015-12-12 06:32

Omdat een azc voor 1500 vluchtelingen te groot is voor deze kleine gemeente. Wij hebben niet de capacitieit voor deze mensen.

Gast

#90

2015-12-12 06:45

Wij willen geen azc in Geldermalsen!!!

Gast

#91

2015-12-12 06:52

50 ok maar geen 1500 zijn ze gek geworden bij de gemeente!

Gast

#92

2015-12-12 06:52

Zit niet te wachten op terroristen, die er tussen zitten.

Gast

#93

2015-12-12 07:00

Twee geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen, hoe graag ik mensen ook help, we zien het in andere AZC, ik ben voor het maken van een veilige gaven in land van herkomst

Gast

#94

2015-12-12 07:02

De 26 die ons eerst belooft waren geen probleem. Tijdelijke opvang voor een paar weken als in Leerdam geen probleem. Maar 1500 op een bevolking van 14000 10 jaar lang (wat ongetwijfeld permanent zal worden) dat is gewoon TE veel.

Gast

#95

2015-12-12 07:10

Wat moeten zoveel asielzoekers in zo'n kleine plaats, waar ook nog eens niet veel voorzieningen zijn.... Dit is wachten op problemen.

Gast

#96

2015-12-12 07:13

Dat centrum kost geld dat er niet is en het is onnodig.
De bedoeling is om er 1500 per week terug te sturen naar land van herkomst, niet om ze bed, bad en brood te geven terwijl hun land veilig is.
Pakistanen, Marokkanen, Algerijnen zijn er met de paar vluchtelingen meegekomen. Stuur die terug/weg en maak plaats voor de echte tijdelijke vluchtelingen in de centra die er in overvloed zijn.

Gast

#97

2015-12-12 07:19

1500 is teveel , In Canada zijn ze welkom ik zeg gaan.

Gast

#98

2015-12-12 07:19

Veel te grote omvang

Gast

#99

2015-12-12 07:21

Waanzin ten top !!

Gast

#100

2015-12-12 07:28

Ik kom daar regelmatig met mijn werk ook avond en nacht ik voel me er niet veilig bij