geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.

gast

#701 Re: Re: mail gestuurd naar burgemeester

2015-12-14 18:03

gast

#702 Re:

2015-12-14 18:04

#685: -  

 mee eens

inwoner Geldermalsen

#703

2015-12-14 18:13

 

Het lijkt erop dat we woensdag op de partij "DORPBELANGEN" kunnen rekenen als tegenstanders van het AZC

zie hieronder een citaat uit hun laatste verkeizingsprogramma.

 

Programma 2014 - 2018 Bestuur en fractie van “Dorpsbelangen” presenteren hierbij het beginselprogramma voor de periode 2014-2018 Lokale partij, geen landelijke politieke kleur Dorpsbelangen is en blijft een onafhankelijke en ongebonden lokale partij. Dorpsbelangen bindt zich niet aan partijprogramma’s van landelijke partijen. Dorpsbelangen staat open voor alle inwoners met verschillende achtergronden en levensbeschouwingen, voor jong en ouder. Dorpsbelangen ontvangt geen enkele vorm van subsidie van de Rijksoverheid om campagne te voeren, dit in tegenstelling tot de landelijke partijen die wél door de overheid gefinancierd worden.

Dorpsbelangen heeft dan ook geen landelijke verplichtingen en kan dan ook geheel vrij van last en ruggespraak aan een leefomgeving werken zoals u die wenst,   in plaats van zoals den Haag dit graag ziet.

Doelstellingen Het doel van Dorpsbelangen is om invloed te verwerven binnen het gemeentebestuur en hierdoor de leefbaarheid in alle elf dorpen van de gemeente Geldermalsen te behouden en daar waar mogelijk te verbeteren. Met de erkenning van Beesd en Geldermalsen als centrale kernen (grotere dorpen met meer voorzieningen) zien wij het als een van onze belangrijkste taken de eigen identiteit en vitaliteit van al onze elf kernen te waarborgen. Samen denken, samen doen 2.0 Dorpsbelangen is een groot voorstander van betrokkenheid van eigen inwoners bij het gemeentelijk beleid. Om deze reden: - hebben wij jaarlijks in elk dorp onze inloopavonden - zijn wij altijd aanwezig en aanspreekbaar bij de voor uw dorp belangrijke activiteiten of andere bijeenkomsten. - zijn wethouder en raadsleden van Dorpsbelangen voor u altijd direct aan te spreken. - en hebben wij een Facebook-pagina, waarop we snel contact met u kunnen hebben over wat u in uw dorp en uw gemeente belangrijk vindt. Wij komen naar u toe maar belangrijker nog: wij zijn “een van u”. Het voorliggende beginselprogramma is het resultaat van luisteren naar, overleggen en samenwerken met onze inwoners. Mensgerichtheid, gelijkheid, rechtvaardigheid en doelmatigheid hebben ons hierbij geleid. De naam is gelijk aan ons vorige verkiezingsprogramma op basis waarvan wij de grootste partij van Geldermalsen werden. De toevoeging 2.0 geeft echter aan dat het niet hetzelfde blijft. De afgelopen vier jaar hebben wij zorg gedragen voor een nieuwe bestuurscultuur in Geldermalsen met een nieuwe burgemeester en met een strakkere aansturing van het gemeentehuis. Nu wordt het tijd dat wij voortvarend kunnen blijven doorpakken, samen met u maar vooral vóór u. Het einddoel een groene, landelijke en sociale gemeente waar je betaalbaar kunt wonen. Wat wij gestart zijn, willen wij ook graag afmaken! Toekomstvisie De gemeente Geldermalsen zal de komende jaren nog verder ontwikkelen volgens de wensen en de behoeften van de inwoners van de elf dorpen. Ook de komende raadsperiode zal dit voor Dorpsbelangen het uitgangspunt zijn. Wij hebben dit neergelegd in ons verkiezingsprogramma en het zal onze leidraad zijn voor de komende jaren. Geldermalsen, de rustige groene Betuwse gemeente, waar het goed wonen, werken en vertoeven is. Rust en ruimte, cultuur en natuur en dit alles in harmonie met een actieve bruisende bevolking. Elf dorpen door dit alles verbonden.

Ik ga ze aan bovenstaande belofte houden.


Gast

#704 Re:

2015-12-14 18:17

#685: -  

 Dat geld krijgt de gemeente toch voor het azc? Je kunt immers niet uitgeven wat je niet hebt.


Gast

#705

2015-12-14 18:27

Allereerst de manier waarop de inwoners van Geldermalsen gepasseerd worden in de besluitvorming. Daarnaast is het naief en ondoordacht om ervan uit te gaan dat je in zo'n kleine gemeente zoveel mensen, vaak getraumatiseerd door ervaringen, kunt opvangen. Dat kun je de bewoners niet aan doen, maar ook de vluchtelingen niet.

Gast

#706

2015-12-14 18:36

De gemeenteraad van Geldermalsen heeft in de loop van de afgelopen jaren een brevet van onvermogen verdient door allemaal grond te kopen en niet kwijt te kunnen. De opbrengst van AZC moet dit verdoezelen.

Gast

#707

2015-12-14 18:36

Ik ben bang dat het sociale stelsel in de toekomst op deze manier ondermijnt word.
Teveel bepaalde bevolkings groepen maken op een verkeerde manier misgebruik van ons stelsel

Gast

#708

2015-12-14 18:40

Omdat ik het erg bezwaarlijk vind om grootschalig vluchtellngen op te vangen, hier niemand mee gediend is, de vluchteling niet en de bewoners ook niet. Een grootschalig AZC vraagt om problemen en deze zijn zeer moeilijk te ondervangen waardoor de mensen die gevlucht zijn voor de problemen in eigen land hier ook weer in moeilijkheden komen omdat er geen draagvlak is voor deze aantallen in een relatief klein dorp. Gelijktijdig worden de allochtone mensen die al jaren in de gemeente wonen en goed geïntegreerd zijn hier ook de dupe van, want bij problemen en die komen er zeker ! Sla de krant van vandaag maar open, dan zullen ook deze over één kam geschoren worden en zijn we allemaal weer terug bij af. Nog steeds luidt het gezegde bezint voor je begint.

Gast

#709

2015-12-14 18:40

De bestuurders van onze gemeenten en politiek Den Haag hebben geen idee waarmee ze bezig zijn. Niemand van deze lieden kan vertellen hoeveel asielzoekers ze maximaal bereid zijn op te vangen. Iedereen weet zeer goed dat met deze asielzoekers veel intolerantie naar groepen in onze samenleving meekomt (joods, homo, vrouw en vaak zelfs christen) en niemand van hen kan vertellen waar het geld zal worden weggehaald om dit allemaal te betalen, en dat terwijl we al jaren kampen met toenemende financiele problemen bij zeer kwetsbare groepen in ons land. Schande dus....

Gast

#710

2015-12-14 18:51

Vooral het korte tijdsbestek waarin dit plaatst vind getuigt niet van enig begrip voor de inwoners van Geldermalsen. Is vanuit belanghebbende natuurlijk niet gewenst, elke dag telt, risico van afkeer stijgt en daarmee de stroom van inkomsten slinkt. Is een keer financieel aan de afgrond zitten als gemeente niet genoeg ???
inwoner Geldermalsen

#711

2015-12-14 18:54

Jongesn let op het word door onze strot geduwd!!!

Luister naar de uitleg!!

 

 https://www.youtube.com/watch?v=K_VX6W6L6gM

 

 


Gast

#712

2015-12-14 19:00

ze zijn gek geworden hier in de gemeente ! geen probleem voor vluchtelingen maar 1500 ? dit kan niet op een kleine gemeenschap ! als het nu alleen maar mannen met vrouwen en kinderen zouden zijn dan geen probleem ! maar nee 90% mannen ! onze kinderen kunnen straks niet meer veilig over straat

Anonymous

#713

2015-12-14 19:00

Ik krijg heel sterk de indruk dat hier nogal wat berichten worden geplaatst door mensen van buiten Geldermalsen en directe omgeving. Mooi dat jullie meeleven met de problematiek in onze gemeente, maar laat ons onze boontjes zelf doppen en ga niet je eigen agenda botvieren op ons dorp!

Bezorgde burger

#714

2015-12-14 19:01

10% extra inwoners uit een andere cultuur met andere normen en bewezen integratieproblematiek horen niet thuis in een dorp als geldermalsen. Een periode van 10 jaar is zo absurd lang, dat leverd problemen op. Laten andere moslim landen deze mensen opvangen. Saoudi arabie bijv is een zeer rijk land en weigert ook maar 1 vluchteling op te vangen omdat ze toevallig tot een andere moslim denominatie behoren. Moeten wij als westers en christelijk land ons dan wel over deze mensen ontfermen. Rondom Mekka staan bijvoorbeeld duizenden air conditioned tenten voor al die moslim pelgrims die hun feesten daar vieren. Waarom wordt dat niet gebruikt. Het staat er al en hier moet nog iets gebouwd worden. 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-12-14 19:07



Gast

#716 Re:

2015-12-14 19:11

#711: inwoner Geldermalsen -  

 Klopt....maar wat er aan te doen?

Grtz,

Mede inwoner


Gast

#717 Re:

2015-12-14 19:12

#703: inwoner Geldermalsen -  

 Hoe ga je ze er aan houden?

Heb je spreekrecht woensdagavond?

 

Een bezorgde Geldermalsenaar


Gast

#718

2015-12-14 19:18

1500 is teveel 500 kan wel

Gast

#719

2015-12-14 19:25

Omdat het bizar is te denken dat je op 11000 mensen de bevolking met meer dan 10procent kan vergroten en geen weerstand te verwachten. Maar vooral net doen alsof dit maar normaal is. Niemand is hier toch mee geholpen(geen vluchteling en geen Nederlander)
belazerd

#720

2015-12-14 19:27

Wanneer komt er een moskee?

Er zullen vele moslims onder de asielzoekers zijn die hun geloof willen uitdragen.

Heeft de gemeente misschien ook al achterbaks besloten om de bethelkerk aan te passen ?!!!.  Dat heet immers integratie. En denkt u nu niet dat de gemeente helemaal niets over de kerk te zeggen heeft, u woont immers in een gemeente die niets met eigen inwoners te maken heeft. Ze duwen u het gewoon door de strot.

Deze kerk ligt mooi op de route als ze vanuit het AZC op weg gaan naar de gemeente om daar hun beklag te doen dat hun opvangplaats niet bevalt. Bed te hard, geen privacy, eten niet goed en wat al niet meer.

En het ergste is dat ik ze nog geen ongelijk kan geven ook. Ze worden immers als vee bij elkaar gedreven op grond die zij vruchtbaar moeten maken.

Heeft u niet de illusie dat deze actie van de gemeente met medemenselijk te maken heeft. Het gaat ze om het geld, geld en nog eens geld. De rest doet er niet toe.

U zult begrijpen dat ik geen voorstander ben van een AZC met maar liefst 1500 bedden  in onze gemeente.

Het komt  op mij over als een zeer ondoordacht plan.

Dorpsbelangen als u accoord gaat met dit voorstel bent u geen knip voor de neus waard.

Afz.een zeer teleurgestelde inwoner van geldermalsen


Gast

#721

2015-12-14 19:35

Ik denk dat het beter is dat het probleem daar waar de mensen vandaan komen opgelost wordt met hulp.
Nu wordt het probleem verplaatst en 1500 vluchtelingen in een klein dorp is te gek voor woorden.
Ze moeten zo gauw mogelijk gehuisvest worden volgens de berichten, maar waar blijven onze eigen mensen die op de wachtlijst staan voor een huis?
Dus door hier 1500 mensen in een kamp te zetten krijgen we juist problemen....

Gast

#722

2015-12-14 19:47

Ik heb getekend omdat ik met jullie meeleef,
zoals bekend krijgen wij hier in Enschede ook een permanent AZC voor 10 jaar en minimaal 600 mensen (op 400 mtr van mijn woning)
Dus ja...Ik ben fel tegenstander van het huidige asielbeleid in Nederland
Ook ik ben lid van AZC Alert team Enschede
Heel veel succes met jullie protest.

Gast

#723

2015-12-14 20:00

We hebben net een huis gekocht omdat we willen wonen in een dorp waar er geen moskee staat. Zo gaat de waarde van het huis om laag. Ik vind het zo'n leuk dorp waar ons ons kent. Die rust wordt nu verstoord. Ik wil niet een hele Gazastrook tegen over ons huis. Zet ze maar in de polder waar niand er last van heeft.

Gast

#724

2015-12-14 20:01

Het zijn er echt te veel. Komt alleen ellende van.
GEEN AZC!

#725 Re:

2015-12-14 20:37

#9: -  

 Volledig mee eens. Geen denkend mens hier in geldermalsen zit te wachten op zoveel gelukszoekers.

Dat stuk onbenul van de pvda mag van mij direct retour naar zwijndrecht!!!!! Dat gaat hier zonder overleg ons dorp verzieken. Die tien jaar ellende zal zij niet uitzitten hier. Gaat gewoon met gevulde zakken weer een ander dorp of stad verzieken.