geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#626

2015-12-14 08:24

10 jaar is veel te lang. En 1500 is veel te veel. De gemeente Geldermalsen gaat er zo niet op vooruit. We zullen er alleen maar hinder van gaan ondervinden.

Gast

#627

2015-12-14 08:29

Wil me veilig voelen
Meteren

#628 Re:

2015-12-14 08:49

#626: -  

 het feit dat wij, de inwoners, niet zijn geïnformeerd door B &W vind ik erg onthutsend.

waar is de democratie , wordt t een dictatuur ?

en wat denk je v radicalisering, ja we zijn erg gefocusd op de groep moslims die radicaliseren, we moet het goed met hun in contact blijven wat er bij hun leeft, in gesprek blijven etc....

maar heb je dan niet door, dat door deze acties van de politiek ook radicalisering in de hand werkt bij ons? Wordt daar naar geluisterd? Worden wij begrepen? Hebben wij inspraak? 

Ik heb het tot nu toe niet gemerkt en dat verontrust me !

 


Gast

#629

2015-12-14 08:51

Geen asc in de betuwe !!!!!!!!!

Gast

#630

2015-12-14 09:05

Ben er mee eens dat mensen moet opvangen maar geen 1500 man. 100 a 250 man dat zou kunnen en waar komt dat geld vandaan en de mensen in Geldermalsen zitten sommige ook zonder €...

Gast

#631

2015-12-14 09:50

Das duidelijk denk of nie.. Nederland is vol en van ons... Die mensen moeten terug en ga ze daar helpen en laat die mannen zelf vechten voor hun land.. Er zitten veel meer gelukzoekers tussen.!!

Gast

#632 mail gestuurd naar burgemeester

2015-12-14 10:08

Ik stuur u deze mail omdat ik mij zorgen maak over het plan van het te realiseren asielzoekerscentrum. Ook begrijp ik niet waarom een gemeentebestuur eerst zegt dat het aan kleinschalige opvang gaat doen en dat dat ineens zo immens groot gaat worden. Als een gemeente binnen een paar maanden terugkomt op eerdere toezeggingen dan is dat niet echt geloofwaardig in mijn ogen. Kan ik er dan ook vanuit gaan, dat de door mij aangevraagde wijziging op het bestemmingsplan dat afgekeurd was, nu wel goedgekeurd wordt?  

U heeft besloten dat “wij” dat willen en kunnen. Ik wil dit niet en ik kan dit niet, en met mij nog velen. Mijn dochters zijn in juli 2016 als het azc er is, 12 en 14 jaar. Ze zullen 22 en 24 zijn als het azc weer weggaat, hun hele verdere jeugd zullen ze dus opgroeien in een dorp waar 1 op de 8 een asielzoeker is. Ik zal ze niet meer alleen naar de pluk laten fietsen, naar het sportpark via de rondweg al helemaal niet meer. Zij zullen opgroeien in een straatbeeld met groepjes hang asielzoekers.     Dat is niet waar ik voor gekozen heb toen ik 17 jaar geleden naar Geldermalsen verhuisde. Ik koos ervoor om in een rustig vredelievend dorp te gaan wonen, waar mijn kinderen een veilige, zorgeloze jeugd en toekomst kunnen opbouwen. Ik maak mij ernstige zorgen over de komende jaren, mijn veiligheidsgevoel daalt, terecht of onterecht dat doet er niet toe, feit dat ik me minder veilig zal voelen tast mijn woongenot aan.

U zorgt ervoor dat mijn kinderen een compleet ander beeld van Nederland gaan krijgen door ze in deze mate te confronteren met asielzoekers. Hun jeugd zal veel minder bestaan uit spontaan in de avond nog even naar een vriendin fietsen of nog even naar het centrum, uit angst voor de asielzoekers. U zult zeggen dat we daar niet angstig voor hoeven te zijn dat de gemeente dat allemaal onder controle heeft. Het is niet het straatbeeld dat wij als dorpelingen gewend zijn en zeker niet waarvoor wij gekozen hebben.

Afgelopen oktober was ik in Weert op vakantie, daar is ook een AZC gevestigd voor 1000 mensen, ik kreeg een gevoel van angst toen ik daar allemaal groepjes asielzoekers bij elkaar zag staan en lopen. Toen ik door de supermarkt liep voelde ik me een buitenlander en was in de minderheid, de caissières keken me ook angstig aan toen ze een hele groep asielzoekers zagen binnen komen.

U bent in Leersum gaan kijken waar een middelgroot AZC is gevestigd, dit is ruim de helft kleiner dan wat u wilt gaan bouwen, daarnaast zijn ze daar inmiddels 26 jaar verder en zullen ze alles beter onder controle hebben dan wanneer een gemeente er nieuw aan begint.  

U neemt een beslissing voor 10.000 mensen die hun leven de komende 10 jaar drastisch zal veranderen. Naar alle waarschijnlijkheid zult u over 10 jaar niet meer in Geldermalsen wonen. Laat de inwoners van Geldermalsen dan beslissen of ze dit wel of niet willen. Ik wil u verzoeken om op uw woorden terug te komen en kenbaar te maken, dat “wij” dit niet willen en niet kunnen. Op een besluit terugkomen is moeilijk daarvan ben ik mij bewust, maar ik garandeer u dat wanneer u dat doet, u respect krijgt van de Geldermalsenaren en dat u dit dorp een hoop ellende bespaard.  

Wat wij als dorp wel zouden kunnen doen aan het asielzoekersprobleem is per dorp 1 a 2 gezinnen opvangen. Dat zou dan neerkomen op zo’n 20 gezinnen, zo’n 80 personen.  Integreren zou voor de asielzoekers op die manier veel makkelijker zijn, er is veel meer sociale controle, de wijkagent zou regelmatig langs kunnen gaan, deze kinderen kunnen gewoon naar het dorpsschooltje, dat zou sociaal aanvaardbaar zijn. 1500 mensen op een kluit is vragen om ellende, ze hebben geen goede dagbesteding en zullen zich gaan vervelen met alle gevolgen van dien. Er zullen onderling vechtpartijen ontstaan, waarvoor er een grote politiemacht moet uitrukken, het integreren lukt natuurlijk niet als je alleen tussen “eigen” mensen zit en je kinderen naar een school op het te bouwen kamp gaan.  

 


Gast

#633

2015-12-14 10:19

Opvang prima die mensen hebben ook een plek nodig MAAR...1500 is veel te veel. Burgemeester hou je aan je woord. KLEINSCHALIG.

Gast

#634

2015-12-14 10:34

Te veel in dit kleine dorp .

Gast

#635

2015-12-14 10:52

Omdat dit het echte gekkenwerk vertegenwoordigd, schandalig hoe de eigen bevolking weggezet wordt door zg. volksvertegenwoordigers, ik ben diep teleurgesteld in deze gemeenteraad en deze burgemeester!

Gast

#636 Re:

2015-12-14 10:56

#625: -  

 En welke gemeente wordt dan verplicht om "60% van alle op te vangen vluchtelingen onderdak te bieden"? Ten eerste wordt geen enkele gemeente verplicht, maar gevraagd. Ten tweede is 1500 mensen niet "60% van alle op te vangen vluchtelingen".

Kip zonder kop…


Gast

#637

2015-12-14 11:04

Veel te groot voor Geldermalsen, waarbij de gevolgen voor lange termijn voor Hondsgemet en De Plantage negatief zullen uitpakken.
echtniet

#638 Re: Re:

2015-12-14 11:06

#636: - Re:  

 Dringend gevraagd...

Maar goed blijft natuurlijk onzin maar daar komt de Vries nu mee aan.

Zes weken geleden was Geldermalsen niet in staat aan groot schalige opvang te doen.

triest

#639 lafbekken

2015-12-14 11:09

#602: - Re: Re: Re:  

 lafbekken om anonoem te tekenen..... bang ???????????????????

de voorstemmers tekenen veel minder anoniem... die hoeven niet bang te zijn..... 

 

 

 

triest

#640 Re:

2015-12-14 11:11

#576: -  

 laat je dus woensdag zien !!!!!!!!!!!!!!!

 


Gast

#641 Re: lafbekken

2015-12-14 11:15

#639: triest - lafbekken 

 ik zie hier anders ook geen naam staan... dus  ook bang????????  


Gast

#642

2015-12-14 11:19

1.500?!?!?!?!?Veeeeeeel teveel!!!!!!

Gast

#643 Re: Re: Re:

2015-12-14 11:41

#583: - Re: Re:  

 2 679 mensen hebben deze petitie ondertekend. De handtekeningen zijn afkomstig van 2 132 verschillende IP-adressen.


Gast

#644

2015-12-14 11:42

Opnemen van het toegezegde aantal van 26 ja, maar 1500 is een absurd aantal; in de kern wonen bijna 11.000 Geldermalsenaren, waardoor hier dadelijk 1:7 een vluchteling is (!!) Tevens is het té hypocriet dat men vanuit de gemeente insinueerd dat de inwoners op de hoogte zijn gebracht; misschien 2% uit de kern hebben een brief gehad!

Gast

#645

2015-12-14 11:43

Ben absoluut niet tegen vluchtelingen opvang. Maar wel op deze schaal en mis goede onderzoeken dat je weet wie er vluchteling is en wie een geluk/asielzoeker.

Gast

#646

2015-12-14 11:43

Dit zijn geen vluchtelingen.

Gast

#647

2015-12-14 11:45

1500 is veel te veel voor een dorp als Geldermalsen , zo zullen mensen niet goed kunnen inburgeren, en krijg je groepjes in die gemeenschap, dat gaat problemen geven, 100 is genoeg, en de rest in Nederland verdelen, dorpen genoeg.


Gast

#648

2015-12-14 11:48

1500 is teveel voor een dorp als Geldermalsen, 100 is genoeg, de rest in andere dorpen van Nederland verdelen.

Gast

#649

2015-12-14 11:52

Ik maak me zeer grote zorgen over het moslimgeloof, wat op deze wijze een steeds grotere invloed zal krijgen.
Gezien de gebeurtenissen van het laatste jaar, zal het de rust en veiligheid niet bevorderen.

Gast

#650

2015-12-14 11:53

het zijn teveel azc plekken. TEVEEL.
denk aan toekomst; huisvesting, scholen, werk etc
we wonen hier in dorpen en niet in een stad. Alle faciliteiten zijn veel minder hier.