tijdelijke huisvesting van statushouders Den Hoorn MD (asielzoekers)

M

#51

2015-10-13 08:08

Typische communicatie weer van de gemeente Midden-Delfland. 

Waarschijnlijk is dit niet meer tegen te houden, maar ik vraag me ook af wat dit zal betekenen voor de waarde van mijn dure woonhuis. Zal dit onder water komen te staan? De OZB zal de gemeente niet verlagen.

Ook ik ben - net als #31 - eens dat een betere spreiding van opvang zorgt voor een betere integratie. Hierbij moet gekeken worden naar bestaande faciliteiten voor opvang ipv dat er ineens wél iets snel geraliseerd wordt door de gemeente.

Zij spreekt over 'goede faciliteiten' in Den Hoorn, die er juist door toedoen van de gemeente niet zijn. Denk hierbij aan de overvolle scholen of het centrumplan dat nog altijd niet ontwikkeld is.

Ook kan de gemeente niets zeggen over de samenstelling van deze groep; gaat het hier om gezinnen of alleenstaanden?

Ik stel de gemeente ook verantwoordelijk voor werkgelegenheid danwel dagbesteding van deze groep mensen. Hoe wil de gemeente dit invullen? Want als dit ook niet gefaciliteerd wordt zal er zeker overlast ontstaan.

Na opvang in Rijswijk, Voorburg en Pijacker dacht ik dat de regio Haaglanden zn portie wel had gehad.

 

Daisy

#52 Re: Volgens klant contact centrum vanavond wel inspreekrecht

2015-10-13 08:10

#49: - Volgens klant contact centrum vanavond wel inspreekrecht  

 Goedemorgen,

bedankt voor de tip. Als initiatiefnemer van deze petitie heb ik de gemeent gebeld om inspraakrecht te verkrijgen om ons te vertegenwoordigen. Natuulijk was diegene die hierover gaat niet bereikbaar (vergadering) ik word teruggebeld. Als ik om 12:00 nog niets terug vernomen heb is de afspraak dat ik wederom contact opneem.

Mochten er mensen zijn die meer verstand hebben van het reilen en zeilen binnen de gemeentelijke besluiten etc, mogen ze mij benaderen voor tips


Gast

#53 Re: Re:

2015-10-13 08:12

#46: - Re:  

 Ik niet hoor. Wanneer dan?


Gast

#54

2015-10-13 08:14

Helemaal eens met de opmerkingen/reacties mbt de scholen en de capaciteit hiervan....maar wat ook te denken van de veiligheid van ons als inwoners maar ook die van de vluchtelingen zelf? Er wordt op dit moment ook nagedacht om t oude reinier de graaf ziekenhuis beschikbaar te maken/krijgen....deze ligt ook direct naast Den hoorn!!!! In de randstad is er al n behoorlijke bevolkingsdichtheid. Daar komt allemaal bij dat de politie t NU nog wel aan kan maar hoe ziet dat er over een maand of 1 a 2 uit? De aanrijd tijden van de (westlandse)politie richting Den hoorn laat ook vaak te wensen over (2 en soms 3 noodhulp surveillance voertuigen in de nacht voor HEEL het westland en midden delfland!!!) en moet er regelmatig een beroep gedaan worden op de politie te delft om bij te springen bij incidenten. Hoe gaat dit allemaal gewaarborgd worden wanneer in delft ook zo'n opvang locatie er bij komt? Kortom...meer dan genoeg vragen en opmerkingen. Te veel om hier nu even op te schrijven!!!!

Gast

#55

2015-10-13 08:16

Opdonderen met die figuren, stuur ze lekker terug

Gast

#56 Re: Re: Re:

2015-10-13 08:16

#53: - Re: Re:  

 Zijn ze ons huisje denk ook voorbij gegaan met die brief! Heb alleen een mail ontvangen over de toekomst van de school en dan staat het helemaal onderaan ( net nog niet in kleine lettertjes ) dat ze het verwachten dat er vluchtelingen komen. Maar vermoedt dat ze het al langer wisten dat deze plannen er waren!

Droominduigen

#57

2015-10-13 08:20

Gaaf, je koopt een nieuwe woning in een kind vriendelijke wij met veel groen als voorbereiding op de toekomst. Binnen een jaar wordt je droom in 1 dag een nachtmerrie en er word niet eens de kans gegeven om je mening te geven. 

Onderzoek wijst uit dat het plaatsen van een dergelijke groep op 1 locatie de mensen en de locatie niet ten goede komt. De vluchtelingen krijgen geen mogelijkheid om te integreren en gaan hierdoor overlast veroorzaken. En dat is alleen nog het sociale aspect.  Wat gebeurd er met de scholen, kinderopvang, buurtvoorzieningen? Er zijn nu al te weinig voorzieningen. 

Als wij dit een jaar geleden hadden geweten hadden we van de koop van ons huis af gezien. 


Gast

#58

2015-10-13 08:22

Dit horen de bewoners te weten!!!

Gast

#59

2015-10-13 08:29

Mijn huis moet nog worden opgeleverd. Ik wil niet dat er vertraging optreed omdat men het te druk heeft met het pleasen van golddiggers terwijl onze ouderen verwaarloosd worden en onze minder bedeelden naar een voedselbank moeten. Is het landelijk bestuur nu echt blind voor wat er gebeurt of is ze gewoon Europa's B*TCH??? Ik ben geen racist, maar het wordt wel even tijd voor "eigen volk eerst". Als ze de bootreis heen kunnen betalen dan moet een vliegticket terug geen probleem zijn.

Gast

#60

2015-10-13 08:30

Het zou fijn zijn als wij als bewoners van Den hoorn ook geïnformeerd werden onze kinderen zitten ook daar op school en spelen buiten met hun vriendjes in die wijk


Gast

#61

2015-10-13 08:30

Ik moet dat tuig niet hier hebben!!!

Gast

#62

2015-10-13 08:33

Ze plaatsen overal maar deze mensen zonder rekening te houden met de mensen die er al wonen
Zo krijg je onvrede!!
Randy

#63 Inspraak recht gevraagd bij gemeente

2015-10-13 08:36

Email verzonden naar gemeente voor inspreekrecht vanavond.

Uit ervaring weet ik echter de zeer matige tot geen reacties op email .

Voor wie wel inspreekrecht krijgt....hier een aantal vragen die ik genoemd heb om mee te kunnen nemen.

-          Gemeente kan ook verspreiden over de 3 dorpen en 2 locaties per dorp aanwijzen, stemmen hierover?

    o   dit geeft werkelijk draagvlak en spreiding

    o   effecten waardedaling huizen ook verminderd

 

-          Gaat gemeente extra voetbalveldjes creëren

   o   om de nu al hoge druk op Juttepeer/Victoria te ontlasten (zie plaatje onder)

   o   om een veilige omgeving voor kinderen te behouden

   o   om kinderen niet te laten verdringen door (jong) volwassenen

      §  feitelijk bewijs vanuit andere opvang is dat zo ongeveer het enige dat deze mensen te doen hebben, is een beetje voetballen en hangen

      §  enige voetbalveld voor hele omgeving is veld aan de Victoria/Juttepeer

-          Gaat gemeente garant staan dat bij meldingen er direct actie is bij overlast en buiten sluitingstijden op voetbalveld vertoeven (of in de omgeving)

   o   gemeente verwijst momenteel continue naar politie zonder eigen actie

   o   gemeente reageert afgelopen jaren niet eens meer op e-mails (en zo vaak wordt er niet iets gemeld)

   o   Politie neemt meldingen aan maar geeft om 21.30 (sluitingstijd veldjes) vaak nog aan dat ze niets gaan doen. Terwijl een nieuwe komende groep vanaf 21.30 echt niet snel weg gaat. Omwonenden hebben ook recht op normale avond en nachtrust.

-          Hoe gaat gemeente zorgen voor redelijke klasgroottes op de basisscholen en uberhaupt de mogelijkheid op een school in te kunnen schrijven om de hoek?

-          Hoe gaat gemeente deze grote groep personen zinvol in de gemeente laten bijdragen

   o   Feitelijk bewijs vanuit andere opvangcentra dat ze niets te doen hebben

-          Gaat gemeente compenseren voor de daling in woningwaarde

-          Gaat gemeente compenseren voor verlies woningwaarde bij verkoop huis

-          Gaat gemeente waarborgen dat de gemeentebelastingen niet omhoog gaan

 

Druk op voetbalveld Victoria/Juttepeer in beeld (let wel kinderen zullen door volwassenen verdrongen worden)

 


Gast

#64

2015-10-13 08:36

Omdat alles al beslist blijkt te zijn voordat bewoners worden verwittigd , zo,n vergadering is een wassen neus . Besluit is allang genomen !!

Gast

#65 Re:

2015-10-13 08:42

#8: Lookland -  

 Top dat Lookland meedoet. Kunnen de Woonprojecten Lookland, Ridderrijk en Lookerparck, Klavertje etc. geen kort geding aanspannen tegen de Gemeent Delfland? Geen hond die hier nog een huis wil kopen.


Gast

#66

2015-10-13 08:43

Ik vind het tegen het gemeentebeleid in om deze asielzoekers niet te spreiden over alle wijken maar in 1 wijk. Ik vrees overlast.

Gast

#67 Re:

2015-10-13 08:45

#64: -  

Misschien, maar als we niks doen hebben we bij voorbaat al verloren. Dat is ook het zwakke punt van de Nederlanders. We zijn té passief, hebben jarenlang altijd alles gepikt zonder tegengeluid te laten horen. Mar het tij gaat keren, Nederland is het spuugzat. Het is Purmerend ook gelukt.

bezorgde ouder

#68

2015-10-13 08:45

Getekend!

Wat ik graag zou willen weten is wie hier precies gehuisvest worden!? Jonge gezinnen? Alleenstaande mannen? Alleenstaande ouders? En worden deze mensen goed begeleid? Of is huisvesting voldoende vlgs de gemeente? Wat is hun dagbesteding? Of bestaat die dalijk uit rondhangen in een van de weinige speeltuintjes die Den-Hoorn rijk (lees: arm) is?

Het plaatsen van zoveel portocabins is blijkbaar geen enkele moeite voor de gemeente. Als ik een boom wil kappen moet ik maanden wachten voordat ik weet of mijn vergunning rond is. 

Wie kan de veiligheid van onze kinderen waarborgen? De aanrij-tijd van de politie is behoorlijk lang als ik een van vorige berichten zo lees! 

Moet je mensen met zulke andere normen en waarden zo dicht in/nabij een jonge nieuwbouwwijk plaatsen? Dat is toch vragen om ellende!?!

 

Sjapoo trouwens voor de gemeente om ons één dag tevoren middels een brief van deze ontwikkelingen op de hoogte te brengen:(

 

nu actie noodzakelijk

#69

2015-10-13 08:53

We kunnen twee dingen doen om dit aankomende besluit te verhinderen:

 

1. Met zo veel mogelijk mensen naar de raadsvergadering. Duidelijk maken dat het onbegrip groot is onder een omvangrijke groep bewoners.

 

2. Zo veel mogelijk vertragen door protesten,

petities en zelfs het aanspannen van processen.

 

 

 

het is nog (net) niet te laat hoop ik


Gast

#70 Re: Inspraak recht gevraagd bij gemeente

2015-10-13 08:56

#63: Randy - Inspraak recht gevraagd bij gemeente 

 Het paarse is voor bedrijven en het gele voor woningen. De prefab woningen komen dus direct naast lookland!


Gast

#71

2015-10-13 08:58

Goeie zaak... Ik heb net een huis gekocht en wil niet dat dit in de buurtkomt

Gast

#72 Re: Re: Re:

2015-10-13 08:58

#35: - Re: Re:  

En wat te denken van de verpleegsters die uit de nachtdienst komen en 's avond de nachtdienst ingaan. Die lopen daar toch ook niet veilig meer, met de oude ziekenhuizen vol asiel(geluk)zoekers. Het zijn meerendeels jonge kerels.


Gast

#73 Re: Re: Inspraak recht gevraagd bij gemeente

2015-10-13 09:00

#70: - Re: Inspraak recht gevraagd bij gemeente 

 Interpretatie vanuit oudere schets klopt dus nog. De gele strook bestrijkt veel meer dan alleen Lookland wat nog risico geeft op kortzichtig verder volbouwen met porto cabins.


Gast

#74

2015-10-13 09:06

Omdat t gewoon belachelijk is dat dit niet met de bewoners gecommuniceerd wordt. Miooi aanzicht in zo'n mooie nog in aanbouw zijnde woonwijk

Gast

#75

2015-10-13 09:08

Dit geeft ook nog een goed beeld van de locatie weer. Het gaat om het blauwe gedeelte.