Kraamafdeling Vlietland ziekenhuis moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Kraamafdeling Vlietland ziekenhuis moet blijven!.


Gast

#1

2015-10-07 07:33

Ik zou graag mijn eventuele kleindochter of kleinzoon hier dichtbij willen bezoeken en niet helemaal naar Rotterdam hoeven reizen!

Gast

#2

2015-10-07 09:02

Ik vind het belangrijk dat kraamzorg in het ziekenhuis in Schiedam blijft

Gast

#3

2015-10-07 09:18

Ik vind het onverantwoordelijk als de kraamafdeling moet verhuizen!!!

Gast

#4

2015-10-07 10:23

Omdat er geen ander ziekenhuis dicht in de buurt in!
Het SFG is te bereiken via de snelweg. Als daar file staat, ben je lekker mee..

Gast

#5 Re:

2015-10-07 11:09

#4: -  En wat denk je van mensen die uit H.V.H en westland moeten komen eventueel met openbaar vervoer hoe lang zijn die niet onder weg?

 


Gast

#6

2015-10-07 12:54

Het zou erg jammer zijn als deze afdeling zou sluiten. Ben zelf twee keer bevallen in het Vlietland en was al te blij dat ik niet helemaal naar Rotterdam moest. Tijdens de eerste bevalling kwamen de weeën zo snel achter elkaar, dat ik het nooit had gered om naar Rotterdam te gaan. Dan heb ik het nog niet eens gehad over de opname tijdens de zwangerschap.. Erg fijn om zo dicht bij huis een kraamafdeling te hebben. Ook voor mensen in Maassluis lijkt het me niet te doen, als je met spoed naar Rotterdam moet.

Gast

#7

2015-10-07 12:59

Allebei mijn kinderen zijn geboren in het vlietland ziekenhuis. Het is een nieuw, modern ziekenhuis met goede staf, en de kraamafdeling is supergoed, ruim, en prettig voor nieuwe ouders. Nieuwe ouders moeten gewoon dichtbij huis in hun eigen vertrouwde ziekenhuis kunnen bevallen!

Gast

#8

2015-10-07 13:14

Eerst werden de vlaardingse nieuwboorlingen schiedammers , en nu worden devlaardingers rotterdammers

Gast

#9

2015-10-07 13:46

Voor controles en bevalling is Rotterdam te ver, en moet er niet aan denken dat er omleidingen of files zijn richting het ziekenhuis. Vlietland is vertrouwd en heel belangrijk goed en snel bereikbaar als inwonende van vlaardingen.

Gast

#10 Nee moet echt blijven

2015-10-07 14:55

Ik heb een bevalling van 27 minuten gehad stel dat ik naar Rotterdam had gemoeten dan was m'n dochter in de auto bevallen brrrrr 


Gast

#11

2015-10-07 15:30

Omdat ik zelf een Vlaardinger ben, en onze zoon al een schiedammer is omdat t ziekenhuis in schiedam staat, en t zal me toch niet gebeuren dat een 2e kindje weer uit een andere stad komt! Bovendien vind ik t onwijs dom als dit zou gebeuren, met spoedgevallen. Of in ons geval een inleiding, moesten we om 07:00 aanwezig zijn, en dan nog naar Rotterdam...

Gast

#12

2015-10-07 15:57

Schiedam is al ver nog verder kan levens kosten. Belachelijk idee !!!! !!!!

Gast

#13

2015-10-07 16:13

Wij moeten ook bijna bevallen en wij moeten voor ons 2e wonder in het ziekenhuis bevallen zouden er niet aan moeten denken dat als het zover is helemaal naar rotterdam te rijden met weeen over hobbelige wegen en stoplichten!! Zouden we het dan wel redden?

Gast

#14

2015-10-07 16:52

Als ik moet bevallen doe ik dat liever dicht bij huis, Rotterdam is niet handig!

Gast

#15

2015-10-07 16:54

Als mijn vrouw gaat bevallen liever dicht bij huis! Rotterdam sta je al snel een tijd in de file..

Gast

#16

2015-10-07 17:53

Vanuit Maassluis is het Vlietland redelijk goed aan te rijden, voor de file ben je de snelweg al af.. Naar het Franciscus is dan ook hoogstwaarschijnlijk in de file staan, maar ook je kraambezoek wat opeens verder moet reizen met auto of OV. De reistijd wordt naar het Francicus dan ook verdubbeld.

Gast

#17

2015-10-07 17:54

Juist in jonge gezinnen is de bereikbaarheid van een nieuw gezinslid en mogelijk ook hun mama een groot punt. Als ze helemaal vanuit Maassluis naar Rotterdam moeten reizen, wordt de toch al beladen situatie nog zorgelijker.


Gast

#18

2015-10-07 18:03

Rotterdam heeft al flink wat kraamafdelingen deze stad is dus al voorzien van plaatsen waar je heen kunt in geval van nood tijdens je zwangerschap. Het is vreselijk om in geval van nood tijdens je zwangerschap in de file achteraan te sluiten naar Rotterdam toe. Daarom moet er in de regio Vlaardingen Schiedam Maassluis een kraamafdeling blijven!

Gast

#19

2015-10-07 18:29

Dit is een zeer onverantwoord idee! De reistijd is langer; de verkeersdrukte is groot met regelmatig files; kans op ongelukken als de aanstaande vader al rijdend geconfronteerd wordt met zijn vrouw in barensnood die gilt: schiet op, schiet op, ik hou het niet meer!!!!!!!!!!!!!! Dan wringt ze zich uit de autogordel tijdens een wee......o jee......trekt aan zijn arm.....wordt kwaad.....hij stopt voor een verkeerslicht.....het schiet zo niet op.....en dan: kiekeboe, daar komt de kleine.......moeder en vader in paniek.......Fijne bevalling! NIET DUS!!!!!!!!!!!

Gast

#20

2015-10-07 19:06

Het is onverantwoord om zwangeren zo'n grote afstand af te laten leggen als zij (gaan) bevallen.
Ook met het oog op regelmatig vaststaand verkeer is het onverantwoord.

Gast

#21

2015-10-07 19:18

Ik wil er niet aan denken om met weeën helemaal naar Rotterdam te moeten rijden! Ik vind Schiedam al ver in die situatie! !!!!!

Gast

#22

2015-10-07 19:23

Ik vind het schandalig dat als je een inwoner bent van Schiedam/Vlaardingen helemaal naar het St.Fransiscus ziekenhuis moet in Rotterdam om te bevallen. Tegenwoordig gaat het geld boven de gezondheid en welzijn van de burger. Persoonlijk vindt ik dat dit veranderd moet worden!

Gast

#23

2015-10-07 19:23

Het ziekenhuis is al weg uit Vlaardingen ik vind dat de kraam afdeling niet ook nog eens weg mag gaan uit Schiedam

Gast

#24

2015-10-07 19:26

Voor zwangeren is het belangrijk dat zij continuïteit en persoonlijke zorg ontvangen. Alleen dan zijn er betere uitkomsten voor zowel moeder en kind. Een bevalfabriek van 4000 bevallingen op jaarbasis draagt daar niet aan bij!

Gast

#25

2015-10-07 19:26

Mijn dochter is kort geleden bevallen van mijn eerste klein dochter. Prima ontvangen in het Vlietland Ziekenhuis.