POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / INTERVIEW MINISTER / PLATFORM BEZORGDE DIENDERS / Opmerkingen


Gast

#1

2015-09-15 06:20

Ik vraag me wel af of jullie samenwerken met de vakbonden of jullie eigen weg bewandelen.

Gast

#2

2015-09-15 06:29

Trapsgewijze beloning ben ik zeker voorstander van, maar dan net iets anders. In 2007 werd er inderdaad voorgesteld om een ieder 200 euro erbij te laten krijgen. Helaas is dit niet doorgegaan. In het voorstel van de Minister stond dat de onregelmatigheids toeslag naar 6 euro door de week en naar 8 euro in het weekend zou gaan. Dit hebben de bonden toen laten liggen en hebben gekozen om een ieder hetzelfde te geven qua procenten.

Ik hoor vaak dat we een zwaar beroep hebben, 4 jaar op de nullijn staan, er een stuk uit ons eigen pensioen komt en dat we daarom 5.05 % niet accepteren. Ik vind 5% erbij prima. Ik heb een goed salaris, al even een koophuis en geen kinderen meer in huis die veel geld kosten. Ik maak me meer zorgen over jonge dienders in het begin van de schalen 6 en 7: deze hebben vaak een tophypotheek, kinderen en andere dure startkosten en dat icm een laag salaris vind ik dat daar meer geld naar toe mag gaan tov een collega in bv 8.14 met uitgroei enz. Mensen die alleen in de dagdienst zitten en een witte binnen functie hebben, hebben geen zwaar beroep.

Ik zou dan ook graag zien dat iedereen er 3% bij kreeg en dat het overige naar een fatsoenlijke onregelmatigheidstoeslag en piket vergoeding.

Vaak is gekozen voor een CAO waar vooral de "oudere" collega meer aan hebben dan de jongeren: denk dat het nu tijd is om dat eens om te draaien.

Met vriendelijke groet;
Marc

Gast

#3

2015-09-17 13:08

t/m schaal 9 6,5 %
Schalen 10 t/m 12 4 %
Boven schaal 12 3 %


Gast

#4 Vermoeiend de werkgever gelukkig is het vak mooi

2015-09-24 08:56

Beetje rare organisatie wordt het zo. In aanvang blijkt uiit onderzoek dat we een zwaar beroep hebben.

Hoe komt het dat dit door organisatie zelf onvoldoende wordt uitgedragen, maar vooral of dit ook door de werkgever wordt erkend.

Immers dit was onder andere voorheen wel het geval en werd 40 dienst jaren daarvoor aangehouden. Hoe komt het dat dit niet meer ter sprake komt?

Leuk om op internet te lezen dat politie te weinig opgeleiden hebben. Hoe vreemd is dat? Om me heen zie ik steeds meer collega's hoofdagenten en brigadiers met een HBO opleiding. Wie is er nu gek of wie houdt wie voor de gek.

HRM en Youforce dat schitterende systeem wat je alleen maar veel tijd en ongemak kost?? Hoe komt het dat een zichzelf respecterende dienst als HRM geen inzicht heeft op de diploma's en ervaringen van het personeel? Waar komen dan in hemelsnaam die cijfers over tekorten van hoger opgeleid personeel vandaan. Begrijpelijk, want wordt dat bekend, blijkt weer het onvermogen van het personeelsbeleid ons kent ons etc......... POP was een aanfluitng ontwikkelingsmogeljikheden afhankelijk van de goodwill en subjectieve aannames......etcetc

CAO politie? Voor zo een mooi vak, wordt er wel heel weinig gegeven aan waardering van de echte dienders. Nee we halen gewoon burgers binnen die over politiewerk gaan, wat ze nooit hebben gedaan...... Ze zijn nog duur ook.....lol

gast

#5

2015-12-24 10:23

jaren geleden zijn de schalen van laag tm schaal 8 herzien.

De hogere schalen zouden nog volgen!!!

Is nooit gebeurd. Het verschil vanaf 9 en hoger qua verantwoordelijkheden is groot doch kijk je naar het verschil tussen 8 en 9 dan is dit maar marginaal.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...