Europaweg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Europaweg.


Gast

#76 Re:

2015-08-25 19:44

#21: -  

 Ik kan u uit ervaring vertellen dat een boom in Utrecht heiliger is dan een heilige koe in India.

Uw suggestie klopt niet, en gelukkig ziet de gemeente in dit geval wat de meest  veilige en de meest economische oplossing is voor een probleem dat in de toekomst steeds groter gaat worden en dat, als zij niets doert, haar boven het hoofd gaat groeien.


Gast

#77 Re:

2015-08-25 19:46

#22: -  

 Ik ook, met mooie frisse groene, veilige, economische bomen, die goed onderhouden gaan worden.


Gast

#78 Re:

2015-08-25 19:50

#23: -  

 En daarom moeten we die natuur in onze woonomgeving vaak een handje helpen, voordat die natuur een gevaar voor ons gaat worden.

Overigens zou veel "natuur" in onze woonomgeving al verdwenen zijn als we haar niet zouden helpen. Dus uw stelling klopt niet echt onder alle omstandigheden.


Gast

#79 Re:

2015-08-25 19:56

#24: -  

 Het is jammer dat u niet goed goed geïmformeerd bent door de initiatief nemers van deze petitie De zuurstof en het beeld blijven gewaarborgd door de aanplant van nieuwe bomen. Ik hoop dat u niet zo oud bent dat u de weg niet meer zal herkennen als er prachtige nieuwe bomen staan, en u moet zich realiseren dat uw kleindochters veel veiliger over het fietspad naar u toe kunnen fietsen, zonder gevaar voor afvallende takken, en zonder gevaar om te vallen over opstakels op het fietspad of bulten in het asfalt veroorzaakt door overmatige wortel groei.


Gast

#80

2015-08-25 19:59

Geen enkel steekhoud argument gelezen om wel bomen te kappen. Wederom belastinggeld verspilling en dan ook nog eerst het fietspad en de Europaweg compleet vernieuwen en geasfalteerd om daarna door een onnodige boomkap weer minimaal een miljoen te verkwisten. Het schijnt vaak moeilijk te zijn voor politici om wat goed is, te laten voor wat het is en niet altijd tegen de wensen van de burgers in te gaan.

Gast

#81 Re:

2015-08-25 20:06

#31: -  

 Als u onder welzijn verstaat, dat het erbij hoort om af en toe een zware tak, dan wel boomstam op u hoofd te krijgen en aldus in het ziekenhuis te belanden, of nog erger, dan heeft u nog gelijk ook. Ik zou die verantwoordelijkheid niet op mij durven te nemen; de gemeente Utrecht natuurlijk ook niet, die heeft al genoeg "trap incidenten" achter de kiezen.

Ik hoop niet dat u werkelijk gelooft dat de mensheid en fauna tenonder zal gaan door het kappen van een paar bomen? Dit is ergelijke stemming makerij, temeer daar deze bomen gewoon vervangen worden en er ook elders meer dan genoeg bomen geplant worden, zodat het welzijn van mens en dier onverminderd vewaarborgd blijven.


Gast

#82 Re:

2015-08-25 20:12

#45: -  

 U bent verkeerd voorgelicht. De onveilige "natuur" wordt vervangen door een veilige "natuur". Dat is in ieders belang, en daar ben ik dus voor.

Wel erg dat de huidige moderne mens uit Leidsche Rijn een paar bomen langs een weg al natuur noemt.. De moderne mens staat inderdaad er ver van de natuur, en ziet normaal groen beheer inmiddels als vernietiging van "natuur". Er valt nog veel te doen op de scholen.


Gast

#83 Re:

2015-08-25 20:18

#32: -  

 Kappen van gevaarlijke, overlast veroorzakende bomen en vervangen door jong groen , dat weer jaren mee kan is trouwens ook een vorm  van duurzaam groenonderhoud, die bovendien een veiligere en mooiere, (kwestie van smaak), en economischere oplossing biedt.

Va plus

#84 Re: Re: Re:

2015-08-25 20:21

#58: - Re: Re:  

 Ik heb alles gedaan wat u ,denk ik heeft nagelaten. De petitie beoogt niet iets tegen vernieuwing maar wel tegen vernieling en vernietiging.


Gast

#85 Re:

2015-08-25 20:21

#33: -  

 De weg wordt nog mooier met fraaie nieuwe aanplant, zoals overal in Leidsche Rijn gebeurt, Dus u kunt gerust zijn


Gast

#86 Re: Re: Re: Re:

2015-08-25 21:04

#84: Va plus - Re: Re: Re:  

 Dus blijkbaar geldt veiligheid voor u helemaal niet.

Erg overdreven om over vernieling en vernietiging te praten, terwijl het gewoon om vervanging gaat.

Uw standpunt is heel gemakkelijk als u geen bestuurlijke verantwoordelijkheid heeft in deze, maar het gemeente bestuur weegt gelukkig alle belangen tegen elkaar af.

Gelukkig ziet gemeente in deze haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, goddank, anders moeten er eerst weer minimaal gewonden vallen, voordat er iets gaat gebeuren.

En als er doden vallen, niet ondenkbeeldig met dergelijke reuzen, dan staan de mensen daar in LR weer als eerste op om een beschuldigend vingertje naar de gemeente op te steken.

En ja ik heb ook bezwaar aangetekend, niet om kappen tegen te gaan, maar tegen het willekeurig  kap beleid van Utrecht, die  hier wel haar verantwoordelijkheid neemt, maar elders niet. Een vorm van bestuurlijke willekeur dus.


Gast

#87 Re: Re:

2015-08-26 11:32

#76: - Re:  

 Als u met Heilig "ontzag" bedoeld dan is het niet best met de koeien in India.


Gast

#88

2015-08-26 14:10

Waarom toch zoveel emotie? Ik stoor me bijzonder aan de stemmingmakerij tegen Utrecht, ambtenaren, politici en deskundigen die er dan nog even "zogenaamd" aan toegevoegd krijgen. Denken de initiatiefnemers en instemmers van deze petitie nou echt dat de deskundigen en verantwoording dragenden over een nacht ijs zijn gegaan? Of geen waarde zouden hechten aan groen, bomen en omgeving? Komaan, zij verdienen deze ongenuanceerde stront niet. 

Niets is voor eeuwig en zeker deze zeer vergankelijke boomsoorten niet. Laten we wijzer zijn zodat onze kinderen en kleinkinderen zullen zeggen, dat het hier mooi is. Vasthouden aan deze bomen hoort daar niet bij. Ik heb geen enkele twijfel aan het oordeel van de deskundigen. Dat zijn ook (juist!) bomenliefhebbers. 


Gast

#89

2015-08-26 14:30

Wacht maar tot jij of je kind dit op zijn pet krijgt!


Gast

#90 Re:

2015-08-26 14:33

Of dit! En dan niet zeuren. Voor iets moois moet je wat overhebben!

 


Gast

#91 Re:

2015-08-26 15:37

#88: -  

Ik ben blij te zien dat het succes en omvang van de petitie de tegenstanders ongerust begint te maken. Deze site lijkt me echter niet de plek om elkaar publiekelijk te gaan bestrijden/overtuigen. Is het misschien een idee dat de tegenstanders een eigen petitie vóór het behoud van de bomen starten ?


Gast

#92 Re: Re:

2015-08-26 17:37

#90: - Re:  

 Zo is dat !. Tak is wel mooi gevallen toch.?

 


Gast

#93

2015-08-26 18:58

Een schande om, met betwijfelbare argumenten, zoveel fraaie en de omgeving karakteriserende bomen weg te halen.

Gast

#94 Re: Re: Re:

2015-08-26 19:06

#87: - Re: Re:  

 Nee dit is wat ik met heilige koe bedoel en het "ontzag" dat deze mevrouw voor dit "heilige" dier heeft.

Het is dus prima gesteld met de koeien, minder met de mevrouw, die hier symbool staat voor de vereerders van de heilige bomen op de Europalaan.


Gast

#95 Re:

2015-08-26 19:23

#93: -  

 Die bomen zijn niet karakteristiek voor de omgeving. Nog geen 40  jaar geleden stond daar geen enkele significante boom. Hooguit een paar knotwilgen langs een dijk. Die bomen werden toen tenminste nog goed onderhouden uit economisch oogpunt.

Mischien als tussenoplossing de lokale knotploeg deze bomen eens goed onderhanden te laten nemen?

Dan zouden in ieder geval de gevaarlijke situaties van neervallende takken op argeloze passanten voorkomen worden.


Gast

#96 Re: Re:

2015-08-26 19:25

#91: - Re:  

 Nee voor andere meningen is zoals gebruikelijk geen plaats bij vooringenomen boom fetisjisten.


Gast

#97

2015-08-27 17:12

Oh, wat een onnodige petitie. Jammer hoor. De bomen zijn ziek, worden gekapt en herbeplanting gegarandeerd. Dat is toch prima!


Gast

#98

2015-08-27 18:40

Door de gemeente werd geconstateerd dat de bomen aan de Europaweg ziek zijn en een gevaar vormen vanwege vallende takken of erger.

Herbeplanting wordt gegarandeerd, dus na het kappen wordt het veilig en mooi. Wat willen we nu nog meer.


Gast

#99 Re: Re:

2015-08-27 19:54

#91: - Re:  

 Eeeuh mensen die deze petitie tekenen zijn toch juist de tegenstanders....

De velvergunning is immers gegeven!


Gast

#100 Re:

2015-08-27 20:08

#1: -  

 wat zou het commerciële belang zijn??