Europaweg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Europaweg.


Gast

#26 Re:

2015-08-19 17:32

#25: -  Wat is nu toch de echte reden waarom men zo'n grote vellust etaleert.  Is dat budgetbeperking , een hekel aan (moeilijk)werk of gewoon de pest aan ouderwetse agrarische bomen?

 


Gast

#27

2015-08-19 21:24

Gezonde luchtkwaliteit en uitstraling oude weg

Gast

#28

2015-08-20 16:22

Mooie weg met bomen. Afblijven dus.

Gast

#29

2015-08-20 19:20

Ik wist niet van dit voornemen van de gemeente. Hoe kómen ze er toch bij..... Mooi stukje 'oud' Vleuten-De Meern zo om zeep helpen...... Ik ben blij dat ik nog een bijdrage kan leveren aan protest tegen deze zinloze actie.

Gast

#30

2015-08-21 07:29

Ik rijd iedere dag met de fiets over de Europaweg en geniet van de bomen die er staan, het stuk natuurlijk groen met sloot als buffer van het Maximapark. Nog een stukje authentiek Vleuten naast alle nieuwbouw (ook het Maximapark!) Hoe mooi aangelegd het ook is, het blijft een gecultiveerd stuk groen.

Gast

#31

2015-08-21 09:45

Eén boom vangt per jaar het fijnstof op van 30.000 gereden kilometers. Eén boom neemt CO-2 en andere luchtvervuiling op, en voorziet per jaar zeven ( ! ) mensen van zuurstof !.
( Bron : Bomenstichting ).
Buiten het esthetisch aspect, is het dus uiterst onverantwoordelijk om gezonde bomen op te offeren ten koste van het welzijn van mens en dier !.

Gast

#32

2015-08-21 10:01

We moeten deze mooie bomen behouden, niet kappen maar investeren in duurzaam onderhoud!

Gast

#33

2015-08-22 07:33

Aub Laat gewoon staan, die mooie groene weg die wij nog hebben.

Gast

#34

2015-08-22 08:04

Ik vind het een grove zonde en fout om de bomen die niet ziek zijn te kappen.
De europaweg is zon beeldbepalende straat voor Vleuten dat ik het waanzin vind omwille van efficiency onze omgeving zo drastisch te veranderen in een wegwaai omgeving zonder kraak of smaak. Vooral omdat de gemeente er ook veel effort insteekt om deze nieuwbouw omgeving een fijn leefkarakter mee te geven. Aldus niet kappen die bomen!!

Gast

#35

2015-08-22 08:06

Ik vind het een grove zonde en fout om de bomen die niet ziek zijn te kappen. De europaweg is zon beeldbepalende straat voor Vleuten dat ik het waanzin vind omwille van efficiency onze omgeving zo drastisch te veranderen in een wegwaai omgeving zonder kraak of smaak. Vooral omdat de gemeente er ook veel effort insteekt om deze nieuwbouw omgeving een fijn leefkarakter mee te geven. Aldus niet kappen die bomen!!


Gast

#36

2015-08-22 10:31

Wij hebben vanuit ons huis direct zicht op de bomen van de Europaweg en dat is één van de redenen waarom wij hier zo mooi wonen; door het vele groen van deze majestueuze bomen ervaren wij echt het buitenleven in een landelijke omgeving. Zonder dit vele groen wonen we gewoon weer in een prille/kale nieuwbouwwijk zoals er zoveel zijn. Dan hadden we net zo goed in Terwijde kunnen gaan wonen.

Gast

#37

2015-08-22 19:00

Ik kan me volledig vinden in deze petitie.

Gast

#38

2015-08-23 15:09

Zo'n 4 keer per week fiets ik van Vleuten naar mijn sportaccommodatie in de Meern via het fietspad langs de Europa weg. Iedere keer geniet ik van de lange rij bomen, een mooie overgang van Vleuterweide naar het Maximapark.
sportieve fietser

#39

2015-08-23 15:10

Zo'n 4 keer per week fiets ik van Vleuten naar mijn sportaccommodatie in de Meern via het fietspad langs de Europa weg. Iedere keer geniet ik van de lange rij bomen, een mooie overgang van Vleuterweide naar het Maximapark.


Gast

#40

2015-08-24 07:52

De gemeente gaat als een razende te keer tegen alles wat boom is. Bomen zijn uiterst belangrijk voor het milieu, maar Utrechtse ambtenaren zien ze alleen maaar als gevaar en als hindernis voor het plaatsen van meer asfalt, steen en beton.

Gast

#41

2015-08-24 10:19

Vleuten/ Vleuterweide zou een pracht plaats zijn om te wonen vanwege het dorpskarakter . En nu de bomen kappen?

Gast

#42

2015-08-25 11:55

Allereerst wat hebben we een fantastische mensen in deze buurt wonen, die tijd en moeite willen steken in het tegen gaan van het kappen van de bomen. Dank daarvoor.
Ik kan veranderen, begrijpen en soms toegeven. Maar nu moest ik gewoon huilen bij de gedachte dat deze prachtige bomen worden gekapt. Rijd eens door de Erupaweg, dan bedénk je toch niet de bomen te kappen?!! Zo mooi en zo authentiek voor een toch al nieuwe wijk. Een prachtige wijk hoor, ook daar vol lof over, maar soms is iets wat oud is gewoon zó mooi. Ik heb er jaarlijks geld (en ergenis) voor over als de straat opengebroken moet worden omdat de wortels er weer uitspringen, ik wil ook over hobbels fietsen. Als wijk het onderhoud betalen, ook best. Maar de bomen moeten blijven!
Monique van Vliet

Gast

#43 Re:

2015-08-25 13:36

#42: -  

 


Gast

#44 Re:

2015-08-25 13:57

#42: -  

 Monique, mooi betoog, Dank daarvoornamens alle bomenstrijders ! Overigens valt het met die wortelopdruk reuze mee..!


Gast

#45

2015-08-25 15:42

Omdat het zonde is om natuur weg te halen. Tegenwoordig word dat te veel gedaan

Gast

#46 Re:

2015-08-25 17:12

#1: -  

 zeker de argumentatie van de gemeente niet gelezen ?


Gast

#47 Re: Meer groen, zelfs als dat extra geld kost.

2015-08-25 17:16

#2: Ensembler - Meer groen, zelfs als dat extra geld kost. 

 als u het beleid van de gemeente gelezen had, had u kunnen weten dat er zeker prachtige bomen met een stam omtrek van minimaal 25 cm geplaatst gaan worden. Het wordt prachtig. Waarom tekent u eigenlijk deze tedentieuse petietie?


Gast

#48 Re:

2015-08-25 17:22

#27: -  

 het is zeker geen oude weg, maar was oorspronkelijk een dijk zonder bomen. Mischien e0is het een idee om lid te worden van de historische vereniging vleuten de meern, ; dan leert u hoe het hier vroeger uitzag.

Echt oude wegen zijn de Groene dijk en de Alendorperweg, maar die zijn, vooral de Groene dijk, voor eeuwig , na meer dan 2000 (twee duizend) jaar pas echt verwoest door  gemeente Utrecht. En dat heeft niets met bomenkap te maken.


Gast

#49 Re: Re: Voorbeeld van ambtelijke dwaling

2015-08-25 17:29

#8: jk - Re: Voorbeeld van ambtelijke dwaling 

 is de gemeente eindelijk een keer proactief bezig door de veiligheid prioriteit te geve,n, kosten de beheersen door bomente kappen die aan het eind zijn van hun economische levensduur, en door overlast voor direct aanwonenden te elimineren, en dan gaan er een aantal niet belanghebbenden hun zin proberen door te drijven. Hoe ziek.


Gast

#50 Re:

2015-08-25 17:32

#28: -  

 oude bomen worden vervangen door prachtige nieuwe; dat gebeurt al eeuwen lang, wat is er mis met deze vorm van vernieuwing van leefomgeving. Zijn Leidsche rijners echt van die behoudende kortzichtige mensen? Nee toch?