Europaweg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Europaweg.


Gast

#1

2015-08-13 08:53

Het lijkt mij dat er geen noodzaak is om deze oude bomen te kappen anders dan commerciële belangen of reeds gedane toezeggingen. Bomen zijn niet te bouwen maar groeien, lieve beleidsmakers! Groeien kost tijd, soms veel tijd! Afbreken is zo gebeurt en niet terug te draaien. Het mooiste en belangrijkste levende symbool voor werkelijke verbondenheid met de omgeving, het nu en de geschiedenis is......ta ta.. de boom. Niet afbreken dus!!!!!
Ensembler
Gast

#2 Meer groen, zelfs als dat extra geld kost.

2015-08-13 18:38

Belangrijk dat er geen grote en redelijk gezonde bomen worden gekapt.
Belangrijk dat er flinke nieuwe bomen worden geplant in de open plaatsen aan beide zijden van de Europaweg.


Gast

#3 Voorbeeld van ambtelijke dwaling

2015-08-15 12:22

Los van mijn ondersteuning van deze petitie kan het gehele proces rondom de bomenkap Europaweg gekenschetst worden als een ambtelijke dwaling. Burgers worden op het verkeerde been gezet door onjuiste en inconsistente informatie vanuit gemeentelijke kant. Het zijn de ambtenaren en niet de politici die hieraan debet zijn. Vervolgens worden burgers niet serieus genomen tijdens bijeenkomsten waarbij de dialoog tussen verschillende partijen geen echte dialoog is. Het zijn wederom de ambtenaren die proberen halstarrig vast te houden aan eerder geuite argumenten, het is de aanwezige wethouder die heeft toegegeven dat het proces niet helemaal lekker is verlopen. Tenslotte denkt de gemeente, ondanks breed en divers verzet, haar plannen toch door te zetten en komt zij schoorvoetend met het rookgordijn van mogelijke alternatieven die niet zijn uitgewerkt. De handelwijze op lokaal niveau is een schande voor de participerende samenleving die onze nationale regering voorstaat.


Gast

#4

2015-08-15 13:56

Indien niet alle bomen ziek en daarmee gevaarlijk zijn is het echt zonde!

Gast

#5

2015-08-15 15:38

Omdat de motivering heel duidelijk aangeeft waar het om gaat en ik die actie steun

Gast

#6

2015-08-15 17:07

Omdat de gemeentelijke medewerkers de boel belazeren. En ik wil geen kaalslag voor mijn deur!

Gast

#7

2015-08-15 17:13

Zo lang als ik in de Meern woon, en naar Vleuten fiets, heb ik deze bomen zien staan. Het staat voor het landelijke (wat overal afgebroken wordt voor "vooruitgang". Laat toch eindelijk eens wat over van het landelijke beeld wat hier langzaamaan verdwijnt.
jk

#8 Re: Voorbeeld van ambtelijke dwaling

2015-08-15 17:14

#3: - Voorbeeld van ambtelijke dwaling 

 Elke keer zie ik weer dat er ambtenaren hun eigen visie doorzetten. En een wethouder vervolgens het op zijn bord krijgt. En die ambtenaar blijft lekker zitten tot zijn pensioen. En de wethouder? Die gaat bij de politieke machtswisseling met riante wachtgeld weg.

Hoe krom is dit systeem?


Gast

#9

2015-08-15 17:23

Wij wonen in Veldhuizen. En vinden het onnodig om zo'n mooie laan van de bomen te ontdoen.. Zonde ....

Gast

#10

2015-08-15 18:05

Bomen moeten blijven, deze horen daarom eenmaal!

Gast

#11

2015-08-15 19:09

er worden om onduidelijke redenen teveel bomen gekapt in Utrecht

Gast

#12

2015-08-15 19:42

Ik kom dagelijks over deze weg.. ik vind dat de bomen moeten blijven voor het behoud van de natuur en het aangezicht. Het hoort bij de overgang van Vleuterweide Vleuten en het mooie Maximapark

Gast

#13

2015-08-15 20:11

Hulde voor dit initiatief om de bomenkap tegen te gaan. Zonder deze mooie grote bomenrij is de Europaweg de Europaweg niet meer.....

Gast

#14

2015-08-16 08:41

Onnodig om bijna 100 bomen te kappen. Kappen daarmee!!!

Gast

#15

2015-08-16 11:22

Als er geen accute reden is (veiligheid) moet je van natuur afblijven. Er kan niet genoeg groen blijven. Afblijven van jaren oude bomen!

Gast

#16

2015-08-16 11:26

Het onnodig kappen van zgn. zieke bomen.
Het beeldbepalende karakter zal verdwijnen en dat vinden wij heel jammer en hopen dat er voldoende handtekeningen komen
om deze mooie bomen te behouden.

Gast

#17

2015-08-16 14:49

Omdat dit onverstandige besluit genomen door onkundige besluitvormers een halt moet worden toegeroepen

Anonymous

#18

2015-08-16 19:46

Weer een actie van de gemeente die niets anders te doen heeft dan de eigen druk te maken over het kappen van bomen,hebben die mensen nu echt niet anders te doen,maak je druk om belangrijke zaken dan het doorvoeren van het kappen van bomen,dus lekker laten staan en zeker niet kappen want het hoort bij vleuten en de meern

Gast

#19

2015-08-17 11:12

Ik woon zelf in oude gedeelte van Vleuten en in de jaren is er al genoeg kaalslag opgetreden door nieuwbouw. Het stuk europaweg heeft een fantastische uitstraling met zijn grote bomen en ik wil dat graag behouden.

Gast

#20

2015-08-17 18:29

Ik wil de europaweg graag groen houden

Gast

#21

2015-08-18 09:06

Gemeente Utrecht heeft (nog steeds) te weinig oog voor bestaande volgroeide bomen en kapt uit evonomische motieven zonder de waarde van de bomen mee te wegen.

Gast

#22

2015-08-18 19:46

Wil een mooi groene wijk!

Gast

#23

2015-08-19 07:24

De natuur heeft ons niet nodig.
Wij hebben de natuur nodig.

Gast

#24

2015-08-19 14:58

Omdat wij beiden het belang zien van de aanwezigheid van deze Bomen, qua zuurstof en beeld.
Zij zijn naast hun zuivering van de zuurstof ook zo belangrijk voor ons in de herkenning van de plaats, de laan waarin wij rijden op weg naar onze Kleindochters in de Meern / Veldhuis.

Gast

#25

2015-08-19 17:23

Als projectleider van veelal gemeentelijke wegenbouwprojecten is deze gang van zaken mij een doorn in het oog. Zorgvuldige afweging van belangen en het serieus in overweging nemen van steekhoudende argumenten vanuit de omgeving is toch het minste. Ik mis een (gedegen) reactie op hetgeen is aangedragen vanuit de omgeving en zie onvoldoende grond om al deze bomen te kappen. Uit ervaring weet ik dat herplant niet meer is dan een doekje voor het bloeden, zelfs als bomen van enige leeftijd worden aangeplant. Dit prachtige karakteristieke beeld van de Europaweg zal voor deze generatie(s) een groot gemis zijn!