Vrijstelling ER-rekentoets en rekentoets uit slaag-/zakregeling


Gast

#251

2015-09-09 13:26

Geef ook mijn dochter kans om te slagen! !!!!

Gast

#252

2015-09-09 16:06

Omdat mijn dochter erg goed is in talen maar niet in rekenen. Zelfs op wiskunde scoort ze beter dan op de rekentoets! Die heeft al tot veel frustratie geleid bij ons thuis.

Gast

#253

2015-09-09 19:21

omdat ik hier zelf mee te maken heb gehad, Ik moet een bijscholing volgen voor verzorgende IG. Jaren ervaring als verzorgende en SPW. Leuk bijscholing, tot ik te maken kreeg met de rekentoets.

Gast

#254

2015-09-09 19:46

Mijn dochter heeft dyscalculie. Grote kans dat zij de er toets niet gaat halen, terwijl zij op ándere gebieden talent heeft. En dan zou zij geen diploma kunnen halen, belachelijk!

Gast

#255

2015-09-09 20:30

Goede petitie.
Het is zeer zwaar voor mensen met discalulie om hun rekentoets te halen

Gast

#256

2015-09-09 20:40

Het is toch té gek voor woorden....je verliest nu héle goeie krachten die minder goed zijn in het rekenen.... erg, erg dom.

Gast

#257

2015-09-09 21:07

Rekenen is belangrijk,maar mag niet zo bepalend zijn. Het wel of niet behalen van je diploma mag hier niet van afhangen! Hiermee wordt het belang van rekenen ernstig uit zijn verband getrokken. Mensen met andere kwaliteiten dan rekenen komen zo niet tot hun recht en hebben geen schijn van kans. Zoiets bedenk je alleen van achter een bureau, zonder enig benul/begrip van de werkelijkheid. Hopelijk dringt dit door in Den Haag, wanneer we onze stem laten horen.

Gast

#258

2015-09-10 05:28

Mijn dochter was net te goed voor een dyscalculie verklaring , maar heeft ontzettend veel moeite met rekenen

Gast

#259

2015-09-10 07:14

Duidelijk verhaal, helemaal mee eens.

Gast

#260

2015-09-10 07:26

drie kinderen met een beperking, o.a. in de linker hersenhelft. Deze is verantwoordelijk voor de ontwikkeling binnen het rekenen. Door deze maatregel hebben zij al helemaal geen kans meer op een diploma.

Gast

#261

2015-09-10 09:37

Er is een achterstand in het onderwijs op het gebied van rekenen.
Door deze toets wordt een vals gevoel van kennis gegeven.
Er moet een oplossing komen in het basis onderwijs.
Nu zakken leerlingen voor deze toets, krijgen hun diploma niet en raakt hun kans op een baan verder en verder weg.
Dat kan niet de bedoeling zijn.

Gast

#262

2015-09-10 10:12

Ik heb deze petitie ondertekend omdat de rekentoets er voor mij ook aan staat te komen en ik dyscalculie heb heb de toets al een keer gemaakt met het resultaat gezakt! De toets is niet te doen voor mensen met dyscalculie en mijn hele toekomst hangt ervan af

Gast

#263

2015-09-10 17:33

Niet kunnen rekenen is wel slim kunnen zijn.

Gast

#264

2015-09-10 19:30

Het mag toch niet zo zijn dat er dit jaar 2 van mijn kinderen door hun dyscalculie hun opleiding niet kunnen halen omdat dit afhangt van het behalen van de rekentoets.Echt onbegrijpelijk wat er van af hangt en zo oneerlijk

Gast

#265

2015-09-11 15:25

Ik heb dyscalculie en kan oefenen wat ik wil, maar het helpt niet. Ik heb de aangepaste toets niet gehaald cijfer 3. Zelfs de 'makkelijke' toets is geen optie. Ik zou het heel erg vinden als ik straks mijn havo diploma niet kan halenomdat ik niet kan rekenen en straks beïnvloed het mijn toekomst terwijl ik niets met rekenen ga doen.

Gast

#266

2015-09-11 19:14

Omdat er op deze manier te veel kinderen zonder diploma de school verlaten. Terwijl zij zoveel andere talenten bezitten. Dat zou toch zonde zijn.

Gast

#267

2015-09-12 08:03

Onze dochter met Dyslexie heeft ook grote problemen met rekenen. Zou toch belachelijk zijn als zij daardoor geen diploma zou kunnen halen!

Gast

#268

2015-09-12 14:25

Voor een toekomst voor onze dochter met dyscalculie mét diploma!

Gast

#269

2015-09-14 17:55

Mijn dochter heeft Dyscalcullie.. Enn het zou heeel fijn zijn dat zij net als ieder ander een Diploma kan behalen!!!

Gast

#270

2015-09-15 10:59

Omdat ik zwaar depressief word van deze toets!

Gast

#271

2015-09-16 10:27

Kinderen worden nu afgerekend op hun zwakste punt, terwijl onze maatschappij vraagt om specialisten die hun talenten optimaal benutten, op alle niveaus in de samenleving. Dan spreek ik nog niet eens over de strijd die deze kinderen al hun hele schoolcarrière voeren tegen hun leerproblemen en wat dat voor impact heeft op hun leerplezier. Laat mensen hun talenten ontwikkelen, dan komen ze op de juiste plek: meer arbeidsvreugde, minder ziekteverzuim, minder kosten, een innovatieve wereld.

Gast

#272

2015-09-16 11:41

Ik heb een dochter met dyscalculie, als de rekentoets afgenomen wordt zonder de zak/en slaagregeling en zonder gevolgen voor een vervolgopleiding vind ik het niet erg. Maar ook mensen en kinderen die wel kunnen rekenen zakken op de rekentoets laat staan een persoon met dyscalculie , die zak en slaagregeling met deze rekentoetsen moet van de baan en wel dit schooljaar nog! De gevolgen zijn te groot voor veel leerlingen hoop dat de regering dit op tijd beseft!

Gast

#273

2015-09-16 11:55

omdat het indruist tegen de ruimte die creatieve mensen zo nodig hebben...

Gast

#274

2015-09-16 12:03

Ik heb zelf dyscalculie, heb de HAVO na het 2e jaar verlaten doordat ik een 3 voor Wiskunde stond en de plannen toen waren dat Wiskunde verplicht zou worden op HAVO ik werd een bespreekgeval, kon blijven zitten maar dan kwam ik toch voor een Wiskunde-examen te staan in 5 HAVO ik zat nu net op de grens dat ik nog mocht laten vallen. Dus van 2 HAVO naar 3 VMBO-T gegaan inmiddels mijn diploma behaald en nu weer naar 4 HAVO de plannen voor verplicht Wiskunde voor een HAVO-diploma zijn niet doorgegaan dus nu kan ik toch nog mijn HAVO halen MITS DIE REKENTOETS OOK WORDT AFGESCHAFT NATUURLIJK, wil hierna door naar HBO! Denk na regering, u pakt hierdoor veel kansen af van jonge mensen die ook een toekomst willen!

Gast

#275

2015-09-16 13:32

In het kader van de zogeheten participatiemaatschappij worden mensen met wajong of wia doodgegooid met prevelementen als bijvoorbeeld: 'je moet niet kijken naar wat je niet kunt maar kijken naar wat je wel kunt. het voornemen van deze toets neigt naar het tegenovergestelde (voor mensen met cijferblindheid)