STOP DE BEZUINIGING OP VOLKSUNIVERSITEIT AMSTERDAM!


Gast

#451

2015-06-22 14:49

Kennis moet betaalbaar blijven voor iedereen, jong en oud, arm of rijk.

Gast

#452

2015-06-22 18:02

vele mensen hebben door allerlei omstandigheden de boot gemist,
volksuniversiteit is is een manier,deze mensen een stukje mee te laten varen.

Gast

#453

2015-06-22 18:05

Het aanbod van de Volksuniversiteit is zeer breed en biedt daarmee aan heel veel verschillende mensen de mogelijkheid zich te ontwikkelen.
Dit heeft een grote maatschappelijke functie. Als je een cursus volgt aan de Volksuniversiteit weet je dat kwaliteit gegarandeerd is.

Gast

#454

2015-06-22 20:06

Volksuniversiteitscursussen bieden de mogelijkheid voor iedereen om kennis te vergaren tegen een schappelijke prijs, kennis zou voor iedereen toegankelijk moeten blijven en niet alleen voor de elite.

Gast

#455

2015-06-22 21:40

Ik heb een aantal creatieve cursussen gevolgd. Ik heb ervan geleerd en genoten. Het zou jammer zijn als het aanbod als dat van de Volksuniversiteit zou verdwijnen


Gast

#456

2015-06-23 07:47

Ik vind het heel belangrijk dat er de mogelijk blijft om mij te kunnen ontwikkelen.

Gast

#457

2015-06-23 10:51

Omdat de volksuniversiteit laagdrempelig is, een divers aanbod heeft en vooral goede kwaliteit!

Gast

#458

2015-06-23 13:08

De Volksuniversiteit is een van de weinige plekken waar je als cursist mensen uit alle lagen en culturen van de samenleving ontmoet om van elkaar en met elkaar te leren dat is het unieke van de volksuniversiteit. Daarnaast zijn de docenten begenadigde lesgevers met hart voor hun vak. De volksuniversiteit moet daarom blijven als unieke leerplek.

Gast

#459

2015-06-24 07:54

Omdat de Volksuniversiteit een van de beste plekken is om Amsterdammers van diverse pluimage te ontmoeten

Gast

#460

2015-06-24 08:03

De volksuniversiteit is laagdrempelig, mede vanwege het lage cursusgeld. Dit maakt dat mensen waarvan de werkgever weinig of geen opleidingen aan hun medewerkers aanbieden zich kunnen blijven ontwikkelen.

Gast

#461

2015-06-24 09:03

Ik heb deze petitie ondertekend omdat het schandelijk is te bezuinigen op een instelling die het voor veel mensen met weinig geld tenminste nog mogelijk maakt te participeren in de samenleving! En participeren, meedoen,dat vindt de Gemeente Amsterdam toch juist zo belangrijk? Het stopzetten van de subsidie maakt het voor die zwakkeren juist weer onmogelijk om mee te doen en zich door het volgen van een cursus beter te voelen. Stopt de subsidie, dan staan de zwakkeren in de samenleving weer aan de kant. Door de cursussen aan de Volksuniversiteit, en dankzij de subsidie kunnen juist die zwakkeren met weinig geld nog participeren, meedoen! Word wakker, gemeente Amsterdam, jullie zijn inconsequent en asociaal bezig als jullie de subsidie stoppen!

Gast

#462

2015-06-24 09:41

De Volksuniversiteit speelt een belangrijke rol in het onderwijs van de Nederlandse taal. Bezuinigen zal betekenen dat veel mensen afzien van het leren van Nederlands. Dat is niet goed voor Amsterdam en dat is niet goed voor Nederland.

Gast

#463

2015-06-24 09:42

Kennis is macht en dient niet alleen in ivoren torens te zitten. Bestuurders die niet in kennis investeren zijn visieloos. De Volksuniversiteit van Amsterdam biedt kwaliteit voor een betaalbare prijs voor elke burger. Laat dat niet verloren gaan, Gemeente Amsterdam!

Gast

#464

2015-06-24 10:44

we kunnen niet zonder!

Gast

#465

2015-06-24 10:55

Omdat de cursussen heel goed zijn van de Volks Universiteit!!!

Gast

#466

2015-06-24 11:06

Kennis moet toegankelijk zijn voor allen.

Gast

#467

2015-06-24 11:32

De Volksuniversiteit biedt een zeer grote verscheidenheid aan cursussen, rondleidingen en lezingen. Er is echt voor elk wat wils. Door de redelijke prijzen zijn deze activiteiten nu voor het grote publiek toegankelijk. Dat moet zo blijven! Zelf heb ik met plezier o.a. een geschiedeniscursus gedaan en er staan nog enkele activiteiten op mijn verlanglijstje... Ik kijk uit naar het komende programmaboekje. Voor minima is de Volksuniversiteit de manier om zich verder te ontwikkelen. De docenten zijn inspirerend. Een ander voordeel is dat je tijdens deze bijeenkomsten mensen ontmoet met dezelfde interessen. Op de Volksuniversiteit mag zeker niet bezuinigd worden!

Gast

#468

2015-06-24 11:42

Ik help mee te vechten tegen domheid. De volksuniversiteit is een ontmoetingsplaats voor mensen met dezelfde interesse en verschillende maatschappelijke achtergrond. Het gaat dus om meer dan kennis, ook om maatschappelijke integratie.

Gast

#469

2015-06-24 12:10

Ik vind het van groot belang dat de subsidie blijft bestaan. Mensen met een kleine beurs kunnen zo tegen een betaalbaar bedrag onderwijs genieten en deel blijven uitmaken van het gemeenschappelijk verkeer.

Gast

#470

2015-06-24 12:12

Kennis is macht. De Volksuniversiteit staat dicht bij de mensen. Nu er relatief veel werklozen zijn is een instituut als de Volksuniversiteit een mooie aanwinst voor deze mensen zodat ze niet geïsoleerd raken. Het is een minder hoge drempel om Nederlandse les te volgen dan bij een reguliere universiteit waar overigens de talen steeds minder een onderdeel vormen van het collegeprogramma (bij voorbeeld de Franse taal en cultuur).

Gast

#471

2015-06-24 12:27

Er moet sowieso een einde komen aan de bezuinigingen op cultuur in al zijn vormen en dat men nu ook al De Volks Universiteit te grazen wil nemen is het toppunt.
Een laagdrempelig kennis en cultuur centrum voor jong en oud wat zijn waarde al tientallen jaren bewezen heeft moet blijven bestaan !

Gast

#472

2015-06-24 16:22

Omdat het een fantastische mogelijk geeft inspiratie enontspanning

Gast

#473

2015-06-24 19:03

Omdat de Volksuniversiteit Amsterdam mij al meerdere malen in de gelegenheid heeft gesteld voor een betaalbaar bedrag iets bij te leren.

Gast

#474

2015-06-24 19:22

Omdat de cursussen laagdrempelig zijn en de groepen niet te groot. Zodoende kom je makkelijker met elkaar in gesprek over het onderwerp.

Gast

#475

2015-06-25 09:40

De Volksuniversiteit is een van de weinige instituten waar men tegen een vriendelijke prijs extra kennis kan opdoen en zichzelf kan blijven ontwikkelen. Broodnodig! De universiteit zou juist extra ondersteund moeten!