VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!.

windmolenhater

#226

2015-05-14 10:11

windmolens zijn veel te duur, verjagen vissers , van hunnen eeuwen oude visgebied , malen vogels in gort ,verzieken mijn uitzicht , en kosten mij op termijn 1000 eur per jaar extra ecotax


Gast

#227

2015-05-14 11:03

Er zijn vast andere plekken te vinden voor dit windpark! Maar zeker NIET vlak voor onze mooie kustlijn!!

Gast

#228

2015-05-14 11:09

Omdat als ze zonodig onrendabele windmolens willen er veel minder in het zicht locaties zijn.!!!!!!!!!

Gast

#229

2015-05-14 11:46

Omdat windmolens horizon vervuiling zijn en slecht voor mens, milieu en dier

Gast

#230

2015-05-14 12:21

Laten we het uitzicht aan de mooiste kust ter wereld niet verzieken!

Gast

#231

2015-05-14 12:22

Horizon vervuiling, daling waarde vastgoed zowel
Horeca vastgoed als woningen, appartementen,villa's.

Gast

#232

2015-05-14 13:06

Als surfer is het juist het ultieme, om naast het surfen, het kunnen kijken naar de onbevlekte horizon. Dat gaat stoppen door de komst van de molens!!

Gast

#233

2015-05-14 14:10

Ik wil niet dat mijn belang van "consument van de natuur, mijn leefwereld" teniet wordt gedaan voor een belang van industrie en productie van energie, daar waar een alternatief is verder uit de kust. Meerkosten van dit alternatief wegen niet op tegen de schade die nu wordt voorgenomen. Ik reageer omdat ik moet meebetalen in energieopslagen en dus inspraak heb.

Gast

#234

2015-05-14 14:49

Ik denk dat IJmuiden ver een goede plek is. Met minder winst voor de investeerders misschien, maar die is groot genoeg. Het is bedenkelijk dat de investeerders voor kleinschaliger onderzoek naar andere energie beperkende oplossingen (recycling, aardwarmte, consuminderen enz.) geen interesse hebben, wel voor dit grootschalige beton en staal storten. De zee voor Noordwijk is al aan 2 kanten ingesloten met de Maasvlakte links en de Hoogovens rechts. Met de windmolens wordt de kust een industrieterrein. Ik ben een inwoner die het hele jaar tegen de windmolens moet aankijken in tegenstelling tot toeristen die hier maar voor korte tijd verblijven. Daarover hoor ik te weinig in het verzet tot nu toe. Alle schoonheid van de verre horizon wordt mij ontnomen.

Gast

#235

2015-05-14 15:01

Ik woon aan zee; nu al zijn de windmolens aan de horizon duidelijk te zien De nog te plaatsen molens zijn veel en veel groter, en dichterbij. Geen gezicht!!! Toeristen blijven weg en zelf vind ik het ook erg lelijk. Dus liever "IJmuiden ver".

Gast

#236

2015-05-14 15:11

de Horizon is ons enige 'vrije uitzicht' wat we in dit dicht bevolkte land hebben. Nu staan er al een aantal en ben net op strand geweest, het is zo zonde! Voorheen was de horizon 'oneindig', het eind van ons land, alleen zee, nu denk je, verroest, ik zie de overkant? Denk er nog eens goed over na,u kunt de horizon maar 1x verpesten, en die ene maal is voor altijd want wat mensen in zee zetten wordt nooit meer weggehaald, zelfs niet als het niet meer werkt.

Gast

#237

2015-05-14 15:31

Molens hier op deze plaatsen zijn alleen geschikt als er elders geen betere en ook goedkopere oplossingen meer zijn..

Gast

#238

2015-05-14 16:20

Idioot plan die dure molens die in efficiënt zijn en veel duur onderhoud behoeven, en foei lelijk en gevaar voor scheepvaart, luchtvaart en fauna. Terwijl op elk (plat, ind terrein) dak zat loze ruimte is voor pv panelen net als op mijn dak...ik heb 8000 Wp liggen......ik ben actief zeiler.


Gast

#239

2015-05-14 16:24

omdat ik tegen de windmolens ben als ze op 8 kilometer staan

Gast

#240

2015-05-14 16:26

omdat 8 km te dicht bij de kust is, uitzichtvervuiling

Gast

#241

2015-05-14 16:51

windmolens zijn allereerst niet mooi maar het is ook nog een dure, verouderde technologie en het project eindigt waarschijnlijk als een hoop schroot voor de kust. Doodzonde!

Gast

#242

2015-05-14 17:13

Ik reed over de boulevard in katwijk toen ik dacht dat er windmolens voor katwijk lagen. Achteraf hoorde ik dat deze voor langevelderslag liggen. Maar wat zag lk ze helder vanuit katwijk. Kan je nagaan wat een vreselijk gezicht het zal zijn als ze echt voor katwijk liggen. En dan ook nog veel dichter bij de kust. Ik kan gewoon niet geloven dat zulke wijze mannen zulke domme beslissingen kunnen nemen

Gast

#243

2015-05-14 17:31

Omdat ik niet kan geloven dat de verantwoordelijke politici dit zomaar laten gebeuren! Ik dacht dat het een 1 aprilgrap was.
Hoe kun je zoveel geld uittrekken om aan een kant natuur te redden, zoals het duingebied zijn oorspronkelijke karakter terug geven enz. en aan de andere kant de natuur verpesten!! Een prachtig mooie horizon, de weidsheid van de zee, hoe kun je dat van ons afpakken. Groen links en milieudefensie zouden hier ook in actie moeten komen, partijen die me na aan het hart liggen, omdat ik zo van de natuur houd. Maar dit kan toch niemand over zijn kant laten gaan? Werkelijk onbestaanbaar , ik heb er geen woorden voor.

Gast

#244

2015-05-14 17:50

ik reed pas over de boulevard in Katwijk en toen zag ik opeens die windmolens staan. Wat een afgrijselijk gezicht was dat. Wat kon je ze goed zien. Maar wat ik toen nog niet wist is dat deze helemaal niet voor Katwijk liggen maar voor Langevelderslag. Hoe moet het er dan wel niet uitzien als ze echt voor katwijk liggen en dan ook nog veel dichter bij!!! Wat mij het meest verbaasd in deze discussie is dat zulke wijze mannen zulke domme beslissingen kunnen nemen. Of zou het misschien kunnen gaan om eigen eer? Hopelijk komen ze nog tot zichzelf
Vrije horizon!!
Gast

#245 Inwoner van Zandvoort en natuurliefhebber

2015-05-14 18:33

De horizon van Zandvoort bevat ineens meer dan 10 gloednieuwe windmolens!?!?  

En ik maar denken dat de vele recente protesten hadden geholpen en dat de politiek nog geen beslissing had genomen. Wat een ongelooflijke klo.. regering hebben we toch.

Ze zijn nog lang niet klaar met de horizon vol bouwen want ze zijn nu aan het bouwen en morgen staan er zo weer 2 nieuwe naast ...

Het prachtige ondergaande zon moment wat ik vele dagen per jaar aanschouw zal nooit meer zijn zoals vroeger!!

Eewig zonde!


Gast

#246 Niet aantrekkelijk

2015-05-14 19:13

 Zowel voor bewoners als de toeristen zal het zonde zijn! Veel minder aantrekkelijk om hier te komen!


Gast

#247

2015-05-14 19:30

€60 miljard voor 2% van NL energie verbruik is te duur. Niet duurzaam, landschap vervuiling, maakt ons land minder waard voor o.a toerisme, waarde daling woningen, ziekte door urtra geluid, slagschaduw, maakt rijken rijker en armen armer, geen invloed op CO2 uitstoot, invloed wekgelegenheid klein, back up is nodig, we worden voorgelogen.

Beste optie is investeren in energiebesparing en ondertussen veilige groene rendabele duurzame Thorium MSR ontwikkelen. TU Delft is er klaar voor. Ir Kloosterman

Gast

#248

2015-05-14 20:23

Ik wil geen horizonvervuiling voor de kust van Zandvoort aan Zee.

Gast

#249

2015-05-14 20:25

Geen horizonvervuiling

Gast

#250

2015-05-14 20:48

Niet nodig, genoeg andere locaties die minder overlast geven!!