kunstgrasveld-wijkFrankrijk

kunstgrasveld-wijkFrankrijk / Mededelingen / Burgerinitiatief / Opmerkingen


Gast

#1

2015-05-03 11:46

Het veld is een verlenging van het "schoolplein" tijdens de pauzes van CBS de Bron. Voor school zou het verdwijnen van het veldje betekenen tot een structurele oplossing te moeten komen om kinderen te laten spelen.
Daarnaast zouden de kinderen uit de buurt een prachtig speelveld moeten missen en moeten verplaatsen elders in plan Frankrijk. Maar waar? Het veldje ligt nu mooi centraal gelegen. Elke ouder weet zijn/haar kind te vinden. Omwonenden houden kinderen preventief in de gaten. Daarnaast hoop ik dat we als buurt het buitenspelen zoveel mogelijk kunnen blijven stimuleren i.p.v. binnen opgesloten zitten.
Als de gemeente akkoord gaat met het verwijderen van het speelveld verwacht ik dat er in de toekomst meerdere speelplekken verdwijnen door "klachten" van omwonenden. Is dit wat we willen? Wij zouden zeer teleurgesteld zijn als het veldje verdwijnt..

Gast

#2

2015-05-03 13:31

Ik onderteken het Burgerinitiatief.
Everlien van den Bergh van den Hoorn

Gast

#3

2015-05-03 16:17

Het lijkt mij dat er toch een eenvoudige oplossing moet zijn voor het geluidsoverlast . Andere omheining misschien en wijkagent die iets vaker na negenen checkt of ze niet aan het voetballen zijn.
Veld bij school aantrekken zou als laatste oplossing prima zijn, maar juist na schooltijd wordt het veld nog zo vaak door jongelui gebruikt om lekker te voetballen.. Wat willen we nog meer. Zou zo jammer zijn als dat na schooltijd niet meer kan.

Gast

#4

2015-05-04 10:55

En de andere kinderen uit de wijk dan? De kinderen van het Talent en het Dominicus willen ook graag op dit veld spelen...

Gast

#5

2015-06-04 16:03

Lees dit nieuwsbericht bij De Stentor:

"'Veldje Frankenspad Harderwijk behouden'"
http://www.destentor.nl/regio/harderwijk/veldje-frankenspad-harderwijk-behouden-1.4973878