RedhetIJssportcentrumEindhoven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RedhetIJssportcentrumEindhoven.


Gast

#1001

2015-05-19 08:28

Omdat schaatsen een laagdrempelige sport is die voor veel mensen bereikbaar is. In tegenstelling tot de sporten waar de gemeente Eindhoven in wil investeren.

Gast

#1002

2015-05-19 08:40

Sluiten van gemeenschappelijke sport faciliteiten is asociaal beleid.

Gast

#1003

2015-05-19 08:52

Het is belachelijk dat het grootste gedeelte van het budget van de gemeente gaat naar de meest gesponserde sporten. Ondersteun de sporten die het nodig hebben.

Gast

#1004

2015-05-19 11:19

Eindhoven heet niet voor niets sportstad en dat moet ook zo blijven ,dus daar hoort ook een ijsbaan bij met schaatsen en ijshockey dus GEMEENTE EINDHOVEN denk nog maar eens een keer na voordat jullie deze prachtige ijsbaan gaan sluiten !!!
DAT KAN ECHT NIET !!

Gast

#1005

2015-05-19 11:24

Maak niet onnodig zoveel mensen het slachtoffer van eventuele sluiting van deze prachtige ijsbaan. Ben eerlijk en kijk naar de echte cijfers. De ijsbaan is niet de grootste kostenpost. Dat is het Pieter van de Hoogeband zwemcentrum. Het is maar net waar je affiniteit ligt! En maar net welke mensen er een vinger in de pap hebben..
En om maar te zwijgen van de 'Urban' plannen. Die hoeven totaal niet ten koste te gaan van al die schaatsers! Schaam jullie als het toch zover komt!
Michèle van Iersel - Bakker, bezoeker Ijsbaan Eindhoven sinds 1981....

Gast

#1006

2015-05-19 20:09

Het kan toch niet zo zijn wel sportschool hier halen en ijshal sluiten ..? Een van de belangrijk ste sporten voor eindhoven en regio.

Gast

#1007

2015-05-19 20:51

Ik vind dat schatsen wel een traditionele sport is, die bij de Nederlandse cultuur hordt. Ik zou niet kunnen begrijpen hoezo er geen budget is on een bijbaan open te houden voor het brede publiek.
Schatsen is net zo als football, hockey of andere sportieve activiteiten. En sociale en inwoner gerichte politiek zou zo iets moeten blijven steunen.


Gast

#1008 Ijsbaan

2015-05-20 11:51

Zoveel mensen maken gebruik van de mooie ijsbaan, zoveel plezier, lichamelijke gezondheid, mentale gezondheid, sportiviteit, energie, strijdvaardigheid en positivisme krijgen we hier van... Dit mag niet worden gesloopt!!! 


Gast

#1009

2015-05-20 11:59

Ik kom al meer dan 40 jaar bij het ijshockey in Groningen. maar ik ben ook meerdere malen in Eindhoven geweest. WK's, wedstrijden van Gijs(....) tegen de kemphanen.

Gast

#1010

2015-05-20 17:47

Steun aan de baan gebruikende vrienden

Gast

#1011

2015-05-20 22:07

Als rasechte Eindhovenaar heb ik in mijn jeugd jarenlang veel 'ijspret' op de kunstijsbaan gehad. Zeker met de klimaatsveranderingen mag dit van onze kinderen niet ontnomen worden. Natuurijs wordt schaarser.

Gast

#1012

2015-05-20 22:32

Op een ijsbaan mogen bewegen behoort mijn inziens bij de ontwikkelingen van een kind en sport! Houdt ons Nederland gezond!!

m vr gr Everjanneke.

Gast

#1013

2015-05-21 11:53

Omdat ik en mijn 3 kinderen kunnen genieten van ijsschaatsen.

Gast

#1014

2015-05-21 16:29

Waarom zoveel duizenden sporters in in hun vrije tijd, individueel, dan wel in verenigings- en competitieverband in de kou laten staan. En dat voor een BMX-baan?? Hoe verhouden die aantallen sporters zich tot elkaar? Wil je als wethouder zorgen voor je inwoners of wil je een prestige project met een "Urban"uitstraling. Zo te zien kiest de raad voor de bewoners en de wethouder voor "Urban". Tja... gelukkig laten veel Eindhovenaren weten dat het ook anders kan, niet alleen met protestacties maar ook door mee te denken en mee te willen helpen aan een goede bestaansoplossing van het ijssportcentrum.

Gast

#1015

2015-05-21 18:49

Het zou erg zonde zijn als Eindhoven als grote stad zijn ijssportcentrum verliest. Hiermee gaan sportmogelijkheden voor jong en oud, recreatief en competitief verloren.

Gast

#1016

2015-05-21 20:50

Het is de enige ijsbaan in Eindhoven. Vooral voor diegenen zonder auto gelukkig goed bereikbaar. Er zijn geen plassen of waters in de buurt waar dit wel kan. Of je moet meteen een heel eind fietsen. Het geeft Eindhoven meer allure en schaatsen/sporten is gezond. Daarnaast is het nog betaalbaar en geeft uren schaats plezier. Gemeente Eindhoven, waar liggen jullie prioriteiten? Op Strijp S is al genoeg 'Urban' aanwezig. Kids on Ice is een grandioos iets. Bewaar en cultiveer eens inplaats van slopen.


Gast

#1017

2015-05-22 08:10

Als stadsbewoner in de zeer nabije toekomst en fervent schaatser zou ik zeer teleurgesteld zijn als de ijsbaan gaat sluiten.

Gast

#1018

2015-05-22 13:04

We moeten zo veel mogelijk mensen stimuleren, om te sporten.
Met een ijsbaan hebben we meer mogelijkheden.

Gast

#1019

2015-05-22 17:04

Omdat ik vind dat kinderen de kans moeten krijgen deze oer Hollandse sport te kunnen beoefenen als ze dit willen.

Gast

#1020

2015-05-23 12:25

Ik schaats al vanaf de opening en altijd met veel plezier op de 400 meter baan. Sluiting zou zeer spijtig zijn. Je ziet veel mensen van boven de 60, ja zelfs iemand van 90 nog hun rondjes rijden. Shcaatsen is weinig belastend voor gewrichten e.d en mede daarom een uitstekend geschikte sport. Eindhoven moet zich schamen als de baan gesloten wordt. Het verlies is zeer beperkt in vergelijking met andere gesubsidiëerde zaken. Bovendien wordt het de baan onmogelijk gemaakt om winstgevend of quitte te draaien dooe activiteiten in de zomer niet toe te staan. Geen concurrentie met het bedrijfsleven (beursgebouw b.v.). Dan moet het beursgebouw maar bijdragen aan de ijsbaan lijkt me zo.
Zo kan je nog veel voorbeelden aanhalen. Maar nu Thialf dicht is kan Eindhoven zich profileren met alle hightech om de hoek door vernieuwing. Voorbeeld: LED's in de startlijnen, LED's over de hele lengte van de baan die "bewegen" met instelbare rondetijden, onderzoek naar ijswrijving enz.
Hopelijk komt Eindhoven tot bezinning.

Gast

#1021

2015-05-23 21:42

Veel geld gaat helaas naar andere 'grotere'' sporten terwijl de onbekende het met weinig moeten doen. Zo werkt het helaas in Nederland. Ijshockey is een kleine wereld maar ook een kleine familie. Vandaar deze hart onder de riem.

Gast

#1022

2015-05-24 11:29

Sluiting van het ijssportcentrum in Eindhoven is ondoordacht, onsamenhangend en vooral onsportief! Er zijn mensen die pas schaatsen hebben aangeschaft die ze nu amper meer kunnen gebruiken! Daarbij geeft het geen ruimte voor de jeugd om meer te bewegen en meer samen te komen.

Gast

#1023

2015-05-26 10:39

Het is zo belangrijk dat mensen zich op allerlei verschillende manieren fysiek ontwikkelen. Schaatsen is zo'n mooie balansoefening en zo leuk om te doen. Daarnaast is schaatsen al zo lang een nationale sport, die zeker in het zuiden van het land gestimuleerd moet worden.

En dan te bedenken dat Ijshockey de snelste teamsport is, die je kunt bedenken. Als je in een team kunt ijshockeyen, kun je met vrijwel iedereen in het gewone leven ook samenwerken! 


Gast

#1024

2015-05-26 21:03

Eindhoven ondenkbaar als internationale stad zonder ijsbaan

Gast

#1025

2015-05-27 07:04

Ik wil graag dat mijn man kan blijven schaatsen.