POLITIE-CAO 2015

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie POLITIE-CAO 2015.


Gast

#201

2015-04-16 12:23

Prima zaak.

Gast

#202

2015-04-16 12:27

Van wat per maand  "overblijft" van mijn salaris kan ik niet eens een rollator kopen met striping en is ook niet in de webshop te bestelln.


Gast

#203

2015-04-16 12:30

Na zo'n 33 jaar dit vak te hebben uitgeoefend moet ik door onbegrijpelijke reorganisaties cq sterk veranderde inrichting van onze organisatie en de welhaast asociale benadering en onderwaardering van "onze" politiek tot mijn grote spijt concluderen dat ik mijn vak niet meer naar behoren kan uitvoeren. Men krijgt het personeel wat men verdient en dat mag ik dit geval als zeer negatief worden gelezen. Kennelijk is de politiek niet bij machte gebleken om "de club" bij elkaar te houden en zijn wij als een hoop los zand verworden. Verdeel en heers is in mijn beleving de enige reden om dit alles zo te bewerkstelligen.

Gast

#204

2015-04-16 12:32

Zo minister. nu ben jij aan zet.!!!.

Gast

#205 Zo minister! Nu ben jij aan zet. Graag niet te lang meer treuzelen.

2015-04-16 12:35

Zo minister!. Nu ben jij aan zet en niet5 te lang meer treuzelen.


Gast

#206

2015-04-16 12:35

Het is duidelijk omschreven waar wij, als collega's tegenaan lopen binnen de organisatie. Het moet maar eens afgelopen zijn met de onrust, zodat we gewoon ons werk kunnen doen, zonder al teveel onzekerheden!

Gast

#207

2015-04-16 12:35

Prima petitie, met als voorbeeld de betreffende hoofdagent.
Zal natuurlijk wel weer een "ja, maar ...... " op worden gegeven door de minister, maar dan weet hij in ieder geval hoe er over zijn ideeën gedacht worden.
Hij moet zich eens af gaan vragen hoe groot het risico voor de hoofdagent in kwestie is, dat deze zijn integriteit verliest of misschien niet meer zo serieus neemt.
Je zou de minister ook nog oogkleppen kado kunnen geven, als hij zijn ogen niet wil openen voor onze situatie.

Gast

#208

2015-04-16 12:39

Veel te lange tijd op de nul-lijn.
Gedwongen twee banen behouden mochten er kinderen komen.
Onderwaardering gezien de psychische en fysieke werkbelasting.

Gast

#209 Gast

2015-04-16 12:41

In het verleden is altijd gebleken dat de minister het verkeerd beeld van het salaris van een politieagent had. Mogelijk dat nu anders wordt.

Zorg nu gewoon dat de diender een stukje beloning krijgt voor diens werkzaamheden. Het salaris en onregelmatigheidtoeslag is niet niet meer van deze tijd. Waarom gaat het salaris bij veel instanties wel mee omhoog en bij veel overheidsmensen op de werkvloer niet.

Ik ben er van overtuig dat als de werknemer naar behoren wordt beloond, hij harder werkt, beter functioneerd, en het uiteindelijke rendement hoger is.  

 


Gast

#210

2015-04-16 12:43

Geachte parlementariers en heer Bouman,

Een paar voorbeelden van het ondermijnen van de rechtspositie van de politie.
In willekeurige volgorde door de opeenvolgende Ministers van Binnenlandse Zaken/Justitie/Veiligheid en Justitie geschrapt:
leeftijdsontslag na 40 dienstjaren; FPU; FLO; AFUP; spaarloon; levensloop enz.enz.

En maar gewoon blijven rekenen op de loyaliteit van de medewerkers!
Ook u zult inmiddels begrepen hebben, dat de rek er allang uit is. De 0-lijn van de afgelopen jaren heeft de deur echt wel dicht gedaan!

Het verschil tussen al deze bewindslieden die de rek uit de rechtspositie van de politie hebben gehaald en afspraken niet zijn nagekomen en de reclame voor producten van HG zal duidelijk zijn:
HG doet wat het belooft.

Naar aanleiding van zijn aanstelling als kwartiermaker van de Nationale Politie liet de heer Bouman in 2011 het volgende optekenen:

“De dienders moeten als het ware in de watten gelegd worden om hun werk uit te kunnen oefenen. Ze moeten werkende systemen en verbindingen hebben, gebriefd worden en met een goede uitrusting de straat op. Daarbij is het belangrijk dat de bazen weten wat het straatwerk precies inhoudt. De leiding moet vóór de dienders staan en er voor ze zijn, want dat is toch de kern van het politiewerk.”

In tegenstelling tot het vorenstaande heeft de heer Bouman in zijn ongetwijfeld moeilijke positie als adviseur van de Minister van Veiligheid en Justitie ervoor gekozen om zijn loyaliteit te betuigen aan deze Minister en het parlement, wetende dat dit bij “zijn” politie-personeel in zou slaan als een bom. Waarom niet afzijdig gehouden als er door de Staat al een kort geding is aangespannen.
Ook elke “gewone” politieman/vrouw beseft dat de internationale Cyberconferentie veilig en zonder incidenten moet verlopen.
Wat is de winst die u boekt met deze (tegen)actie? Denkt u echt dat u bij de huidige stand van zaken bij de vorming van de Nationale Politie zoveel krediet heeft opgebouwd dat u als Korpschef (Eerste Hoofdcommissaris) zich deze anti-politie actie kunt veroorloven? Waarschijnlijk wel ......met de nodige politieke dekking.
Maar de verstandhouding met “uw” personeel?

Ik wens u allen veel wijsheid toe.




Gast

#211

2015-04-16 12:47

Goed iniciatief.

Gast

#212

2015-04-16 12:49

Omdat ik zelf al 36 jaar bij de politie werk en het nu volledig zat.ben

Gast

#213

2015-04-16 12:52

In het kader van goed werkgeverschap had het u, als verantwoordelijke minister, gesierd om bij de start van de onderhandelingen met een reëel loonvoorstel te komen. Gebaseerd op 4 jaren 'nullijn' en de realiteit van de prijsontwikkeling in de achterliggende jaren. Eigenlijk praten we dan om slechts prijscompensatie en niet over loonsverhoging.
Omdat u of uw voorganger van deze mogelijkheid geen gebruik heeft gemaakt, acht ik u verantwoordelijk voor de gevolgen die dit heeft. Geen enkele politieman is in zijn/haar hart een actievoerder, laat staan een werkonderbreker. Integendeel, hij/zij wil voor de volle honderd procent de openbare orde handhaven en boeven vangen. De omstandigheden waaronder, kunnen u bekend zijn.
Politiemensen staan een harmonieuze omgang voor met hun werkgever. Ik verwacht dit ook van u.
Het spreekwoord luidt 'beter ten halve gekeer, dan ten volle gedwaald'.

Mijn vriendelijk verzoek is dan ook om op uw schreden terug te keren en niet langer de indruk te wekken niets met uw werknemers te maken te hebben en gewoon uw eigen plan trekt. In ieder geval zou u de politie kunnen uitnodigen om het gesprek aan te gaan en met een reëel voorstel te komen.

Gast

#214

2015-04-16 12:53

Ik persoonlijk vind wel dat het aantal dienstjaren werkzaam bij de politie niet moet tellen als criteria om te mogen stoppen met werken maar de werkzaamheden gewoon op een bepaalde leeftijd bij de politie als eind datum om te mogen stoppen. Het politie werk is gewoon een zwaar beroep wat ook als zodanig erkend dient te worden. Het leed wat wij zien is niet aan dienstjaren gekoppeld. 10 jaar leed of 40 jaar leed zien laat zijn sporen achter en de ene mens is de andere niet kwa draagkracht. En natuurlijk maken wij ook alemaal hele mooie dingen mee.

Gast

#215

2015-04-16 12:54

Ik hoop dat er massaal gereageerd wordt hierop, en dat we een keer 1 front vormen en van ons laten horen. Het is een kleine moeite voor een groot gebaar.

Gast

#216

2015-04-16 13:05

Goede petitie, die duidelijk maakt dat de Politie beter verdient!

Gast

#217

2015-04-16 13:05

Mooi initiatief, hopelijk gaat er eens een keer iemand inzien wat wij daadwerkelijk doen en waar wij aan bloot gesteld worden en dat wij hier ook daadwerkelijk voor beloond gaan worden!!

Gast

#218

2015-04-16 13:15

Omdat ik van een surveillanten salaris niet kan rondkomen hoop ik op een betere toekomst voor mijn collega' s die deze zelfde rang hebben.

Gast

#219

2015-04-16 13:19

Als diender momenteel drie jaar in behandeling voor een beroepsziekte ptss werkgerelateerd. Volledig herstel zal ik niet bereiken. Gelieve het politiewerk juist te belonen met de realiteit in ogenschouw.
Ook met de juiste beloning zou ik ziek geworden zijn maar het geeft hopelijk wel te kennen dat ons politiewerk een zware belasting is, danwel kan zijn.
Buiten bovenstaande is het als alleen verdiener met kind uitermate krap leven met een salaris schaal 7 max periodiek!!! Ik houd niets over om te sparen voor opleiding of vervanging van noodzakelijk witgoed.
AUB zorg voor het personeel van Nederland!!

Gast

#220

2015-04-16 13:26

Heel mooi zo'n petitie en ik sta daar ook volledig achter. Echter heb ik niet de illusie dat de heren in Den Haag hier wakker van liggen maar gewoon terzijde schuiven. Enige middel dat werkt zijn minder vriendelijke acties, desnoods alle voertuigen van alle overheidsdiensten uitgebreid aan controles onderwerpen zodat de boel daar ook eens vastloopt. Ben benieuwd of de bonden nu eens met echte acties komen. Wachten het maar weer af.

Gast

#221

2015-04-16 13:53

Ik ben 62 jaar. Kreeg vorige week een mail van mijn WTC over dat ik mijn FNV toets niet gehaald had binnen de gestelde tijd! Of ik een trainings programma wilde volgen! Over ouderen beleid gesproken!

Gast

#222

2015-04-16 14:17

Omdat ik vind dat we, de politie, zwaar ondergewaardeerd worden. Het wordt tijd dat de politiek dat ook erkent.

Gast

#223

2015-04-16 14:17

Ik wil de opleiding in.

Gast

#224

2015-04-16 14:18

zier er prima uit.

Gast

#225

2015-04-16 14:20

Omdat we al 4 jaar op 0% lijn zitten. Kosten stijgen maar door. Maar geen salarisverhoging. Wij staan 24/7 klaar voor de burger.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...