Stichting de Hofstede Asserbos behouden zoals het is!


Gast

#151

2015-02-25 20:24

gemeente assen weet u waar u mee bezig bent.
bezuinig op andere dingen ,die niet nodig zijn.
deze mensen genieten alle dagen van hun werk.
maar ook wij als trouwe bezoekers vinden het belangrijk dat deze mensen onder de mensen blijven

Gast

#152

2015-02-25 20:47

Wat zou dit een enorm verlies zijn voor onze stad! Dit is een klassiek voorbeeld van verkeerde bezuinigingen. Zoveel mensen hun dagbesteding en toekomst ontnemen, dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een sociaal grmeentebestuur!
Trudy

#153 Re:

2015-02-25 22:15

#8: -  

 


Gast

#154

2015-02-26 07:36

Investeren in dure projecten kan wel, het zou mooi zijn als b.v de outlet bij de TT baan ook help om deze groep te ondersteunen. De gemeente Assen moet meer investeren voor de bewoners van Assen, ook buurthuizen als de steiger e.d.
Laten ze het parkeertarief gebruiken voor deze mooie bijzondere projecten.
Het is fijn als deze groep mensen een goed gevoel van eigenwaarde kunnen ontwikkelen.
Vaste bezoeker

#155 Re:

2015-02-26 09:10

#8: -  

 Prachtige locatie met een uitstekende horecavoorziening in het Asserbos. Jammer dat een stelletje incapabele en betweterige onbenullen op het gemeentehuis zoiets prachtigs de nek om gaan draaien.


Gast

#156

2015-02-26 10:20

regelmatig ben ik in de hofstede geweest zowel alleen als ook heel vaak met mijn ouders en het was daar altijd heel gezellig na een heerlijke boswandeling jammer dat het nu na lijkt per 01-06-2015 moet gaan stoppen.

J.Vogelzang

Arnhem


Gast

#157

2015-02-26 12:16

Niet alleen leuk en gezellig maar ook een waardevolle werk- en leerplek voor mensen met een verstandelijke beperking!
De bestuurders en beleidsmakers raken behoorlijk van 'het pad af'!! Behoorlijk schandalig!

Gast

#158

2015-02-26 14:14

De Hofstede moet blijven omdat er mensen met een beperking een geweldige dagbesteding hebben. Het is er leuk om naartoe te gaan. Menig Assenaar is er op zondagmiddag naar toegewenst. Het moet blijven bestaan!!!!

Gast

#159

2015-02-26 16:12

Deze leer- en werkplek mag niet verloren gaan. Het theehuis moet blijven zoals het is.

Gast

#160

2015-02-26 16:13

te gek voor woorden dan z.n geweldig project moet stoppen omdat men er geen geld in wil steken Deze mensen beleven hier zoveel plezier aan en het is voor hun leerzaam en een volgende stap. wat nu volgt is thuis zitten met alle kosten van dien Hebben deze mensen geen recht op een plekje in onze maatschapy?? kennelijk niet erg verdrietig!!

Gast

#161

2015-02-26 17:51

Ik medewerker van nieuw graswijk beleven altijd heel veel plezier in het asserbos en in het thee huis , we hopen dat dit ook zo blijft

Gast

#162

2015-02-26 19:04

Vind dat de Hofstede moet blijven,het is vreemd dat er wel een Outlet moet komen(waar vervolgens geen mens naar kraait)En dat daar wel geld voor is maar voor dit niet, vind het nogal vreemd.Zou wel weer vriendjespolitiek zijn.

Gast

#163

2015-02-26 21:03

Heel goed en terecht initiatief! De Hofstede is voor heel veel Assenaren met enzonder (klein-)kinderen één van de mooiste en dierbaarste vertoefplekjes van Assen! En bovendien een zeer waardevolle werk- en leeromgeving voor mensen die wat extra begeleiding behoeven, omringt door een enthousiaste, hard werkende groep vrijwilligers die hart hebben voor mens en dier. Het behoud méér dan waard!

Gast

#164 Participatiemaatschappij

2015-02-27 12:36

Waarom geeft de overheid zelf geen invuling aan het begrip participatie?

Gemeente Assen, grijp uw kans en geeft het goede voorbeeld, dat zal uw inwoners inspireren en motiveren om zich in te zetten voor anderen.

Een verdrietige ex vrijwilligster

#165 Stichting de Hofstede MOET BLIJVEN

2015-02-27 12:49

Zelf heb ik 8 jaar als vrijwilligster bij  Stichting de Hofstede gewerkt met heel veel plezier, ons doel was deelnemers te begeleiden en zorgen dat ze zich veilig en beschermd voelden !!

Deze groep mensen waar we mee werkten is een kwetsbare groep, als deze begeleiding weg valt voor deze groep dan zullen ze in een heel diep gat vallen, waar ze waarschijnlijk met het beleid van onze GEMEENTE ASSEN niet meer uit zullen komen.

Dit is een afgang voor de Gemeente ASSEN, laten ze maar eens goed kijken waar ze het geld aan uitgeeft, ik weet zeker dat er projecten zijn die niet zo belangrijk zijn als deze maatregel voor De Stichting de Hofstede, ik vind het een hele foute beslissing, maar worden wij als burgers wel eens gevraagd om onze mening wat dit soort beslissingen aangaat???

Toen de nieuwbouw in de pen zat heb ik en meerderen met mij gezegd,  HIER WORDT VAST GEEN REKENING GEHOUDEN met de HOFSTEDE, de Gemeente liet ons toen nog denken dat wij daar een plaats zouden krijgen, Ik en vele collega`s met mij zeiden toen al, dat het vast een commercieel gebeuren ging worden waar de Stichting vast geen plaats in kreeg, want Stichting de Hofstede is nooit commercieel geweest en zou dat ook nooit kunnen zijn vanwege de DEELNEMERS, want dan zou er veel te veel druk op hen komen te liggen. Ik heb dus met mijn toemalige collega`s gelijk gekregen, maar ik zal U zeggen dat ik liever ongelijk had gehad!!!!

De GEMEENTE ASSEN mag zich wel eens goed achter de oren krabben, en deze actie nog eens heel goed onder de loep nemen, ik denk er sterk over om niet meer te stemmen voor de GEMEENTE, want als er zo met burgers wordt omgegaan dan pas ik ervoor!

 met een traan....groet Sia Ringenaldus


Gast

#166

2015-02-27 18:34

moet blijven

Gast

#167

2015-03-01 12:09

De theeschenkerij moet wijken voor de commercie en de commercie heeft geen boodschap aan mensen met een beperking. Kennelijk moet het nieuwe informatiecentrum zijn verdiensten hebben uit de eigen horeca. Hoezo heeft de overheid het steeds over de participatie maatschappij en wie mogen er participeren? Juist het informele van de theeschenkerij is ook haar charme en de mensen die er werken doen dat met hart en ziel. Ik vind het heel treurig dat dit leuke project niet geïntegreerd wordt in de nieuwe opzet.

Gast

#168

2015-03-01 14:33

Waarom nou weer , altijd zo gezellig en gemoedelijk. Deze mensen hun plekje ontnemen zijn gewoon geen woorden voor. Voor de degenen die hier verantwoordelijk voor zijn , schaam je

Gast

#169

2015-03-01 16:02

Stichting de Hofstede Asserbos behouden blijven om dat er al niet zoveel voor de jeugd is in Assen...

Gast

#170

2015-03-01 20:33

vind gewoon dat de hofstede moet blijven was voor onze kinderen altijd een uitstapje om erheen te gaan en wil graag ook met onze kleinkinderen erheen kunnen

Gast

#171

2015-03-02 19:13

Met de kinderen vroeger er vaak geweest. En ik wil er met mijn kleinkinderen ook naar toe kunnen.

Gast

#172

2015-03-06 11:12

Het is goed dat de theeschenkerij blijft. Eerst een duurzaam met subsidie gebouwd pand er neer zetten dan weer sluiten het is tegek voor woorden. Regeren gemeente is vooruitzien.

Gast

#173

2015-03-07 20:09

Weer of geen weer, altijd wandel weer! Lekker sjouwen in het Asserbos met als eindbestemming de kinderboerderij. Lekker een kop warme chocomelk met slagroom of een lekkere pannenkoek voor maar E 1,50!
Ik ben benieuwd welke ondernemer mijn kinderen met moder (lees geitendrek) laarzen in het restaurant wil hebben.
Bovendien heerst er een gezellige huiselijke sfeer in de hofstede.
Wandelen met kids

#174 Waar zijn modderlaarzen met geitendrek welkom?

2015-03-07 20:11

Weer of geen weer, altijd wandel weer!  Lekker sjouwen in het Asserbos met als eindbestemming de kinderboerderij. Lekker een kop warme chocomelk met slagroom of een lekkere pannenkoek voor maar E 1,50! 

Ik ben benieuwd welke ondernemer mijn kinderen met moder (lees geitendrek) laarzen in het restaurant wil hebben.

Bovendien heerst er een gezellige huiselijke sfeer in de hofstede.