Stichting de Hofstede Asserbos behouden zoals het is!


Gast

#101

2015-02-24 09:09

Deze kansarme mensen voor wie deze vorm van dagbesteding nu net bedacht was, worden nu door diezelfde gemeente Assen op hufterige manier bij "HET VUILNIS " gezet.

Gast

#102

2015-02-24 09:14

zo'n unieke plek met zulke unieke mensen moet behouden blijven.

Gast

#103

2015-02-24 09:23

Het is een schande dat je de mensen die daar met heel veel plezier en liefdevol werken hun werk afneemt. Heel veel bezoekers komen daar langs met kinderen, opa's en oma's, en nuttigen daar iets. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en genieten zelf van de gastvrijheid die ze bieden. Zelf kom ik er alleen of samen met mijn zoon Frank ook regelmatig. Wij zijn beide lid van het IVN en onderhouden in het Asserbos ruim 80 nestkasten. De Hofstede daar drinken we altijd koffie wanneer we in het voorjaar weer de nestkasten gaan herstellen, schoonmaken of vervangen, in feb/maart. Ook maken we de camera schoon in het mezenkastje zodat het beeldscherm binnen weer helder is. Ook dan drinken we altijd even een kop koffie, in mei is dat dan. Wij hebben er ook belang bij dat de Hofstede blijft zoals het nu is, en met ons heel veel anderen.
Met vriendelijke groet, Frank en Arie Huisman.

Gast

#104

2015-02-24 09:35

Mensen worden vergeten, geld moet groter en meer....

Gast

#105

2015-02-24 09:49

We mogen niet alles wegbezuinigen ten koste van de zwakkeren in de samenleving!!!

Gast

#106

2015-02-24 10:03

Mijn man en ik bezoeken regelmatig samen met onze kleinzoon de kinderboerderij.
Wij drinken dan iets bij de Hofstede. Wij vinden het heel jammer dat dit gaat verdwijnen vooral ook voor de mensen die er met zoveel plezier aan het werk zijn .
Een miskleun van de Gemeente Assen.

Gast

#107

2015-02-24 10:53

Ik heb ook een berichtje naar miniman geschreven. Waarom worden toch altijd de mensen gepakt die zo blij zijn dat ze een dagbesteding hebben. Wij komen er geregeld met de kleinkinderen of met mijn gehandicapte zus en gaan dan ook altijd iets drinken op het terras. We wonen niet in assen, maar Rolde . Laat de gemeente eerst eens kijken naar een potje voor de mensen die het nodig hebben en niet al het geld steken in de luchtkastelen die ze bedenken voor Assen. Alles wordt zo afgebroken zodat de gezelligheid verdwijnt.


Gast

#108

2015-02-24 11:26

Kinderboerderij moet blijven

Gast

#109

2015-02-24 11:44

Jammer voor al die kinderen die graag een ijsje willen eten.Het mag echt niet dicht !!!!!

Gast

#110

2015-02-24 11:57

Waarom een werkgelegenheid wegnemen voor mensen die op een ander niveau leren en werken..
waarom weer een de kwetsbare doelgroep treffen met de bezuinigings maatregelen?
Waarom een gezellig uitje weg halen uit Assen, een leuke middag op de kinderboerderij met lekkers erbij..

Gast

#111 Hoe haalt iemand het in zijn of haar hoofd

2015-02-24 12:26

Wat is er toch met het bestuur van Gemeente Assen aan de hand

Alles wat maar mooi is en word bezocht door Assenaren word tegen de grond gegooid of opgedoekt .

Als het maar geld opleverd dat is het enige waar ze aan denken maar aan de burgers die ze hebben

gekozen ho maar .

Laat dit iets zijn om mee te nemen met het stemmen lijkt mij .


Gast

#112

2015-02-24 13:04

Ik had na het lezen van het stoppen met Stichting Hofstede direct al mijn onvrede getwittert.
Eigenlijk ben ik boos !!! Zo veel betrokken medewerkers en zoveel ervaring en zo veel hulp aan de mdewerkers die dat nodig hebben.
Gemeente Assen schaam je.
Niet elimineren maar helpen en gauw !!!
Paul R. den Hartog

Gast

#113

2015-02-24 13:06

Wat is nu beter voor mensen met een achterstand: werken of met een uitkering thuis zitten?

Gast

#114

2015-02-24 13:07

Het zou schandalig zijn, als de Hofstede zou verdwijnen. De Hofstede is al jarenlang een integraal onderdeel van Assen en een prachtige plek om even langs te wandelen, even een kopje thee te drinken of even bij de dieren te kijken. Het zou doodzonde zijn als daar een einde aan komt.

Gast

#115

2015-02-24 13:16

Open houden!!!!
Sociaal-maatschappelijke belangen staan hier op het spel!!!
Gemeente Assen, open uw ogen en niet alleen voor de verkiezingen!!!
De keuzes om subsidies te stoppen, moeten lange termijn doelen dienen!!!
Dat is deze keus dus niet!!!
Stichting de Hofstede, veel succes gewenst met het behouden van de kinderboerderij en theeschenkerij!!!

Jan Klok

#116 Gemeente Assen. Schaam u.

2015-02-24 13:43

Zonde als zo'n mooi initiatief verloren gaat en 10-tallen mensen hun werkplezier vergalt wordt en honderden bezoekers het theehuis en de andere locaties niet meer kunnen bezoeken. Foei gemeente Assen. Schaam u om de subsidiekraan van dit project dicht te draaien.


Gast

#117

2015-02-24 14:01

Hofstede hoort bij Assen. moet gewoon blijven!!

Gast

#118

2015-02-24 14:11

Laat dit nier verdwijnen mensen die het nodig zijn komen hier tot hun recht en hebben hier een fijne werk plek

Gast

#119

2015-02-24 14:45

Zo'n sociale locatie mag niet verloren gaan.Gezellig even met onze kleinkinderen jonge dieren bekijken en gezellig op het terras een ijsje en koffie drinken.

Gast

#120

2015-02-24 15:02

Dit kan toch niet waar zijn. Een geweldige locatie waar heel veel gezinnen zoveel plezier aan beleven en waar het personeel zo hun best doen..

Gast

#121

2015-02-24 16:59

In Assen wordt veel te veel gedaan wat ten koste gaat van de leefbaarheid, dit is weer zo'n typisch geval...

Gast

#122

2015-02-24 18:35

Vroeger gingen wij met onze kinderen naar de kinderboerderij. Nu gaan onze kinderen met hun kinderen. Het kan toch niet zo zijn dat dit "instituut" ophoudt te bestaan, terwijl er gigantisch veel geld over de balk wordt gegooid om pleziervaart in Assen mogelijk te maken. Schandelijk.

Gast

#123

2015-02-24 18:54

Ik vind dat de Hofstede moet blijven,het is een mooi en leerzame plek voor velen.
Vroeger gingen wij er met onze kinderen heen en nu met ons kleinkind.
Die vindt het ook prachtig om daar te zijn.
En de medewerkers zijn daar heel betrokken met het wel en wee van de dieren.
Dit mag niet gesloten worden !
dom

#124

2015-02-24 20:52

 sorry maar de kinderboerdij en thee huis gaat echt niet weg alleen de hofstee houdt ermee op ( en er wordt gezocht naar nieuwe mensen die theehuis willen voorzien.

welke malloot dit heeft gezegt is gewoon dom 

 


Gast

#125

2015-02-24 21:33

De mensen van de Hofstede hebben bewezen op professionele wijze het horecavak te kunnen uitoefenen. Zonde om deze ervaring in een nieuwe situatie zomaar aan de kant te zetten. En deze mensen die elders op de arbeidsmarkt niet of nauwelijks een plekje vinden, worden zo de dupe.
Bovendien is een commerciële horeca-exploitant vermoedelijk helemaal niet te vinden voor het MEC. Horeca op deze plek is immers alleen in het seizoen rendabel. Zie vergelijkbare locaties in bijvoorbeeld het Stadspark in Groningen en bij de kinderboerderij in Roden.