Doveninternaat Haren moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Doveninternaat Haren moet blijven!.


Gast

#551

2016-02-06 10:23

Omdat ik uit ervaring weet hoe belangrijk onderwijs en vorming is voor je kind dat anders is.

Gast

#552

2016-02-08 19:55

omdat ik vind dat deze jonge mensen ook recht hebben op het onderwijs wat ze willen,

Gast

#553

2016-02-08 20:59

Omdat een zoontje van vrienden op die school zit en het daar heel goed tot zijn recht komt!

Gast

#554

2016-02-09 19:56

Toch triest dat de kinderen geen recht schijnen te hebben op goed onderwijs dat aansluit aan de benodigde behoefte.
Op een reguliere school zullen deze kinderen onvoldoene mee kunnen komen.

Gast

#555

2016-02-10 06:44

In 1973 had ik in Groningen aan het Guyotplein een zeer leerzame stageperiode voor de PA opleiding.

Gast

#556

2016-02-10 09:40

Mijn dochter van 20, heeft een dove jonge vrouw in de klas met een tolk. (MBO) Door de tolk zit er nooit iemand bij haar. Dat de tolk erbij zit, is dus voor jonge mensen een grote blokkade om contact te leggen met dove mensen. Dat zou makkelijk moeten zijn, maar in de praktijk is dat dus niet. Als het instituut sluit, lopen de klassen dus niet vol met dove kinderen/jongeren verspreid over het hele land. Dus ik vind het bij voorbaat al erg, dat dove mensen nog meer in hun isolement komen, in de horende wereld,dan ze al zijn. De jongeren op het doveninstituut weten heel goed waar ze het over hebben, dus ik sluit me helemaal bij ze aan. Instituut moet blijven zoals het is.
En nog eens wat. Alsof een doventolk niets kost, dus voor het geld hoeft de regering het ook niet te doen. MAAR het welzijn van de jongeren staat voor mij op nummer 1 en daar mag zelfs een prijskaartje aanhangen.

Groet Thea

Gast

#557

2016-02-10 23:15

Dekker is van den zotten

Gast

#558

2016-02-11 09:42

Ik heb zelf 13 jaar op het internaat gewerkt en dus gezien hoe belangrijk dit voor deze kinderen en jongeren is!
Als het gesloten wordt, komen al deze kinderen in een sociaal isolement met alle gevolgen van dien!

Gast

#559

2016-02-11 17:40

Mijn nichtje heeft in de zeventiger jaren op de guyotschool gezeten.
Ook zij verdiende een kans op onderwijs, net als de slechthorenden en doven in deze tijd. We zijn een ontwikkeld modern land toch?

Gast

#560

2016-02-14 15:49

Zelf horend.Ooit bij een congres geweest waar alleen doven waren. Deze taal ben ik niet machtig en voelde me verloren. Dus andersom net zo. Deze mensen worden al zo beperkt zijn met het weinig aantal tolkuren dat ze vergoed krijgen. Dus alles wat gedaan kan worden moet ook open blijven.

Gast

#561

2016-02-16 12:11

Het internaat is uiterst belangrijk voor een positieve sociaal-emotionele ontwikkeling voor dove kinderen en biedt daardoor een uitstekende basis voor een goede ontwikkeling van persoonlijkheid en identiteit.
Ook biedt het internaat (voor ver weg wonenden) een uitstekende mogelijkheid voor het volgen van dovenonderwijs op de Guyotschool.
Sluiting van het internaat is op termijn schadelijk voor de dovengemeenschap en dovencultuur.
tycho

#562

2016-04-19 23:18

zelf ook bij internaat gezeten(IVD maar toch hetzelfde meuk)

erg belangrijk voor contact en ook om te leren waar je bij je op gemak voelt.

om een of andere reden moest ik wel naar slechthorend school in amsterdam gaan,

wat had ik spijt van mijn keuze! daar mocht ik zelfs geen gebaren-tolk nemen van ag bell school omdat het toch ook een soort doven school is terwijl leraren NIKS gebaren kan!! ik werd zwaar voorgelogen(bij bezoek) dat ze wel gebarentaal konden en werd bij speciale klas gezet bij kids met down-syndroom, omdat die ene toevallig wel een beetje gebaren kon! Daar heb ik letterlijk niks van geleerd, nooit tijd gehad voor mij behalve kleurplaatjes kleuren. 

bij praktijkgedeelte moest ik naar horende school en had klasgenoot als tolk, idioot!

bij horende school waren leerlingen wel aardig en sociaal tegen mij maar toch voelde ik mij er  niet thuis omdat ik niet veel kan volgen en toch leegte voelt maar grappig is dat horende praktijkschool mij wel goed behandelde en lesgaf, niet een of ander domme mongool bij ag-bellschool.

dan kom je wel heel makkelijk in depressie terecht ongeacht hoe je zelfverzekerd voelt met een goede sociale vaardigheden met wat vrienden.

ik hoop dat toekomstige leerlingen niet in depressie raken!! want het was erg moeilijk want hulp is niet altijd goed voor de doven.