lievevrouwestraat-ranst

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie lievevrouwestraat-ranst.


Gast

#101

2015-02-06 17:43

Terecht. Deze straat leent zich reeds lange tijd niet meer tot twee richtingsverkeer. Er moeten wel efficiënte snelheidsremmers geplaatst worden. Deze straat wordt te pas en te onpas als sluipweg gebruikt.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-02-06 17:44



Gast

#103

2015-02-07 10:15

Met deze maatregel zal het al een stuk veiliger zijn in de Onze Lieve Vrouwestraat en omgeving
een weggebruiker

#104 Lieve Vrouwestraat Ranst

2015-02-07 10:28

Dat juist de verantwoordelijke schepen het weer anders ziet......

altijd beslissingen die tegen de belangen van een grote meerderheid ingaan

grijp de kans om van deze gevaarlijke straat een veilige straat te maken.


Gast

#105

2015-02-07 10:30

Er moet1-richtingsverkeer komen in heel het centrum van het dorp. Ik weiger nu naar het dorp te gaan wegens te onveilig voor elke weggebruiker.
Het argument van de middenstand houdt geen steek. Ik blijf er juist voor weg.

Gast

#106

2015-02-07 12:19

Dit is gewoon een politiek spelletje,maar weet één ding ben al bijna 60jaar woonachtig te ranst heb al veel gezien en gehoord ,maar ik kan u verzekeren dat zoals het nu is (enkel richting) kan het niet verbeterd worden en al die zever om auto's die moeten omrijden is gezever van de zogezegd (goede politiek beleid)veiligheid boven alles ENKEL RICHTING ??????????
Heb geen probleem deze petitie kenbaar te maken en af te leveren aan het gemeentebestuur.Een bezorgde Fam Lavent.

Lavent Guy
Veldstraat 14
2520 Ranst
Tel.034856487.

Gast

#107

2015-02-07 12:22

Leve de eenrichtiingsvrouwestraat.Het moet zo. Het kan niet anders.

Gast

#108

2015-02-07 14:43

Wat de automobilisten vragen is voldoende parkeergelegenheid

als ze gaan winkelen met de auto in de Lievevrouwestraat.

Een studie, (van Igean) in opdracht van de gemeente heeft uitgewezeen

dat bij een éénrichtingsstraat, meer parkeerplaatsen kunnen komen.

Dit komt de zelfstandige winkels enkel goed uit.

 

een broechemnaar

#109

2015-02-07 23:19

Ja, maak overal maar eenrichtingsstraten, bloembakken, verkeersdrempels, verkeers-luwe zones, 30 km zones... en liefst nog op kosten van de altijd maar betalende automobilist. Het is dezer dagen bijna onmogelijk nog ergens op een 'deftige' manier te kunnen geraken zonder al dat gedoe. En dan kan je daarna wellicht gaan janken als iedereen door een zelfde straat moet omdat al de rest ondoenbaar is geworden.

Het is zielig te zien dat er mensen zijn die blijkbaar niets anders te doen hebben dan zich bezig te houden met 'hoe kan ik mijn medemens zoveel mogelijk hinderen in zijn doen en laten?'

Heb je dan geen andere manieren om je tijd zinloos te vullen?


Gast

#110

2015-02-08 11:31

De huizen kunnen niet verzet worden en tweerichtingsverkeer is tot op heden geen succes wanneer er twee auto's elkaar moeten passeren. Daar men een herinrichting gaat doen,kan men beter wat meer parkeerplaatsen voorzien voor de bewoners en het verkeer in één richting laten passeren.
Gast

#111 Re: Geen vrachtwagens in centrum Ranst!

2015-02-08 16:42

#8: Gast - Geen vrachtwagens in centrum Ranst! 

 Alsof in de Zevenbergenlaan geen mensen wonen ...


Gast

#112

2015-02-08 17:33

de evidentie zelve .
Joepie

#113 Re:

2015-02-09 09:30

#109: een broechemnaar -  

 blijf dan maar in Broechem ......


Gast

#114 Re:

2015-02-09 09:32

#109: een broechemnaar -  

 Als iedereen zich aan het verkeersreglement zou houden en vooral aan de snelheidsbeperkingen, zou al dat "gedoe" niet nodig zijn geweest. Discipline en gezond verstand ontbreken bij de meeste chauffeurs!


Gast

#115

2015-02-09 14:28

Het wordt tijd dat men in Ranst eens 'wakker' wordt, in het belang van de bevolking, en zeker als het om veiligheid gaat!
een broechemnaar

#116 Re: Re:

2015-02-09 15:57

#113: Joepie - Re:  

Als men het postkantoor van aan de Delhaize in Broechem naar het centrum van Ranst verplaatst, dan verplicht men de mensen wel zich door de straten van Ranst te wurmen, te hopen dat er een parkeerplaatsje te vinden is, en achteraf zich terug uit de dorpskern te wurmen. Maar dat laatste NIET langs de berkenlaan, want dan wordt men helemaal weggeleid van hetgeen de logische route zou zijn.

Jij bent wellicht een van die mensen van het 'comité', zeker?

Guido Vervliet

#117

2015-02-10 20:26

Eénrichtingsverkeer in de Lievevrouwestraat!!!  Een mooie gedachte!!!

Welke richting??? Persoonlijk gaat mijn voorkeur vanaf kerk richting Salvialaan.

Best vooraf grondige studie uitvoeren over circulatieplan (mobiliteit) in centrum Ranst met eventueel meerdere éénrichtingsstraten of gedeelten van straten tot gevolg. In zulke studie zou voor  zover als mogelijk reeds rekening gehouden moeten worden met belangrijke nakende bouwprojecten.

Even aanstippen dat bij de opstelling van zulk circulatieplan in overweging kan genomen worden welke voordelen het inrichten van een rotonde rond kerk en kerkhof te bieden heeft door het doortrekken van de Lindenlaan langs het kerkhof, vanaf de haakse bocht tot aan de Berkenlaan. Bijkomende parkeerplaatsen alsmede eenvoudiger parkeerplaatsen verlaten op de ganse rotonde wegens enkel richting, zijn hierbij extra troeven. Voor het behouden van het speeltuintje (ook belangrijk) blijft er voldoende ruimte over.

Wat er ook beslist wordt. Mijn inziens zou het geen overbodige luxe zijn om bij de herinrichting van de Lievevrouwestraat (alsmede in de Gasthuisstraat) enkele parkeerplaatsen te voorzien voor kortparkeren (max 15 minuten) in de nabijheid der winkels, post, ... .

 


Gast

#118

2015-02-11 19:40

Veiligheid

Gast

#119

2015-02-11 20:14

geen

 


Gast

#120

2015-02-12 11:40

inderdaad, dit zou wel een oplossing zijn ; éénrichtingsverkeer ; maar denk ook eens aan de Tulpenlaan en Processieweg !!!!! deze wordt gebruikt als doorgangsweg naar containerpark, Schilde en véééél verder en terug ! Van rustige laan is hier ook al lang geen sprake meer . 

En hier geldt dan nog een "uitgezonderd plaatselijk verkeer" zone.

Dit zou ook wel een goede manier zijn om rust te creeëren.

 

 


Gast

#121

2015-02-12 18:05

 Misschien gewoon alle straten afsluiten? Dan heb je geen verkeer meer...

Jan

#122 Re: Re:

2015-02-12 21:32

#17: - Re:  

Inderdaad, de enkelrichting in de Lievevrouwestraat moet lopen van de kerk naar de Rantsesteenweg. Een tweede argument hiervoor: vanuit de Gasthuisstraat rechts de Lievevouwestraat indraaien is gemakkelijker en veiliger.

Ik wil ook meteen pleiten voor éénrichtingsverkeer in de Schoolstraat van de kerk naar de Zevenbergenlaan. En ook in de Molenstraat zou ik éénrichtingsverkeer opleggen, namelijk vanaf de Vaartstraat naar de kerk. Voor mij lijkt me dit de logica zelf om een rustige verkeerstroom te krijgen in het centrum van ons dorp.

Nog deze opmerking : éénrichting enkel voor gemotoriseerd vervoer, niet voor fietsen.

Jan Verheijen

 


Gast

#123

2015-02-13 17:59

Jan is blijkbaar een fietser, want hij wil overal enkelrichtingsverkeer behalve voor voor fietsers... Als de fietsers eerst al eens leren hoe hun licht te gebruiken, niet te bellen of SMSen, niet af te slaan of de straat over te steken zonder boe of ba,... noem maar op. Kortom: gewoonweg de verkeersregels toe te passen ipv nog maar meer rechten vragen. Ze vegen nu al overal hun frak aan en de automobilist moet het maar bekopen, want die is altijd in fout bij een ongeval met die zgn. 'zwakke' weggebruikers. Het zijn echter de fietsers die meestal de grootste onverantwoordelijke wegpiraten zijn!


Gast

#124

2015-02-13 20:26

het eenrichtingsverkeer in de Lievevrouwestraat is zo vanzelfsprekend. Al jaar en dag vinden wij dat nodig! En Ranst is toch niet zó groot en zó ingewikkeld qua straten dat enkelrichting voor problemen zorgt. HOUDEN ZO.

Gast

#125

2015-02-15 11:13

Lievevrouwestraat EN gasthuisstraat enkel richting