Stop discriminatie tegen huurders met huisdieren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop discriminatie tegen huurders met huisdieren.

De Bosheks
Gast

#51

2015-01-14 21:41

een dier is voor vele mensen als een eigen kind, een familie, een echte hechte trouwe vriend. Stel je voor dat men vanaf morgen begint te zeggen "kinderen niet toegelaten" denk je dan dat die mensen ook zomaar hun kind gaan afstaan ter adoptie of laten inslapen omdat ze anders geen dak boven hun hoofd hebben? Een blindegeleidehond of hulphond neem je toch ook zomaar niet af van een hulpbehoevende mens.. Een dier is zelfs belangrijk in een mensenleven, zeker van mensen wat alleen staan, ze geraken door dat dier niet in een sociale isolatie want met je hond ben je verplicht te gaan wandelen, waardoor men dan ook sociaal contact maakt op straat of in bossen en parken met andere mensen wat ook een dier hebben. Een dier is rijkdom voor mensen, ze leren je wat oprechtheid is, ware liefde, blijheid, ze geven je aandacht, warmte, vriendschap....wat kan een dier nu mis doen in een huis? Als er al iets fout loopt wat hij/zij stuk maakt, zal de huurder het ook wel repareren, in het slechtste geval als deze het niet kan of doet, hebben de verhuurders nog steeds de huurwaarborg. In mijn ogen is iemand wat niet van een dier kan houden ook geen mens wat een hart kan hebben voor andere medemensen en is misschien de naam ooit verkeerd gekozen,, zijn zij de beesten hier op aarde. Het is eigenlijk doodsimpel als je de omschrijving bekijkt van MENSDOM en DIERENRIJK. Een dier weigeren, of je roker bent, de nationaliteit .... dat is allemaal discriminatie en discriminatie mag volgens de wet niet, dus....

De Bosheks

#52 Re:

2015-01-14 21:53

#8: -  

 RESPECT...en ik hoop met hart en ziel dat je toch vlug wat vind om terug een gewoon mensenlijk bestaan mag hebben, waar iedereen recht op heeft


Gast

#53

2015-01-15 00:12

dieren brengen mensen zoveel meer dan mensen ooit kunnen dus ik geef mijn stem aan deze petitie

Gast

#54

2015-01-15 05:43

Een huisdier betekend zoveel voor heel veel mensen.Zoals bij mijn dochter met haar ziekte zijn het de honden die haar lang leven zijn,anders was ik ze al lang kwijt geweest!

Gast

#55

2015-01-15 06:48

Een dier afstaan is net als een kind afstaan. Kinderen kunnen net
Zoveel schade aanrichten als honden/katten.
Ps. Waarom dient er anders zoveel borg betaald te worden?
kiki

#56

2015-01-15 12:03

Wij zijn al 3 maand aan t zoeken en er is missch eindelijk een kans dat we een huisbaas hebben die onze hond erbij neemt..we mochten zogezegd levenslang in dit huis wonen onder voorwaarde dat we een hond uit t asiel haalden... na 6 maand kregen we commentaar dat we een hond hadden en moeten verhuizen.. zo slecht zijn sommige huisbazen dus!! Eender hoe, ons meisje komt uit het asiel en gaat nooit meer terug! 


Gast

#57

2015-01-15 15:38

Een goudvis...geen probleem !

 


Gast

#58

2015-01-15 16:10

bij schade door dier is het normaal dat eigenaars dit herstellen,,,,,,maar weigert niet een dier in een huis of apart,AUB,,,,,,al sukkelaars genoeg in azielen ,

Gast

#59

2015-01-15 17:53

Dieren zijn familie en voor sommigen een grote steun...
Mensen verplichten om hun huisdieren/ familie in de steek te laten , dit kan niet.
Er moet meer voor de dieren opgekomen worden, net zoals de eigenaars ervan.
Dieren worden achtergelaten aan een boom in bos...
Worden gratis weggeven en worden mishandeld..
Geraken in het asiel, waar ze soms lang moeten wachten op een nieuw gezinneke... En sommige honden komen daar niet goed uit.
We leven nu eenmaal op nen bol waar mens en dier moet samenleven..

Gast

#60

2015-01-15 19:18

Als je een huisdier hebt en je moet verhuizen wegens een rede dan vind ik dat je huisdier moet kunnen mee verhuizen met zijn baasje.Woon je al ergens en je wil een huisdier aankopen dan vind ik dat je het recht hebt om dit te doen,je hebt dikwijls meer liefde van je huisdier dan van sommige personen.Zij geven je liefde en vertrouwen en dat is echt.Als ik men hond moet wegdoen om te verhuizen beland ik nog vele liever in de goot.Voor NIEMAND doe ik men geliefde hond weg.Mensen dat dit doen zijn niet waard om een huisdier te hebben,simpel.

Gast

#61

2015-01-15 19:56

gewoon schandalig , iedereen heeft recht op een huisdier , kunt controle houden of hij er goed voor is en het appartement of huis onderhouden wordt ook /Maar deze mensen met hun huisdier hebben ook recht op een dak boven hun hoofd

Gast

#62

2015-01-16 04:03

Ik zou eigenaar moeten zijn zou dieren welkom zijn in mijnhuis.

Gast

#63

2015-01-16 08:36

Grrrrrrrrr grrrrrrrrr ...

Gast

#64

2015-01-16 11:53

Het is inderdaad zo dat wanneer men iets wil huren, huis of appartement,en men huisdieren heeft, het heel moeilijk is iets te vinden. Spreek uit ondervinding :-( :-(

Mieke

Gast

#65

2015-01-16 12:34

zo stom waarom mogen mensen met huisdieren niet verhuizen naar een woning naar wens?? vindt dit wel heel erg misselijk worden zeg

Gast

#66

2015-01-16 12:44

een huisdier kan voor iemand een maatje voor het leven zijn en zoals al gezegt is een echt gezinslid, mijn diertjes horen ook bij mijn gezin en zou het wel heel erg gek dat als mijn verhuurder nu zou aankomen dat als ik een ander huisje wil dat ik dan geen huisdieren mag meenemen :( dan blijf ik mooi wonen waar ik nu zit.

Gast

#67

2015-01-16 12:47

een huisdier kan voor iemand een maatje voor het leven zijn en zoals al gezegt is een echt gezinslid, mijn diertjes horen ook bij mijn gezin en zou het wel heel erg gek dat als mijn verhuurder nu zou aankomen dat als ik een ander huisje wil dat ik dan geen huisdieren mag meenemen :( dan blijf ik mooi wonen waar ik nu zit.


Gast

#68

2015-01-16 15:46

Discriminatie ten top ,,,,,huisdieren weigeren .

Gast

#69

2015-01-16 16:02

geen discriminatie tegen diereigenaren,of het moeten ratten zijn

Gast

#70

2015-01-16 19:10

Allen gelds pakken en de huurder niks van plezier gunnen is schering en inslag, wie betaald moet mogen doen wat hij wil op gebied van dieren houden of niet. Daar dient trouwens de waarborg voor.
Kies een pseudoniem

#71 Onderwerp

2015-01-16 21:32

Ikzelf ben ook al een jaar op zoek naar een woonst voor mij, mijn dochtertje en lieve hond.  Overal deksel op de neus.  Frustrerend gewoon!! 


Gast

#72

2015-01-17 14:22

Mijn hond en kat zijn mijn beste vrienden en die zet je niet op straat.

Gast

#73

2015-01-17 16:51

ik heb zelfs al advertenties gezien, waar duidelijk vermeld staat: geen huisdieren - geen kinderen - niet rokers !!!!!! Waar gaat het naartoe .... 


Gast

#74

2015-01-17 17:52

mensen met huisdieren hebben evenveel recht op het huren van een woning dan mensen zonder huisdieren.dit is pure discriminatie!!

Gast

#75

2015-01-20 14:24

Zoals in het artikel staat een huisdier is niet voor even maar voor heel je leven.ik kan begrijpen dat sommige huisbazen problemen hebben gekend met huurders en huisdieren, maar dan is dat de schuld van hun baasje omdat ze dit toelaten mawzelfs zonder dieren zouden er met zo'n huurders problemen zijn! Er zijn heel veel goede huurders met dieren dus scheer nie iedereen over dezelfde kam!!!