Dierenvrienden tegen vuurwerk!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dierenvrienden tegen vuurwerk!.


Gast

#876

2016-01-03 13:48

Omdat ik het vreselijk voor de dieren vind ze zijn doodsbang en vind het dieren mishandeling

Gast

#877

2016-01-03 13:51

Hebben zelf honden en een paard weten wat het is!

Gast

#878

2016-01-03 13:51

Omdat ik het erg vind voor de dieren!!!

Gast

#879

2016-01-03 13:53

Dieren kunnen zichzelf niet goed genoeg verdedigen tegen dit soort dingen.. Vooral niet van die zieke mensen die het 'lachen' vinden om dieren hiermee te stangen.. een dier is dan overgeleverd aan dit gestoorde gedrag. Als ze het dan niet helemaal kunnen verbieden, moeten er hoge straffen komen voor deze daders die dir soort dingen flikken.. Schandalig dat zulke overtreders tegen dieren niks, of een nietszeggend proces verbaaltje krijgen..

Gast

#880

2016-01-03 13:54

vanwege het dierenleed ,maar zeker ook vanwege de aan vuurwerk gerelateerde vernielzucht hier zijn zowat alle openbare prullenbakken en vele verkeersborden kapot gemaakt.

Gast

#881

2016-01-03 13:58

Heb ik reeds gedaan

Gast

#882

2016-01-03 14:01

Vuurwerk is prima maar niet op deze manier. Mijn hond is de hele oudejaarsdag dag in paniek geweest. Particulieren die maar lukraak vuurwerk afsteken moet verboden worden.

Gast

#883

2016-01-03 14:01

Omdat ik ook pony's heb al vanaf 1993 staan er op die zelfde plaats. Nog nooit is er wat geweest. Maar dit jaar zijn ze uitgebroken. Er scheen dit jaar enorm hard vuurwerk af te zijn gegaan wat ik van buurt bewoners heb vernomen. De een wil de ander overtreffen. Het moet steeds groter, steeds harder. Het is nu wel genoeg geweest. Gelukkig is het met een sisser afgelopen. Zijn de pony's ongedeerd gebleven. Wel schade aan de omheining gehad wat gerepareerd moest worden. Stoppen met die shit.

Gast

#884

2016-01-03 14:03

Consumentenvuurwerk moet volledig verboden worden. Het is niet alleen gevaarlijk voor dieren, maar ook zeker voor mensen.

Gast

#885

2016-01-03 14:04

Omdat ik het verschrikkelijk vindt voor die arme dieren, ik heb zelf een hond en een kat en ieder jaar zie ik weer wat het met die dieren doet.

Gast

#886

2016-01-03 14:08

Omdat er teveel dieren gewond raken en zo bang zijn en als er geen vuurwerk meer mag worden afgestoken kunnen die gekke mensen ook geen dieren kwaad doen ermee

Gast

#887

2016-01-03 14:10

Zeer goede petitie. Volkomen mee eens. Hebben zelf eveneens flyers in brievenbussen gestoken en opgehangen in ons dorp dat er gedacht mag worden aan onze dieren met aub geen vuurwerk. Onze hond naar m'n ouders gebracht waar het rustig vertoeven was voor hem.

Gast

#888

2016-01-03 14:10

Omdat ik een echte dierenvriend ben. Van dieren heb je meer vriendschap dan van mensen!!!

Gast

#889

2016-01-03 14:12

Heel veel dieren zijn de dupe van vuurwerk, zowel lichamelijk (verwondingen) als geestelijk (angst e.d.) Er wordt hier veel te weinig rekening mee gehouden door de mensen. Dit jaar ook weer veel dieren gewond en zelfs dood. Dit moet gewoon stoppen en wel zo snel mogelijk, zodat ook ik gewoon met mijn hond naar buiten kan zonder bang te zijn voor vuurwerk zoals dit jaar. Jongelui zien je aankomen met je hond en dan nog een rotje naast je neer gooien. Ik hoop dat U begrijpt wat mijn reactie was! Op dat moment had ik die knullen wel willen wurgen en de kop van de romp willen rukken. Mijn hond is buiten al bang tijdens deze dagen maar nu was hij compleet in paniek. Voordat dit weer over is (nu gaat de staart tussen de poten als hij een groepje jongelui ziet staan) zijn we wel een maand verder. Voor de dieren en oudere mensen is deze periode een verschrikking.

Gast

#890

2016-01-03 14:12

Omdat er jaarlijks dieren gewond raken door vuurwerk of weglopen uit angst. Onze eigen hond is ook steeds in paniek al tijdens de avond omdat dan hier en daar de eerste knallen volgen. Daarom hadden we hem nu weggebracht naar mijn schoonouders omdat het daar wat rustiger is tijdens oudejaar. Dus wat mij betreft verbod op particulier gebruik van vuurwerk. We hadden zelf flyers uitgedeeld en affiches opgehangen maar dat heeft niet veel uitgehaald.

Gast

#891

2016-01-03 14:15

Omdat ik aan den lijfje ieder jaar meemaak wat het dieren doet... Het is vreselijk! Zowel voor dier als eigenaar..dit moet stoppen? Deze geldverspilling! Ook het milieu is er niet bij gebaat!

Gast

#892

2016-01-03 14:18

Omdat dieren zelf niet kunnen praten...

Gast

#893

2016-01-03 14:19

maar doneren doen we niet aan ik stem allee en delen doe ik maar het moet stoppen al het dierenleed.

Gast

#894

2016-01-03 14:21

Omdat ik het zo zielig vind dat zen dier zijn/haar leven moet laten doordat ze zoveel schrik hebben van het vuurwerk ! Het is heel mooi soms dat zeg ik niet maar is niet nodig dat elke buurman nu te pas en te onpas 3 dagen lang vuurwerk afschiet ! En hoeveel ongelukken gebeuren er daar ook wel ! Doordat ze er niets vanaf kennen ! Heb zelf dieren en ze zitten binnen maar zijn dan ook doodsbang oharme !

Gast

#895

2016-01-03 14:24

Ik vin dat vuurwerk voor particulieren verboden moet worden aangezien het gevaarlijk en ongecontroleerd is. Vele slachtoffers veroorzaakt en schade berokkend.
Vuurwerk mag met nieuwjaar maar door gecontroleerde instanties die hiervoor de juiste middelen en vergunnigen voor beschikken zoals bv Antwerpen op de kaai.

Gast

#896

2016-01-03 14:24

Gewoon afschaffen die rotzooi en overal een vuurwerk show
Ik vind het belangrijk dat het gestopt word,want het zijn niet alleen honden en katten die hier last van hebben maar alle dieren
Ook de in het wild dieren.

Gast

#897

2016-01-03 14:30

Omdat vuurwerk een kwelling is voor alle dieren! Hier moet maar eens beter over nagedacht worden.

Gast

#898

2016-01-03 14:32

Omdat er genoeg slachtoffers vallen en weinigen zich aan de regels houden en natuurlijk ook omdat mijn hond doodsbang is voor vuurwerk

Gast

#899

2016-01-03 14:40

Om te hopen dat er eindelijk met dieren rekening wordt gehouden. Ik als mens vind die knallen al niet leuk dus laat staan mijn honden. Wij proberen altijd weg te zijn voor het einde jaars gebeuren. Zal heerlijk zijn om een keer gewoon thuis te zijn met de jaarwisseling zonder ergernis Het vuurwerk wordt ook steeds harder en vroeger afgestoken

Gast

#900

2016-01-03 14:45

Wij hebben zelf vier katten. gelukkig laat het vuurwerk ze volledig koud, maar ik weet dat veel katten en honden verschrikkelijk bang zijn voor vuurwerk.