Dierenvrienden tegen vuurwerk!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Dierenvrienden tegen vuurwerk!.


Gast

#1

2015-01-01 22:42

Een schande! Laat vuurwerk over aan mensen die er iets van kennen. En uit de buurt van dieren
Patrick De Rechter
De auteur van deze petitie

#2 Re:

2015-01-01 22:43

#1: -  

 Dat is zo, we moeten hier iets aan doen, ik heb het al laten weten aan enkele bevriende parlementairen ... die ook van dieren houden....  we gaan daar iets aan proberen te doen.


Gast

#3

2015-01-01 22:55

wat een schande!!!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 23:00


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 23:17


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 23:19


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 23:20


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-01 23:25



Gast

#9

2015-01-02 06:08

Goed initiatief

Gast

#10

2015-01-02 07:28

voor een geweer moet je een vergunning hebben, voor buskruit en bommen tijdens nieuwjaarsnacht niet. Het loopt duidelijk uit de hand. Onderweg met de auto van de ene locatie met dieren naar de andere, om alles veilig te stellen, staken tieners vuurwerk af op de rijbaan, ik moest daar met de auto doorrijden, door de wolk rook nadien. In Nederland zoveel schade aan gebouwen door vuur, gewonden en doden. Waarom ????? Is dit nog feestvieren ??? voor enkele mensen dan, en de rest van de maatschappij ??? Waarom vieren wij het de komst van het nieuwe jaar met een mini-oorlog waarbij slachtoffers vallen ??? Hoort dit bij de decadentie, en achteruitgang van onze Westerse wereld ??? Ik kan het in ieder geval niet snappen en ben altijd blij dat alles weer gedaan is, nieuwjaar vieren ??? het wordt een nachtmerrie !!! Nog 365 dagen en het spel begint weer opnieuw !!!

Gast

#11

2015-01-02 07:47

Warrom zijn berichten verweiderd?


Gast

#12

2015-01-02 08:02

Mensen die samen leven met dieren hebben een grote en belangrijke verantwoordelijkheid om voor hun dieren te zorgen. De mensensamenleving, het beleid, zou daarbij kunnen helpen door goede afspraken te maken met "de burger". Iedereen zou erbij winnen, en de dieren zeker!

Gast

#13

2015-01-02 08:41

geen woorden,
hoeveel honden, katten, paarden zijn er in een paar dagen niet weggelopen, verongelukt, ...
mensen toch, zo veel schade...
het moet stoppen

Gast

#14 Re: Re:

2015-01-02 08:44

#2: Patrick De Rechter - Re:  

 Ik hoop echt dat we met deze petitie iets kunnen bereiken...zelf heb ik ook dieren en ben een enorme dierenliefhebber....heel veel mensen schijnen te vergeten dat er ook dieren buiten zitten in een kooi of op een wei....paarden....koeien...schapen...geitjes en noem maar op...mijn stem heb je in ieder geval en als mijn 2 honden en 3 poezen een stem mochten uit brengen deden ze het direct...wij blijven speciaal ieder jaar thuis voor onze beestjes omdat we weten hoeveel schrik ze hebben...

 


Gast

#15

2015-01-02 08:45

Heel veel sterkte voor de eigenaren van dit paard! 


Gast

#16

2015-01-02 08:55

Het moet afgelopen zijn. Traditie of niet, laat het vuurwerk over aan professionele mensen!

Gast

#17

2015-01-02 09:03

Bij ons is een aantal jaren geleden een verloren vuurpijl in de paddock terechtgekomen...buiten een gesloopte stalmuur en wat schrammen en builen op de paarden was er geen erg, desondanks onze paddock aan een kant grenst aan de autostrade. De paarden staan hier aan huis maar sindsdien ga ik geen enkel nieuwjaar onbezorgd in...wij waken ook bij onze paarden tot het vuurwerk gedaan is. Ook de buitenverlichting, stalverlichting enz zijn dan aan om zo weinig mogelijk contrast te hebben met de oplichtende hemel...

Gast

#18

2015-01-02 09:09

Afschaffen da vuurwerk !!!! Niks als rottigheid brengt da mee ..
gewoon ikke

#19

2015-01-02 09:18

Afschaffen van vuurwerk is de beste optie want alle dieren zijn daar bang voor  !!!


Gast

#20

2015-01-02 09:21

Ik heb deze ook vol overtuiging getekend.Er vallen jaarlijks teveel slachtoffers hierdoor, dan nog te zwijgen van dieren en jonge kinderen die enorm bang zijn en er trauma's aan overhouden!!!

Gast

#21

2015-01-02 09:21

Elk jaar rond 24 uur ist al stressen van wat het vuurwerk weer gaat doen met onze dieren , ... Onze Duitse herder pakken we een uur in huis omdat hij staat te trillen van angst in zijn buitenkooi , ... Ook wij hebben een paard dat dan nauwlettend in de gaten word gehouden . Nee het vuurwerk hoeft niet voor ons , ... En ik heb den indruk da ze elk jaar vroeger en vroeger op den avond beginnen , .. Om 22.30 u waren ze hier op den bouwelsesteenweg al aant knallen ... Waarom ?? Wij ergeren ons dood !! Afschaffen gewoon ! Veel sterkte voor het verlies van pullo :(

Gast

#22

2015-01-02 09:26

Wij hebben zelf paarden, hond, katten
En houden ook steeds ons hart vast al oudjaar er aan komt
Pas op het is mooi maar onze dieren weten niet wat er gebeurd en een hond of kat kan je nog ietwat bedaren maar paardjes zou je moeten verdoven die kan je niet troosten

Gast

#23

2015-01-02 09:29

Ja hier in deze wereld telt alleen nog brood en spelen voor de bevolking. Zelfs hun medemensen worden heel dikwijls bij het groot vuil gezet! Respect voor levende wezens is helemaal zoek! Vulgaire wereld is het geworden waar alleen nog geld en macht van tel is!

Gast

#24

2015-01-02 09:44

Vuurwerk is alleen leuk als iedereen daar zonder angst van kan genieten . Dus geen knalvuurwerk, maar alleen mooi siervuurwerk en uitsluitend in handen van verantwoordelijke mensen. Mijn advies: vuurwerk voor particulieren verbieden en op 1 centrale en daartoe geschikte plek een mooi vuurwerkspektakel, georganiseerd door de b.v. gemeente, dorpsbelangen of een stadsdeelraad.

Gast

#25

2015-01-02 10:03

Ik vind het vuurwerk het niet waard ! Het is mooi voor die paar minuten dat het duurt maar de meeste denken niet na over de gevolgen! Een pijl in een vuilbak, op een huis , ... maar vooral die dieren ! Mijn hondje zit elk jaar met super veel bang ! Hij is bijna niet gerust te stellen ! En dit zal niet alleen hier thuis zo zijn ! Laat staan de arme paarden , zwerfdieren buiten !! Een goed nieuwe jaar zeggen ze dan,,de meeste dieren zetten het jaar in met een hoop angst !
Ik Vier liever samen met mijn hondje een goed nieuw jaar dan dat we hem constant moeten kalmeren !