BEHOUD het HOLLEBEEKBOS

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie BEHOUD het HOLLEBEEKBOS.


Gast

#26

2014-09-22 06:29

ik teken deze petitie omdat ik vind dat er al meer dan genoeg huizen staan, er al MEER DAN GENOEG LEESTAND is , meer dan genoeg appartementenblokken en binnenkort zo al te weinig elektriciteit hebben voor iedereen en het beetje groen dat er nog is behouden voor ons nageslacht, straks kennen behalve geen dieren ook geen planten meer

Gast

#27

2014-09-22 12:56

Het wordt tijd voor een heel brede coalitie tegen het blijkbaar nietsontziend natuurvernietigend beleid van het Merelbeeks gemeentebestuur dat vooral lijkt te zijn afgestemd op bebouwing zonder rekening te houden met de leefbaarheid van wie er al woont. Er moet blijkbaar voor elk stukje groen worden gevochten: zie ook http://www.potaardeberg60.be. Wie neemt het initiatief om iedereen te verzamelen?

Gast

#28

2014-09-22 17:58

Ik woon sinds mijn geboorte in Merelbeke. Ik groeide op in
een vrij groene zone, door mijn raam zag ik als kind een groot stuk grond met een klein huisje. Ik weet nog goed hoe veel rust me dat gaf.
Jammer genoeg werd er al snel plaats gemaakt voor appartementen en tegelijkertijd werd er op heel veel andere plaatsen in Merelbeke ook gebouwd.
Merelbeke wordt stad, hoor ik steeds meer. Merelbeke is al stad voor mij en het is dan ook heel belangrijk dat we het mooie groen dat we nog hebben, kunnen behouden.
Ik ben kleuterleidster en ik heb het zo vaak met mijn kinderen over de natuur. We hebben bomen nodig. 'Ja, want zonder bomen kunnen wij niet ademen hè juf?'
Beter dan een kind kan je dit niet verwoorden, de
manier waarop alles volgebouwd wordt ten koste van het 'groen', het is verstikkend.

Gast

#29 Re:

2014-09-22 19:03

#25: Hert -  

Dat buurtbewoners emotioneel reageren is niet meer dan normaal. De reactie van de schepen viel vooral op door een totaal gebrek aan respect ten aanzien van zijn burgers; Uitspraken als "ik houd daar allemaal geen rekening mee" getuigen niet meteen van veel zin voor empathie.


Gast

#30

2014-09-22 19:34

Ik sta volledig achter deze petitie en het is onbegrijpelijk dat het schepencollege er ook maar durft aan te denken om tot het kappen van de bomen over te gaan. Het Hollebeekbos behoort tot een van de visitekaartjes van de gemeente en het komt onze gezondheid ten goede. Bovendien is het er ongelooflijk mooi. Wie haalt het in zijn hoofd om deze natuurpracht op te offeren voor geld?

Gast

#31

2014-09-23 07:42

Maak er een park van dan heeft iedereen er wat aan .

Gast

#32

2014-09-23 08:32

Respect voor de natuur. Deze is zo kostbaar.

Gast

#33

2014-09-23 11:57

er verdwijnt al te veel groen

Gast

#34

2014-09-24 14:12

Ik ben zeer blij dat er zich mensen inzetten voor het groen te behouden. Met dank aan de organisatie. Zonder groen is er geen leven mogelijk


Gast

#35

2014-09-25 13:46

Minder bos is niet meer van deze tijd!
We hebben juist méér bos nodig en daar doet Natuurpunt hard zijn best voor, mét succes!

Gast

#36

2014-09-27 07:47

Als kind was het normaal dat wij in het bos gingen spelen: 'het bos', we hadden zelfs de keuze naar welk bos we zouden gaan, was mijn hele jeugd! We mochten van onze ouders zelfs alleen gaan: geen gevaar, wel avontuur, fantasie, experiment en af en toe een accident... We leerden veel, ook verantwoordelijkheid nemen.
Het is al erg genoeg dat de kinderen tegenwoordig nog zo weinig naar buiten kunnen. Gun hen toch de jeugd die wij hadden door méér bos ter beschikking te stellen. Er is geen twijfel dat dit hun opvoeding ten goede komt!
David

#37 schepen

2014-09-27 17:23

Ik had een mail verstuurd naar één van de vermelde schepenen in het bericht waar deze zich op een zeer onrespectvolle manier hebben geuit tegenover diegene die pleiten voor het behoud van het bos. Ik heb in deze mail tevens gevraagd waarom Merelbeke zulke grootste projecten plant zoals een nieuw sportcomplex terwijl de gemeente enorme schulden heeft. De suggestie om het terrein waarop het complex zal gebouwd worden, gewoon te beplanten met bomen en er een looppad doorheen te trekken werd ook gedaan.

Tot op heden geen antwoord gekregen. Vreemd. Je zou mogen verwachten van diegene die pretenderen onze vertegenwoordigers te zijn dat ze dit dan ook doen. Het is aan het bestuur om de gemeenschap te dienen en niet omgekeerd lijkt me.


Gast

#38

2014-09-30 17:57

Bescherm de weinige bossen die er in Vlaanderen nog over zijn!

Gast

#39

2014-10-01 18:32

Dit stukje groen met vijver is een oase om te wandelen, te vissen en op adem te komen. Waaarom zou dit nu ook weer volgebouwd moeten worden. Merelbeke wordt er stilaan voor gekend: appartementen a volanté, elk open plekje moet vol. Is er ooit al eens in onze buurgemeenten en landen gekeken hoe ze woningwijken inrichten en leefbaar houden? Deze groene gordel heeft zelfs een buitengemeente zoals Merelbeke hard nodig.Laat Hollebeek daarom blijven, is trouwens "gemeente"( gemeenschaps)grond of niet?
Niet-politieker

#40

2014-10-02 18:21

Het is ook onherroepelijk : ik ken geen voorbeelden van afbraak van huizen of opbreken van wegen om er terug open ruimte en natuur van te maken.

Vandaar dat we drie keer moeten nadenken eer we opnieuw een aanslag plegen op het schaarse resterende groen.

Zeker in Merelbeke is de (bouw)maat meer dan vol.

Wat was het mooiste lied van Vlaanderen nu ook weer ? Iets met : "Laat ons een bos en wat groen dat nog groen is". Al enkele jaren oud maar nog brandend actueel. Maar vast niet de favoriete song van ons gemeentebestuur.

 


Gast

#41

2014-10-13 10:57

Behoudt het bos! :)
Een boze Merelbekenaar

#42

2014-10-16 20:29

Ongelooflijk! Schandalig! En dan de reactie van de bevoegde schepen: wat een arrogantie! Merelbeke is inderdaad meer dan volgebouwd. Laat ons de laatste beetjes groen die er nog overblijven alsjeblief bewaren...


Gast

#43

2014-10-26 10:40

Vlaanderen mijn land...
Binnenkort Vlaanderen mijn stad ?
Elke vierkante meter moet blijkbaar opbrengen.
Goed dat deze petitie er is !!!
Rik Martens.

Gast

#44

2014-10-30 08:31

Er zijn zeker en vast minder duurzame en zeldzame plaatsen om te bouwen. We mogen van geluk spreken dat we nog zo'n mooi gebied hebben in Vlaanderen. Spaar het dan, a.u.b!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-11-05 19:23



Gast

#46

2014-11-05 19:31

“A society grows great when old men plant trees whose shade they know they shall never sit in"


Gast

#47

2014-11-06 03:45

Laat ons een bloem en wat gras dat nog groen is; laat ons een boom.... VERGEET VOOR EEN KEER HOEVEEL GELD 'N MILJOEN IS.... en STOP met ieder lapje groen die ons nog rest vol te bouwen

Gast

#48

2014-11-10 18:49

Als mensen tot hun 67ste moeten blijven zwoegen op hun werk, zullen ze voldoende zuurstof ter hunner beschikking moeten krijgen. Hou Merelbeke ALSTUBLIEFT zo groen en gezond mogelijk.

Gast

#49

2014-11-21 10:34

Parken en bossen bieden ons ademruimte, letterlijk en figuurlijk. Merelbeke heeft groene pareltjes van onschatbare waarde. Groen in de stad en de rand is iets waar iedereen naar op zoek gaat...een rustige plek tenmidden van ons hectische bestaan en omgeving. Bomen houden niet alleen onze lucht vers, maar zorgen ervoor dat geluidoverlast van industrie, treinen en autoverkeer beperkt blijft. Maak een beslissing waar uw eigen kinderen u dankbaar om zullen zijn. Waarborg hun toekomst!
mbijloos

#50 Groene pareltjes

2014-11-21 10:45

Parken en bossen geven ons ademruimte, letterlijk en figuurlijk. Merelbeke heeft groene parels van onschatbare waarde. Groen is iets waar mensen die wonen in de stad en de rand naar op zoek gaan en naar verlangen. Bomen houden niet enkel onze lucht vers, maar zorgen er ook voor dat geluidsoverlast van industrie, trein-en autoverkeer beperkt blijven. Een groene plek biedt ons de rust in ons erg hectische bestaan. Maak de juiste beslissing en uw kinderen zullen u eeuwig dankbaar zijn. Denk aan hun toekomst!